Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

NielsD

Aan de andere kant biedt dit ook weer mogelijkheden om opgepikt te worden door een ander team. Wat te denken over bijvoorbeeld Ferrari, daar heb je in principe niet echt veel geld nodig om opgenomen te worden in hun programma of iets dergelijks.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Maar de kansen om bij Ferrari als jonge coureur door te stromen zijn ook niet erg groot. En zolang er geen geld is, is de kans dat hij goed terecht komt, laat staan beter, vrijwel nihil.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 21:08:04
Geld geld geld, dat is alles wat telt. Tuurlijk moet Sauber overleven, maar dit begint belachelijk te worden. De sport wordt vakkundig de vernieling in geholpen. Niet dat er straks geen F1 meer is, maar dit is nauwelijks meer serieus te nemen.


In de jaren negentig vond ik het prima kunnen...keuze genoeg voor de teams als coureurs. Maar tegenwoordig hebben we maar 11 teams en dan wordt de spoeling IMHO een beetje te dun. De verhoudingen raken zoek...vind ik. Inderdaad een slechte zaak.

Fabian

Het wordt nu wel erg lastig voor Frijns zonder budget. De kans dat een F1 team hem oppikt is nihil. GP2 teams verwachten ook wat geld dus moet Frijns hopen dat Hilmer volgend seizoen weer bij hem aanklopt, maar dat zal denk ik ook niet gebeuren.

Frijns heeft nog geen plan, maar t wordt tijd dat ie snel een plan op tafel legt anders zou het helaas wel eens heel snel over kunnen zijn met Frijns.

Edwin90

Zonde, maar zo is de sport op dit moment. Er is geld nodig en dat moeten rijders meenemen.

Jehoentelaar

Ik geloof dat Robin wel enorm F1-minded is (terecht natuurlijk), maar als het helemaal vastloopt zou een Amerikaans avontuur ook nog altijd het proberen waard zijn. Daar liggen mogelijkheden voor minder budget. Maar ja, dat moet je natuurlijk wel echt willen.

0634

#1176
Citaat van: Franky R. op 04 september 2013 - 21:54:05
Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 21:08:04
Geld geld geld, dat is alles wat telt. Tuurlijk moet Sauber overleven, maar dit begint belachelijk te worden. De sport wordt vakkundig de vernieling in geholpen. Niet dat er straks geen F1 meer is, maar dit is nauwelijks meer serieus te nemen.


In de jaren negentig vond ik het prima kunnen...keuze genoeg voor de teams als coureurs. Maar tegenwoordig hebben we maar 11 teams en dan wordt de spoeling IMHO een beetje te dun. De verhoudingen raken zoek...vind ik. Inderdaad een slechte zaak.

Naja... in de jaren 90 reden er niet zoveel meer teams mee hoor. Vanaf 96 waren het er ook maar elf. Daarvoor waren het er iets meer, gemiddeld dertien, maar die gingen... op de fles, verdwenen, whatever. ;)

Ik zie niet zo heel veel verschil om eerlijk te zijn. Ook toen had je geld nodig. Jos had zijn Philips gelukkig. We hadden toen ook paydrivers als Diniz, Delatraz en Rosset en zo.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 23:00:33
Ik geloof dat Robin wel enorm F1-minded is (terecht natuurlijk), maar als het helemaal vastloopt zou een Amerikaans avontuur ook nog altijd het proberen waard zijn. Daar liggen mogelijkheden voor minder budget. Maar ja, dat moet je natuurlijk wel echt willen.

Wellicht DTM? A la Di Resta?
Al heeft hij Mercedes ook al "geschoffeerd". Maar goed als je al ontwikkelingsrijder was in de Formule 1 is dit niet helemaal de route...
Maar wat moet hij anders?

Indycar vind ik niet echt bij hem passen en ook daar is geld nodig.
Een GP2 - stoeltje zou nog steeds het beste zijn. Jammer dat ook Hilmer hem nu weer laat vallen. Zo is succesvol zijn in GP2 ook wel erg moeilijk.

En over Ferrari etc. Frijns is alweer "22 jaar". De meeste teams pikken de talentjes al als 17/ 18 jaar zijn of jonger. Toen was Frijns ook in de picture maar hij heeft ze allemaal bedankt (Caterham, Red Bull, Mercedes).

