Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 01:14:29Hoe kun je indruk maken als je door geldgebrek non-coureurs met een zak geld voor moet laten gaan? Hoe kun je goed presteren als je geen fatsoenlijke kans krijgt? Hoe rijd je met een debuterend team ineens de concurrentie zoek? Is een WSR-titel minderwaardig aan GP2-prestaties?

Als je slechte prestaties relativeert, moet je dat met de goede prestaties ook doen. Frijns werd WSR-kampioen omdat Da Costa de eerste 3 weekends niet meereed, tegen het einde van het seizoen reed de Portugees de rest van het veld net niet op een hoopje. En omdat hij Bianchi in de laatste race van de baan beukte, anders was de titel naar Frankrijk gegaan.

Maar ja, Bianchi rijdt wel en F1 en Da Costa waarschijnlijk volgend jaar ook... omdat ze niet zo dom waren om talentenprogramma's van F1-teams af te wijzen met een grote bek. Nu een beetje Sauber of "het systeem van paydrivers" de schuld gaan geven dat Frijns geen F1 rijdt... kom nou.

Oh ja, ik denk wel dat Frijns een F1-zitje kan halen en dat hij daar kan bewijzen dat hij er thuishoort. Maar als je als F1-team het geld kunt gebruiken, dan moet je heel zeker zijn van je stuk om een paydriver af te wijzen en Frijns in de auto te zetten. En op basis van 2013 kun je met Frijns niet zeker genoeg zijn. Won een GP2-race, dat was heel mooi, maar sindsdien zakte het allemaal in elkaar bij hem. Deze beslissing van Sauber is dan ook logisch en begrijpelijk.

gloudiesaurus

Eens  :)
Zonder geld komt Frijns niet snel de Formule 1 in...

Maar over vorig jaar  ;)
Als Fortec niet zoveel pitstops had verknald van Frijns in de World Series dan was hij voor die laatste race al kampioen hoor  ;)
En Frijns was sneller dan Bianchi, hij had hem toch wel ingehaald denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

CitaatDe grote fout maakt Frijns al eerder, misschien al voordat hij World Series - kampioen werd, door Red Bull en ook Mercedes af te wijzen...
Red Bull was een gouden kans........ hij heeft ze 2x afgewezen en vervolgens in de pers nog een trap nagegeven.
Horner was woedend, dat is gewoon oerdom van Frijns geweest.

Dat ie RBR twee keer liet lopen is idd bekend, evenals die verminkte telegraaf-quote, maar dat ie Caterham en Mercedes zou hebben afgewezen kan ik nergens terugvinden (heeft trouwens wel een keer een DTM auto getest)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Edwin90

Aan de andere kant, wat heeft hij wanneer hij bij Toro Rosso zit. Als er geen plek is bij RBR zit je daar ook maar en wordt je vanzelf gewipt, en de jongens van Toro Rosso worden niet bepaald makkelijk opgepikt door de andere teams. Al zou hij wel bij RBR komen, hoe lang zijn die jongens nog een topteam?

Hij had dan in elk geval meer gehad dan nu, dat staat zo goed als vast. Maar wat dan verder?

Neemt overigens niet weg dat ik het er mee eens ben dat hij enorm slecht gemanaged wordt, ik las zelfs ergens laatst dat hij bewust zonder budget naar de F1 geloodst wordt en dat er überhaupt geen sponsors gezocht worden. Dat is op z'n zachtst gezegd raar.

Matthijs

#1189
Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 04:41:59
Citaat van: Jehoentelaar op 05 september 2013 - 01:14:29Hoe kun je indruk maken als je door geldgebrek non-coureurs met een zak geld voor moet laten gaan? Hoe kun je goed presteren als je geen fatsoenlijke kans krijgt? Hoe rijd je met een debuterend team ineens de concurrentie zoek? Is een WSR-titel minderwaardig aan GP2-prestaties?

Als je slechte prestaties relativeert, moet je dat met de goede prestaties ook doen. Frijns werd WSR-kampioen omdat Da Costa de eerste 3 weekends niet meereed, tegen het einde van het seizoen reed de Portugees de rest van het veld net niet op een hoopje. En omdat hij Bianchi in de laatste race van de baan beukte, anders was de titel naar Frankrijk gegaan.

Maar ja, Bianchi rijdt wel en F1 en Da Costa waarschijnlijk volgend jaar ook... omdat ze niet zo dom waren om talentenprogramma's van F1-teams af te wijzen met een grote bek. Nu een beetje Sauber of "het systeem van paydrivers" de schuld gaan geven dat Frijns geen F1 rijdt... kom nou.

