Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 26 augustus 2014 - 14:58:29
Hij kan wel weer GP2 gaan doen, maar wat zijn de kansen dat hij daarna alsnog weer de F1 haalt terwijl het budget ook nagenoeg nul blijft?

Tsjah wellicht dat je door GP2 te winnen weer hot wordt en dat je in de belangstelling komt van de grotere teams?
Ik zou toch proberen om in het talentenprogramma van een groter F1-team terecht te komen.
De enige kans bijna om zonder budget in de Formule 1 te komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar ondertussen staat er straks gewoon weer een nieuwe lichting talenten klaar, vers van de lagere juniorklassen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 26 augustus 2014 - 15:01:43
Maar ondertussen staat er straks gewoon weer een nieuwe lichting talenten klaar, vers van de lagere juniorklassen.

Jep... Frijns won in 2012 de F.Renault 3.5. Dat is alweer een eeuwigheid geleden.
Max Verstappen is 17 en zit volgend jaar al in de Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Misschien is het stoeltje bij Van Amersfoort wat... Immers de stap van F1 naar F3 schijnt maar een kleine te zijn...

Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 26 augustus 2014 - 15:00:31
Citaat van: Jehoentelaar op 26 augustus 2014 - 14:58:29
Hij kan wel weer GP2 gaan doen, maar wat zijn de kansen dat hij daarna alsnog weer de F1 haalt terwijl het budget ook nagenoeg nul blijft?

Tsjah wellicht dat je door GP2 te winnen weer hot wordt en dat je in de belangstelling komt van de grotere teams?
Ik zou toch proberen om in het talentenprogramma van een groter F1-team terecht te komen.
De enige kans bijna om zonder budget in de Formule 1 te komen.

Alsof talentenprogramma's geïnteresseerd zijn in een coureur van 23. In de wereld der opkomende talenten is Frijns een oudje.

gloudiesaurus

True... maar wat moet hij anders?
Bij Caterham raakt hij ook niet verder.

De enige manier om dan zonder sponsorgeld in the picture te komen is misschien via het GP2.
Maar dan moet hij daar ook echt indruk maken. En niet zoals bij Hilmer middelmatig rond rijden en veel klagen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ja, dat dus. Daarom is de kans ook erg klein dat hij ooit nog F1 haalt (of er moet inderdaad een miraculeus contract voor komend seizoen uit de lucht komen vallen, zoals een paar geruchten nu beweren).

Breaktest

En wat leren we hieruit? Nooit zonder geld als testrijder instappen bij een kutteam. Met geld trouwens ook niet.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 26 augustus 2014 - 15:29:29
True... maar wat moet hij anders?
Bij Caterham raakt hij ook niet verder.

CitaatDe enige manier om dan zonder sponsorgeld in the picture te komen is misschien via het GP2.
Maar dan moet hij daar ook echt indruk maken. En niet zoals bij Hilmer middelmatig rond rijden en veel klagen.
Wat hij anders moet is inzien dat de Formule 1 een gepasseerd station is en een mooie carrière in de sportscars opbouwen. Maarja, er zijn maar weinig coureurs die dat op tijd willen inzien ;). Amerika zou leuk zijn, Jack Harvey (Zijn Formule BMW-concurrent) won daar dit seizoen net niet de Indy Lights-titel, en dat ie niet won kwam voornamelijk door zijn opstartproblemen in de eerste races. Maarja, ook daarvoor heb je geld nodig.

En natuurlijk is hij met 23 niet oud, maar zoals Jozef zegt, waarom zou een talentenprogramma hem nog inhuren?

Ik zou het leuk vinden als Frijns de F1 nog haalt, maar we moeten ook realistisch blijven. Het gaat niet gebeuren. Qua talent had hij net zo'n hype als Verstappen moeten zijn, maar er is een reden dat hij niet zo'n hype is geworden. Wat die reden is, zullen ze in de Formule 1-paddock ongetwijfeld wel weten.

