Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jozef

Williams gaat een young drivers programme opzetten als ze het budget rond krijgen. Misschien ook een goeie optie voor Frijns?

Jozef

Citaat van: Edwin90 op 15 augustus 2013 - 13:53:53
Citaat van: Jozef op 15 augustus 2013 - 13:17:06
Je kunt ook in twijfel trekken of Hulkenberg wel zo'n groot talent is. Wat heeft die nu al laten zien behalve 1 kwalificatierondje in de Williams twee jaar geleden?

GP Brazilië 2012, A1GP, Formule 3, GP2.

Lagere klassen tellen niet. ;)

Brazilië heb ik niet gezien vorig jaar, moet ik al heel lang eens downloaden want scheen een leuke race te zijn e=geweest.  :-[

Edwin90

Citaat van: Jozef op 15 augustus 2013 - 15:06:05
Citaat van: Edwin90 op 15 augustus 2013 - 13:53:53
Citaat van: Jozef op 15 augustus 2013 - 13:17:06
Je kunt ook in twijfel trekken of Hulkenberg wel zo'n groot talent is. Wat heeft die nu al laten zien behalve 1 kwalificatierondje in de Williams twee jaar geleden?

GP Brazilië 2012, A1GP, Formule 3, GP2.

Lagere klassen tellen niet. ;)

Brazilië heb ik niet gezien vorig jaar, moet ik al heel lang eens downloaden want scheen een leuke race te zijn e=geweest.  :-[

Haha, dan zou ik dat maar eens doen. Toprace van Nico, en de mooiste race van het jaar bijna. Al zal het niet zo spannend zijn omdat de uitslag al bekend is.

Maar desondanks zeer vermakelijk  ;)

Franky R.

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 14:23:09


Sorry, maar ik kijk er niet raar van op dat er mensen zijn die Frijns of Van de Garde steunen. Als het mee zit (wat ik van harte hoop) dan worden ze zelfs door 16 miljoen mensen gesteund. De oranje bril past ons immers allen.

Nee, je kunt niet in het hoofd van 1 Braziliaanse F1-fan kruipen. Maar je kunt wel vermoeden dat deze fan - onder invloed van Braziliaanse media, commentatoren, TV-zenders, uitspraken van nationale coureurs en insiders, het bijhouden van binnenlandse sportontwikkelingen, gesprekken met Braziliaanse vrienden, bijhouden van de resultaten van Braziliaanse talentjes, et cetera - zich op andere zaken focust dan de gemiddelde autosportfan in Nederland. Laten we zeggen dat hij met een groengele bril kijkt.

Objectiviteit is ver te zoeken. In Nederland en in Brazilie.

Trouwens geweldig dat jij die onbekende Brit steunde die in 2008 wereldkampioen zou worden. Kennelijk een geweldig oog voor talent. Maar in welk opzicht steunde je hem eigenlijk?


Ik zag Hamilton als Hamiltonnetje op de BBC...Hij was toen een jaar of 10, denk ik. Vond het verhaal toen al mooi. Een pa die meerdere banen had om zijn zoon te laten racen. Identiek aan het verhaal tussen Pa en zoon Button.


En Hamilton was donker...Maar bewees dat hij ook kon rijden [dat hoef ik toch niet uit te leggen... ;D ].

Wings

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 10:09:47
Dat is zeker chauvinistisch!

Het was natuurlijk een loze voorspelling maar ook een prima tekening dat er meer bestaat tussen chauvinisme en iemand oprecht snel vinden. Wel goed dat-ie doel treft.

CitaatGutierrez doet het als beginneling gewoon redelijk goed ten opzichte van de excellente Hulkenberg. En dat met de dit jaar zo tegenvallende Sauber. Ik hoop voor deze zeer jonge knaap dat hij volgend jaar een nieuwe kans krijgt. Denk hierbij aan het voorbeeld van Grosjean, ooit snel afgeserveerd voor de F1, maar momenteel net zo snel als zijn zo bewierookte teamgenoot.

Ik sluit me aan bij gloediesaurus (let op aanpassing):

Citaat van: gloudiesaurus op 15 augustus 2013 - 11:34:37
Vind je dat Gutierrez het echt zo goed doet? Ik vind hem tot op heden teleurstellen. Hij maakt regelmatig fouten en kan Hulkenberg absoluut niet bijbenen...
Nu is Hulkenberg ook wel een groot talent maar om nou te zeggen dat Gutierrez het redelijk tot goed doet. Ik denk dat Frijns hetzelfde of beter kan  :)

Wings

Citaat van: Sphinx op 15 augustus 2013 - 10:04:31
CitaatMaar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'.

En hiermee raakt Fietser wel een goed punt. Die Nederlandse mentaliteit van "hoho, rustig aan, wordt dit wel wat?" of soms botweg "wordt toch niks". Tot de eerste resultaten er zijn en dan is het "HIJ MOET WK WORDEN!!!" Het is of totale gekte of totale desinteresse, nooit er tussenin.

