Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Buxoq

Wat ik heb begrepen is dat Frijns zelf geen GP2 wou rijden. Verder schijnt Frijns geen geld neergelegd hebben voor deze rol.

Kootje

Als dat zo is, dan vind ik dat wederom erg dom van hem. Racen is altijd beter dan slechts toekijken langs de zijlijn. Het team van Caterham is 'n prima team waarmee hij zich best in de kijker had kunnen rijden bij alle F1 teambazen. Wederom gooit hij hier weer 'n paar ruitjes in.

Wat dat geld betreft, tsja .... dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. De berichtgeving daaromheen is iig nogal verdeeld. De een zegt hij betaalt niets, de ander rept over 6 mln in US Dollars, weer 'n ander heeft het over Euro's wat toch 'n significant verschil is met de huidige koers.   ($1,- = €0,74)

Perton

Bottas redde het ook prima zonder GP2. Maar die kreeg ook 15 trainingen natuurlijk. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel Frijns daadwerkelijk in de auto zit om nu al te stellen dat het dom is. En qua Caterham in de kijker rijden, wel wat betreft het Formule 1-team van Caterham, maar Van der Garde werd er destijds wel redelijk op afgerekend dat hij geen kampioen werd, terwijl dat niet het doel was.

Zelf zou ik ook wel voor een GP2-stoeltje hebben gekozen, daar niet van, maar ik kan me wel indenken dat Frijns zich liever op zijn rol als testcoureur focust. Maar nogmaals, dat hangt volledig af van hoeveel hij rijdt. Als hij straks een halve middag in een testdag en 2 vrijdagtrainingen krijgt, ja dan was het niet zo handig om geen GP2 te rijden natuurlijk.

Kootje

8 vrijdagen en 8 testdagen, tijd genoeg dus om ook GP2 te rijden

Perton

Ik bedoelde niet tijd, maar nut. Bottas had GP2 niet nodig, want hij had 15 vrijdagen. 8 vrijdagen + 8 testdagen is wat dat betreft zelfs nog meer kilometers. Bovendien zullen die vrijdagen waarschijnlijk tijdens GP2-weekenden zijn, aangezien Rossi reservecoureur is bij de niet GP2-weekenden. Dan kan ik me zo voorstellen dat Frijns niet elk weekend weer wil switchen tussen GP2 en F1. Hij heeft vorig jaar gemerkt hoe naar het kan zijn als hij zich niet goed voor kan bereiden op raceweekenden.

Kootje

#1505
Bottas had GP2 niet nodig omdat hij sowieso al verzekerd was van 'n racezitje bij Williams. Was het niet afgelopen seizoen, dan had hij dit seizoen z'n debuut wel gemaakt. Voor Frijns gaat die vlieger niet op. Dat is echt niet de beoogde opvolger van Ericsson of Kobayashi. Hij zou het kunnen worden, maar is het niet. Daar ligt het verschil.

Perton

Daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in.

janke

Ook hier, hoop voor Frijns dat hij ook daadwerkelijk aan testen komt. En ik vind Frijns toch wel wat beter dan die Ericsson. Maar we zullen het zien. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Frijns geen dollars meebrengt. Lijkt me sterk Buxoq. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Buxoq

Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 20:32:08
Ook hier, hoop voor Frijns dat hij ook daadwerkelijk aan testen komt. En ik vind Frijns toch wel wat beter dan die Ericsson. Maar we zullen het zien. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Frijns geen dollars meebrengt. Lijkt me sterk Buxoq. ;)
Dat leek mij ook, maar schijnbaar schijnbaar heeft Renault ook invloed gehad op de komst van Frijns.

Verder heb ik een theorie gehoord dat als Frijns een goede indruk maakt bij Caterham dat ze hem vervolgens mogelijk voor veel geld over kunnen doen naar een ander team. Mij lijkt deze theorie best ver weg gezocht aangezien bijna geen een team zou betalen om een coureur over te nemen. Dat zijn alleen de top teams en die kijken denk ik eerder naar de middemood en het is nog maar af wachten of Caterham dat gaat halen.

