Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Buxoq op 24 januari 2014 - 12:37:42
Caterham heeft net bekend gemaakt dat Frijns de 3e dag zal testen in Jerez volgende week.

Wat eigenlijk toch best bijzonder genoemd mag worden met twee nieuwe coureurs verbonden aan het team en tegelijkertijd een volledig nieuwe auto!
Blijkbaar zijn ze toch nog iets van plan met Frijns anders ga je hem niet nu al zo naar voren schuiven toch?!

Franky R.

Citaat van: Kronos op 24 januari 2014 - 12:39:29
Citaat van: Buxoq op 24 januari 2014 - 12:37:42
Caterham heeft net bekend gemaakt dat Frijns de 3e dag zal testen in Jerez volgende week.

Wat eigenlijk toch best bijzonder genoemd mag worden met twee nieuwe coureurs verbonden aan het team en tegelijkertijd een volledig nieuwe auto!
Blijkbaar zijn ze toch nog iets van plan met Frijns anders ga je hem niet nu al zo naar voren schuiven toch?!


Laten we het hopen...enne, Caterham gaf 2013 al snel op om aan deze auto te werken. Pic en GvdG zijn 'gestraft' voor de nederlaag tegen Marussia, maar ik moet het nog zien dat Caterham die sprong maakt op Marussia voor te blijven. Ik zie Marussia zich namelijk wel fors verbeteren.


Hopelijk heeft Frijns nu wel op een goed 'paard' gewed...

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 12:47:00
Citaat van: Kronos op 24 januari 2014 - 12:39:29
Citaat van: Buxoq op 24 januari 2014 - 12:37:42
Caterham heeft net bekend gemaakt dat Frijns de 3e dag zal testen in Jerez volgende week.

Wat eigenlijk toch best bijzonder genoemd mag worden met twee nieuwe coureurs verbonden aan het team en tegelijkertijd een volledig nieuwe auto!
Blijkbaar zijn ze toch nog iets van plan met Frijns anders ga je hem niet nu al zo naar voren schuiven toch?!


Laten we het hopen...enne, Caterham gaf 2013 al snel op om aan deze auto te werken. Pic en GvdG zijn 'gestraft' voor de nederlaag tegen Marussia, maar ik moet het nog zien dat Caterham die sprong maakt op Marussia voor te blijven. Ik zie Marussia zich namelijk wel fors verbeteren.


Hopelijk heeft Frijns nu wel op een goed 'paard' gewed...
die nederlaag kwam doordat Marussia beter was in Maleisiƫ, wat helemaal aan t begin van t seizoen was. Vooral ook een kwestie van geluk

Kronos

Citaat van: Franky R. op 24 januari 2014 - 12:47:00
Citaat van: Kronos op 24 januari 2014 - 12:39:29
Citaat van: Buxoq op 24 januari 2014 - 12:37:42
Caterham heeft net bekend gemaakt dat Frijns de 3e dag zal testen in Jerez volgende week.

Wat eigenlijk toch best bijzonder genoemd mag worden met twee nieuwe coureurs verbonden aan het team en tegelijkertijd een volledig nieuwe auto!
Blijkbaar zijn ze toch nog iets van plan met Frijns anders ga je hem niet nu al zo naar voren schuiven toch?!


Laten we het hopen...enne, Caterham gaf 2013 al snel op om aan deze auto te werken. Pic en GvdG zijn 'gestraft' voor de nederlaag tegen Marussia, maar ik moet het nog zien dat Caterham die sprong maakt op Marussia voor te blijven. Ik zie Marussia zich namelijk wel fors verbeteren.


Hopelijk heeft Frijns nu wel op een goed 'paard' gewed...

Frijs heeft gewed op de Formule 1. Hij heeft niet gek veel meer te bewijzen in andere klassen (zelfs in een mindere auto waarmee hij nog amper gereden had kon hij een race winnen in de GP2 om een dag later wederom op het podium te staan).

Dus ook al wordt het voor Caterham een rampzalig jaar, ik verwacht dat Frijns daar niet al te veel hinder van gaat ondervinden.

Wat ik bijzonder vind is dat Renault inderdaad vaker genoemd wordt, wellicht iets dat het nieuwe management heeft weten te regelen en wat in de toekomst misschien nog enorm veel op kan leveren.

