Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

0634

Eens met Fab. In zijn situatie moet je niet altijd alles maar zeggen. Ook als je wel gelijk hebt.

gloudiesaurus

Helemaal mee eens. Frijns is zo gewoon zijn eigen toekomst aan het verkloten  :(
Waar is zijn manager dan als hij zoiets roept?

Ben bang dat zijn manager helemaal niet met hem bezig is en dit niet eens leest.

Als ik Mr. Hilmer was zou ik zeggen bedankt Frijns. We nemen Lancaster wel en zoek jij het verder maar uit met je praatjes  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Frijns lijkt wel wat op mij...Een aardig jongen, maar snel verveeld [dat zag ik op de receptie van de voorvertoning van Rush] en zijn hart op de tong... :P


Ja, het is een teleurstelling voor hem. En Frijns had ook gelijk toen hij werd vervangen door AQH, maar helaas is dit allemaal niet handig, inderdaad... :-\


Het punt is dat zijn eerdere keuze een succes waren. Zo koos hij zelf zijn WSR-team uit, ipv voor Arden te gaan rijden. Alleen Sauber was nu een foute keuze gebleken.


Overigens lees ik nergens dat Robin Mercedes zou hebben afgewezen, doch de route die aan hem werd voorgesteld [Eerst een paar jaar DTM en dan pas F1]?

Jehoentelaar

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 04:41:59
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 01:14:29Hoe kun je indruk maken als je door geldgebrek non-coureurs met een zak geld voor moet laten gaan? Hoe kun je goed presteren als je geen fatsoenlijke kans krijgt? Hoe rijd je met een debuterend team ineens de concurrentie zoek? Is een WSR-titel minderwaardig aan GP2-prestaties?

Als je slechte prestaties relativeert, moet je dat met de goede prestaties ook doen. Frijns werd WSR-kampioen omdat Da Costa de eerste 3 weekends niet meereed, tegen het einde van het seizoen reed de Portugees de rest van het veld net niet op een hoopje. En omdat hij Bianchi in de laatste race van de baan beukte, anders was de titel naar Frankrijk gegaan.

Ik relativeer al die prestaties. De prestaties van Frijns in de WSR blijven buitengewoon goed, wel of geen Da Costa. Als-als-discussies houd ik niet van, en kijk eens wat Da Costa dit seizoen aan het doen is in die klasse. Het raceincident in Barcelona was niet zo netjes, maar zou zijn seizoen opeens een stuk minder zijn geweest als hij geen kampioen was? Dat zou juist te weinig relativeren zijn.

CitaatMaar ja, Bianchi rijdt wel en F1 en Da Costa waarschijnlijk volgend jaar ook... omdat ze niet zo dom waren om talentenprogramma's van F1-teams af te wijzen met een grote bek. Nu een beetje Sauber of "het systeem van paydrivers" de schuld gaan geven dat Frijns geen F1 rijdt... kom nou.
Ik praat Frijns zijn gebabbel over Red Bull nergens goed. Natuurlijk was Frijns niet altijd een slimme jongen en had hij met beter handelen (en ook door zijn manager) veel betere vooruitzichten gehad. Maar dat staat volledig los van zijn talent. En ja, dat de Formule 1 exorbitante bedragen vraagt waardoor je geen natuurlijke doorstroming meer hebt verwijt ik de Formule 1 zelf en de teams. Pogingen in het verleden om de sport minder belachelijk duur te maken zijn praktisch allemaal vakkundig afgeschoten, en in plaats daarvan moet er opeens een peperdure nieuwe motor worden ingebouwd. Dat is vragen om narigheid bij inmiddels bijna de helft van de grid. Het wordt mij allemaal steeds minder geloofwaardig, of het nou historisch gezien onveranderd is gebleven of niet. Visies kunnen na verloop van tijd veranderen, zo ook die van mij. Ik vind het wel eens tijd dat de Formule 1 weer echte autosport wordt.

