Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

NielsD

Maarja liep Kimi met een glimlach rond op de paddock in zijn eerste jaar? Ik vind de keus om RB over te laten slaan erg dom, maar dat hij vervolgens niet de kans krijgt, maar een Lotterer in mag stappen (is natuurlijk geldkwestie) is wel vrij lullig.

Persoonlijk houd ik wel van karaktertjes, die mist de Formule 1 teveel tegenwoordig.. en als ik naar Max kijk dan kan talent genoeg zijn. Is Ferrari, Lotus of Mercedes nooit in hem geïnteresseerd geweest?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Nee, maar Kimi zat dan ook in een racestoeltje in zijn eerste jaar, en in die tijd waren er wat minder teams waarbij je met financiële motieven meer kans maakte dan met talent. Chilton is ook een imbeciel eerste klas met zijn lachwekkende persbericht van afgelopen weekend, maar hij knikt wel braaf ja, betaalt en rijdt Formule 1.

En welk karakter heeft Frijns precies? Ik ken begrafenisondernemers die meer passie in hun toespraken hebben dan de uitstraling die Frijns heeft. Dat is niet erg, maar ik zie niet precies in hoeverre Frijns een karakter is dat de Formule 1 mist, behalve dat ie blijkbaar een vrij arrogant mannetje is.

NielsD

Citaat van: Perton op 25 augustus 2014 - 23:30:35
Nee, maar Kimi zat dan ook in een racestoeltje in zijn eerste jaar, en in die tijd waren er wat minder teams waarbij je met financiële motieven meer kans maakte dan met talent. Chilton is ook een imbeciel eerste klas met zijn lachwekkende persbericht van afgelopen weekend, maar hij knikt wel braaf ja, betaalt en rijdt Formule 1.

En welk karakter heeft Frijns precies? Ik ken begrafenisondernemers die meer passie in hun toespraken hebben dan de uitstraling die Frijns heeft. Dat is niet erg, maar ik zie niet precies in hoeverre Frijns een karakter is dat de Formule 1 mist, behalve dat ie blijkbaar een vrij arrogant mannetje is.

Of naja karakter; het feit dat hij niet snel tevreden is vind ik een goede eigenschap. Daarbij zeggen jullie wel dat hij niet een blije uitstraling heeft, maar in de voorbeschouwing met Mol, vind ik hem helemaal niet zo verkeerd hoor. Alleen mag hij wel wat meer naar de voorgrond gaan treden, laten zien dat je er bent..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Niet snel tevreden zijn is een goede eigenschap mits je het goed weet toe te passen. Onrealistische verwachtingen in een Trident en een juniorprogramma openlijk afschieten zijn dingen die voorkomen uit die hoge eisen maar die je carrière niet vooruit helpen.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 23:17:34
Volgend seizoen twee Nederlanders op de grid maar geen van de twee heet Frijns. Waar ging het mis? Hoe anders had het kunnen lopen als hij het aanbod van het Red Bull junior team niet had afgeslagen? We zullen het nooit weten. Ik denk dat niet alles op gebrek aan geld valt te schuiven, maar ook dat Frijns en de zijnen een iets te hoge dunk van het 'product Frijns' hadden binnen de rijdersmarkt. Talent genoeg, geld is inderdaad een probleem, maar dan ga je als teambaas inzoomen en kom je ook nog attitude probleem tegen. Frijns moet nog veel leren, zei Albers. Zoals (en dat vul ik zelf maar in) leergierig zijn en, zo lang je nog niet in die auto zit, altijd je tandpasta glimlach opzetten. Bv Giedo is het zonnetje in huis, denk je aan de norsige Frijns, dan denk je eerder aan een regenbui.
Hoe nu verder? Het lijkt me niet verstandig om nog een derde seizoen in een hoek van een pitbox weg te kwijnen. Hij heeft het hard nodig om weer op de baan in the picture te raken, al zal dat niet in de klasse van zijn voorkeur zijn. Om dat voor elkaar te krijgen zal nog een zware kluif genoeg worden. En dan maar hopen op een herkansing...


Ik denk dat je het fors overschat hoe belangrijk Red Bull in dat geval zou zijn. Nog wat gehoord van Lewis Williamson?

Nee? Dat had Frijns ook kunnen overkomen. Die koos terecht niet voor het FR3.5.-team waar Red Bull hem wilde stallen.

