Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Kronos

Citaat van: Jehoentelaar op 09 januari 2014 - 10:45:47
Dat het mag om meerdere coureurs in te zetten betekent toch niet meteen dat dat ook gaat gebeuren? We weten dat sommige teams de YDT liever ingeruild zagen worden voor een normale test omdat ze liever aan de auto werkten met ervaren coureurs. Tenzij er een verplichting is om een derde coureur in te zetten op vrijdag, zou ik niet durven stellen dat het volgend jaar automatisch een beter jaar wordt voor de reserves.

Vorig jaar mochten ze maar twee coureurs inzetten. Dus derhalve was het de keuze tussen een ervaren coureur voor 1 uur laten rijden of een testcoureur voor 1 uur.
Nu hebben ze de mogelijkheid om  ze allebei te laten rijden in een 1.5 uur window.

Er zullen zeker teams zijn die alsnog kiezen om hun eigen coureurs zoveel mogelijk te laten rijden, maar de mogelijkheden zijn in ieder geval beter dan voorgaande jaren.

Kootje

Citaat van: Kronos op 09 januari 2014 - 10:59:53
Citaat van: Jehoentelaar op 09 januari 2014 - 10:45:47
Dat het mag om meerdere coureurs in te zetten betekent toch niet meteen dat dat ook gaat gebeuren? We weten dat sommige teams de YDT liever ingeruild zagen worden voor een normale test omdat ze liever aan de auto werkten met ervaren coureurs. Tenzij er een verplichting is om een derde coureur in te zetten op vrijdag, zou ik niet durven stellen dat het volgend jaar automatisch een beter jaar wordt voor de reserves.

Vorig jaar mochten ze maar twee coureurs inzetten. Dus derhalve was het de keuze tussen een ervaren coureur voor 1 uur laten rijden of een testcoureur voor 1 uur.
Nu hebben ze de mogelijkheid om  ze allebei te laten rijden in een 1.5 uur window.

Er zullen zeker teams zijn die alsnog kiezen om hun eigen coureurs zoveel mogelijk te laten rijden, maar de mogelijkheden zijn in ieder geval beter dan voorgaande jaren.

Een zekerheidje is dat idd allerminst, dat zal nog steeds per team verschillend zijn.

Wel is het zo dat 'n team nu sneller 'n derde rijder in zal zetten dan voorheen, simpelweg omdat daar meer tijd voor is. Dit zagen we vroeger al toen er op vrijdag nog 'n VT3 was en op zondag de warming-up. Daarbij zal 'n 3e coureur dit nu ook makkelijker contractueel vast kunnen laten leggen dan voorheen, dus het vergroot z'n kansen wel degelijk.

Maar ... zoals gezegd zal dat per team compleet verschillen. Een team als Ferrari of Red Bull zal dit minder snel doen dan 'n Caterham of 'n Williams. Die eerste hebben dit naar mijn weten nog nooit gedaan, terwijl die anderen dat zelfs zonder 3e vrijdagtraining en warm-up al deden.


Perton

Vergeet ook niet dat het niet zomaar een kwestie is van coureur uitstappen en de ander instappen. Er zal nog wel wat tijd kwijt zijn aan wat gesleutel. Tijd die men zeker de eerste weekenden denk ik zal willen benutten. Ik denk dat veel teama, met name het eerste derde deel van het seizoen, de baten niet vinden opwegen tegen de kosten van het inzetten van derde rijder.

En als frijns er na zijn sauber-avontuur geen zin meer in heeft, mag ie van mij ook lekker opflikkeren naar het etcc ofzo. Ik gok dan ook dat robin elke kans in de f1 met drie handen zal aangrijpen.

Kootje

Citaat van: Perton op 09 januari 2014 - 11:14:20
En als frijns er na zijn sauber-avontuur geen zin meer in heeft, mag ie van mij ook lekker opflikkeren naar het etcc ofzo. Ik gok dan ook dat robin elke kans in de f1 met drie handen zal aangrijpen.

