Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Kootje op 26 mei 2014 - 23:47:28
Klopt, maar hij wist waar hij voor koos, dus .... niet zeiken en gewoon doen waar je voor getekend hebt.

1000% EENS!!!  En met dat zeuren gooit hij alle ruiten in....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Gerard

heel apart... Maar is dit niet uit verband getrokken?
Heeft Frijns niet gewoon gezegd dat hij wil racen? Lijkt me raar dat hij niet weet waar hij voor gekend heeft ???

Of zou het te maken hebben met het feit dat Caterham in de vergkoop gaat?
Even een statement maken... ;)

Perton

Mjah zoals gloudisaurus het verwoord: "ontevreden hoe het nu ging." denk ik niet dat ie klaagt over dat ie niet kan racen. Maar ik heb de voorbeschouwing ook niet gezien, dus kan daar verder niet over oordelen. Maar zoals het hier in dit topic is neergezet wordt gesuggereerd dat hij ontevreden is over hoe Caterham hem behandelt en dan ben ik toch van mening, hoe waar dat ook moge zijn, het is niet slim om dat in de media te roepen, ook niet als dat een semi-vertrouwelijk gesprek met Doornbos is geweest. Ik meen dat hij vorig jaar al eens iets in de wereld had geholpen over Frijns, dus Frijns had veel beter moeten weten dan dit soort dingen tegen Doornbos te zeggen. Het toont een naïviteit aan die eigenlijk elke Nederlandse coureur wel lijkt te hebben.

Maar goed, ik baseer me dus op hoe ik de post van gloudisaurus interpreteer he.

Kootje

Sowieso lastig om te weten wat hij precies gezegd heeft, aangezien het Doornbos was die hierover sprak, niet Frijns zelf. Echter heeft Frijns volgens Doornbos dus lopen klagen over het feit dat hij wil racen, niet verwacht van Caterham 'n kans te krijgen  en de rol van reserve maar niets vind. In dat geval heb ik hetzelfde als Doornbos: "Je wist waar je aan begon, dus niet zeiken."

Franky R.

Je zou denken dat Frijns geleerd heeft van die 'shit' met Red Bull Racing? Maar goed, toen ik hem vorig jaar  interviewde [VKV Groep] zei hij -na een aarzeling- ook meer dan wat hij wilde zeggen over de sponsors van Sirotkin.


Pas later begreep ik dat die Russen lang niet zo serieus waren met hun 'mega-bedragen'...


Hij is IMHO wel voorzichtig met zijn woorden, maar tegen een "journalist" die gaat 'knutselen' is geen kruid gewassen? Ik had er ook een 'schandaalstuk' van kunnen maken, maar koos voor een letterlijke weergave... 8)

Perton

Nee daar is inderdaad geen kruid tegen opgewassen, maar aangezien Doornbos dit kunstje vorig jaar ook al heeft geflikt, iets van Frijns in de media brengen, had Frijns bij Doornbos wel voorzichtiger kunnen zijn. Ben alleen vergeten waar het destijds over ging en ook geen zin om op te zoeken :P

Franky R.

Citaat van: Perton op 27 mei 2014 - 14:15:18
Nee daar is inderdaad geen kruid tegen opgewassen, maar aangezien Doornbos dit kunstje vorig jaar ook al heeft geflikt, iets van Frijns in de media brengen, had Frijns bij Doornbos wel voorzichtiger kunnen zijn. Ben alleen vergeten waar het destijds over ging en ook geen zin om op te zoeken :P
Dat ging over een racestoeltje bij Sauber dacht ik...Zo effe uit het blote hoofd? :)

Franky R.

Maar Doornbos is IMHO wel irritant bezig...Het lijkt wel alsof hij de 'Eddie Jordan' van Sport1 wil worden...Alleen heeft Jordan het vaker bij het rechte eind... ::)

Sphinx

CitaatJe zou denken dat Frijns geleerd heeft van die 'shit' met Red Bull Racing?