Uiteindelijk heeft Sauber hem ook maar 2 tests opgeleverd... jammer.
Als Sauber wel geld had gehad dan was het wellicht anders gelopen. Dan had hij iig. geen plek moeten maken voor die jonge Rus.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Fabian op 04 september 2013 - 21:57:45
Het wordt nu wel erg lastig voor Frijns zonder budget. De kans dat een F1 team hem oppikt is nihil. GP2 teams verwachten ook wat geld dus moet Frijns hopen dat Hilmer volgend seizoen weer bij hem aanklopt, maar dat zal denk ik ook niet gebeuren.

Frijns heeft nog geen plan, maar t wordt tijd dat ie snel een plan op tafel legt anders zou het helaas wel eens heel snel over kunnen zijn met Frijns.

Jep wat Frijns moet doen is een PR/ marketing - bureau in de hand nemen en een goede manager die sponsors gaat zoeken.
Die manager die hij nu heeft roept wel over Hulkenberg en zonder sponsoren rijden. Maar als hij niet oppast zijn zowel Frijns als Hulkenberg volgend jaar werkloos.

En ik blijf erbij, met een goede manager had Frijns volgend jaar voor Toro Rosso gereden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2013 - 23:10:29
Indycar vind ik niet echt bij hem passen en ook daar is geld nodig.
Een GP2 - stoeltje zou nog steeds het beste zijn. Jammer dat ook Hilmer hem nu weer laat vallen. Zo is succesvol zijn in GP2 ook wel erg moeilijk.
Overal is geld nodig, maar bij IndyCar is het nog steeds heel wat goedkoper. Ik ken de precieze bedragen uiteraard niet, maar ik denk dat het goed vergelijkbaar is met GP2 (gehele kalender, dus ook races in Azië). Voor een lager budget racen in een top-level kampioenschap, in een land waarin de commerciële mogelijkheden tot in het extreme zijn doorgetrokken. Het is geen garantie dat dat wel meteen kan, maar als je in Europa bent uitgespeeld is het een prima alternatief.

En in de GP2 kun je ook alleen maar succesvol zijn als je een groot team of een grote sponsor achter je hebt staan. In de klassen waarin dat nog niet zo enorm dominant is, is Frijns al kampioen geworden.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2013 - 23:10:29
Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 23:00:33
Ik geloof dat Robin wel enorm F1-minded is (terecht natuurlijk), maar als het helemaal vastloopt zou een Amerikaans avontuur ook nog altijd het proberen waard zijn. Daar liggen mogelijkheden voor minder budget. Maar ja, dat moet je natuurlijk wel echt willen.

Wellicht DTM? A la Di Resta?
Al heeft hij Mercedes ook al "geschoffeerd". Maar goed als je al ontwikkelingsrijder was in de Formule 1 is dit niet helemaal de route...
Maar wat moet hij anders?

Indycar vind ik niet echt bij hem passen en ook daar is geld nodig.
Een GP2 - stoeltje zou nog steeds het beste zijn. Jammer dat ook Hilmer hem nu weer laat vallen. Zo is succesvol zijn in GP2 ook wel erg moeilijk.

En over Ferrari etc. Frijns is alweer "22 jaar". De meeste teams pikken de talentjes al als 17/ 18 jaar zijn of jonger. Toen was Frijns ook in de picture maar hij heeft ze allemaal bedankt (Caterham, Red Bull, Mercedes).

Uiteindelijk heeft Sauber hem ook maar 2 tests opgeleverd... jammer.
Als Sauber wel geld had gehad dan was het wellicht anders gelopen. Dan had hij iig. geen plek moeten maken voor die jonge Rus.


Hm,


Achteraf gezegd kan men stellen dat Frijns al zijn geld op één Sauber-paard heeft gezet? Robin is i.i.g. niet de enige die zich verkeken heeft op Sauber [Hülkenberg]...Man, wat is dat team a.f.g.e.g.l.e.d.e.n zeg... :o

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 21:08:04
Geld geld geld, dat is alles wat telt. Tuurlijk moet Sauber overleven, maar dit begint belachelijk te worden. De sport wordt vakkundig de vernieling in geholpen. Niet dat er straks geen F1 meer is, maar dit is nauwelijks meer serieus te nemen.

Nou, als ik de baas van Sauber was dan zet ik Frijns ook niet in mijn auto volgend jaar hoor. Daarvoor heeft hij dit jaar echt te weinig geracet (en te weinig indruk gemaakt). Frijns is imo echt niet klaar om bij een middenmoter in te stappen in 2014.

