Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 14 augustus 2013 - 17:47:59
Frijns deed het prima. Wat wellicht niet echt heeft geholpen is dat de relatief onbekende John Lancaster opeens als een raket ging, maar dat is op zijn beurt ook gewoon een heel behoorlijk talent.
Ja, omdat dat jong de afstelling van Frijns overnam...Maar inderdaad moet je de auto ook op een fatsoenlijk positie naar de finish brengen.

Fietser

Citaat van: gloudiesaurus op 14 augustus 2013 - 15:21:56
Frijns is verder dan Da Costa, maar Da Costa staat nu wel op Pole Position voor een Toro Rosso - stoeltje. Ben het niet helemaal met je eens dat als je echt goed bent ook in de Formule 1 komt. Daar heb je tegewoordig toch ook wat muntjes voor nodig...

Die muntjes had je vroeger ook dikwijls nodig. Vanaf de beginjaren in de F1 reden er (vooral) rijke lieden mee of coureurs met veel financiele steun. Voorbeelden te over. Laat ik er 1 noemen: onze eigen jonkheer Carel Godin de Beaufort. Hij kocht doodleuk een F1 Porsche en racete er vrolijk jarenlang mee tegen Moss, Clark, Hill, Brabham, McLaren, Surtees en andere beroemdheden uit die tijd. Hij stierf er zelfs in.
Betalende coureurs zijn van alle tijden. Sterker nog: ooit waren ze veel talrijker dan nu!

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 14 augustus 2013 - 18:37:25
Citaat van: gloudiesaurus op 14 augustus 2013 - 15:21:56
Frijns is verder dan Da Costa, maar Da Costa staat nu wel op Pole Position voor een Toro Rosso - stoeltje. Ben het niet helemaal met je eens dat als je echt goed bent ook in de Formule 1 komt. Daar heb je tegewoordig toch ook wat muntjes voor nodig...

Die muntjes had je vroeger ook dikwijls nodig. Vanaf de beginjaren in de F1 reden er (vooral) rijke lieden mee of coureurs met veel financiele steun. Voorbeelden te over. Laat ik er 1 noemen: onze eigen jonkheer Carel Godin de Beaufort. Hij kocht doodleuk een F1 Porsche en racete er vrolijk jarenlang mee tegen Moss, Clark, Hill, Brabham, McLaren, Surtees en andere beroemdheden uit die tijd. Hij stierf er zelfs in.
Betalende coureurs zijn van alle tijden. Sterker nog: ooit waren ze veel talrijker dan nu!

Klopt, maar een paar jaar geleden had je nog wel kans dat je opgenomen werd in een talentenprogramma van bijv. Renault, Toyota, of BMW. Dat is nu veel minder....
Sauber koos enkele jaren terug nog voor Kimi Raikkonen omdat hij zo geweldig snel was in de Formule Renault, zoiets zie ik nu niet meer snel gebeuren bij een middenmotor.
Zelfs McLaren kiest tegewoordig voor de muntjes van Perez  :)

Maar goed dat is een andere discussie.....

Of Hilmer Frijns aan de kant gezet had als hij die laatste 2/3 races beter had gepresteerd weet je natuurlijk nooit. Het is wat als....
Maar feit is wel dat de mindere prestaties vanaf Monaco zeker niet meer geholpen hebben.

Net zoals de onhandige uitlatingen die Frijns deed (oa over Red Bull) want dit schrikt sponsors enorm af.....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Fietser op 14 augustus 2013 - 10:44:18
Ik heb soms het idee dat er met een wel heel erg oranje bril naar Frijns wordt gekeken. Onlogisch is dit natuurlijk niet, want een mens is snel geneigd tot opportunisme en chauvinisme. Dat is zeker het geval bij veel Nederlanders die sterk verlangen, na de jaren van Lammers en Verstappen, naar echt F1-talent. Of Frijns hieraan voldoet is afwachten, want behoudens enkele goede resultaten, heeft deze jongeman volgens mij nog niet echt een raceserie sterk gedomineerd.