:o Waar komt dat nu ineens vandaan? :-\

Het gaat hier toch juist om Frijns die zich alleen op de Formule 1 richt, of ben ik nu gek? Tuurlijk zal hij dan iedere kans aanpakken, al moet je jezelf dan wel afvragen hoeveel nut dat heeft. Als hij geen km's mag maken, dan kan hij zich denk ik beter op Plan B gaan richten. ???

Perton

Nee ik reageerde op de eerdere post van Maikel: "Ik denk niet dat robin daar nog veel bok aan heeft aangezien wat er bij sauber is gebeurd. :-\"

Ik bedoel te zeggen: als Robin echt zo denkt, dan ben ik wel een beetje klaar met hem, maar ik gok dat hij niet daadwerkelijk zo denkt. Het kwam er een beetje verkeerd uit besef ik me nu, hopelijk heb ik het nu verduidelijkt!

gloudiesaurus

Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kronos

Citaat van: gloudiesaurus op 09 januari 2014 - 12:09:59
Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.

het testen binnen de GP2 zal niet zozeer te maken hebben met het testen van de wagen maar meer van de coureur lijkt me? (bij de rookies binnen deze klasse)
Denk dat Frijns zonder al te veel problemen in kan stappen binnen een team van GP2 (zonder veel problemen met betrekking tot zijn kwaliteiten, financieel is een ander verhaal). Hij heeft dit immers ook laten blijken in de Hilmer van vorig jaar.

Maar mocht hij GP2 rijden volgend jaar dan zal het echt op verzoek en met medewerking van een formule 1 team zijn.

NielsD

Citaat van: Kronos op 09 januari 2014 - 12:30:25
Citaat van: gloudiesaurus op 09 januari 2014 - 12:09:59
Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.

het testen binnen de GP2 zal niet zozeer te maken hebben met het testen van de wagen maar meer van de coureur lijkt me? (bij de rookies binnen deze klasse)
Denk dat Frijns zonder al te veel problemen in kan stappen binnen een team van GP2 (zonder veel problemen met betrekking tot zijn kwaliteiten, financieel is een ander verhaal). Hij heeft dit immers ook laten blijken in de Hilmer van vorig jaar.

Maar mocht hij GP2 rijden volgend jaar dan zal het echt op verzoek en met medewerking van een formule 1 team zijn.

Caterham heeft een GP2-team, als hij nou als derde rijder aan de slag gaat bij het Formule 1-team en als racecoureur in de GP2. Of zijn die plekken al vergeven?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 09 januari 2014 - 12:09:59
Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.
Mwoah, de test in Abu Dhabi moet je niet serieus nemen. Dat is vooral bedoeld om de balansen (financieel gezien bedoel ik) van het jaar nog even op orde krijgen. Interessanter is het of hij bij de testsessies in het pre-seizoen aanwezig zal zijn. Het gebeurt wel vaker dat de toppers niet bij deze test aanwezig zijn. Ik weet dat Giedo de tests na afloop van het seizoen wel eens had overgeslagen en er toen ook allemaal geruchten omtrent hem ontstonden, terwijl hij het volgende jaar gewoon een topstoeltje had. Ik ben juist blij dat Frijns niet in Abu Dhabi heeft getest. Als hij al wat geld heeft, kan hij dat beter bewaren voor dit jaar.

Natuurlijk wordt Abu Dhabi ook wel gebruikt om een eerste indruk van coureurs te krijgen (denk aan Abt bij Hilmer, of Vandoorne bij ART, dat zijn denk ik wel de meest duidelijke voorbeelden), maar in het algemeen moet er geen enkele conclusie worden verbonden aan de aan- of afwezigheid van bepaalde coureurs bij de post-season test van de GP2.