IMHO

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 26 augustus 2014 - 01:34:20
Citaat van: Breaktest op 25 augustus 2014 - 23:17:34
Volgend seizoen twee Nederlanders op de grid maar geen van de twee heet Frijns. Waar ging het mis? Hoe anders had het kunnen lopen als hij het aanbod van het Red Bull junior team niet had afgeslagen? We zullen het nooit weten. Ik denk dat niet alles op gebrek aan geld valt te schuiven, maar ook dat Frijns en de zijnen een iets te hoge dunk van het 'product Frijns' hadden binnen de rijdersmarkt. Talent genoeg, geld is inderdaad een probleem, maar dan ga je als teambaas inzoomen en kom je ook nog attitude probleem tegen. Frijns moet nog veel leren, zei Albers. Zoals (en dat vul ik zelf maar in) leergierig zijn en, zo lang je nog niet in die auto zit, altijd je tandpasta glimlach opzetten. Bv Giedo is het zonnetje in huis, denk je aan de norsige Frijns, dan denk je eerder aan een regenbui.
Hoe nu verder? Het lijkt me niet verstandig om nog een derde seizoen in een hoek van een pitbox weg te kwijnen. Hij heeft het hard nodig om weer op de baan in the picture te raken, al zal dat niet in de klasse van zijn voorkeur zijn. Om dat voor elkaar te krijgen zal nog een zware kluif genoeg worden. En dan maar hopen op een herkansing...


Ik denk dat je het fors overschat hoe belangrijk Red Bull in dat geval zou zijn. Nog wat gehoord van Lewis Williamson?

Nee? Dat had Frijns ook kunnen overkomen. Die koos terecht niet voor het FR3.5.-team waar Red Bull hem wilde stallen.

IMHO
Ik denk het fors niet, want ik zeg: we zullen het nooit weten.

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 26 augustus 2014 - 09:20:20
Volgens de Televaag geeft Robin het nog niet op.

http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/23005170/__Robin_Frijns_praat_met_GP2-team__.html

Hij zal iets moeten, bij Caterham komt hij ook niet verder.

Eerder zei hij dit nog over de GP2:
CitaatGP2 is een aparte klasse waar ik me nooit goed in heb thuis gevoeld. In GP2 moet je echt op je banden passen, omdat je ze anders kapot rijdt. Dat is in de Formule 1 anders, daar heb je weliswaar Pirelli, maar mag je wel pitstops maken. Daarnaast heb je in de GP2 ook geluk nodig. In de World Series is dat anders, daar gaat het meer om de pure racesnelheid.

Achteraf gezien is hij niet handig geweest in de media en in zijn keuzes.

Het GP2-team van Russian Time is wel een goed team trouwens.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Hij kon al eerder voor ze rijden toen hij nog bij Sauber zat, heeft ook voor ze getest, dankzij die prestaties in die brakke Trident.  Maar de berichten over het afketsen van die deal bij RT lopen uiteen: de ene groep kranten roept dat hij gratis kon rijden, maar dat Werner Heinz dat torpedeerde. De andere groep roept dat er wél sponsorgeld bij moest. Anyway, hopelijk is Robin er inmiddels van doordrongen dat hij in beeld moet blijven, want dankzij Max zijn we hem idd bijna weer vergeten.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

FolkertE

Ik kan het bericht zelf niet meer vinden, maar er schijnen geruchten te zijn dat Sauber Double Dutch wil gaan. Het was ook maar 1 site die het berichte dus ga ik er van uit dat het, Helaas, niet zo is. Maar mocht dat gerucht toch waar zijn, zou dat wel mooi zijn.

Jammer dat het zo moeilijk gaat voor Frijns, hij verdiend het zeker. Maar zoals de meeste hier ook al aangeven, heeft hij bepaalde arrogantie en houding die echt tegen hem kan werken. Ik moet soms ook wel denken aan Lewis, die op bepaalde momenten gewoon echt niet slim bezig is in de media.

gloudiesaurus

Citaat van: F1fan2987 op 26 augustus 2014 - 10:18:12
Ik kan het bericht zelf niet meer vinden, maar er schijnen geruchten te zijn dat Sauber Double Dutch wil gaan. Het was ook maar 1 site die het berichte dus ga ik er van uit dat het, Helaas, niet zo is. Maar mocht dat gerucht toch waar zijn, zou dat wel mooi zijn.

Jammer dat het zo moeilijk gaat voor Frijns, hij verdiend het zeker. Maar zoals de meeste hier ook al aangeven, heeft hij bepaalde arrogantie en houding die echt tegen hem kan werken. Ik moet soms ook wel denken aan Lewis, die op bepaalde momenten gewoon echt niet slim bezig is in de media.