Oh ja, ik denk wel dat Frijns een F1-zitje kan halen en dat hij daar kan bewijzen dat hij er thuishoort. Maar als je als F1-team het geld kunt gebruiken, dan moet je heel zeker zijn van je stuk om een paydriver af te wijzen en Frijns in de auto te zetten. En op basis van 2013 kun je met Frijns niet zeker genoeg zijn. Won een GP2-race, dat was heel mooi, maar sindsdien zakte het allemaal in elkaar bij hem. Deze beslissing van Sauber is dan ook logisch en begrijpelijk.

Exact. Het moge bekend zijn dat de drie 'makkelijkste' manieren om in de F1 te komen zijn:
1. Geld meenemen
2. Connecties hebben met een motorenbouwer (politiek)
3. Lid zijn van een talentenprogramma
Dit alles in combinatie met een (mate van) talent natuurlijk.

Je kunt ervoor kiezen om je neer te leggen bij de status quo of je kiest ervoor je eigen pad te kiezen. Het laatste heeft Frijns gedaan en hij heeft dan ook regelmatig in het verleden verkondigd het allemaal op eigen kracht te willen doen. Zeer bewonderenswaardig en het heeft hem ver gebracht, maar ga dan niet lopen janken als het uiteindelijk niet lukt. Daarnaast, het publiekelijk afvallen van Sauber en/of Hilmer op twitter (zoek #teamdouchebag) terwijl dit juist de teams waren die (gratis!) in hem investeerden ondanks dat hij het allemaal zelf wilde doen, is zeer dom en onvolwassen.

Ik hoop zeer dat Frijns alsnog in de Formule 1 komt, want op basis van talent verdient hij het zeker. Maar als het niet lukt, dan siert het Frijns om ook eens de hand in eigen boezem te steken.

Wat een verschil met Giedo van der Garde. Giedo is minder getalenteerd, maar klaagt nooit, is altijd positief en snapt hoe de Formule 1 momenteel werkt. Ik snap heel goed dat meerdere sponsoren zich graag binden aan deze innemende persoonlijkheid.

NielsD

#1190
Citaat van: Matthijs op 05 september 2013 - 10:36:50Je kunt ervoor kiezen om je neer te leggen bij de status quo of je kiest ervoor je eigen pad te kiezen. Het laatste heeft Frijns gedaan en hij heeft dan ook regelmatig in het verleden verkondigd het allemaal op eigen kracht te willen doen. Zeer bewonderenswaardig en het heeft hem ver gebracht, maar ga dan niet lopen janken als het uiteindelijk niet lukt. Daarnaast, het publiekelijk afvallen van Sauber en/of Hilmer op twitter (zoek #teamdouchebag) terwijl dit juist de teams waren die (gratis!) in hem investeerden ondanks dat hij het allemaal zelf wilde doen, is zeer dom en onvolwassen.

Heeft hij Sauber en/of Hilmer via Twitter negatief genoemd? Dit kan ik niet terugvinden. Dat vind ik ook raar, heb verschillende artikelen gelezen en een radio-fragment gehoord en daarin zegt hij telkens de beslissing van Sauber te begrijpen. Geld is gewoon belangrijker op het moment dan talent.

Citaat van: Matthijs op 05 september 2013 - 10:36:50Wat een verschil met Giedo van der Garde. Giedo is minder getalenteerd, maar klaagt nooit, is altijd positief en snapt hoe de Formule 1 momenteel werkt. Ik snap heel goed dat meerdere sponsoren zich graag binden aan deze innemende persoonlijkheid.

Negatieve uitlatingen met zijn positie in de Formule 1 is ook niet echt handig. Er zijn tientallen anderen die ook geld (misschien wel meer) meebrengen naar een team en dus zou hij bij één klacht al gewipt kunnen worden, bij wijze van. Hij is inderdaad een positief persoon, maar ik denk dat het team liever kiest voor talent dan voor iemand die altijd erg positief is. Heb bij Giedo soms het idee dat hij geen ballen heeft en dat hij bij een beetje als  het lieverdje wordt gezien in de paddock. Ik hou van een coureur die lekker duidelijk is in bijvoorbeeld de media.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 05 september 2013 - 14:24:31Heeft hij Sauber en/of Hilmer via Twitter negatief genoemd? Dit kan ik niet terugvinden. Dat vind ik ook raar, heb verschillende artikelen gelezen en een radio-fragment gehoord en daarin zegt hij telkens de beslissing van Sauber te begrijpen. Geld is gewoon belangrijker op het moment dan talent.