Misschien de middelmaat. Maar denk dat op fora doorgaans de liefhebbers bevinden die prima instaat zijn een objectief beeld te vormen over een toekomstrijder. De chauvinisme wat ons min of meer wordt aangepraat kan ik hier niet bespeuren. Zo prat gaat men hier niet op Nederlands talent. En ik ga er dan ook vanuit dat mensen die vinden dat Frijns een kans verdient, dit baseren op basis van presteren. Door het te linken aan chauvinisme en opportunisme doe je de objectiviteit bij voorbaat teniet. Lijkt mij niet de grondslag voor een eerlijke en goede discussie. Dat begint toch met goed geloof in de mensheid. Het staat natuurlijk altijd vrij om je forummer te vragen waarom hij/zij vindt dat Frijns een kans verdient en desgewenst in dialoog gaan.

Fietser

Citaat van: Wings op 15 augustus 2013 - 17:16:31
Citaat van: Sphinx op 15 augustus 2013 - 10:04:31
CitaatMaar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'.

En hiermee raakt Fietser wel een goed punt. Die Nederlandse mentaliteit van "hoho, rustig aan, wordt dit wel wat?" of soms botweg "wordt toch niks". Tot de eerste resultaten er zijn en dan is het "HIJ MOET WK WORDEN!!!" Het is of totale gekte of totale desinteresse, nooit er tussenin.

Misschien de middelmaat. Maar denk dat op fora doorgaans de liefhebbers bevinden die prima instaat zijn een objectief beeld te vormen over een toekomstrijder. De chauvinisme wat ons min of meer wordt aangepraat kan ik hier niet bespeuren. Zo prat gaat men hier niet op Nederlands talent. En ik ga er dan ook vanuit dat mensen die vinden dat Frijns een kans verdient, dit baseren op basis van presteren. Door het te linken aan chauvinisme en opportunisme doe je de objectiviteit bij voorbaat teniet. Lijkt mij niet de grondslag voor een eerlijke en goede discussie. Dat begint toch met goed geloof in de mensheid. Het staat natuurlijk altijd vrij om je forummer te vragen waarom hij/zij vindt dat Frijns een kans verdient en desgewenst in dialoog gaan.


Een goed geloof in de mensheid? Ach wat lief.
Sorry voor mijn cynisme, laat ik het daarom anders stellen. Ik beweer hierbij namelijk juist dat op fora vooral mensen zijn die geen objectief beeld hebben van de werkelijkheid. Waarom? Omdat niemand een objectief beeld heeft van de werkelijkheid. Dank u, meneer Plato, dat u dat zo keurig voor ons uit de doeken heeft gedaan middels uw grottheorie. Iedereen heeft een verkleurd en vertekend beeld bij alles. Dus zeker ook op fora over iets lulligs dat van toevalligheden aan elkaar hangt, zoals autosport.
Goed, goed goed, ik sla nu misschien een beetje te veel aan het generaliseren. Feit is dat ik R. Frijns al het goede gun in de autosport, simpelweg omdat hij buitengewoon getalenteerd is. Maar als iedereen op allerlei vaderlandse fora begint te roepen dat Frijns per direct een plek in de F1 verdient (en allerlei andere coureurs terstond dienen te verdwijnen, wat ik vaak lees) dan ben ik zo vrij om dat chauvinisme wat te matigen, en wel op basis mijn subjectieve  inzichten.

Wings

Nou ja, ik vind het wel goed zo, hier is geen eer aan te behalen.

0634

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 17:54:33
Een goed geloof in de mensheid? Ach wat lief.
Sorry voor mijn cynisme, laat ik het daarom anders stellen. Ik beweer hierbij namelijk juist dat op fora vooral mensen zijn die geen objectief beeld hebben van de werkelijkheid. Waarom? Omdat niemand een objectief beeld heeft van de werkelijkheid. Dank u, meneer Plato, dat u dat zo keurig voor ons uit de doeken heeft gedaan middels uw grottheorie. Iedereen heeft een verkleurd en vertekend beeld bij alles. Dus zeker ook op fora over iets lulligs dat van toevalligheden aan elkaar hangt, zoals autosport.
Goed, goed goed, ik sla nu misschien een beetje te veel aan het generaliseren. Feit is dat ik R. Frijns al het goede gun in de autosport, simpelweg omdat hij buitengewoon getalenteerd is. Maar als iedereen op allerlei vaderlandse fora begint te roepen dat Frijns per direct een plek in de F1 verdient (en allerlei andere coureurs terstond dienen te verdwijnen, wat ik vaak lees) dan ben ik zo vrij om dat chauvinisme wat te matigen, en wel op basis mijn subjectieve  inzichten.

