Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Perton

Alleen wil Renault hem bij Signature in de F3 plaatsen. Dus titels verwacht ik niet.

Of is dat alweer van de baan?

Matthijs

Citaat van: Jehoentelaar op 25 januari 2014 - 13:50:32
Citaat van: Matthijs op 25 januari 2014 - 12:44:17
Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Wel jammer dat we Nyck de Vries, na 1 teleurstellend seizoen, massaal vergeten.
Als Niels hem toevallig een keer noemt is dat niet 'massaal vergeten'. Er is na zijn prima debuutseizoen weinig anders te melden dan dat hij dit jaar de titel moet pakken in de FR2.0-klasse waarin hij dit jaar gaat rijden.

Niet zozeer Niels, maar wie hoor je nog over Nyck dan?

Jehoentelaar

Ons. En zijn familie. Verder weinig mensen. Het is niet voor niets winterstop.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 januari 2014 - 12:53:21
Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.
Ik hoop het maar is wel erg optimistisch ingeschaald. Ontwikkeling gaat niet altijd gelijk op met intrinsieke aanleg. Je ziet het overigens ook al aan Vettel en Hamilton zelf, waarbij de Duitser de Brit toch wel aardig aan het overvleugelen is.

Vooral omdat Max Verstappen nog niet één race in een auto gereden heeft. Een vergelijking met Vettel is wel extreeeem voorbarig.

Wings

Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Ik zou graag je mening delen maar toegegeven het is een toefje (te) enthousiast.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 01:04:31
Ons. En zijn familie. Verder weinig mensen. Het is niet voor niets winterstop.

Daarbij waren z'n prestaties afgelopen jaar nou ook niet bijzonder goed te noemen, dus .... dan verdwijn je al gauw naar de achtergrond.


Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 07:34:24
Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Ik zou graag je mening delen maar toegegeven het is een toefje (te) enthousiast.

Tikje voorbarig idd.
Laat Robin eerst maar eens zorgen 'n racezitje te krijgen, en laat Max zich eerst maar eens bewijzen in de juniorklasses. Maar goed ... het is wel fijn om te zien dat er opties zijn voor de toekomst.

Wings

Dat prestaties niet goed waren klopt maar vind ik wel te verklaren.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 26 januari 2014 - 09:33:17
Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 01:04:31
Ons. En zijn familie. Verder weinig mensen. Het is niet voor niets winterstop.

Daarbij waren z'n prestaties afgelopen jaar nou ook niet bijzonder goed te noemen, dus .... dan verdwijn je al gauw naar de achtergrond.
Scorebordjournalistiektechnisch viel het tegen. Als we de omstandigheden meenemen was het prima.

NielsD

Citaat van: Wings op 26 januari 2014 - 07:34:24
Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Ik zou graag je mening delen maar toegegeven het is een toefje (te) enthousiast.

Misschien enthousiast, maar niet iedereen flikt het om in z'n tweede GP2-weekend direct twee keer op het podium te eindigen als een nieuw team. Daarna heeft-ie helaas de nodige pech gehad, bijvoorbeeld in Duitsland toen hij ook op podiumkoers lag en vervolgens in de rondte werd getikt.

Over Max misschien nog te enthousiast inderdaad, maar ik vind het wel mooi om te zien dat de toekomst voor Nederlandse coureurs er wel hoopvol uitziet. Naast Max en Robin ook nog Nyck de Vries en ik hoop gewoon dat Beitske Visser weer betere resultaten gaat neerzetten zodat ze weer opgepikt wordt door een Formule 1-team voor het juniorenprogramma.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Maar als je twee keer op het podium enidigt ben je niet meteen Sebastian Vettel materiaal.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 10:35:36
Citaat van: Kootje op 26 januari 2014 - 09:33:17
Citaat van: Jehoentelaar op 26 januari 2014 - 01:04:31
Ons. En zijn familie. Verder weinig mensen. Het is niet voor niets winterstop.

Daarbij waren z'n prestaties afgelopen jaar nou ook niet bijzonder goed te noemen, dus .... dan verdwijn je al gauw naar de achtergrond.
Scorebordjournalistiektechnisch viel het tegen. Als we de omstandigheden meenemen was het prima.

Klopt, maar het scorebord is nu eenmaal hoe de gemiddelde persoon kijkt naar sport.

Ik kan me nog goed herinneren hoe euforisch het gros vd bevolking reageerde toen mijn cluppie met 6-4 van Ajakkes won. Bijna iedereen prees Utreg de hemel in. Dat 4 van de Utrechtse doelpunten te danken waren aan persoonlijke fouten van Vermeer en Ajax eigenlijk 'n klasse beter was, daar hoorde je niemand over.

0634

#1541
Het is wel een beetje zo dat scorebordjournalistiek natuurlijk geen onzin is. Wel in het voorbeeld dat Kootje boven mij aanhaalt omdat dat over één wedstrijd gaat. Maar gaat het over een langere periode, een seizoen, vijf jaar, een decennium, een carriere, dan is scorebordjournalistiek natuurlijk een prachtig middel om te zien waar iemand staat.

Scorbordjournalistiek is ook wel de reden waarom ik een kampioen altijd terecht vind. In voetbal staat na 34 potjes de beste echt altijd bovenaan. En in de F1 is dat niet anders. Na een heel jaar kan je de plussen en minnen wel tegen elkaar wegstrepen en zie je precies waar iedereen nou echt staat. Maar inderdaad, scorebordjournalistiek over één of twee of vijf wedstrijden is vaak wat kort door de bocht.

Met als toevoeging dat in autosport het materiaal natuurlijk meespeelt, dat is in voetbal weer niet zo.

Maikel0230

Ouch, dat steekt, om die Zweed dan in zijn plaats te zien. Maar goed als ze het geld van die jongeman echt nodig hadden kan ik dat best geloven.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305792/caterham-overwoog-frijns-als-racecoureur/

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Terminator

Je zult gewoon zien dat Frijns een seconde sneller is dan Ericcson in de tests.
Natuurlijk heeft het team geld nodig, maar dit zou misschien een jaar kunnen zijn dat de Caterhams wat dichter bij de subtop zou kunnen staan. Dan is dit misschien een gemiste kans. Voorgaande jaren maakt het niet echt uit of je daar nu een snelle rijder in had of niet. De auto was toch te langzaam.

0634

Daar hebben ze Kobayashi voor gehaald. Die Zweed is er voor het geld. Logische teamsamenstelling wat mij betreft voor een team als Caterham.