Kootje

Ben het niet eens met de mensen die de kansen van Frijns om ooit nog F1 te rijden afschrijven. Wel wordt het tijd om. eventueel naast 'n testrol, weer te gaan racen. GP2 is dan eigenlijk de enige optie, en ik ben blij dat hij dat nu ook eindelijk inziet. Verder is het dan natuurlijk wel zaak om de titel te pakken, liefst met dominantie, en zich eens wat nederiger op te stellen. Ik blijf er namelijk bij dat het openlijk afschieten van Red Bull en GP2 hem geen goed gedaan heeft. Hoewel je zijn ambities en eerlijkheid eigenlijk alleen maar kan bewonderen, moet hij dat soort dingen gewoon niet doen.

Jehoentelaar

Voor een dominante titel heb je een goed stoeltje nodig. Vraag me af welk GP2-team dat aan Frijns geeft als elk ander talent meer budget heeft.

Perton

ART heeft deals McLaren-Honda, dus dat wordt em sowieso niet, DAMS wil lui met veel geld, Racing Engineering meestal ook. Dan blijft inderdaad over Russian Time, waar die schijnbaar mee praat. Die wilden tot begin dit jaar nog wel investeren in talent, maar toen ging de teambaas dood, nu is het gewoon weer de facto iSport. Normaal kom je daar zonder geld ook niet binnen, maar goed ze praten er blijkbaar niet voor niets mee.

Nu heb ik iSport alleen altijd overrated gevonden omdat ze als topteam werden beschouwd om één succesje met Glock, maar meer dan een boven zichzelf uitgestegen subtopteam is het nooit geweest. Maar goed, Malonado wist Rapax ook naar zijn hand te zetten, dan zou Frijns als hij echt zo talentvol is dat met RT ook kunnen doen.

Jozef

Even instappen en de GP2-titel winnen is ook extreem moeilijk, ik betwijfel of hem dat zou lukken. Stoffel Vandoorne werd vorig jaar in de FR3.5 als rookie tweede achter Magnussen en heeft nu als GP2-debutant de grootste moeite om op de derde plek in het kampioenschap te staan. Dat is niet slecht maar vooral het povere seizoensbegin (begonnen met een zege en dan vijf races op rij buiten de punten) toont aan dat het een klasse is waar je toch aan moet wennen wanneer je instapt.

Frijns heeft er natuurlijk al wel wat gereden, maar ook weer niet heel veel, niet in een topteam en hij is er een tijd uit geweest. Dus de GP2-route is m.i. zijn laatste kans op een F1-stoel maar die kans is gewoon ook niet zo groot, want de kans om écht indruk te maken is klein (toch als je zoals Kootje zegt, alleen blij kunt zijn met de titel en dan liefst nog dominant ook).

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 26 augustus 2014 - 17:42:42
Voor een dominante titel heb je een goed stoeltje nodig. Vraag me af welk GP2-team dat aan Frijns geeft als elk ander talent meer budget heeft.


Daarom zei ik ook "Het liefste met dominantie." Het hoeft dus niet, als hij die titel maar pakt. ;)

Wat de teams betreft, hij schijnt in gesprek te zijn met Russian Time en dat is momenteel het 6e team. Niet supergoed dus, maar ook niet slecht. Een groot talent, wat Frijns imo is, zou daar wel leuke dingen mee moeten kunnen. Zeker omdat de huidige GP2 nu ook weer niet overloopt vd grote talenten en de paar die er rijden 'n grote kans maken om volgend jaar F1 te rijden of het kampioenschap moet verlaten omdat hij kampioen is.

Perton

#1649
Een Nasr in zijn vierde jaar (tenzij hij nog kampioen wordt, waar ik stiekem op hoop), Vandoorne in zijn tweede jaar, Evans in zijn derde jaar, Marciello in zijn tweede jaar en een rits coureurs als Coletti en Cecotto die vooral op ervaring enorm goed zullen presteren (zoals Palmer dit jaar)... ik moet maar zien of Frijns zich daar in een topauto 'zomaar' tussen weet te krijgen, laat staan in een iSport-bolide, waar nu sprake van lijkt te zijn. Dan moet echt alles op de juiste plek vallen zoals Maldonado en Rapax in 2010 hadden, of wat relevanter (want het gaat om hetzelfde team): Glock en iSport in 2007. Niet onmogelijk, maar het moet wel echt gebeuren. Anders krijgt ie net zoveel kans op een F1-stoeltje als Valsecchi, Leimer en Palmer na hun titels.