Deze jongeman werd in diverse raceklassen kampioen in zijn debuut seizoen. Dominantie zegt meer over je materiaal dan over de rijder. In een competitief kampioenschap bestaat geen dominantie. Verder sluit ik mij aan bij Matthijs wat betreft de buitenlandse erkenning. Dat staat los van opportunisme en chauvinisme. Te vaak wordt in hokjes gedacht. Nederlanders kunnen hem toch ook een talent vinden zonder daarbij zijn nationaliteit als grondslag te hebben? Ik wel in ieder geval. Met 90% van de Nederlandse rijders heb ik niks. Zelfs niet met Giedo of met Albers vroeger. Albers zag ik liever gaan dan komen. Maar anno nu biedt talent zich aan. Nyck de Vries is sinds 2010 lid van het Young Driver Program van McLaren. Max Verstappen presteert goed. En Frijns staat op het punt de ondermaats presterende Esteban Gutiérrez te vervangen. Goed, dat laatste is wel weer een toefje chauvinistisch.

Franky R.

Citaat van: Wings op 14 augustus 2013 - 21:23:15
Citaat van: Fietser op 14 augustus 2013 - 10:44:18
Ik heb soms het idee dat er met een wel heel erg oranje bril naar Frijns wordt gekeken. Onlogisch is dit natuurlijk niet, want een mens is snel geneigd tot opportunisme en chauvinisme. Dat is zeker het geval bij veel Nederlanders die sterk verlangen, na de jaren van Lammers en Verstappen, naar echt F1-talent. Of Frijns hieraan voldoet is afwachten, want behoudens enkele goede resultaten, heeft deze jongeman volgens mij nog niet echt een raceserie sterk gedomineerd.

Deze jongeman werd in diverse raceklassen kampioen in zijn debuut seizoen. Dominantie zegt meer over je materiaal dan over de rijder. In een competitief kampioenschap bestaat geen dominantie. Verder sluit ik mij aan bij Matthijs wat betreft de buitenlandse erkenning. Dat staat los van opportunisme en chauvinisme. Te vaak wordt in hokjes gedacht. Nederlanders kunnen hem toch ook een talent vinden zonder daarbij zijn nationaliteit als grondslag te hebben? Ik wel in ieder geval. Met 90% van de Nederlandse rijders heb ik niks. Zelfs niet met Giedo of met Albers vroeger. Albers zag ik liever gaan dan komen. Maar anno nu biedt talent zich aan. Nyck de Vries is sinds 2010 lid van het Young Driver Program van McLaren. Max Verstappen presteert goed. En Frijns staat op het punt de ondermaats presterende Esteban Gutiérrez te vervangen. Goed, dat laatste is wel weer een toefje chauvinistisch.


Ja, mee eens! Ik steun Hamilton en Räikkönen...Dan is dat normaal, maar als ik Frijns steun 'dan klopt er iets niet'? Rare gedachtegang van sommige 'fans'... ::)

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 14 augustus 2013 - 17:55:17
Citaat van: Jehoentelaar op 14 augustus 2013 - 17:47:59
Frijns deed het prima. Wat wellicht niet echt heeft geholpen is dat de relatief onbekende John Lancaster opeens als een raket ging, maar dat is op zijn beurt ook gewoon een heel behoorlijk talent.
Ja, omdat dat jong de afstelling van Frijns overnam...Maar inderdaad moet je de auto ook op een fatsoenlijk positie naar de finish brengen.
Tja, dat is het voordeel van teamgenoten zijn. Maar ook de GP2 is erg competitief, zij het dat de onderlinge verschillen tussen teams wat groter zijn (en er wat meer pratende geldzakken rondrijden).

Sphinx

Citaat van: Franky R.
Ja, mee eens! Ik steun Hamilton en Räikkönen...Dan is dat normaal, maar als ik Frijns steun 'dan klopt er iets niet'? Rare gedachtegang van sommige 'fans'... ::)

Ik proef in dat soort "klopt er iets niet" meestal angst. Angst dat 'we' weer kansloos achteraan meeknetteren, geen punten kunnen pakken en alleen in beeld komen als we op drie ronden worden gezet of gigantisch van de baan gekegeld worden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Citaat van: Franky R. op 14 augustus 2013 - 21:57:53
Citaat van: Wings op 14 augustus 2013 - 21:23:15
Citaat van: Fietser op 14 augustus 2013 - 10:44:18
Ik heb soms het idee dat er met een wel heel erg oranje bril naar Frijns wordt gekeken. Onlogisch is dit natuurlijk niet, want een mens is snel geneigd tot opportunisme en chauvinisme. Dat is zeker het geval bij veel Nederlanders die sterk verlangen, na de jaren van Lammers en Verstappen, naar echt F1-talent. Of Frijns hieraan voldoet is afwachten, want behoudens enkele goede resultaten, heeft deze jongeman volgens mij nog niet echt een raceserie sterk gedomineerd.

