Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Fietser

Citaat van: Jeroen op 15 augustus 2013 - 20:08:12
Ik snap het sowieso niet zo. De heren Verstappen, Doornbos, Albers en Vd Garde kregen/krijgen allemaal genoeg kritiek over hen heen vanuit hun eigen land. Me dunkt dat NLers zich tov hun landgenoten vaak zelfs nog meer moeten bewijzen dan anderen. Wij zijn namelijk best een kritisch en wat mopperend volkje af en toe.

Zet dat eens af tegen Engeland waar de landsrijders op handen worden gedragen. Toegegeven; dat slaat door in chauvinisme soms (zie bbc), maar wij kunnen nog wel een puntje aan dat respect en waardering zuigen.

En dan zullen wij nu eens een groot talent hebben, en dan zouden we ineens niet mogen roepen dat hij een kans verdient en intrinsiek wel eens beter kan zijn dan anderen? Kom nou.

Jaren terug beweerde ik op een ander autosportforum - als een van de weinigen - dat Verstappen weliswaar een goed coureur was en vooral een geweldige vechter, maar dat hij, vanwege zijn rauwheid, pure snelheid te kort kwam om zich in de F1 met de echt groten te meten. Verwensingen en zelfs bedreigingen werden mijn deel. Dit om aan te geven dat chauvinisme m.i. de boventoon voert boven kritiek op 'eigen rijders'.
Mede op basis van deze ervaring pleit ik voor 3 dingen:
1. Zeg het gerust als je vindt dat een Nederlander op basis van zijn talent een kans verdient in de F1.
2. Zeg het gerust als je vindt dat een Nederlander weinig te zoeken heeft in de F1.
3. Maar twijfel gerust als een Nederlandse coureur zich nog in de F1 moet bewijzen, ook als anderen het zeker menen te weten.

Matthijs

Citaat van: Fietser op 16 augustus 2013 - 10:23:49
Jaren terug beweerde ik dat Verstappen weliswaar een goed coureur was en vooral een geweldige vechter, maar dat hij, vanwege zijn rauwheid, pure snelheid te kort kwam om zich in de F1 met de echt groten te meten.
Ik weet zeker dat je met deze genuanceerde stelling op dit forum met 95% van ons een prima discussie aan kan gaan met respect voor elkaars mening.

Franky R.


Kootje

Citaat van: Matthijs op 16 augustus 2013 - 08:51:03Ik zal het heel simpel maken:
- Ik wil Frijns op basis van chauvinisme en nationalisme in de formule 1, want een Nederlander in de F1 maakt het voor mij extra leuk.
- Ik wil Frijns op basis van talent en prestaties in de formule 1, want hij is zonder twijfel één van de grootste talenten in de juniorseries.

Dus Fietser heeft in mijn geval gelijk, en Wings en Franky hebben in mijn geval gelijk.
Citaat van: Matthijs op 16 augustus 2013 - 08:52:56In het geval van Vd Garde vond ik het half-half. Op basis van chauvinisme wou ik hem in de F1, op basis van talent en prestaties is het half-half. Geen koekebakker maar ook geen groot talent.

Ik volg je in beide, al wil ik in het geval van Giedo er wel aan toe voegen dat áls de Guttierezzen, de Chiltons en de Pics 'n kans verdienen, hij dit puur op prestaties alleen ook doet. :)

0634

Citaat van: Fietser op 16 augustus 2013 - 10:23:49

Jaren terug beweerde ik op een ander autosportforum - als een van de weinigen - dat Verstappen weliswaar een goed coureur was en vooral een geweldige vechter, maar dat hij, vanwege zijn rauwheid, pure snelheid te kort kwam om zich in de F1 met de echt groten te meten. Verwensingen en zelfs bedreigingen werden mijn deel. Dit om aan te geven dat chauvinisme m.i. de boventoon voert boven kritiek op 'eigen rijders'.


Ik heb werkelijk geen idee op welk forum dat geweest kan zijn. Op alle fora waar ik geweest ben, net als in het dagelijks leven, werd Verstappen nooit als geweldig bestempeld. Sterker nog, over hem werd (deels ten onrechte) in NL altijd minachtend gedaan. Er werden hele grindbakkengrappen verzonnen om Verstappen maar uit te lachen en te bedoezelen. Dat was al zo toen hij reed, en toen bij later bij incidenten betrokken werd, werd dat alleen maar erger. Ik denk dat jij het enige forum gevonden hebt waar je niet kwaad over hem kan spreken. Dat moet bijna wel Verstappen's eigen forum geweest zijn...

