Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

0634

Dat wilde ik net zeggen. Frijns komt toch niet meer in aanmerking voor een opleidingsprogramma?

Kom op, die gozer komt in aanmerking voor een stoeltje als racer of als derde rijder, iets anders is er niet meer voor hem lijkt me.


Jehoentelaar

Inderdaad. Nu of volgend seizoen moet hij racen, in F1 of in GP2. Al het andere is zinloos en zet zijn carrière net zo goed op een dood spoor als toekijken. Gebeurt het nu of volgend jaar niet, blijven minder grote top-level series als WEC over als opties. Ook hartstikke leuk, maar niet waar Frijns zijn hele carrière naartoe heeft gewerkt, en zeker niet waar F1-minnend Nederland op heeft gehoopt.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 17 augustus 2013 - 12:40:30
Inderdaad. Nu of volgend seizoen moet hij racen, in F1 of in GP2. Al het andere is zinloos en zet zijn carrière net zo goed op een dood spoor als toekijken. Gebeurt het nu of volgend jaar niet, blijven minder grote top-level series als WEC over als opties. Ook hartstikke leuk, maar niet waar Frijns zijn hele carrière naartoe heeft gewerkt, en zeker niet waar F1-minnend Nederland op heeft gehoopt.
Helemaal mee eens.

Jozef

Citaat van: Wings op 17 augustus 2013 - 09:36:18
Een Young Drivers Programme is het pad naar de Formule 1 voor jonkies. Frijns heeft de leeftijd komend jaar dat Vettel al kampioen werd. Leeftijdstechnisch behoor je dan al te racen.

En Vettel is, als gemiddeld coureur, natuurlijk de perfecte maatstaf met wie we elk talent moeten vergelijken.

Jozef

Citaat van: Jehoentelaar op 17 augustus 2013 - 12:40:30
Inderdaad. Nu of volgend seizoen moet hij racen, in F1 of in GP2. Al het andere is zinloos en zet zijn carrière net zo goed op een dood spoor als toekijken. Gebeurt het nu of volgend jaar niet, blijven minder grote top-level series als WEC over als opties. Ook hartstikke leuk, maar niet waar Frijns zijn hele carrière naartoe heeft gewerkt, en zeker niet waar F1-minnend Nederland op heeft gehoopt.

Wel ja, wat denk je dat ze met rijders in een talentenprogramma doen, ze het gras laten maaien dat rond de fabriek van het F1-team staat? Hij moet ergens steun vandaan halen, is het niet uit de Nederlandse industrie dan moet het ergens anders vandaan komen. Met steun van een young drivers programme kan hij misschien wel een GP2-stoeltje bemachtigen volgend jaar.

Leeftijd is m.i. ook niet de belangrijkste parameter in het bepalen of iemand in een talentenprogramma thuishoort of niet. Reeds opgedane ervaring en groeipotentieel zijn dat wel. En Frijns voldoet aan die criteria (hij heeft wel wat ervaring in andere klasses, maar misschien moet hij er nog wel een seizoentje bijdoen in pakweg GP2 voordat hij echt het vertrouwen kan winnen van F1-teambazen).

Franky R.

Citaat van: Wings op 17 augustus 2013 - 09:36:18
Een Young Drivers Programme is het pad naar de Formule 1 voor jonkies. Frijns heeft de leeftijd komend jaar dat Vettel al kampioen werd. Leeftijdstechnisch behoor je dan al te racen.
Leeftijdstechnisch behoort Susie Wolff ook te rijden... :P  ...maar die dame was maar wat blij met haar performance in Silverstone.


En iedereen heeft zijn eigen tempo. En net wat Jozef zegt....Vergelijken met Vettel houdt geen stand. Dan kun je wel 75% van alle rijders, die nu in de promotionele klasses rijden, vooraf afschrijven...

0634

Alles kan natuurlijk. Maar het lijkt mij, dat als je een talentenprogramma opzet je in eerste instantie mikt op latere tieners en niet op een volwassen jongen van 22. Natuurlijk kan hij nog best wat leren in zo'n programma, maar ik vermoed dat de insteek toch echt een paar jaar lager ligt.

Wings

Precies. Zo zie ik het dus ook.

Jehoentelaar

Bovendien is een YDT op papier leuk, maar Williams tovert niet zomaar een zak geld uit de mouw om een paar gasten ergens te laten racen, zeker niet in hogere juniorklassen. Dat geld kunnen ze zelf al keihard gebruiken om een degelijke auto te bouwen.