CitaatOh ja, ik denk wel dat Frijns een F1-zitje kan halen en dat hij daar kan bewijzen dat hij er thuishoort. Maar als je als F1-team het geld kunt gebruiken, dan moet je heel zeker zijn van je stuk om een paydriver af te wijzen en Frijns in de auto te zetten. En op basis van 2013 kun je met Frijns niet zeker genoeg zijn. Won een GP2-race, dat was heel mooi, maar sindsdien zakte het allemaal in elkaar bij hem. Deze beslissing van Sauber is dan ook logisch en begrijpelijk.
Een coureur afrekenen op basis van één slecht seizoen tegenover drie topseizoenen... bizar. Zo kun je praktisch alle topcoureurs uit het verleden wel afserveren. Maar ja, dat moet iedereen zelf weten. Gelukkig weten we dat Sirotkin er vanwege de Russische centen zit. Dat, en niks anders.

Jozef

@Franky: ik vind de keuze voor Sauber eigenlijk niet verkeerd, wat er imo fout is gegaan is dat hij niet voldoende GP2 heeft kunnen rijden dit jaar. Als hij als vaste rijder bij een GP2-team had kunnen rijden dit jaar, denk ik dat zijn F1-kansen (bij Sauber of elders) veel groter waren geweest.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 23:22:18
@Franky: ik vind de keuze voor Sauber eigenlijk niet verkeerd, wat er imo fout is gegaan is dat hij niet voldoende GP2 heeft kunnen rijden dit jaar. Als hij als vaste rijder bij een GP2-team had kunnen rijden dit jaar, denk ik dat zijn F1-kansen (bij Sauber of elders) veel groter waren geweest.


Misschien...Maar dan nog blijft het staan dat je geld nodig hebt om F1 te rijden. Dus ik ben bang dat zelfs dat niets zou uitmaken voor Robin... :-X


Maar ik vond het al een raar contract...Derde rijder bij Sauber, maar niet rijden op de vrijdag? Als Frijns nu eens wel mocht rijden op de vrijdag, dan geef ik je gelijk qua kansen voor Robin Frijns.

Jozef

De derde rijder laten rijden op vrijdag, dat gebeurt toch bijna nergens? D'Ambrosio rijdt ook niet op vrijdag voor Lotus. Sinds het testverbod is vrijdag voor de teams de kans om dingen te testen. Dan willen ze iemand in die auto die weet waarover hij spreekt, niet iemand die amper in een F1-wagen gereden heeft (daarom dat ze bij Caterham Kovalainen teruggehaald hebben, dat is weer de omgekeerde situatie).

Franky R.

Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 23:48:56
De derde rijder laten rijden op vrijdag, dat gebeurt toch bijna nergens? D'Ambrosio rijdt ook niet op vrijdag voor Lotus. Sinds het testverbod is vrijdag voor de teams de kans om dingen te testen. Dan willen ze iemand in die auto die weet waarover hij spreekt, niet iemand die amper in een F1-wagen gereden heeft (daarom dat ze bij Caterham Kovalainen teruggehaald hebben, dat is weer de omgekeerde situatie).
Dat is correct, dus wat is dan de nut van een derde rijder, IMHO? Zeker omdat Frijns niet eens een vast stoeltje had in de GP2... :(

Jozef

Citaat van: Franky R. op 05 september 2013 - 23:56:35
Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 23:48:56
De derde rijder laten rijden op vrijdag, dat gebeurt toch bijna nergens? D'Ambrosio rijdt ook niet op vrijdag voor Lotus. Sinds het testverbod is vrijdag voor de teams de kans om dingen te testen. Dan willen ze iemand in die auto die weet waarover hij spreekt, niet iemand die amper in een F1-wagen gereden heeft (daarom dat ze bij Caterham Kovalainen teruggehaald hebben, dat is weer de omgekeerde situatie).
Dat is correct, dus wat is dan de nut van een derde rijder, IMHO? Zeker omdat Frijns niet eens een vast stoeltje had in de GP2... :(

Bijna niets. Het is wel mooi meegenomen als publiciteit en het laat aan de buitenwereld zien dat je echt serieus op de radar van de F1-teams bent. Maar als je jezelf daarnaast niet blijft ontwikkelen, is het meestal wel een dood spoor. En daar zijn oneindig veel voorbeelden van, ook van voor het testverbod (Wurz en Paffett bij McLaren; Pizzonia bij Williams die wel een paar races kreeg toen Heidfeld geblesseerd raakte, maar toen meer crashte dan finishte; bij D'Ambrosio is het nu aan het gebeuren; ...).