Deze jongeman werd in diverse raceklassen kampioen in zijn debuut seizoen. Dominantie zegt meer over je materiaal dan over de rijder. In een competitief kampioenschap bestaat geen dominantie. Verder sluit ik mij aan bij Matthijs wat betreft de buitenlandse erkenning. Dat staat los van opportunisme en chauvinisme. Te vaak wordt in hokjes gedacht. Nederlanders kunnen hem toch ook een talent vinden zonder daarbij zijn nationaliteit als grondslag te hebben? Ik wel in ieder geval. Met 90% van de Nederlandse rijders heb ik niks. Zelfs niet met Giedo of met Albers vroeger. Albers zag ik liever gaan dan komen. Maar anno nu biedt talent zich aan. Nyck de Vries is sinds 2010 lid van het Young Driver Program van McLaren. Max Verstappen presteert goed. En Frijns staat op het punt de ondermaats presterende Esteban Gutiérrez te vervangen. Goed, dat laatste is wel weer een toefje chauvinistisch.


Ja, mee eens! Ik steun Hamilton en Räikkönen...Dan is dat normaal, maar als ik Frijns steun 'dan klopt er iets niet'? Rare gedachtegang van sommige 'fans'... ::)


Niet vreemd dat je Hamilton en Raikkonen steunt, dat zijn gearriveerde internationale sterren. Je hebt ze, zeg maar, in de loop van hun carriere eigen gemaakt. Maar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'. Overigens is dat helemaal geen rare gedachtegang of 'hokjesgeest'. Want ik vermoed dat jij en de meesten op dit forum meer weten over de kwaliteiten van Nederlandse voetballers, politici en acteurs dan over de publieke figuren in dezelfde disciplines in Polen of Portugal.
P.S.:
Wie of wat bedoel je eigenlijk met 'fans'?

Sphinx

CitaatMaar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'.

En hiermee raakt Fietser wel een goed punt. Die Nederlandse mentaliteit van "hoho, rustig aan, wordt dit wel wat?" of soms botweg "wordt toch niks". Tot de eerste resultaten er zijn en dan is het "HIJ MOET WK WORDEN!!!" Het is of totale gekte of totale desinteresse, nooit er tussenin.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Citaat van: Wings op 14 augustus 2013 - 21:23:15
En Frijns staat op het punt de ondermaats presterende Esteban Gutiérrez te vervangen. Goed, dat laatste is wel weer een toefje chauvinistisch.

Dat is zeker chauvinistisch! Gutierrez doet het als beginneling gewoon redelijk goed ten opzichte van de excellente Hulkenberg. En dat met de dit jaar zo tegenvallende Sauber. Ik hoop voor deze zeer jonge knaap dat hij volgend jaar een nieuwe kans krijgt. Denk hierbij aan het voorbeeld van Grosjean, ooit snel afgeserveerd voor de F1, maar momenteel net zo snel als zijn zo bewierookte teamgenoot.

gloudiesaurus

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 10:09:47
Citaat van: Wings op 14 augustus 2013 - 21:23:15
En Frijns staat op het punt de ondermaats presterende Esteban Gutiérrez te vervangen. Goed, dat laatste is wel weer een toefje chauvinistisch.

Dat is zeker chauvinistisch! Gutierrez doet het als beginneling gewoon redelijk goed ten opzichte van de excellente Hulkenberg. En dat met de dit jaar zo tegenvallende Sauber. Ik hoop voor deze zeer jonge knaap dat hij volgend jaar een nieuwe kans krijgt. Denk hierbij aan het voorbeeld van Grosjean, ooit snel afgeserveerd voor de F1, maar momenteel net zo snel als zijn zo bewierookte teamgenoot.

