Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

NielsD

Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 25 augustus 2013 - 10:32:59
GP2 op RTL7. Nu  :D
Ik dacht dat het Frijns was, die zo voortvarend naar voren stormde, bleek het die AQH te zijn. Frijns had al gauw een +1 ronde aan zijn broek zitten.


Wat is daar gebeurd , man?!

Sabai

Kapotte versnellingsbak .

gloudiesaurus

Teleurstellend weekend van Frijns...
Hij had het hele weekend de snelheid niet echt, en in de 2e race was zijn teamgenoot gewoon sneller.
Wel jammer zijn versnellingsbak kapot ging  :)

Ben benieuwd of hij in Monza mag rijden, ik ben er bang voor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Sabai op 25 augustus 2013 - 17:49:38
Kapotte versnellingsbak .
Ok, thanks!
Het lijkt mij toch wel dat Frijns ook in Monza mag rijden? Die bak kan hem niet worden aangerekend. En ook AQH zal liever Frijns als teamgenoot hebben dan Lancaster.

Jehoentelaar

Het is eigenlijk wel bizar hoe de racepace van de teamgenoten Frijns begint te overvleugelen. Geeft mij op dit moment het gevoel dat Frijns wel weergaloos is met een auto afstellen, maar dat de racesnelheid wat te veel opgehemeld is. Niet dat hij opeens F1-onwaardig zou zijn, maar Monza wordt nu wel heel belangrijk. Juist ook door de kapotte bak, want nu heeft hij weer weinig kunnen laten zien.

Jozef

Ach, hij mist waarschijnlijk wat ritme. Hoeveel GP2-races heeft hij al gemist dit seizoen?

gloudiesaurus

Eigenlijk pas 2 weekenden... (Bahrein en Hongarije). Hij heeft veel pech gehad maar zo heel veel beter dan zijn teamgenoot was hij dit weekend niet hoor.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Oké. Dan kan hij zich nog verschuilen achter het feit dat hij nooit van tevoren weet waar hij aan toe is, en zich dus ook niet echt goed kan voorbereiden.

Maar na de prestaties in zijn eerste twee GP2-weekends, stelt hij nu inderdaad toch wat teleur.

Fietser

Ik heb onlangs nog geschreven dat we niet met een al te oranje bril naar de prestaties van Frijns moeten kijken. Daarop kreeg ik nogal wat reacties in de zin van 'dat doen we niet'. Welnu, ik denk en hoop dat Frijns' matige weekend in Spa wat meer realiteit teweeg brengt (zoals sommige commentaren ook al aantonen). Voor alle duidelijkheid: ik vind Robin Frijns een getalenteerd coureur die misschien best in de F1 past, maar het geroep van velen dat deze jongeman per direct een F1-stoeltje verdient lijkt me ietwat voorbarig.   

Matthijs

Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:15:27
Ik heb onlangs nog geschreven dat we niet met een al te oranje bril naar de prestaties van Frijns moeten kijken. Daarop kreeg ik nogal wat reacties in de zin van 'dat doen we niet'. Welnu, ik denk en hoop dat Frijns' matige weekend in Spa wat meer realiteit teweeg brengt (zoals sommige commentaren ook al aantonen). Voor alle duidelijkheid: ik vind Robin Frijns een getalenteerd coureur die misschien best in de F1 past, maar het geroep van velen dat deze jongeman per direct een F1-stoeltje verdient lijkt me ietwat voorbarig.
Frijns is misschien geen wonderboy nee. En hij blijkt ook nog veel te moeten leren. Maar 3 kampioenschappen in respectabele klassen in 3 jaar tijd poets je echt niet even weg in een aantal teleurstellende GP2-races. Of vind je ook dat Nyck de Vries blijkbaar niet zo goed is? En wat gebeurt er als Max Verstappen volgend jaar tegenvalt in de autosport. Is hij dan blijkbaar ook niet zo goed als we dachten?