Verder blijf ik bij mijn punt dat FR3.5 minstens gelijkwaardig is aan GP2, dus ook aan ervaring zal het bij Frijns op dat gebied niet liggen. Meer dan twee seizoenen hoor je niet te rijden in dergelijke klassen, en hij heeft al zijn FR3.5-titel en enkele GP2-races op zak.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 augustus 2013 - 19:56:55
Alles kan natuurlijk. Maar het lijkt mij, dat als je een talentenprogramma opzet je in eerste instantie mikt op latere tieners en niet op een volwassen jongen van 22. Natuurlijk kan hij nog best wat leren in zo'n programma, maar ik vermoed dat de insteek toch echt een paar jaar lager ligt.

Sorry dat ik niet echt inhoudelijk reageer maar toen je "volwassen" schreef moest ik toch echt even lachen. ^^

Fietser

Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 19:14:23
En Vettel is, als gemiddeld coureur, natuurlijk de perfecte maatstaf met wie we elk talent moeten vergelijken.

Nee joh, natuurlijk is Vettel niet de maatstaf der dingen in de F1. Hij zou, als 'gemiddeld coureur', zelfs zijn plaats snel moeten afstaan aan echt 'talent'. Aan Frijns bijvoorbeeld.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 16 augustus 2013 - 23:10:10
Citaat van: Wings op 16 augustus 2013 - 22:42:47
Citaat van: Franky R. op 16 augustus 2013 - 15:50:54
http://www.gppits.net/nieuws/sirotkin_aan_de_slag_bij_sauber/

Het was een kwestie van tijd natuurlijk.... erg jammer. :(

Zat er aan te komen. Betekend wel dat Frijns bij Sauber is uitgespeeld, op tests hoeft hij niet meer te rekenen  :(
Sirotkin moet kilometers maken anders krijgt hij geen superlicentie.

Ik ben ervan overtuigd dat Bernie er wel voor zorgt dat Sirotkin een superlicentie krijgt als dat betekent dat Sauber word gered  ;)

Zie het momenteel somber in voor Frijns  >:(

De zaak 'Sirotkin' ligt nu natuurlijk onder het vergrootglas bij veel F1-volgers. 'Russisch geld' heeft immers een nare bijklank in de sportwereld, en ook daarbuiten. Misschien is het wel daardoor dat ik erg hoop dat deze zeer jonge Rus de sterren van de F1-hemel rijdt. Enige indicatie is daar overigens al wel voor. Want waarom zouden rijke Russen hun geld steken in een brekebeen? En zong Sting niet ooit Russians love their children too?

0634

Citaat van: Jozef op 18 augustus 2013 - 04:42:00
Citaat van: Jeroen op 17 augustus 2013 - 19:56:55
Alles kan natuurlijk. Maar het lijkt mij, dat als je een talentenprogramma opzet je in eerste instantie mikt op latere tieners en niet op een volwassen jongen van 22. Natuurlijk kan hij nog best wat leren in zo'n programma, maar ik vermoed dat de insteek toch echt een paar jaar lager ligt.

Sorry dat ik niet echt inhoudelijk reageer maar toen je "volwassen" schreef moest ik toch echt even lachen. ^^

Ik wil ook best lachen maar ik snap niet echt wat er geestig aan is...

Kootje

misschien omdat volwassen en Frijns in één adem genoemd werden
daar moest ik iig ook om lachen, want er zijn sowieso maar weinig 22-jarige volwassenen en Frijns is imo er daar geen van ;D

0634

O so....

Wel, als je 22 bent, zou je als supertalent (wat Frijns zou moeten zijn volgens velen) redelijk klaar moeten zijn in je ontwikkeling als coureur. Zeker gezien wat hij tot dusverre allemaal al gedaan heeft. Zijn vooropleiding is feitelijk gewoon af.

Het enige dat het nog ontbeert is F1-ervaring. Dat leer je niet in een opleiding, dat leer je op de baan. Als je 22 bent (volwassen als niet-F1-rijder) en bovendien een supertalent, moet je met de geschiedenis van Frijns klaar zijn voor F1. Zo niet, dan gaat het hem niet worden ook. Hij is als rijder in een fase dat hij F1 moet doen, voor een jeugdopleidingsprogramma is hij al te ver. Daar zou hij slechts minimaal iets van opsteken.