Laat ik het dan zo zeggen (waarmee ik alle schijn van chauvinisme uitsluit): Frijns hoort meer in de F1 thuis dan Giedo van de Garde.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 augustus 2013 - 19:29:17
Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 17:54:33
Een goed geloof in de mensheid? Ach wat lief.
Sorry voor mijn cynisme, laat ik het daarom anders stellen. Ik beweer hierbij namelijk juist dat op fora vooral mensen zijn die geen objectief beeld hebben van de werkelijkheid. Waarom? Omdat niemand een objectief beeld heeft van de werkelijkheid. Dank u, meneer Plato, dat u dat zo keurig voor ons uit de doeken heeft gedaan middels uw grottheorie. Iedereen heeft een verkleurd en vertekend beeld bij alles. Dus zeker ook op fora over iets lulligs dat van toevalligheden aan elkaar hangt, zoals autosport.
Goed, goed goed, ik sla nu misschien een beetje te veel aan het generaliseren. Feit is dat ik R. Frijns al het goede gun in de autosport, simpelweg omdat hij buitengewoon getalenteerd is. Maar als iedereen op allerlei vaderlandse fora begint te roepen dat Frijns per direct een plek in de F1 verdient (en allerlei andere coureurs terstond dienen te verdwijnen, wat ik vaak lees) dan ben ik zo vrij om dat chauvinisme wat te matigen, en wel op basis mijn subjectieve  inzichten.


Laat ik het dan zo zeggen (waarmee ik alle schijn van chauvinisme uitsluit): Frijns hoort meer in de F1 thuis dan Giedo van de Garde.

Lol mee eens en op basis van prestaties ook meer dan bijv. Gutierrez, Pic, Chilton, of Bianchi (die heeft hij immers ook verslagen)  :)

En dat je bij landgenoten wat chaveunistischer bent, oke, maar dat dan is dan ook weer een van de charmes van sport  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Ik snap het sowieso niet zo. De heren Verstappen, Doornbos, Albers en Vd Garde kregen/krijgen allemaal genoeg kritiek over hen heen vanuit hun eigen land. Me dunkt dat NLers zich tov hun landgenoten vaak zelfs nog meer moeten bewijzen dan anderen. Wij zijn namelijk best een kritisch en wat mopperend volkje af en toe.

Zet dat eens af tegen Engeland waar de landsrijders op handen worden gedragen. Toegegeven; dat slaat door in chauvinisme soms (zie bbc), maar wij kunnen nog wel een puntje aan dat respect en waardering zuigen.

En dan zullen wij nu eens een groot talent hebben, en dan zouden we ineens niet mogen roepen dat hij een kans verdient en intrinsiek wel eens beter kan zijn dan anderen? Kom nou.

Jehoentelaar

Dat beeld van Nederlandse coureurs is door dingen die het landelijke nieuws hebben gehaald natuurlijk een beetje bekrompen te noemen. Verstappen wordt in heel Nederland gezien als een grindbakkenner, maar hij kon wel degelijk een fantastisch potje racen. Albers maakte naam in de DTM, maar kennen we vooral van zijn meegesleurde tankslang (en zijn uitspraken hier en daar). Doornbos heeft, net als Albers, nooit een serieuze kans gehad in de Formule 1, terwijl hij wel gerenommeerde coureurs als Will Power kon verslaan in de VS.

Het kwam in een ander topic met een ander onderwerp ook al eens voorbij; het slechte nieuws trekt meer lezers dan het goede nieuws, en dat blijft dan ook meer bij de mensen hangen.

Jehoentelaar

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 09:54:53
Niet vreemd dat je Hamilton en Raikkonen steunt, dat zijn gearriveerde internationale sterren. Je hebt ze, zeg maar, in de loop van hun carriere eigen gemaakt. Maar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'. Overigens is dat helemaal geen rare gedachtegang of 'hokjesgeest'. Want ik vermoed dat jij en de meesten op dit forum meer weten over de kwaliteiten van Nederlandse voetballers, politici en acteurs dan over de publieke figuren in dezelfde disciplines in Polen of Portugal.
P.S.:
Wie of wat bedoel je eigenlijk met 'fans'?
Die kans hangt af van de tijd en moeite die je steekt in het volgen van juniorklassen. Zo heb ik Frijns in de Formula BMW Europe voor het eerst in actie gezien, samen met coureurs als Felipe Nasr en Jack Harvey. Stoffel Vandoorne zag ik vanaf de Formula Campus, het Franse Formule 4-kampioenschap. Af en toe de laagste regionen afspeuren op dominante coureurs en voor je het weet zit je potentieel F1-materiaal op het spoor.

Matthijs

Ik zal het heel simpel maken:
- Ik wil Frijns op basis van chauvinisme en nationalisme in de formule 1, want een Nederlander in de F1 maakt het voor mij extra leuk.
- Ik wil Frijns op basis van talent en prestaties in de formule 1, want hij is zonder twijfel één van de grootste talenten in de juniorseries.

Dus Fietser heeft in mijn geval gelijk, en Wings en Franky hebben in mijn geval gelijk.

Matthijs

In het geval van Vd Garde vond ik het half-half. Op basis van chauvinisme wou ik hem in de F1, op basis van talent en prestaties is het half-half. Geen koekebakker maar ook geen groot talent.