Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Het ontbreken van prijzengeld was mij onbekend, waarvoor dank. Het is al met al best te verklaren dat de Formula Renault 3.5 Series de belangrijkste feeder series is. Het sluit bovendien perfect op elkaar aan: onder de 3.5 de 2.0, en onder de 2.0 de deels nog uit te rollen 1.6.

Charrel

Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2013 - 13:23:11
Het ontbreken van prijzengeld was mij onbekend, waarvoor dank. Het is al met al best te verklaren dat de Formula Renault 3.5 Series de belangrijkste feeder series is. Het sluit bovendien perfect op elkaar aan: onder de 3.5 de 2.0, en onder de 2.0 de deels nog uit te rollen 1.6.

Ik denk inderdaad het prijzengeld dat het daar deels ook aan schort. Sowieso win je geen prijzengeld als je de titel wint in de FR 3.5, dat is al erg jammer voor een vrij grote opstapklasse van de Formule 1. Maar de series sluiten wel goed op elkaar aan, alleen de stap naar F1 is groter dan in de GP2.

Zelfde in de GP2, als je in de GP2 al bijna een paydriver moet zijn, dan komt echt talent nooit zomaar door in de F1 en blijven er paydrivers doorstromen. Maarja het totaal plaatje moet kloppen he, je moet snel zijn en ze moeten geld met je kunnen binnenhalen; dan wel sponsorgeld of qua marketing moet je te verkopen zijn.

Jehoentelaar

Wellicht dat de aandacht voor talenten daarom dit jaar heel erg is toegespitst op het Europees Formule 3. Die klasse is een stuk goedkoper dan de min of meer gelijkwaardige klassen (al is de GP3 de enige echte concurrent) en er worden dik dertig races afgewerkt.

Charrel

Frijns 20e, teamgenoot 24e maar die leek problemen te hebben met zijn auto. Niet een geweldige sessie, weinig incidenten verder.

Weet nog niet waar het aan ligt bij Frijns, hoop toch dat hij in qualy beter gaat! Denk dat hij weinig vrije rondes kon rijden zo te zien.

Jehoentelaar

Ben benieuwd, kan wel eens een gekke sessie gaan worden. Frijns heeft zover ik weet één keer op dit circuit gereden.

Charrel

Jammer! Halverwege de sessie pakte Frijns nog de snelste tijd. Uiteindelijk de 5e tijd in zijn groep, volgens mij betekent dit dat hij als 10e start, ik zeg met goede start/tactiek/uitvallers mooi naar P7 rijden. Paar puntjes en dan race 2 vanaf de eerste startrij.

Ach ja, we zien wel maar het was zeker niet slecht van Frijns! :-)

Jehoentelaar

Yep, P10 overall. Lancaster P25. Cecotto vooraan, dus dat wordt wat. Moet helaas de race missen.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 23 mei 2013 - 17:06:55
Yep, P10 overall. Lancaster P25. Cecotto vooraan, dus dat wordt wat. Moet helaas de race missen.
Ik hoop dat Frijns de start overleeft...Cecotto start idd. vooraan, maar er lopen nog genoeg Maldonado's rond die de boel kunnen versjteren voor Frijns...

Charrel

Zojuist deze Tweet van Frijns: "My body is not really supporting me... #sick..."

Vooral die extra... baren mij zorgen, zou hij wel kunnen rijden? :O

Matthijs

Citaat van: Charrel op 24 mei 2013 - 09:02:21
Zojuist deze Tweet van Frijns: "My body is not really supporting me... #sick..."

Vooral die extra... baren mij zorgen, zou hij wel kunnen rijden? :O
Tuurlijk wel. Hij zal ook wel moeten. Hij was ook grieperig toen hij vorig jaar in Barcelona de titel in de FR3.5 pakte. Bovendien roept hij al snel dingen op twitter, heb ik het idee.

Maikel0230

Waneer is vandaag de GP2 race?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Charrel

Start is delayed met 15 min, de race begint om 11.30 Nederlandse tijd

Maikel0230

Dan begint net men les op school  >:( , het zal een rerun op Youtube worden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Edwin90

Frijns eraf bij de startcrash  :(

-edit- rode vlag. Misschien heeft hij nog geluk  :)

Charrel

Wen een gedoe! Mega chaos bij de eerste bocht, 14 man bij betrokken ofzo. Frijns dat er ook tussen maar leek weinig schade te hebben: Een lekke band sowieso.

Enkele auto's werden na een tijdje aangeduwd, maar een hoop coureurs hadden hun auto al verlaten. Frijns ook weer terug rennen naar ze auto om aan te laten duwen, maar er staan wat auto's voor en hij heeft een lekke band = erg lastig!

Zonde zonde zonde