Kronos

Blijkbaar heeft Fernandez getwijfeld over het direct plaatsen van Frijns in de auto (hij vergeleek het zelf met de situatie bij McLaren) en uiteindelijk besloten om dit niet te doen, daar het seizoen te belangrijk zou zijn.

GP2 ga je rijden om te bewijzen dat je thuis hoort in de Formule 1 (qua snelheid), er is bijzonder weinig twijfel in het paddock of Frijns snel genoeg is voor de F1.
Dus met een seizoen GP2 zou hij enkel en alleen aan krediet kunnen inleveren ben ik bang.

Slimme zet om enkel en alleen voor de Formule 1 te gaan en niet verder te kijken dan Formule 1. Als F1 je doel is dan moet je jezelf door 100% op focussen.

Franky R.

Citaat van: Buxoq op 21 januari 2014 - 22:02:09
Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 20:32:08
Ook hier, hoop voor Frijns dat hij ook daadwerkelijk aan testen komt. En ik vind Frijns toch wel wat beter dan die Ericsson. Maar we zullen het zien. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Frijns geen dollars meebrengt. Lijkt me sterk Buxoq. ;)
Dat leek mij ook, maar schijnbaar schijnbaar heeft Renault ook invloed gehad op de komst van Frijns.

Verder heb ik een theorie gehoord dat als Frijns een goede indruk maakt bij Caterham dat ze hem vervolgens mogelijk voor veel geld over kunnen doen naar een ander team. Mij lijkt deze theorie best ver weg gezocht aangezien bijna geen een team zou betalen om een coureur over te nemen. Dat zijn alleen de top teams en die kijken denk ik eerder naar de middemood en het is nog maar af wachten of Caterham dat gaat halen.


Een mogelijkheid maar dan moet Fernandes wel een langdurig contract met Frijns hebben getekend...Anders werkt het IMHO niet.

Kronos

Citaat van: Franky R. op 22 januari 2014 - 16:11:28
Citaat van: Buxoq op 21 januari 2014 - 22:02:09
Citaat van: janke op 21 januari 2014 - 20:32:08
Ook hier, hoop voor Frijns dat hij ook daadwerkelijk aan testen komt. En ik vind Frijns toch wel wat beter dan die Ericsson. Maar we zullen het zien. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Frijns geen dollars meebrengt. Lijkt me sterk Buxoq. ;)
Dat leek mij ook, maar schijnbaar schijnbaar heeft Renault ook invloed gehad op de komst van Frijns.

Verder heb ik een theorie gehoord dat als Frijns een goede indruk maakt bij Caterham dat ze hem vervolgens mogelijk voor veel geld over kunnen doen naar een ander team. Mij lijkt deze theorie best ver weg gezocht aangezien bijna geen een team zou betalen om een coureur over te nemen. Dat zijn alleen de top teams en die kijken denk ik eerder naar de middemood en het is nog maar af wachten of Caterham dat gaat halen.


Een mogelijkheid maar dan moet Fernandes wel een langdurig contract met Frijns hebben getekend...Anders werkt het IMHO niet.

Dit heeft hij wel laten doorschemeren door publiek opmerkingen te plaatsen als "hopen op een langdurige verbintenis".

wat mij opviel is dat opeens de naam Renault opduikt alszijnde dat zij een rol spelen in het aanstellen van Frijns.

Zou Caterham dan alsnog de korting op de motoren ontvangen (die ze eerst hadden via Pic) omdat Renault potentie ziet in Frijns?!

Fabian

Dat zou kunnen Kronos. Hij won natuurlijk wel de Formule Renault World Series...

Jehoentelaar

Wellicht dat Renault Frijns ziet als het uithangbord van hun road-to-F1, om het in IndyCar-termen uit te drukken. Wat zijn prestaties onder de Renaultvlag betreft zou dat niet eens zo gek zijn.

Buxoq

Caterham heeft net bekend gemaakt dat Frijns de 3e dag zal testen in Jerez volgende week.