Jehoentelaar

Hoe kun je indruk maken als je door geldgebrek non-coureurs met een zak geld voor moet laten gaan? Hoe kun je goed presteren als je geen fatsoenlijke kans krijgt? Hoe rijd je met een debuterend team ineens de concurrentie zoek? Is een WSR-titel minderwaardig aan GP2-prestaties?

gloudiesaurus

#1183
Citaat van: Jozef op 05 september 2013 - 00:55:49
Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 21:08:04
Geld geld geld, dat is alles wat telt. Tuurlijk moet Sauber overleven, maar dit begint belachelijk te worden. De sport wordt vakkundig de vernieling in geholpen. Niet dat er straks geen F1 meer is, maar dit is nauwelijks meer serieus te nemen.

Nou, als ik de baas van Sauber was dan zet ik Frijns ook niet in mijn auto volgend jaar hoor. Daarvoor heeft hij dit jaar echt te weinig geracet (en te weinig indruk gemaakt). Frijns is imo echt niet klaar om bij een middenmoter in te stappen in 2014.

Oneens. Hij heeft in World Series laten zien dat hij het kan. Hij was bijv. sneller dan Bianchi  :)
Gutierriez heeft ook niet meer laten zien hoor.
Ik had hem wel in Sauber durven zetten hoor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

#1184
Citaat van: Franky R. op 05 september 2013 - 00:25:41
Citaat van: gloudiesaurus op 04 september 2013 - 23:10:29
Citaat van: Jehoentelaar op 04 september 2013 - 23:00:33
Ik geloof dat Robin wel enorm F1-minded is (terecht natuurlijk), maar als het helemaal vastloopt zou een Amerikaans avontuur ook nog altijd het proberen waard zijn. Daar liggen mogelijkheden voor minder budget. Maar ja, dat moet je natuurlijk wel echt willen.

Wellicht DTM? A la Di Resta?
Al heeft hij Mercedes ook al "geschoffeerd". Maar goed als je al ontwikkelingsrijder was in de Formule 1 is dit niet helemaal de route...
Maar wat moet hij anders?

Indycar vind ik niet echt bij hem passen en ook daar is geld nodig.
Een GP2 - stoeltje zou nog steeds het beste zijn. Jammer dat ook Hilmer hem nu weer laat vallen. Zo is succesvol zijn in GP2 ook wel erg moeilijk.

En over Ferrari etc. Frijns is alweer "22 jaar". De meeste teams pikken de talentjes al als 17/ 18 jaar zijn of jonger. Toen was Frijns ook in de picture maar hij heeft ze allemaal bedankt (Caterham, Red Bull, Mercedes).

Uiteindelijk heeft Sauber hem ook maar 2 tests opgeleverd... jammer.
Als Sauber wel geld had gehad dan was het wellicht anders gelopen. Dan had hij iig. geen plek moeten maken voor die jonge Rus.


Hm,


Achteraf gezegd kan men stellen dat Frijns al zijn geld op één Sauber-paard heeft gezet? Robin is i.i.g. niet de enige die zich verkeken heeft op Sauber [Hülkenberg]...Man, wat is dat team a.f.g.e.g.l.e.d.e.n zeg... :o

Het is dubbel denk ik. Ja Sauber is enorm afgegleden (geldgebrek...).
Maar vorig jaar oktober toen Frijns tekende zag het er goed uit. Een jaar testen, mogelijke combi met GP2, en een optie bij Sauber voor 2014.
Maar goed wie dacht toen dat Sauber zo zou afglijden? Ik iig. niet.

Vorig jaar waren er ook vooral de verhalen omtrent Force India over een mogelijk faillisement, en laat betalen, ipv Sauber.
Maar goed een team kiezen als coureur is altijd een beetje gokken... je moet ook geluk hebben  :)

En veel andere opties had Frijns toen waarschijnlijk niet.

De grote fout maakt Frijns al eerder, misschien al voordat hij World Series - kampioen werd, door Red Bull en ook Mercedes af te wijzen...
Red Bull was een gouden kans........ hij heeft ze 2x afgewezen en vervolgens in de pers nog een trap nagegeven.
Horner was woedend, dat is gewoon oerdom van Frijns geweest.

Mocht het met de Formule 1 niets worden dan moet hij daar nog maar eens over nadenken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is