Je kunt net zo goed zeggen: "je zou denken dat de journalistiek geleerd heeft van die shit met Red Bull Racing." Maar de journalistiek in NL wil liever ronkende koppen dan de eerlijke weergaven.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Dat ook, maar de realiteit is dat de journalistiek nou eenmaal de rollende koppen wil, en daar moet je als coureur / management gewoon rekening mee houden. Als alles verliep zoals het zou moeten gaan, zou de wereld wel heel makkelijk in elkaar steken.

Kootje

@Spinxen Perton,

In beide gevallen betreft het hier geen journalist maar collega coureur (en wellicht zelfs vriend) Robert Doornbos die simpelweg z'n bek voorbij lult zonder na te denken over eventuele consequenties die dit voor Robin kan hebben.

Perton

Dat klopt. Maar of het nou een coureur, een schoonmaker, een journalist of Frijns zijn sugar daddy is: feit blijft dat Doornbos vorig jaar iets soortgelijks heeft geflikt en dat Frijns dus had kunnen zien aankomen dat hij Doornbos het nog een keer zou kunnen doen als hij hem weer iets vertelde.

Breaktest

Volgend seizoen twee Nederlanders op de grid maar geen van de twee heet Frijns. Waar ging het mis? Hoe anders had het kunnen lopen als hij het aanbod van het Red Bull junior team niet had afgeslagen? We zullen het nooit weten. Ik denk dat niet alles op gebrek aan geld valt te schuiven, maar ook dat Frijns en de zijnen een iets te hoge dunk van het 'product Frijns' hadden binnen de rijdersmarkt. Talent genoeg, geld is inderdaad een probleem, maar dan ga je als teambaas inzoomen en kom je ook nog attitude probleem tegen. Frijns moet nog veel leren, zei Albers. Zoals (en dat vul ik zelf maar in) leergierig zijn en, zo lang je nog niet in die auto zit, altijd je tandpasta glimlach opzetten. Bv Giedo is het zonnetje in huis, denk je aan de norsige Frijns, dan denk je eerder aan een regenbui.
Hoe nu verder? Het lijkt me niet verstandig om nog een derde seizoen in een hoek van een pitbox weg te kwijnen. Hij heeft het hard nodig om weer op de baan in the picture te raken, al zal dat niet in de klasse van zijn voorkeur zijn. Om dat voor elkaar te krijgen zal nog een zware kluif genoeg worden. En dan maar hopen op een herkansing...

NielsD

Eens. Nog even en hij weet niet meer hoe hij gas moet geven.

Persoonlijk denk ik dat Frijns zijn toekomst er in de Formule 1 al helemaal op zit, misschien is de Formula E wat.. ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Ik weet nog dat Frijns zijn eerste GP2-test had eind 2012 en iets van tweede of derde werd in een Trident, wat een prachtig resultaat was. Alsof je een Sauber naar die tijd zou rijden. En hij stond vervolgens de pers chagrijnig te woord, omdat ie niet eerste was. Dat kan je loven als gedrevenheid, maar zoals je zegt, Breaktest, hij kan beter zijn tandpastaglimach opzetten in zo'n situatie. En ik denk dat hij die attitude altijd een beetje heeft gehad. Naar mijn weten de eerste coureur sinds Senna die drie juniorkampioenschappen achter elkaar won en dat is hem naar zijn hoofd gestegen. Elk interview dat ik met hem lees heeft altijd wel een negatief toontje.

Ik was een groot fan van hem vanaf dat ie de Formule BMW-titel pakte. En dat hij in de Formule Renault 3.5 niet goed lag bij zijn concurrenten omdat ie wat arrogant was... ach, dat gold ook voor Bianchi en Grosjean heb ik mij laten vertellen. Dus ik vond het destijds allemaal wat overtrokken berichten. Maar blijkbaar waren die berichten er niet voor niets.