Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Kootje

Klopt helemaal, maar toch ... GP2 is dan wel "slechts 'n strohalm", maar het is wel z'n laatste strohalm denk ik zo.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2014 - 19:17:05
Heb gisterenavond een naar de top 3'en van de afgelopen 2 jaar van GP2 zitten te kijken.
Valt op dat bijna niemand daarvan de Formule 1 heeft gehaald.
Alleen Esteban GutiƩrrez die derde werd in 2012.
Nuja Razia had natuurlijk ook een stoeltje, tot zijn sponsoren afhaakten. Maargoed, de kampioenen van de afgelopen twee jaar zijn dan ook verder niets om over naar huis te schrijven. Maar daar heb ik al vaak genoeg iets over geschreven ;)

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 augustus 2014 - 19:30:09
Citaat van: gloudiesaurus op 29 augustus 2014 - 19:17:05
Heb gisterenavond een naar de top 3'en van de afgelopen 2 jaar van GP2 zitten te kijken.
Valt op dat bijna niemand daarvan de Formule 1 heeft gehaald.
Alleen Esteban GutiƩrrez die derde werd in 2012.
Nuja Razia had natuurlijk ook een stoeltje, tot zijn sponsoren afhaakten. Maargoed, de kampioenen van de afgelopen twee jaar zijn dan ook verder niets om over naar huis te schrijven. Maar daar heb ik al vaak genoeg iets over geschreven ;)


Razia en sponsors? Die man had wel geld voor de GP2, maar de sponsors die zouden instappen bij Marussia hebben nooit bestaan.


http://www.gppits.net/nieuws/bianchi_bevestigd_door_marussia/

Perton

Ha, dat wist ik niet, dat ze nooit bestaan zouden hebben

Franky R.

Citaat van: Perton op 30 augustus 2014 - 13:02:05
Ha, dat wist ik niet, dat ze nooit bestaan zouden hebben


Vandaar de link naar het artikel... ;)

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/rol_frjns_caterham_uitgespeeld/

In augustus het laatste bericht in dit topic.
Frijns is klaar bij Caterham...

Zal lastig worden om in de Formule 1 wat anders te vinden.
Zeker nu er wat teams zijn verdwenen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik heb Robin Frijns altijd een beetje een arrogant kwalletje gevonden. Beetje vergelijkbaar met Robert Doornbos. Zich te goed voelen voor andere raceklasses, per se F1 willen rijden. Plus Frijns heeft (toen met dat gedoe met Red Bull) een beetje te grote mond gehad. Net als Doornbos. Heeft hij niet Red Bull aan de kant gezet, terwijl ze hem een stoeltje aanboden in het toenmalige IndyCar-kampioenschap? En na een paar F1-dagen kreeg hij volgens mij nog zelfs de kans voor DTM.

En tsja, ik zie dat bij Frijns ook wel een beetje. Per se Formule 1 willen, daar volledig voor gaan en de rest uit het oog verliezen. Wie weet hoe goed hij zijn in een andere leuke raceklasse als WTCC of IndyCar. Denk ook dat dit einde verhaal is voor de F1-carriere van de man.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

#1687
CitaatNet als Doornbos. Heeft hij niet Red Bull aan de kant gezet, terwijl ze hem een stoeltje aanboden in het toenmalige IndyCar-kampioenschap? En na een paar F1-dagen kreeg hij volgens mij nog zelfs de kans voor DTM.

Dat van de DTM is nieuw voor me, maar nadat Doornbos even voor RBR had gereden deed hij het marketingtechnisch helemaal niet slecht in de Champcar, kon vooraan meekomen en maakte het Bourdais aardig lastig. Waar het misging was toen de Indy Racing League en Champcars hun geschil bijlegden en weer samen verdergingen. Doornbos kreeg in 2009 een stoeltje bij voormalig Champcar topteam Newman Haas, dat in de Indycars gewoon nog zoekende was. Hij werd om de oren gereden door Graham Rahall, klaagde dat zijn auto niet goed was en stapte halverwege het seizoen op, om bij HVM in een nog slechtere auto te belanden. Hij probeerde nog wel terug te komen het jaar erop, maar kon geen sponsoring vinden. Red Bull heeft m geholpen met zijn Champcar stoeltje (niet officieel, Neel Jani werd nl. toen gesponsord), maar bij de INdycars niet.