CitaatMede op basis van deze ervaring pleit ik voor 3 dingen:
1. Zeg het gerust als je vindt dat een Nederlander op basis van zijn talent een kans verdient in de F1.
Oké: Frijns verdient een kans.

Citaat2. Zeg het gerust als je vindt dat een Nederlander weinig te zoeken heeft in de F1.
Van de Garde heeft weinig te zoeken in de F1.

Citaat3. Maar twijfel gerust als een Nederlandse coureur zich nog in de F1 moet bewijzen, ook als anderen het zeker menen te weten.
Twijfel is er altijd. Ieder talent dat nog nooit F1 heeft gereden zal het eerst moeten laten zien. Niemand weet of Frijns een wereldtopper zal worden, je kan alleen zien dat hij talent heeft. Maar talent ontwikkeld zich niet altijd volgens verwachtte lijnen.


gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 16 augustus 2013 - 22:42:47
Citaat van: Franky R. op 16 augustus 2013 - 15:50:54
http://www.gppits.net/nieuws/sirotkin_aan_de_slag_bij_sauber/

Het was een kwestie van tijd natuurlijk.... erg jammer. :(

Zat er aan te komen. Betekend wel dat Frijns bij Sauber is uitgespeeld, op tests hoeft hij niet meer te rekenen  :(
Sirotkin moet kilometers maken anders krijgt hij geen superlicentie.

Ik ben ervan overtuigd dat Bernie er wel voor zorgt dat Sirotkin een superlicentie krijgt als dat betekent dat Sauber word gered  ;)

Zie het momenteel somber in voor Frijns  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Maikel0230

Als Frijns niet meer bij Sauber terechtkan dan vraag ik mij af waar hij zijn toevlucht zal nemen. Naar de GP2 gaan is geen optie want hij heeft geen budget en dat zitje bij Hilmer was al niet makkelijk te krijgen.

Ik zie het uiterst somber in voor hem, ik hoop dat hij goed terechtkomt want we hebben nog eens een echt talent nodig in de F1.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Citaat van: Maikel0230 op 16 augustus 2013 - 23:12:50
Als Frijns niet meer bij Sauber terechtkan dan vraag ik mij af waar hij zijn toevlucht zal nemen. Naar de GP2 gaan is geen optie want hij heeft geen budget en dat zitje bij Hilmer was al niet makkelijk te krijgen.

Ik zie het uiterst somber in voor hem, ik hoop dat hij goed terechtkomt want we hebben nog eens een echt talent nodig in de F1.

Hij zit op een dood spoor.
Niet rijden betekent dat hij helemaal uit de picture raakt.

Jammer dat er geen sponsor wil opstaan die hem aan een GP2- budget kan helpen.
Als ik Frijns was ik ging ik heel hard aan het werk...

Ik bedoel een bedrijf als Trust sponsort Verstappen op City Racing.
Als zij een paar ton vrij maken rijdt Frijns tot het einde van het jaar GP2.
Reken maar dat ze dat een hoop publiciteit oplevert  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Als niks concreets op zijn pad komt zie ik het somber in dat hij nog ontdekt wordt. Dan kun je beter dat verlies nemen en je toeleggen op een raceklasse waar talent wel gewaardeerd wordt. De klassen waar ik steeds meer naar toe neig.

Jozef

Citaat van: Jozef op 15 augustus 2013 - 15:04:37
Williams gaat een young drivers programme opzetten als ze het budget rond krijgen. Misschien ook een goeie optie voor Frijns?

Fabian

Goede optie voor Frijns. De vraag is of Williams Frijns in dat programma wil hebben?!

Jozef

Nou, eerlijk. Als ik een F1-team zou zijn en ik ga een talentenprogramma opzetten. Dan is Frijns de EERSTE die ik opbel. En ik mag dit zeggen zonder van chauvinisme beschuldigd te worden want ik ben geen Nederlander. :P

Fabian

Citaat van: Jozef op 17 augustus 2013 - 01:50:42
Nou, eerlijk. Als ik een F1-team zou zijn en ik ga een talentenprogramma opzetten. Dan is Frijns de EERSTE die ik opbel. En ik mag dit zeggen zonder van chauvinisme beschuldigd te worden want ik ben geen Nederlander. :P
Hahaa. Dat ben ik met je eens, maar aangezien ik een Hollander ben...

Nee ik ben het met je eens. Ik zou Frijns ook direct bellen. Helemaal op dit moment als ik Williams was. Frijns ziet zijn kansen slinken en dit kan voor Williams een perfect moment zijn.

Wings

Een Young Drivers Programme is het pad naar de Formule 1 voor jonkies. Frijns heeft de leeftijd komend jaar dat Vettel al kampioen werd. Leeftijdstechnisch behoor je dan al te racen.