Niet met directe bewoordingen, maar direct nadat hij zijn stoeltje verloor aan Quaiffe-Hobbs twitterde hij dit naar Jon Lancaster: "@lancaster4f1 thanks mate. Greetz to the boys! Was great fun you as a team mate! #allaboutthemoney #teamdouchebag"

Kijk, die #allaboutthemoney vind ik wel onvolwassen maar ik snap zijn reactie. Maar die #teamdouchebag (vrij vertaald: het sukkeltje van het team) kan ik niet plaatsen. Verwees hij naar Hilmer die hem gratis liet racen, of verwees hij naar Sauber die hem gratis 2,5 testdag gaf?

Die jongen is pas 22 en hij is emotioneel. Prima. Maar leer jezelf dan aan dat je eerst even rustig nadenkt over dergelijke uitspraken voordat je ze de wereld in slingert.

Matthijs

Citaat van: NielsD op 05 september 2013 - 14:24:31Giedo is inderdaad een positief persoon, maar ik denk dat het team liever kiest voor talent dan voor iemand die altijd erg positief is. Heb bij Giedo soms het idee dat hij geen ballen heeft en dat hij bij een beetje als  het lieverdje wordt gezien in de paddock. Ik hou van een coureur die lekker duidelijk is in bijvoorbeeld de media.

Misschien in de paddock, maar op het circuit heeft Vd Garde toch (zowel in zijn positieve als zijn negatieve uitschieters) laten zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Lief en vriendelijk in de paddock en agressief op het circuit, lijkt me een prima combinatie voor een sponsor. Al denk ik dat voor veel sponsors de uitstraling naast het circuit belangrijker is dan er op.

NielsD

Dus op die tweet doelde je. Dan begrijp ik je reactie, vind sowieso dat Frijns een beste mediatraining nodig heeft. Dat heeft hem namelijk meer gekost dan opgeleverd.

Wat ik Giedo dan wel moet nageven is dat hij tactisch is op het moment dat het nodig is. Zowel in Monacoals op Spa pakten zijn ideeën goed uit.

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/frijns_ik_zet_vraagtekens_bij_gp2/

Lekker handig weer Frijns! Je bent je eigen glazen aan het in gooien!!

Ook slim om niet in de GP2 te gaan lobbyen...
Als je een goede manager hebt heb je een plan B en ga je juiste lobbyen bij teams. Zeker met een reputatie zoals Frijns als coureur heeft.
In de media en in zijn gedrag is hij enorm onvolwassen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

NielsD

Nogmaals: mediatraining.

Het zal een beste jongen zijn, maar waarom doet hij dit toch telkens?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Sabai

Hij is een beetje dom. En leert niet van ze fouten.

Fabian

Lekker bezig Frijns. Groot talent, maar nadenken ho maar...

Sphinx

Grappige is dat hij gewoon gelijk heeft. Een bepaalde columnist op deze site had eerder dit jaar ook zijn vraagtekens bij de GP2 als serie. Misschien ben ik nu net zo naief als Frijns soms is, maar beledigt hij met "ik zet mn vraagtekens bij de GP2 als serie" nu iemand? Of willen we er vanwege zijn te harde opmerkingen eerder nu van iedere mug een olifant maken.

Nog vreemder, hoorde hem vanmorgen op de radio en daar vertelde hij toch iets anders als "er is geen plan". Er zou zelfs gewoon in Monza met teams gesproken gaan worden en na het weekend ook. Ik heb het idee dat hij wel degelijk iets geleerd heeft en niet meer het achterste van zijn tong laat zien.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fabian

Robin kan best wel gelijk hebben, maar in zijn positie zijn dit gewoon geen handige opmerkingen. Als er geen F1 team aanklopt dat hem wil hebben en hij wil zijn droom levend houden dan is de GP2 een goede serie om in te rijden aangezien het het voorprogramma van de F1 is. GP2 teams die Frijns gratis zouden laten willen rijden zullen na deze opmerking ook nog weleens een keer goed nadenken en verder kijken.

Ik hoop natuurlijk dat Robin snel een nieuwe job vindt, maar dan vind ik dit persoonlijk wat onhandige uitspraken...