Sauber zal vooral voor het geld kiezen. Sutil valt ook tegen en het team is niet tevreden over hem. Dus als Giedo wat meer betaald is 1+1=2.
Om dan Frijns zonder sponsorgeld te nemen? Nah dat zie ik niet gebeuren.

Frijns moet in beeld blijven en dat is hij nu niet. GP2 kan daarbij helpen. Hij kan ook niet veel anders.
Wint hij in het GP2 dan is hij weer hot, wint hij daar niet dan wordt het heel lastig om de Formule 1 nog te halen...
En winnen in de GP2 is moeilijk. De F. Renault 3.5 zijn daarin eerlijker, daarin heeft Frijns gelijk.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 26 augustus 2014 - 10:23:19
Citaat van: F1fan2987 op 26 augustus 2014 - 10:18:12
Ik kan het bericht zelf niet meer vinden, maar er schijnen geruchten te zijn dat Sauber Double Dutch wil gaan. Het was ook maar 1 site die het berichte dus ga ik er van uit dat het, Helaas, niet zo is. Maar mocht dat gerucht toch waar zijn, zou dat wel mooi zijn.

Jammer dat het zo moeilijk gaat voor Frijns, hij verdiend het zeker. Maar zoals de meeste hier ook al aangeven, heeft hij bepaalde arrogantie en houding die echt tegen hem kan werken. Ik moet soms ook wel denken aan Lewis, die op bepaalde momenten gewoon echt niet slim bezig is in de media.

Sauber zal vooral voor het geld kiezen. Sutil valt ook tegen en het team is niet tevreden over hem. Dus als Giedo wat meer betaald is 1+1=2.
Om dan Frijns zonder sponsorgeld te nemen? Nah dat zie ik niet gebeuren.

Frijns moet in beeld blijven en dat is hij nu niet. GP2 kan daarbij helpen. Hij kan ook niet veel anders.
Wint hij in het GP2 dan is hij weer hot, wint hij daar niet dan wordt het heel lastig om de Formule 1 nog te halen...
En winnen in de GP2 is moeilijk. De F. Renault 3.5 zijn daarin eerlijker, daarin heeft Frijns gelijk.
Nee dat is waar, en zou ik ook een logische zet van Sauber vinden. Daarnaast hoor ik sinds aantal maanden steeds vaker dat Sauber heel erg tevreden is over het test en ontwikkelingswerk van Giedo. Hij schijnt enorme kennis te beschikken over de techniek en het testen er van. Zijn feedback zou volgens insiders heel erg gewaardeerd worden bij Sauber. Maar geld is ook een goed 1 2tje. Als ik alles zo bekijk ziet het er heel goed uit voor Nederland en ook wel voor Giedo en Max natuurlijk, maar we moeten natuurlijk wel aan ons eigen belang denken he ;D

En inderdaad, Frijns moet hot blijven en zie hem ook niet naast Giedo rijden. Het was ook slechts een gerucht wat ik ook maar 1 keer ben tegen gekomen.

Perton

Na twee jaar testcoureur te zijn geweest weer GP2 rijden? Tenzij je manager ook teambaas is bij een raceteam (Grosjean, heuy) zie ik dit als einde verhaal voor Frijns, wat betreft Formule 1. Jammer. Maarja het helpt hem natuurlijk ook niet dat de weinige sponsoren die er zouden kunnen zijn nu waarschijnlijk klaarkomen op het idee om in zee te gaan met Verstappen.

gloudiesaurus

#1633
Citaat van: Perton op 26 augustus 2014 - 14:07:36
Na twee jaar testcoureur te zijn geweest weer GP2 rijden? Tenzij je manager ook teambaas is bij een raceteam (Grosjean, heuy) zie ik dit als einde verhaal voor Frijns, wat betreft Formule 1. Jammer. Maarja het helpt hem natuurlijk ook niet dat de weinige sponsoren die er zouden kunnen zijn nu waarschijnlijk klaarkomen op het idee om in zee te gaan met Verstappen.

Frijns is met zijn 23 jaar nog jong genoeg om een stapje terug te doen en GP2 te rijden.

Het blijft wel zonde want door slechte PR, onhandig management, en verkeerde keuzes had hij nu veel en veel verder kunnen zijn.

Maar laten we wel wezen, op het circuit blijft het een megatalent.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Hij kan wel weer GP2 gaan doen, maar wat zijn de kansen dat hij daarna alsnog weer de F1 haalt terwijl het budget ook nagenoeg nul blijft?