Perton

In tegenstelling tot Franky zie ik Marussia zich niet per se verbeteren, behalve dat ze nu van de Cosworth af zijn, maar we weten natuurlijk nog niet welke motor dit jaar beter zal zijn. Ik denk dat die twee teams gewoon een beetje op hun oude niveau blijven, en dat het net als vorig jaar door een lucky resultaat wordt behaald.

Franky R.

Citaat van: Perton op 24 januari 2014 - 13:08:03
In tegenstelling tot Franky zie ik Marussia zich niet per se verbeteren, behalve dat ze nu van de Cosworth af zijn, maar we weten natuurlijk nog niet welke motor dit jaar beter zal zijn. Ik denk dat die twee teams gewoon een beetje op hun oude niveau blijven, en dat het net als vorig jaar door een lucky resultaat wordt behaald.


Me dunkt dat de Ferrari beter presteert dan de Cosworth? En Ferrari zal Marussia geen aftandse motor geven. Dat kan IMHO niet eens! Elke motorenleverancier heeft data nodig. Het verschil tussen Ferrari en Marussia zit evenwel in de monocoque, maar die monocoque van Marussia was in 2013 een slag beter dan die van Caterham.


Daar baseerde ik mijn mening c.q. vermoedens op.

Jozef

En waarom denk je dat de Marussia beter was dan de Caterhan? ???

Kootje

En wie zegt dat de Ferrari motor zoveel beter is dan de krachtbron die Renault levert? Vooralsnog wijst niets erop dat dat het geval zal zijn.

Perton

Franky, uiteraard zal de Ferrari beter zijn dan de Cosworth, maar met mijn post bedoelde ik het verschil tussen Ferrari en Renault. Kootje snapte em ;). En hoezo was de monocoque beter? Marussia had eentje gebouwd die aan het begin snel was, maar waar vervolgens nauwelijks ontwikkeling inzat. Caterham was langzaam, maar had ruimte tot ontwikkeling. Marussia had haar plafond al vrij snel bereikt - en had het voordeel dat de resultaten uit die eerste races doorslaggevend waren in het behalen van de tiende plaats. Dus het valt in mijn ogen nog te bezien welke van de twee teams dit jaar haar zakjes beter op orde zal hebben. Ik durf daar zelf geen uitspraken over te doen.

Cooper997

http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/2052595/2009/06/23/De-knul-die-Button-versloeg.dhtml

Kwam dit artikel tegen, ik weet niet of dit al een keer eerder is geplaatst maar dacht is wel leuk om te delen.  ;)


NielsD

Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

CitaatDat bedrag is een aardig begin, vertelt vader Bert Frijns, maar lang niet voldoende om zoonlief voor de rest kostenloos te laten rijden. Daarom moeten hij, zijn bedrijf Frijns Industrial Group (150 man personeel) en zakenvrienden bijspringen.

O NO FRIJNS HEEFT HET IN DE AUTOSPORT OOK ALLEEN MAAR GERED OMDAT ZIJN PAPPIE GELD HAD. Ben benieuwd of mensen dit serieus denken ;D

Wel mooi hoe Button reageerde op een jongetje dat sneller is.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Wel jammer dat we Nyck de Vries, na 1 teleurstellend seizoen, massaal vergeten.

0634

Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.
Ik hoop het maar is wel erg optimistisch ingeschaald. Ontwikkeling gaat niet altijd gelijk op met intrinsieke aanleg. Je ziet het overigens ook al aan Vettel en Hamilton zelf, waarbij de Duitser de Brit toch wel aardig aan het overvleugelen is.

Jehoentelaar

Citaat van: Matthijs op 25 januari 2014 - 12:44:17
Citaat van: NielsD op 25 januari 2014 - 09:42:51
Ik denk dat we met Max en Robin een aardige toekomst hebben in de Formule 1. Beide echt toptalenten, van wel het Vettel en Hamilton-kaliber.

Wel jammer dat we Nyck de Vries, na 1 teleurstellend seizoen, massaal vergeten.
Als Niels hem toevallig een keer noemt is dat niet 'massaal vergeten'. Er is na zijn prima debuutseizoen weinig anders te melden dan dat hij dit jaar de titel moet pakken in de FR2.0-klasse waarin hij dit jaar gaat rijden.