De positieve tegenvoorbeelden zijn helaas schaars (Alonso, Massa, en dan houdt het bij mij al op).

gloudiesaurus

Voor een jonge coureur zonder ervaring is op vrijdag rijden een mooi kans om kilometers te maken. Is zeker een pre als je dat jaar erop wel een racestoeltje krijgt.

Wat betreft Frijns, die keuze voor Sauber was niet verkeerd. Dat het op niets is uitgelopen... voornamelijk pech.
Maar goed daarvoor maakte hij al de fout. Hij gewoon in dat Red Bull - programma moeten plaats nemen. Zeker als je weet dat je geen geld hebt.
Frijns was eigenwijs en moest Red Bull zelfs nog even schofferen.
Met Frijns zijn talent was hij wel door dat programma heen gekomen en was hij volgend jaar Toro Rosso coureur geweest.

Nu krijg ik zo langzamerhand het idee dat hij dankzij een manager die niet werkt (een plan B en een lobby die er niet is????... terwijl je het vertrek bij Sauber nota bene zag aankomen) en enorme domme/ knullige optredens in de media, dat hij de Formule 1 of misschien wel GP2 helemaal niet meer zal halen.

Zeg eerlijk welke sponsor wil zich nu aan Frijns verbinden? Dankzij al die onhandige uitspraken wordt je merk nu niet echt flitsen en hip van Robin Frijns.
In die zin kan Frijns nog wel wat leren van Van der Garde bijvoorbeeld. In de media doet hij het super  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

#1210
Citaat van: gloudiesaurus op 06 september 2013 - 01:39:38
Voor een jonge coureur zonder ervaring is op vrijdag rijden een mooi kans om kilometers te maken. Is zeker een pre als je dat jaar erop wel een racestoeltje krijgt.

Dat het voor de coureur een pre is zal ik zeker niet ontkennen, maar voor de teams betekent dit een veel lagere effectiviteit van de schaarse testtijd en dat is het gewoon niet waard.

Ik vond het geweldig dat er in 2005 (?) een derde wagen mocht rijden voor de teams uit de middenmoot en achterhoede, jammer dat dat er niet meer is. Het is wel ontzettend duur natuurlijk (extra auto, onderdelen en personeel meeslepen). Dus daar zou dan een oplossing voor gevonden moeten worden.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 06 september 2013 - 02:07:31
Citaat van: gloudiesaurus op 06 september 2013 - 01:39:38
Voor een jonge coureur zonder ervaring is op vrijdag rijden een mooi kans om kilometers te maken. Is zeker een pre als je dat jaar erop wel een racestoeltje krijgt.

Dat het voor de coureur een pre is zal ik zeker niet ontkennen, maar voor de teams betekent dit een veel lagere effectiviteit van de schaarse testtijd en dat is het gewoon niet waard.

Ik vond het geweldig dat er in 2005 (?) een derde wagen mocht rijden voor de teams uit de middenmoot en achterhoede, jammer dat dat er niet meer is. Het is wel ontzettend duur natuurlijk (extra auto, onderdelen en personeel meeslepen). Dus daar zou dan een oplossing voor gevonden moeten worden.

Derde auto vond ik ook goed. Zou tevens een optie zijn voor jonge coureurs om kilometers te maken. De kleinere teams kunnen betaalde coureurs nemen, kunnen ze gelijk die kosten dekken. En het publiek op de tribunes ziet de auto's wat meer voorbij komen  ;) Geen idee waarom het destijds is verboden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

De teams zelf maakten er weinig gebruik van en hebben zelf gevraagd om het af te schaffen wegens te duur. Can't blame them, de kosten zijn echt gigantisch en je gaat m.i. echt niet veel geld uit paydrivers krijgen om op vrijdagen rondjes te mogen malen.

Jehoentelaar

Sauber F1 team says Frijns not dropped because of lack of skill: http://www.autosport.com/news/report.php/id/109667