Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

janke

Voorlopig weten we nog niks. Maar vind het wel spannend. Misschien piest een vd twee Hollanders wel naast de pot. Al zou ik (nogmaals) Koba-vd Garde en Frijns een prima line up vinden.
Some things are too important to be left in the past.

Terminator

Liever Frijns als vaste rijder dan Vd Garde. Ik zie meer potentie bij Frijns. Een rol als testrijder stelt tegenwoordig niet veel meer voor.

NielsD

Citaat van: Terminator op 19 januari 2014 - 16:52:27
Liever Frijns als vaste rijder dan Vd Garde. Ik zie meer potentie bij Frijns. Een rol als testrijder stelt tegenwoordig niet veel meer voor.

In dit geval dus eventueel wel, zestien testdagen in deze tijd vind ik vrij fors.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Hangt van het team af. Caterham is wel een team dat goed om lijkt te gaan met haar testcoureurs, net als Force India, Williams (Bottas) en eigenlijk ook wel Sauber met GutiƩrrez. Frijns had gewoon de pech dat hij net op het verkeerde moment bij Sauber zat. Zelfde geldt eigenlijk voor Rossi vorig jaar, die de pech had dat Caterham besloot de ervaring van Kovalainen te gebruiken om de auto op vrijdagen te ontwikkelen.

Dus om nou te stellen dat een rol als testrijder tegenwoordig weinig voorstelt... het hangt van het team af en je moet de omstandigheden net mee hebben. En dat lijkt komend jaar bij Caterham zeker te kunnen gebeuren.

0634

Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

janke

Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 20:03:34
Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

Wat denk jij over de terugkeer van de T-Car??
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 20:03:34
Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

Bij veel teams stelt het geen ruk voor, maar Caterham heeft de afgelopen jaren bewezen dat het bij hun nog wel waarde heeft. Wat NielsD ook al zegt, zestien dagen is in de huidige F1 gewoon best wel veel. Als je dan ook nog bedenkt dat er extra tijd beschikbaar is op vrijdagen, dan mag je volgens mij niet meer klagen als 3e rijder.

0634

Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 20:48:06
Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 20:03:34
Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

Wat denk jij over de terugkeer van de T-Car??

Ik denk dat we dat niet moeten doen.

janke

Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 21:48:07
Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 20:48:06
Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 20:03:34
Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

Wat denk jij over de terugkeer van de T-Car??

Ik denk dat we dat niet moeten doen.

En waarom niet??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 22:00:36
Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 21:48:07
Citaat van: janke op 19 januari 2014 - 20:48:06
Citaat van: Jeroen op 19 januari 2014 - 20:03:34
Het stelt vaak ook weinig voor, zeker in vergelijking met vroeger.

Wat denk jij over de terugkeer van de T-Car??

Ik denk dat we dat niet moeten doen.

En waarom niet??

Naja, ik ben een groot voorstander van een budgetcap of andere bezuingingsmaatregelen. Dan kan ik hier niet verkondigen dat teams een derde wagen in elkaar moeten schroeven, toch ;).

Kootje

Ik heb dan liever dat de FIA het min of meer verplicht stelt om op de vrijdag 1 vd 2 auto's aan 'n Young Driver af te staan. Doen teams dit niet, dan mogen ze die dag maar 1 auto de baan opsturen. Lijkt mij 'n simpelere en goedkopere oplossing dan de terugkeer vd T-car.

NielsD

Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 22:26:16
Ik heb dan liever dat de FIA het min of meer verplicht stelt om op de vrijdag 1 vd 2 auto's aan 'n Young Driver af te staan. Doen teams dit niet, dan mogen ze die dag maar 1 auto de baan opsturen. Lijkt mij 'n simpelere en goedkopere oplossing dan de terugkeer vd T-car.

Nee vind ik niet. Als ze nieuwe onderdelen testen, dan moeten ze beide coureurs kunnen inzetten die echt goed kunnen uitleggen wat het verschil is geworden en of het goed werkt, aangezien ze de auto kennen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

Citaat van: Kootje op 19 januari 2014 - 22:26:16
Ik heb dan liever dat de FIA het min of meer verplicht stelt om op de vrijdag 1 vd 2 auto's aan 'n Young Driver af te staan. Doen teams dit niet, dan mogen ze die dag maar 1 auto de baan opsturen. Lijkt mij 'n simpelere en goedkopere oplossing dan de terugkeer vd T-car.

Dat blijft lastig he, heb je weer teams die niet rijden omdat ze bang zijn dat de testcoureur schade rijdt  ;)
Maar er moet wel wat gedaan worden voor het jong talent, maar goed dat kost ook weer geld. Alleen de rookie - dagen in Abu Dhabi zijn niet voldoende.

Maar 16 dagen voor, dat is enorm. Dat heeft geen enkele 3e coureur in de Formule 1 denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Maar als ik het goed begrepen hebt, lapt Robin - mocht dit allemaal waar zijn - ook 6 miljoen, toch?

Dan mag je ook wel een paar keer testen denk ik.

gloudiesaurus

Zo gaat het verhaal, vraag me alleen af waar dat geld ineens vandaan komt.
2 maanden terug had hij niets, en nu ineens 6 miljoen Euro?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is