Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Edwin90

SkySports haalde vanmiddag Frijns even aan. Ze zeiden iets dat het zonde was dat iemand met zijn capaciteiten niet aanwezig was. Toont toch wel aan dat Frijns niet alleen in Nederland een hype is, maar daarbuiten ook gewaardeerd wordt.

Franky R.

#1231
Citaat van: Edwin90 op 07 september 2013 - 17:25:08
SkySports haalde vanmiddag Frijns even aan. Ze zeiden iets dat het zonde was dat iemand met zijn capaciteiten niet aanwezig was. Toont toch wel aan dat Frijns niet alleen in Nederland een hype is, maar daarbuiten ook gewaardeerd wordt.
Yup, mooi hoor...maar in mijn stad willen we daden, geen woorden... :-X

Maikel0230

Ik kan er maar niet van ontdoen dat Frijns en zijn manager veel ruiten zelf hebben ingegooid dit jaar. Eerst een vast contract bij Trident geweigerd na die testsessie (Door iemand bij Trident bevestigd), Red Bull geschoffeerd nog voor er een meter is gereden was, nadat ze hem bij Hilmer niet meer terug wilden laten komen heeft hij ook hen geschoffeerd. Enkele prominente nederlandes personenen wilden hem helpen in contact komen met grote Nederlandse bedrijven, zijn manager heeft dat allemaal geblokeerd onder het mom van 'talent alleen moet volstaan'

Tja en dan maar klagen over hoe talent allen er je niet brengt en dat alleen geld belangrijk is...

Sorry maar veel kansen hebben ze zelf genegeerd, zelfs een nieuwe kans van Trident om op Monza en Singapore te racen, komaan zeg je moet kilometers maken verdorie. Geen eer te behalen bij dat team zegt hij dan ook nog tewijl dat team dit jaar al eens een race won....

Sorry maar ik vind de arrogantie en onbeschoftheid er een beetje van af druipen. Het wordt tijd dat hij een persoonlijke manager zoekt die zich enkel met de F1 bezig houdt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Helemaal mee eens Maikel  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Sphinx op 07 september 2013 - 17:20:00
CitaatEn ik kan het mij nog herinneren dat Frijns tijdens een testsessie die Trident in de top 5 reed! Dus hij had MOETEN instappen bij Trident, als hij de kans kreeg...
Die jongen is wel heel erg bezig zijn krediet te verspelen...

Nee, daar ben ik het dus weer mee oneens. Als je ieder weekend vlak voor de deadline te horen krijgt of je wel mag racen of niet heb je niet bepaald de ideale voorbereiding. Alles moet nog hapsnap geregeld worden, weer een nieuw team dat op een wondertje zit te hopen (of juist helemaal geen flikker uitvoert: Nigel Melker kwam er in zijn eerste raceweekend voor Ocean in de kwali achter dat niemand iets met zijn feedback van de training had gedaan) en die stress straalt weer op je prestatie af. Frijns kreeg in Barçelona nog op maandag te horen dat ie mocht meedoen, op Spa was het zelfs donderdagnacht geworden! Dat door hoepels springen voor het racen werkt alleen maar op je zenuwen. En als je dan onder druk een fout maakt is het bij de teams onmiddellijk, "breekt onder druk hoeven we niet".

De prestaties waren dan ook niet bijzonder. Goed, ik ben het eens met je dat je dat niet volledig Frijns kunt toeschrijven maar het punt is dat hij nu met lege handen staat. Dan grijp je iedere kans aan die zich voordoet om jezelf van je beste kant te laten zien. Zoals eerder gezegd is nooit geschoten altijd mis. Plus wat Maikel zegt.

Gerard

Ik kan me vinden in je standpunt Maikel, al vind ik het zonde dat talent (tegenwoordig) niet genoeg is en geld belangrijker... Maar ja, in zo'n geval kun je 2 dingen doen.. je erbij neerleggen en meegaan in het spelletje... Of je poot stijf houden... Als Robin inderdaad meerdere kansen heeft afgeslagen, is het absoluut niet slim en moet hij nu op de spreekwoordelijke blaren zitten...
Laat dit dan een dure les zijn en hopelijk kunnen we er over een paar jaar hartelijk om Lachen als hij bij een topteam rijdt ;)

Jehoentelaar

Zonder Frijns donderde het bij Hilmer ook ineens als een kaartenhuis in elkaar. Best mogelijk dat hij Trident een heel stuk naar voren had kunnen helpen. Bovendien, als je laat zien dat je veel sneller bent dan zo'n rare vogel als Berthon, laat je ook iets zien.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 08 september 2013 - 00:54:11
Zonder Frijns donderde het bij Hilmer ook ineens als een kaartenhuis in elkaar. Best mogelijk dat hij Trident een heel stuk naar voren had kunnen helpen. Bovendien, als je laat zien dat je veel sneller bent dan zo'n rare vogel als Berthon, laat je ook iets zien.

Dat vind ik dus ook. Heb je meteen weer een mooi visite - kaartje voor het GP2 voor volgend jaar.
En aan het begin van dit jaar was Frijns ook snel bij Trident.

Ik snap wel dat Frijns graag zekerheid wil en niet steeds op het laatste moment gebeld wil worden om te rijden. Ik geloof wel dat voor onrust zorgt en je prestaties niet bevorderd. Maar goed Frijns verkeerd nu eenmaal niet in de luxe positie. Als hij dat gewild had dan had hij Red Bull niet moeten afwijzen  ;)

En Monza had hij kunnen gebruiken als voorbereiding op Singapore... daar heeft nog bijna geen enkele GP2 - coureur gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Jep. Op dat lijstje coureurs na wat nu de ranglijsten aanvoert, maar daar had hij sowieso niet bij in de buurt gekomen. Het is na drie seizoenen full-time bij een topteam natuurlijk moeilijk om over te moeten schakelen naar race-by-race contracten bij verschillende teams, maar wat moet dat moet. Hij had het nu toch wel eens in de gaten moeten hebben...