Vind je dat Gutierrez het echt zo goed doet? Ik vind hem tot op heden teleurstellen. Hij maakt regelmatig fouten en kan Hulkenberg absoluut niet bijbenen...
Nu is Hulkenberg ook wel een groot talent maar om nou te zeggen dat Gutierrez het redelijk tot goed doet. Ik denk dat Frijns hetzelfde of beter kan  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Je kunt ook in twijfel trekken of Hulkenberg wel zo'n groot talent is. Wat heeft die nu al laten zien behalve 1 kwalificatierondje in de Williams twee jaar geleden?

Edwin90

Citaat van: Jozef op 15 augustus 2013 - 13:17:06
Je kunt ook in twijfel trekken of Hulkenberg wel zo'n groot talent is. Wat heeft die nu al laten zien behalve 1 kwalificatierondje in de Williams twee jaar geleden?

GP Brazilië 2012, A1GP, Formule 3, GP2.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 15 augustus 2013 - 09:54:53


Niet vreemd dat je Hamilton en Raikkonen steunt, dat zijn gearriveerde internationale sterren. Je hebt ze, zeg maar, in de loop van hun carriere eigen gemaakt. Maar zou jij, als je bijvoorbeeld een Italiaanse of Braziliaanse autosportliefhebber was, een nog vrij onbekende Nederlander met heel je ziel en zaligheid steunen? Laat ik het voorzichtig zeggen: die kans is gering. Dat bedoel ik met 'een oranje bril'. Overigens is dat helemaal geen rare gedachtegang of 'hokjesgeest'. Want ik vermoed dat jij en de meesten op dit forum meer weten over de kwaliteiten van Nederlandse voetballers, politici en acteurs dan over de publieke figuren in dezelfde disciplines in Polen of Portugal.
P.S.:
Wie of wat bedoel je eigenlijk met 'fans'?


Je slaat een paar stappen over. Hamilton viel mij al op, voordat hij überhaupt in de auto's ging racen. En Kimi kreeg mijn steun na zijn rampzalige seizoen bij McLaren en zijn reactie op al die ellende. Hij deed mij denken aan Hakkinnen, vandaar.


En met fans bedoelde ik Nederlandse fans, dat had ik idd. duidelijker moeten stellen. Diezelfde fans die janken dat er geen Nederlander in de F1 is, die er wat van kan, maar raar opkijken als er mensen zijn die Frijns en GvdG steunen.


En ik kan niet in het hoofd van een Braziliaanse F1-fan kruipen, dus die vraag kan niemand beantwoorden. Ook jij niet...En ja, als Nederlander steunde ik dus die 'onbekende Brit', die later in 2008 WK zou worden... ;)

Fietser

Citaat van: Franky R. op 15 augustus 2013 - 13:54:41
En met fans bedoelde ik Nederlandse fans, dat had ik idd. duidelijker moeten stellen. Diezelfde fans die janken dat er geen Nederlander in de F1 is, die er wat van kan, maar raar opkijken als er mensen zijn die Frijns en GvdG steunen.


En ik kan niet in het hoofd van een Braziliaanse F1-fan kruipen, dus die vraag kan niemand beantwoorden. Ook jij niet...En ja, als Nederlander steunde ik dus die 'onbekende Brit', die later in 2008 WK zou worden... ;)

Sorry, maar ik kijk er niet raar van op dat er mensen zijn die Frijns of Van de Garde steunen. Als het mee zit (wat ik van harte hoop) dan worden ze zelfs door 16 miljoen mensen gesteund. De oranje bril past ons immers allen.

Nee, je kunt niet in het hoofd van 1 Braziliaanse F1-fan kruipen. Maar je kunt wel vermoeden dat deze fan - onder invloed van Braziliaanse media, commentatoren, TV-zenders, uitspraken van nationale coureurs en insiders, het bijhouden van binnenlandse sportontwikkelingen, gesprekken met Braziliaanse vrienden, bijhouden van de resultaten van Braziliaanse talentjes, et cetera - zich op andere zaken focust dan de gemiddelde autosportfan in Nederland. Laten we zeggen dat hij met een groengele bril kijkt.

Objectiviteit is ver te zoeken. In Nederland en in Brazilie.

Trouwens geweldig dat jij die onbekende Brit steunde die in 2008 wereldkampioen zou worden. Kennelijk een geweldig oog voor talent. Maar in welk opzicht steunde je hem eigenlijk?