Fietser

Citaat van: Matthijs op 26 augustus 2013 - 09:29:13
Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:15:27
Ik heb onlangs nog geschreven dat we niet met een al te oranje bril naar de prestaties van Frijns moeten kijken. Daarop kreeg ik nogal wat reacties in de zin van 'dat doen we niet'. Welnu, ik denk en hoop dat Frijns' matige weekend in Spa wat meer realiteit teweeg brengt (zoals sommige commentaren ook al aantonen). Voor alle duidelijkheid: ik vind Robin Frijns een getalenteerd coureur die misschien best in de F1 past, maar het geroep van velen dat deze jongeman per direct een F1-stoeltje verdient lijkt me ietwat voorbarig.
Frijns is misschien geen wonderboy nee. En hij blijkt ook nog veel te moeten leren. Maar 3 kampioenschappen in respectabele klassen in 3 jaar tijd poets je echt niet even weg in een aantal teleurstellende GP2-races. Of vind je ook dat Nyck de Vries blijkbaar niet zo goed is? En wat gebeurt er als Max Verstappen volgend jaar tegenvalt in de autosport. Is hij dan blijkbaar ook niet zo goed als we dachten?

Ik weet helaas niet wat jij 'denkt' over De Vries en Verstappen, maar ik kan over ze geen uitspraak doen, want ik heb ze niet goed genoeg gevolgd. Bovendien betreft het hier het 'Robin Frijns topic', als ik me niet vergis. En wat je laatste zin betreft, die kun je ook omdraaien. Er zijn wereldwijd een heleboel jonge coureurs die juist veel beter zijn dan we denken/dachten. Heel, heel, heel misschien zitten er een paar Nederlandse jongens bij. 

0634

Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:15:27
Ik heb onlangs nog geschreven dat we niet met een al te oranje bril naar de prestaties van Frijns moeten kijken. Daarop kreeg ik nogal wat reacties in de zin van 'dat doen we niet'. Welnu, ik denk en hoop dat Frijns' matige weekend in Spa wat meer realiteit teweeg brengt (zoals sommige commentaren ook al aantonen). Voor alle duidelijkheid: ik vind Robin Frijns een getalenteerd coureur die misschien best in de F1 past, maar het geroep van velen dat deze jongeman per direct een F1-stoeltje verdient lijkt me ietwat voorbarig.

Och, gezien het feit dat jongens als Pic, Giedo, Guiterrez of Chilton F1 rijden, en Maldonado zelfs races kan winnen, vind ik het niet meer dan normaal dat jongens als Frijns door sommigen als F1-waardig bestempeld kunnen worden. Voor die jongens doet hij echt niet onder.

Sterker, hij lijkt mij beter dan Giedo, en aangezien die ook NLs is heb ik dus blijkbaar geen oranjebril.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2013 - 10:31:22
Citaat van: Fietser op 26 augustus 2013 - 09:15:27
Ik heb onlangs nog geschreven dat we niet met een al te oranje bril naar de prestaties van Frijns moeten kijken. Daarop kreeg ik nogal wat reacties in de zin van 'dat doen we niet'. Welnu, ik denk en hoop dat Frijns' matige weekend in Spa wat meer realiteit teweeg brengt (zoals sommige commentaren ook al aantonen). Voor alle duidelijkheid: ik vind Robin Frijns een getalenteerd coureur die misschien best in de F1 past, maar het geroep van velen dat deze jongeman per direct een F1-stoeltje verdient lijkt me ietwat voorbarig.

Och, gezien het feit dat jongens als Pic, Giedo, Guiterrez of Chilton F1 rijden, en Maldonado zelfs races kan winnen, vind ik het niet meer dan normaal dat jongens als Frijns door sommigen als F1-waardig bestempeld kunnen worden. Voor die jongens doet hij echt niet onder.

Sterker, hij lijkt mij beter dan Giedo, en aangezien die ook NLs is heb ik dus blijkbaar geen oranjebril.

Hij lijkt me ook beter dan V.d. Garde, en ik draag geen enkele bril. Bovendien heb ik nooit beweerd dat Frijns niet F1-waardig is. Ik zeg alleen dat we niet blind moeten zijn (om in de optiek te blijven) dat er wereldwijd ook anderen zijn die een plekje in de F1 verdienen. Trouwens, dat Maldonado 'zelfs races kan winnen' is m.i. een miskwalificatie van Maldonado. Ik hoop van harte dat Frijns ooit Maldonados snelheid evenaart in een F1.

0634

Maldonado is volkomen hersenloos. En hersenlozen horen niet in de F1.

Verder eens hoor. Er zullen ongetwijfeld meer talenten rondrijden. Maar het lijkt mij niet vreemd dat we op een NLse site de NLse talenten extra in de gaten houden. Dat is overigens niet altijd positief, maar dit terzijde.