En wat Frijns betreft, ik vrees dat hij idd einde oefening is. Enige waarvoor hij af en toe nog mag opdraven is bij Renault Sport, die hadden hem ook een zetje richting Caterham gegeven. Wat ik echt helemaal niet snap is waarom hij laatst zo vehement ontkende iets in de GP2 te willen doen. Of het nu waar is of niet, Timo Gans lijkt hem ook niet echt milder in zijn communicatie te hebben gemaakt. Bortolotti 2.0 als dit zo verder gaat.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Pancake Shield

Citaat van: Sphinx op 25 oktober 2014 - 13:54:28
CitaatNet als Doornbos. Heeft hij niet Red Bull aan de kant gezet, terwijl ze hem een stoeltje aanboden in het toenmalige IndyCar-kampioenschap? En na een paar F1-dagen kreeg hij volgens mij nog zelfs de kans voor DTM.

Red Bull heeft m geholpen met zijn Champcar stoeltje (niet officieel, Neel Jani werd nl. toen gesponsord), maar bij de INdycars niet.

Oh, dan kan ik het ook mis hebben.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Ik heb Doornbos nooit een arrogantje geworden, maar meer een mislukte coureur. Klinkt hard, maar hij heeft het vaak over ''zijn'' leven in de Formule 1. Man, die halve GP die hij heeft gereden...

Laatst zei hij inderdaad dat hij alleen maar in de Formule 1 wilde racen en niet lange afstanden bijvoorbeeld, wat voor drive heb je dan? Als je in F1 geen kans krijgt, dan wil je toch in een andere klasses racen? Althans dat zou ik hebben..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Hen gaat het niet alleen om het racen maar waarschijnlijk ook om alle aandacht die je in F1 wel krijgt en in andere klassen niet. Er zijn tientallen raceklassen te verzinnen waarin je in een race veel drukker bent met felle strijd om het asfalt dan Formule 1, dus daar kan het niet aan liggen.

Perton

Doornbos is ook een mannetje die op zijn 15e dacht: o dit is wel leuk om te doen. Het is wat dat betreft niet iemand die jarenlang naar de autosport toe heeft geleefd. Ik vind het wat dat betreft niet zo heel raar dat het bij hem Formule 1 of niets is. Hij is als puber verliefd geworden op single seaters, niet op auto's.

Maar goed, Frijns, tsja ook al ben ik hem gaan volgen sinds hij hoge ogen gooide in de Formule BMW, ik zal hem absoluut niet missen. Tientallen coureurs met talent die het niet redden, hij is gewoon de volgende in de rij. Nou boehoehoe. Je kan zeggen van Van der Garde wat je wilt, maar die jongen bleef wel jaren GP2 rijden tot hij eindelijk de kans kreeg, ondanks al eerdere mislukte F1-avonturen bij McLaren, Renault, Spyker en Aguri.

Uiteraard heeft die jongen een gigantisch voordeel gehad dat hij dat financieel ook allemaal aankon, maar hij voelde zich niet te goed te blijven werken tot hij de kans kreeg. En bij Frijns moet het allemaal maar snel, snel, snel.

Matthijs

Tja Frijns. Je kunt hem niet mogen, maar als je ziet dat hij in de Renault 2.0 kampioen wordt voor Sainz en Kvyat en in de FR3.5 kampioen wordt voor Bianchi, dan is het zonde dat zo'n groot talent geen kans krijgt. Arrogant of niet, Nederlander of niet.

BMW.WilliamsF1

Ik denk dat Frijns wat foute keuzes gemaakt heeft. Kreeg een test bij RBR. Had vervolgens een grote bek en nu zit ie bij Caterham en heeft ie niks meer. Dus is zijn eigen schuld geweest. Hij zou bijvoorbeeld ook eens bij andere klassen kunnen kijken, maar dat wil ie niet.

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 25 oktober 2014 - 15:06:58
Hen gaat het niet alleen om het racen maar waarschijnlijk ook om alle aandacht die je in F1 wel krijgt en in andere klassen niet. Er zijn tientallen raceklassen te verzinnen waarin je in een race veel drukker bent met felle strijd om het asfalt dan Formule 1, dus daar kan het niet aan liggen.

Waarom is hij nooit serieus verder gegaan in Amerika? Toen met Bourdais deed hij het toch best aardig?