Kronos

Citaat van: NielsD op 09 januari 2014 - 12:43:14
Citaat van: Kronos op 09 januari 2014 - 12:30:25
Citaat van: gloudiesaurus op 09 januari 2014 - 12:09:59
Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.

het testen binnen de GP2 zal niet zozeer te maken hebben met het testen van de wagen maar meer van de coureur lijkt me? (bij de rookies binnen deze klasse)
Denk dat Frijns zonder al te veel problemen in kan stappen binnen een team van GP2 (zonder veel problemen met betrekking tot zijn kwaliteiten, financieel is een ander verhaal). Hij heeft dit immers ook laten blijken in de Hilmer van vorig jaar.

Maar mocht hij GP2 rijden volgend jaar dan zal het echt op verzoek en met medewerking van een formule 1 team zijn.

Caterham heeft een GP2-team, als hij nou als derde rijder aan de slag gaat bij het Formule 1-team en als racecoureur in de GP2. Of zijn die plekken al vergeven?

Dit is iets wat ik al een keer eerder geroepen heb... het zou me niet verbazen als hij naar Caterham gaat als derde coureur met een toezegging voor de vrijdagen alsmede alle GP2 weekenden. Caterham heeft volgens mij vorig jaar zelfs een sprintrace in de GP2 gewonnen, dus zou ook niet meteen het slechtste team zijn.

NielsD

Citaat van: Kronos op 09 januari 2014 - 12:52:11
Citaat van: NielsD op 09 januari 2014 - 12:43:14
Citaat van: Kronos op 09 januari 2014 - 12:30:25
Citaat van: gloudiesaurus op 09 januari 2014 - 12:09:59
Duidelijk Perton, denk niet dat Frijns zo denkt  ;)

De kansen liggen niet voor het oprapen. En een 3e stoel bij Caterham mag voor hem een godsgeschenk zijn. Lijkt me alleen alweer onwaarschijnlijk omdat Frijns geen GP2 heeft getest. Ik neem aan dat er als er interesse was dat hij op zijn minst getest had.

het testen binnen de GP2 zal niet zozeer te maken hebben met het testen van de wagen maar meer van de coureur lijkt me? (bij de rookies binnen deze klasse)
Denk dat Frijns zonder al te veel problemen in kan stappen binnen een team van GP2 (zonder veel problemen met betrekking tot zijn kwaliteiten, financieel is een ander verhaal). Hij heeft dit immers ook laten blijken in de Hilmer van vorig jaar.

Maar mocht hij GP2 rijden volgend jaar dan zal het echt op verzoek en met medewerking van een formule 1 team zijn.

Caterham heeft een GP2-team, als hij nou als derde rijder aan de slag gaat bij het Formule 1-team en als racecoureur in de GP2. Of zijn die plekken al vergeven?

Dit is iets wat ik al een keer eerder geroepen heb... het zou me niet verbazen als hij naar Caterham gaat als derde coureur met een toezegging voor de vrijdagen alsmede alle GP2 weekenden. Caterham heeft volgens mij vorig jaar zelfs een sprintrace in de GP2 gewonnen, dus zou ook niet meteen het slechtste team zijn.

Mede dankzij Giedo hebben ze zich stukje bij beetje omhoog kunnen werken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

#1406
Citaat van: NielsD op 09 januari 2014 - 12:43:14
Caterham heeft een GP2-team, als hij nou als derde rijder aan de slag gaat bij het Formule 1-team en als racecoureur in de GP2. Of zijn die plekken al vergeven?
Nog niet. Ik had verwacht dat Will Stevens er wel zou komen te rijden, maar die blijft in de Formule Renault.

Mijn vermoedens zijn dat Caterham een coureur met geld + een eigen coureur in haar GP2-team zal hebben, dat deden ze in 2012 (Gonzalez, Van der Garde) en dat deden ze in 2013 (Canamasas en Rossi). Ik verwacht dat ook in 2014. En dan denk ik dat Haryanto (die in Abu Dhabi voor ze testte) wel een goede kans maakt + wie er ook derde rijder zal worden van Caterham. Is dat Frijns, dan krijgt hij dat zitje, is het Rossi, dan hij nog een keer.

