Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Buxoq

Het lijkt mij ook onrealistisch tenzij Boekhoorn misschien een volledige Nederlandse line-up bij Caterham wil en daar ook voor wil betalen, maar we zullen zien. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Figge

Mijn verwachting is niet dat Robin de F1 zal gaan halen. Zijn momentum om dat te realiseren is gewoon weg.
Geen geld, geen races (ook niet in lagere klasses). En laten we eerlijk zijn. Ook met zijn CV, zonder kruiwagen kom je gewoonweg niet meer in F1. Iedereen moet op eoa manier binnenkomen. Connecties, geld. Hij heeft gewoon geen van beiden. Red Bull bood hem een
optie. Maar hij heeft gegokt om het zonder ze te doen. Helaas heeft dat verkeerd uitgepakt.

Kootje

Citaat van: Figge op 25 november 2013 - 14:34:54
Mijn verwachting is niet dat Robin de F1 zal gaan halen. Zijn momentum om dat te realiseren is gewoon weg.

Precies.
En de kansen die hij heeft gehad (Red Bull, div GP2 teams, div sponsoren) hebben hij en z'n management vakkundig afgeschoten.

0634

Ik heb ook niet het idee dat hij ooit de F1 zal halen.

Perton

Achteraf gezien had Frijns gewoon bij Russian Time moeten doorzetten, maarja, wie had van te voren kunnen denken dat ze hun debuutseizoen als kampioen zouden afsluiten.

Kootje

Citaat van: Perton op 25 november 2013 - 17:47:04
Achteraf gezien had Frijns gewoon bij Russian Time moeten doorzetten, maarja, wie had van te voren kunnen denken dat ze hun debuutseizoen als kampioen zouden afsluiten.

Kon je idd niet weten, maar dan nog ..... alles is beter dan thuis op de bank hangen. Zelfs als ze niet competitief waren geweest, zoals Frijns verwachtte, had hij zich daar wel in de kijker kunnen rijden. Nu is zijn kans voorbij denk ik.

Franky R.

Citaat van: Perton op 25 november 2013 - 17:47:04
Achteraf gezien had Frijns gewoon bij Russian Time moeten doorzetten, maarja, wie had van te voren kunnen denken dat ze hun debuutseizoen als kampioen zouden afsluiten.
Wie had kunnen denken dat Sauber bijna failliet zou gaan?
Maar idd. is het management van Frijns té selectief geweest in haar zoektocht naar een GP2-stoeltje voor Robin.

gloudiesaurus

Jep en zelfs nadat Sauber Frijns bedankte... bedankte Frijns voor de laatste 2 GP2-races.
En daarnaast uitte hij nog even kritiek op Hilmer, het enige team dat het team wel liet rijden.

Frijns bij Caterham lijkt me onrealistisch tenzij er nu een grote sponsor is (lijkt me ook niet erg realistisch). Boekhoorn gaat echt niet voor Frijns betalen, zeker niet om hem langs Van der Garde te zetten. Wellicht kan Michiel Mol hem met connecties in het opleidingsprogramma van Caterham onder brengen?

GP2 en wat testen bij Caterham zou ook al heel mooi zijn voor Frijns.
Hopelijk heeft nu wel een media- training gevolgd.

In ieder geval positief dat hij zijn best doet bij Audi.
Hij moet alles aanpakken, testen, en rijden wat hij kan nu.
Hij moet gewoon rijden anders zijn je ze vergeten.... World Series kampioen of niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Geen idee wat zijn kritiek was maar hij werd elk weekend op de meest belachelijke strategieën de race in gestuurd. Zelfs die van kovalainen in zijn mclaren tijd waren nog dertig keer logischer. Ik denk dat de kritiek bijzonder terecht was. Slim niet maar terecht zeker.

Volgens mij had frijns overig weinig te bedanken voor de laatste 2 races en koos hilmer sowieso voor het geld va  quaife-hobbs, maar daar kan ik me in vergissen

Jozef

Voor die laatste GP2-races ging het niet om Hilmer maar om een ander team, ik weet even niet welk.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 26 november 2013 - 01:00:02
Voor die laatste GP2-races ging het niet om Hilmer maar om een ander team, ik weet even niet welk.
Trident? Die was ook erg enthousiast over Frijns!

Perton

Laten we eerlijk zijn, Trident is ook gewoon een van de slechtste teams in de GP2. Ik weet niet hoe het zijn carrière zou hebben geholpen om bij dat team in te stappen. Hij had natuurlijk al voor ze getest en kon wel een goede inschatting maken van wat ze konden. Ik weet niet of ik dit nou een slechte beslissing van hem vond om daar niet voor te rijden.

Fabian

Je kunt het ook van de andere kant bekijken. Trident was een matig team, maar Frijns is een goede rijder. Als hij met die wagen kan uitblinken dan rijd je jezelf ook in de kijker. Daarnaast had ie geen zekerheid dus was het handig geweest om elke kans om te rijden aan te pakken.

Perton

Zo kan je het ook bekijken ja. Maar laten we reëel blijven, hoe groot was die kans, zelfs rekening houdend met het talent van Frijns? Ik denk dat het een heel erg 50-50 beslissing was, om de argumenten die jij en ik beiden hebben aangevoerd.

Fabian

Hoe reëel het is zullen we nooit weten want hij stapte niet in.  ;)
Maar ach wat me veel meer boeit is of ie volgend jaar wel ergens aan de bak komt.