0634

Niet-racen is gewoon bijna altijd de minst goede keuze. Ik snap niet hoe Frijns erbij komt om dit soort mogelijkheden af te wijzen. Is het een vorm van arrogantie? Is hij niet zo slim? Is hij niet overtuigd van zichzelf en is hij bang om te falen? Weet hij meer dan wij weten?

KVDracer

Frijns is een zeer groot talent en verdiend zeker om F1 te rijden, zeker als je sommige namen ziet die wel F1 rijden. Maar hij moet, zoals hier al eerder aangehaald, telkens iedereen schofferen. RedBull, de GP2 teams. Je moet eerst iets bewezen hebben voor je zo uit de hoogte kunt doen en dat heeft hij nog niet echt gedaan. Hij heeft in de lagere klasse wel bewezen dat hij over de nodige kwaliteiten beschikt, maar dit is niet genoeg om met zo'n arrogantie rond te lopen. Stoffel Vandoorne daarentegen hoor je niet zo'n dingen roepen, zit wel in het opleidingsprogramma van McLaren. Frijns en zijn manager denken dat ze alles alleen kunnen doen, zonder deel uit te maken van een opleidingsprogramma. Maar dit is al jaren niet meer het geval, tenzij je een vrachtwagen sponsorgeld hebt.
Hij mag al blij zijn als hij nog in de toerwagenklasses terecht kan of in de LeMans series. Want niemand wil een rijder die steeds zijn team of de hele race klasse zit te schofferen.

Breaktest

Nog meer slecht nieuws voor Frijns. "Quaife-Hobbs doet Frijns niet vergeten" kopte De Telegraaf een paar weken geleden, maar inmiddels is dat wel anders. Na eerder een tweede plaats behaald te hebben met MP Motorsports (waar hij kappersmodel De Jong het nakijken gaf) reed hij in drie weekenden met Hilmer naar een derde en eerste plaats. Misschien iets minder indrukwekkend dan Frijns, maar toch ook niet verkeerd. Als de onderlinge verschillen werkelijk zo klein zijn, dan zullen ook de meer ambitieus ingestelde teams geen probleem hebben om een paar tienden op de baan te laten liggen voor een flinke zak duiten, ben ik bang.

Jehoentelaar

Citaat van: KVDracer op 08 september 2013 - 11:21:36
Frijns is een zeer groot talent en verdiend zeker om F1 te rijden, zeker als je sommige namen ziet die wel F1 rijden. Maar hij moet, zoals hier al eerder aangehaald, telkens iedereen schofferen. RedBull, de GP2 teams. Je moet eerst iets bewezen hebben voor je zo uit de hoogte kunt doen en dat heeft hij nog niet echt gedaan. Hij heeft in de lagere klasse wel bewezen dat hij over de nodige kwaliteiten beschikt, maar dit is niet genoeg om met zo'n arrogantie rond te lopen. Stoffel Vandoorne daarentegen hoor je niet zo'n dingen roepen, zit wel in het opleidingsprogramma van McLaren. Frijns en zijn manager denken dat ze alles alleen kunnen doen, zonder deel uit te maken van een opleidingsprogramma. Maar dit is al jaren niet meer het geval, tenzij je een vrachtwagen sponsorgeld hebt.
Hij mag al blij zijn als hij nog in de toerwagenklasses terecht kan of in de LeMans series. Want niemand wil een rijder die steeds zijn team of de hele race klasse zit te schofferen.
Precies, precies. Niets meer aan toevoegen.

Vandoorne is trouwens wel een grappig ventje. Toen Honda werd bevestigd bij McLaren voor 2015 zei hij dat dat hem aan goede herinneringen van vroeger liet denken. De beste jongen was met de laatste race van McLaren-Honda precies negen maanden oud. :)

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 08 september 2013 - 12:07:04
Nog meer slecht nieuws voor Frijns. "Quaife-Hobbs doet Frijns niet vergeten" kopte De Telegraaf een paar weken geleden, maar inmiddels is dat wel anders. Na eerder een tweede plaats behaald te hebben met MP Motorsports (waar hij kappersmodel De Jong het nakijken gaf) reed hij in drie weekenden met Hilmer naar een derde en eerste plaats. Misschien iets minder indrukwekkend dan Frijns, maar toch ook niet verkeerd. Als de onderlinge verschillen werkelijk zo klein zijn, dan zullen ook de meer ambitieus ingestelde teams geen probleem hebben om een paar tienden op de baan te laten liggen voor een flinke zak duiten, ben ik bang.


Dat is inderdaad het risico...maar men heeft ook gezien waar Hilmer nu rondrijdt, nu Frijns afwezig is. Waarschijnlijk maakte dat gegeven Frijns zo 'arrogant'?

gloudiesaurus

Misplaatste arrogantie, zonder Frijns wint Hilmer gewoon  ;)

En Quaife-Hobbs was op Spa bijna net zo snel als Frijns. Misschien wel sneller in race 2 (waar Frijns dan wel uitviel).
Dus Frijns kan wel lekker arrogant doen maar als ik als teambaas moest kiezen tussen bijna 2 net zo'n snelle coureurs waarvan er 1 een grote zak met geld had... dan was de keus niet heel moeilijk  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is