Regalia testte ook voor ze, maar die heeft schijnbaar geen geld voor een GP2-stoeltje. En de andere twee testers waren Rossi en Stevens.

-edit- Overigens even Giedo in 2012 erbij pakkend: hij reed toen de vrijdagtrainingen in China en vanaf Japan alles behalve Austin. Dus de weekenden dat er GP2 op het programma staat, zal Frijns echt niet in de auto zitten. En ik denk dat hij de vrijdagtrainingen later in het seizoen ook alleen krijgt als hij zich bij het team bewijst in de GP2, zoals Giedo ook heeft gedaan. Dit even vooruitlopend op de zaak dat hij het stoeltje eventueel zou krijgen.

-edit2- Vergelijk het met Rossi: die was derde rijder en GP2-coureur, en reed alleen in Canada en de VS.

Dus dat Frijns derde rijder zou kunnen worden bij Caterham, betekent niet direct een veelvoud aan vrijdagtrainingen. Misschien met die nieuwe regels wel wat meer, hopelijk, maar men moet er niet vanuit gaan.

NielsD

Citaat van: Perton op 09 januari 2014 - 12:59:31
Dus dat Frijns derde rijder zou kunnen worden bij Caterham, betekent niet direct een veelvoud aan vrijdagtrainingen. Misschien met die nieuwe regels wel wat meer, hopelijk, maar men moet er niet vanuit gaan.

Klopt, maar je zit wel weer lekker dicht op het vuur. Nu zegt dat in de Formule 1 soms niets, de kans dat hij met een GP2-auto van Caterham leuke dingen kan doen is zeker aanwezig. Dat zagen we immers ook bij Hilmer gebeuren, misschien komt McGregor dan toch met meer geld aanzetten om zowel Giedo als Frijns bij dat team te krijgen.

Goed, ik speculeer nu heel hard.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

GP2 bij Caterham en 3e coureur zijn is een optie.
Maar ze hebben ook Alexander Rossi nog... die won vorig jaar de sprintrace in Abu Dhabi.
Ik ben benieuwd, het zou voor Frijns wel een hele mooi kans zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Perton op 09 januari 2014 - 11:56:22
Nee ik reageerde op de eerdere post van Maikel: "Ik denk niet dat robin daar nog veel bok aan heeft aangezien wat er bij sauber is gebeurd. :-\"

Ik bedoel te zeggen: als Robin echt zo denkt, dan ben ik wel een beetje klaar met hem, maar ik gok dat hij niet daadwerkelijk zo denkt. Het kwam er een beetje verkeerd uit besef ik me nu, hopelijk heb ik het nu verduidelijkt!

Duidelijk! :8


Citaat van: NielsD op 09 januari 2014 - 13:07:27
Citaat van: Perton op 09 januari 2014 - 12:59:31
Dus dat Frijns derde rijder zou kunnen worden bij Caterham, betekent niet direct een veelvoud aan vrijdagtrainingen. Misschien met die nieuwe regels wel wat meer, hopelijk, maar men moet er niet vanuit gaan.

Klopt, maar je zit wel weer lekker dicht op het vuur. Nu zegt dat in de Formule 1 soms niets, de kans dat hij met een GP2-auto van Caterham leuke dingen kan doen is zeker aanwezig. Dat zagen we immers ook bij Hilmer gebeuren, misschien komt McGregor dan toch met meer geld aanzetten om zowel Giedo als Frijns bij dat team te krijgen.

Goed, ik speculeer nu heel hard.

Ik denk niet dat Frijns op steun van McGregor hoeft te kenen. Ten eerste zou Dhr. Boekhoorn daarmee de carrière van Giedo ondermijnen, waarmee dochterlief allerminst gelukkig zal zijn. Dat geluk komt bij hem op de eerste plaats, dus ..... zal hij ten tweede dat extra geld eerder in Giedo investeren om daarmee 'n beter stoeltje te bemachtigen. Met €20 mln, koop je nu eenmaal meer als met €10 mln.