Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Kootje

Ik zou niet weten waarom hij zich niet met die gasten zou kunnen meten. Op Vandoorne en Marciëllo na zijn het geen grote talenten die daar rondrijden.

Perton

En toch zijn Vandoorne en Marciello nauwelijks in staat die lui op consistente basis te verslaan.

Kootje

Marcielo niet nee, al heeft hij nu wel z'n eerste overwinning te pakken, maar Vandoorne toch zeker wel. Die rijd niet in de beste auto, Palmer en Nasr wel, en staat ondanks 'n matige serie nog steeds 3e met 7 podia waarvan 2 overwinningen. Waarom zou Frijns dat dan niet kunnen? Gezien zijn verleden in de andere juniorseries, waar hij steeds als rooky kampioen werd, zie ik geen enkele reden.

Perton

Ik zie wel een reden: iSport.

Als ie nou in verband werd gebracht met DAMS was het een ander verhaal, dan zag ik hem met twee vingers in de neus kampioen worden. Maar hij wordt niet met DAMS in verband gebracht, maar met iSport.

Kootje

#1654
iSport is Russian Time en dat is het 6e team op de grid met 2 zeer matige rijders in dienst. Van een talent als verwacht ik dat hij daar meer uit kan halen, daarnaast heeft RT dan ook alweer 'n jaartje meer ervaring wat hen verder naar voren zou kunnen brengen.

En ik ben het met je eens, je kunt beter bij Dams, Carlin of ART zitten, maar wie zitten daar volgend jaar. Palmer wordt waarschijnlijk kampioen en keert dus sowieso niet terug en Nasr wordt in verband gebracht met F1 dus rijd volgend jaar wellicht ook geen GP2 meer. Heb je nog Vandoorne, als die tenminste niet ook naar de F1 gaat en Marciello, misschien dat Ocon daarbij komt, maar voor de rest zie ik zo niemand die beter is dan Frijns kan zijn.

Overigens wil ik nu ook weer niet zeggen dat Frijns ook wel ff GP2 kampioen word, maar direct zijn kansen af schieten doe ik ook niet.

Perton

Ik schiet ze voornamelijk af vanwege het team waar hij komt te rijden, niet omdat het Frijns is. En in de acht jaar dat ik nu GP2 volg heb ik iSport slechts één keer sterk zien presteren. Wat Frijns betreft zie ik hem inderdaad de concurrentie wel verslaan, zijn team zal alleen niet helpen.

Breaktest

Citaat van: Perton op 26 augustus 2014 - 21:34:02
Ik schiet ze voornamelijk af vanwege het team waar hij komt te rijden, niet omdat het Frijns is. En in de acht jaar dat ik nu GP2 volg heb ik iSport slechts één keer sterk zien presteren. Wat Frijns betreft zie ik hem inderdaad de concurrentie wel verslaan, zijn team zal alleen niet helpen.
Ach, het eerst belangrijke is je teamgenoot substantieel verslaan. Als dat goed voor elkaar is en je haalt bovendien de top drie dan heb je het goed gedaan. als F1 hem dan nog niet ziet zitten moet ie zijn pijlen maar op Amerika richten. 

Perton

Amerika red je het nog minder zonder geld dan in de Formule 1. Dat is dus een illusie, tenzij hij nu al begint met zoeken naar Amerikaanse sponsoren.

Ik zou hem er overigens graag zien. De intelligentie die hij in zijn eerste Formule Renault 3.5-weekend al liet zien komt uitstekend van pas in de races daar. Ik denk dat hij, met wat aanpassingen, prima in Amerika zou passen.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 26 augustus 2014 - 16:51:52
Ben het niet eens met de mensen die de kansen van Frijns om ooit nog F1 te rijden afschrijven. Wel wordt het tijd om. eventueel naast 'n testrol, weer te gaan racen. GP2 is dan eigenlijk de enige optie, en ik ben blij dat hij dat nu ook eindelijk inziet. Verder is het dan natuurlijk wel zaak om de titel te pakken, liefst met dominantie, en zich eens wat nederiger op te stellen. Ik blijf er namelijk bij dat het openlijk afschieten van Red Bull en GP2 hem geen goed gedaan heeft. Hoewel je zijn ambities en eerlijkheid eigenlijk alleen maar kan bewonderen, moet hij dat soort dingen gewoon niet doen.
Mee eens. Het word moeilijk, maar hij is jong genoeg om interessant genoeg te zijn voor middenmoot teams. Zijn houding en uitspraken tegen over RBR waren gewoon dom. En als ik hem was zou ik misschien eens zijn excuses aan bieden aan RBR en (smekend) vragen of hij het niet als nog mag proberen. En dan niet eens om dat hij daar echt wil racen of dat hij echt geloofd dat hij nog een kans krijgt van RBR(want die krijgt hij niet denk ik.) maar om een punt te maken. Het punt dat hij geleerd heeft van zijn gedrag en bereid is om te veranderen en door het stof te gaan omdat hij fout is geweest.

Jozef

Dat zou gewoon ronduit zielig zijn.

Bovendien hebben ze met Kvyat en Verstappen al twee gasten tot in de F1 geloodst die 5-6 jaar jonger zijn dan Frijns. Dus ik denk dat ze uiteindelijk bij Red Bull blij zijn dat Frijns nee heeft gezegd destijds. :P

Perton

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315354/management-frijns-sluit-terugkeer-naar-gp2-uit/

Geen GP2 dus, en goed van Gans dat ie doorheeft hoe Glock en Grosjean weer in de Formule 1 terecht zijn gekomen. Of hij heeft inmiddels wat sponsoren gevonden voor Frijns.

gloudiesaurus

Nah geen GP2 dus...

Sinds Fernandes weg is komen ze bij Caterham ook niet verder.
Ze moeten toch iets...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Formule 1 uit het hoofd zetten en wat anders proberen. Dat zal ongetwijfeld heel moeilijk zijn voor hem, maar het is niet anders.

gloudiesaurus

Nah hij is nog te jong daarvoor.
Als noodoplossing is er altijd GP2 nog.

Wellicht dat Gans het nu ontkent om de deur naar de Formule 1 open te houden en op de achtergrond toch met Russian Time spreekt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Citaat van: gloudiesaurus op 27 augustus 2014 - 13:22:46
Nah geen GP2 dus...

Sinds Fernandes weg is komen ze bij Caterham ook niet verder.
Ze moeten toch iets...

??

Ik merk juist dat er nu eindelijk wat schot in de zaak zit, door Kobayashi zijn stoeltje aan te bieden voor geld en dat is wat het team toch nodig heeft om vooruit te gaan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna