Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Gerard

@ kootje,
Ik heb even snel ge-googled..
http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/components/pressroom/persberichten/2012/01_januari/2011_recordjaar_rtl_nederland.xml

Dit gaat dan wel over 2011,maar goed, het is een redelijke indicatie denk ik

De best bekeken Formule 1 GP bereikte een zenderaandeel van 40,5 procent (Mannen 20 – 49 jaar) en 656.000 kijkers.

Anyway, ik kan me herinneren dat ons eigen Tom Coronel ooit zoiets op touw heeft gezet om een stoeltje bij Arrows (?) te kopen, dat lukte toen ook niet en dat was in 2000 ofzo
Dus toen er nog geen crisis was en dat ging om een F1 stoeltje..
hij had toen ook al te weinig geld en het hele feest ging toen niet door...

Iceman2012

Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 22:35:37
@ kootje,
Ik heb even snel ge-googled..
http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/components/pressroom/persberichten/2012/01_januari/2011_recordjaar_rtl_nederland.xml

Dit gaat dan wel over 2011,maar goed, het is een redelijke indicatie denk ik

De best bekeken Formule 1 GP bereikte een zenderaandeel van 40,5 procent (Mannen 20 – 49 jaar) en 656.000 kijkers.

Anyway, ik kan me herinneren dat ons eigen Tom Coronel ooit zoiets op touw heeft gezet om een stoeltje bij Arrows (?) te kopen, dat lukte toen ook niet en dat was in 2000 ofzo
Dus toen er nog geen crisis was en dat ging om een F1 stoeltje..
hij had toen ook al te weinig geld en het hele feest ging toen niet door...
finale 2010 trok 731.000, toen was het ook wel erg spannend natuurlijk en dat was een middag in de herfst;
http://www.medianed.com/2010/11/15/kijkcijfers-finale-formule-1-trekt-731000-kijkers/

Franky R.

Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 13:12:21
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_heeft_geld_nodig/

CitaatWij van GP Pits zouden een dergelijk initiatief graag steunen?


nou Franky, trek je knip maar ;D
Hahahaha, ik wil het best opzetten voor Frijns, hoor! Mss. wel in samenwerking met gppits. Maar dan gaat er wel 10% van het bedrag naar mij toe... :P


En het gaat niet om GP2, maar dat Frijns in vorm blijft zodat hij eventueel goed in kan vallen of per 2013 [als Hulk naar Ferrari gaat] geen grote achterstand heeft.


'Look at the big picture'... ;)

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 12 maart 2013 - 23:55:50
Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 13:12:21
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_heeft_geld_nodig/

CitaatWij van GP Pits zouden een dergelijk initiatief graag steunen?


nou Franky, trek je knip maar ;D
Hahahaha, ik wil het best opzetten voor Frijns, hoor! Mss. wel in samenwerking met gppits. Maar dan gaat er wel 10% van het bedrag naar mij toe... :P


En het gaat niet om GP2, maar dat Frijns in vorm blijft zodat hij eventueel goed in kan vallen of per 2013 [als Hulk naar Ferrari gaat] geen grote achterstand heeft.


'Look at the big picture'... ;)
maar bij die 'big picture' heb je dan ook weer t probleem dat er volgend jaar waarschijnlijk weer geld bij moet en dan misschien wel 5x zoveel?

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:01:10
Citaat van: Franky R. op 12 maart 2013 - 23:55:50
Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 13:12:21
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_heeft_geld_nodig/

CitaatWij van GP Pits zouden een dergelijk initiatief graag steunen?


nou Franky, trek je knip maar ;D
Hahahaha, ik wil het best opzetten voor Frijns, hoor! Mss. wel in samenwerking met gppits. Maar dan gaat er wel 10% van het bedrag naar mij toe... :P


En het gaat niet om GP2, maar dat Frijns in vorm blijft zodat hij eventueel goed in kan vallen of per 2013 [als Hulk naar Ferrari gaat] geen grote achterstand heeft.


'Look at the big picture'... ;)
maar bij die 'big picture' heb je dan ook weer t probleem dat er volgend jaar waarschijnlijk weer geld bij moet en dan misschien wel 5x zoveel?
Ja, dat kan. Maar een goed resultaat in de GP2 kan er ook voor zorgen dat sponsor opstaat? En voor 2014 zijn er IMHO best mogelijkheden voor Frijns, zeker als Telmex [zeg maar Gutierrez] aanblijft. Wie weet dat Sauber Frijns om zijn talent een stoeltje geeft?


Bottas zit ook puur om zijn talent in de tweede auto naast Pastor, dus het kan wel. Laten we het hopen.

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 00:07:01
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:01:10
Citaat van: Franky R. op 12 maart 2013 - 23:55:50
Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 13:12:21
http://www.gppits.net/nieuws/frijns_heeft_geld_nodig/

CitaatWij van GP Pits zouden een dergelijk initiatief graag steunen?


nou Franky, trek je knip maar ;D
Hahahaha, ik wil het best opzetten voor Frijns, hoor! Mss. wel in samenwerking met gppits. Maar dan gaat er wel 10% van het bedrag naar mij toe... :P


En het gaat niet om GP2, maar dat Frijns in vorm blijft zodat hij eventueel goed in kan vallen of per 2013 [als Hulk naar Ferrari gaat] geen grote achterstand heeft.


'Look at the big picture'... ;)
maar bij die 'big picture' heb je dan ook weer t probleem dat er volgend jaar waarschijnlijk weer geld bij moet en dan misschien wel 5x zoveel?
Ja, dat kan. Maar een goed resultaat in de GP2 kan er ook voor zorgen dat sponsor opstaat? En voor 2014 zijn er IMHO best mogelijkheden voor Frijns, zeker als Telmex [zeg maar Gutierrez] aanblijft. Wie weet dat Sauber Frijns om zijn talent een stoeltje geeft?


Bottas zit ook puur om zijn talent in de tweede auto naast Pastor, dus het kan wel. Laten we het hopen.
nou, volgens mij brengt Bottas ook nog wel een behoorlijke zak met geld mee hoor. Waar komen eigenlijk die verhalen vandaan dat ie dat niet doet??
Idd, t is zeker beter voor Frijns om GP2 te rijden en een kans te hebben om zich in de picture te rijden, zowel voor sponsoren als teams. Maar dat heeft hij afgelopen jaar natuurlijk ook al gedaan en dat heeft m nog niet heel veel gebracht al is ie nu natuurlijk wel reserve coureur bij Sauber. Maar goed, heel bemoedigend is het niet als iemand zich op die manier de GP2 in moet werken.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:19:38

nou, volgens mij brengt Bottas ook nog wel een behoorlijke zak met geld mee hoor. Waar komen eigenlijk die verhalen vandaan dat ie dat niet doet??


Van Toto Wolff en Bottas himself. En het klinkt IMHO vrij logisch, want als Bottas daadwerkelijk het geld had, dan was hij al veel eerder ingestapt bij Williams.


En ik heb het over minder geld [dan Bruno Senna], waardoor talent de doorslag geeft. Mss. had ik dat beter moeten verduidelijken.

Kootje

Citaat van: Gerard op 12 maart 2013 - 22:35:37
@ kootje,
Ik heb even snel ge-googled..
http://www.rtl.nl/service/rtlnederland/components/pressroom/persberichten/2012/01_januari/2011_recordjaar_rtl_nederland.xml

Dit gaat dan wel over 2011,maar goed, het is een redelijke indicatie denk ik

De best bekeken Formule 1 GP bereikte een zenderaandeel van 40,5 procent (Mannen 20 – 49 jaar) en 656.000 kijkers.


Is idd 'n goede indicatie. Tussen 2011 en nu zal geen groot verschil zitten qua kijkcijfers.


CitaatAnyway, ik kan me herinneren dat ons eigen Tom Coronel ooit zoiets op touw heeft gezet om een stoeltje bij Arrows (?) te kopen, dat lukte toen ook niet en dat was in 2000 ofzo
Dus toen er nog geen crisis was en dat ging om een F1 stoeltje..
hij had toen ook al te weinig geld en het hele feest ging toen niet door...

Maar dat ging om F1 en dus veel grotere bedragen. Nu gaat het om 'n bedrag van nog geen miljoen, in tegenstelling tot de meerdere miljoenen die Tom mee moest nemen.

Jehoentelaar

Crowdfunding gaat Robin never nooit niet verder helpen. Die 100.000 fans zijn er misschien wel, maar het overgrote deel daarvan zijn F1-fans, geen GP2-fans. Geloof het of niet, maar het barst van de F1-fans die tot zijn F1-test nooit van Frijns hadden gehoord. Vraag een gemiddelde Nederlandse F1-fan om wat GP2-coureurs op te noemen en het antwoord zal bijzonder kort zijn, als er al een antwoord is. Kamui lukte het in Japan wel om een miljoen Yen (?) bij elkaar te schrapen, maar Japan heeft een enorme F1-fanbase en een aantal andere populaire raceklassen (Formula Nippon, Super GT).

Vergeet verder ook niet dat lang niet elke F1-fan bereid is om geld neer te leggen voor een dergelijke actie. Dat werkt eigenlijk hetzelfde als bij enquêtes: als de respons meer dan 10% is, is je enquête meer dan succesvol geweest...

Kootje

Misschien niet nee, maar het is altijd het proberen waard.

Franky R.

#535
CitaatCrowdfunding gaat Robin never nooit niet verder helpen. Die 100.000 fans zijn er misschien wel, maar het overgrote deel daarvan zijn F1-fans, geen GP2-fans. Geloof het of niet, maar het barst van de F1-fans die tot zijn F1-test nooit van Frijns hadden gehoord.
Dat is helaas wel waar. Enkel de freaks die alles volgen, zien een coureur al 'acteren' in een lagere klasse. Echter is er al een tijdje aandacht geweest voor Frijns en voor hem Renger en Melker.
Bovendien is niet geschoten altijd mis?


CitaatKamui lukte het in Japan wel om een miljoen Yen (?) bij elkaar te schrapen, maar Japan heeft een enorme F1-fanbase en een aantal andere populaire raceklassen (Formula Nippon, Super GT).
Wil best toegeven dat Kamui niet echt een goede vergelijking is. Die Japanner zat al in de F1 en had al het nodige laten zien. Dat is waar, maar het is aan de PR van Frijns om te laten zien dat zijn loopbaan tot nu toe ook best impressionant is.


CitaatVergeet verder ook niet dat lang niet elke F1-fan bereid is om geld neer te leggen voor een dergelijke actie. Dat werkt eigenlijk hetzelfde als bij enquêtes: als de respons meer dan 10% is, is je enquête meer dan succesvol geweest...
Kamui loste dat probleem op, door er meteen iets tegenover te stellen. Zo'n rubberen bandje a la Live Strong/You-are-Good/etc. op te sturen naar de donors.


Heel slim, ipv een bedankmailtje en zoete woorden. Men heeft dan iets concreets in handen. Snap je?


Heb massa's van dat soort ideeën  maar ik ga het niet uit mezelf doen. Robin Frijns stuurt mij maar een email. Ik accpeteer 10% van de poet... 8)
;)

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 02:39:03
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:19:38

nou, volgens mij brengt Bottas ook nog wel een behoorlijke zak met geld mee hoor. Waar komen eigenlijk die verhalen vandaan dat ie dat niet doet??


Van Toto Wolff en Bottas himself. En het klinkt IMHO vrij logisch, want als Bottas daadwerkelijk het geld had, dan was hij al veel eerder ingestapt bij Williams.


En ik heb het over minder geld [dan Bruno Senna], waardoor talent de doorslag geeft. Mss. had ik dat beter moeten verduidelijken.
idd, minder geld als Senna, dat is ook wat ik gelezen heb. Maar t schijnt toch nog wel om heel wat miljoenen te gaan, sommigen schatten het zelfs op 10 miljoen.
Bottas is nog maar 22, dus of geld de enige reden was waarom ie niet eerder instapte weet ik niet.

Franky R.

Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 16:35:04
Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 02:39:03
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:19:38

nou, volgens mij brengt Bottas ook nog wel een behoorlijke zak met geld mee hoor. Waar komen eigenlijk die verhalen vandaan dat ie dat niet doet??


Van Toto Wolff en Bottas himself. En het klinkt IMHO vrij logisch, want als Bottas daadwerkelijk het geld had, dan was hij al veel eerder ingestapt bij Williams.


En ik heb het over minder geld [dan Bruno Senna], waardoor talent de doorslag geeft. Mss. had ik dat beter moeten verduidelijken.
idd, minder geld als Senna, dat is ook wat ik gelezen heb. Maar t schijnt toch nog wel om heel wat miljoenen te gaan, sommigen schatten het zelfs op 10 miljoen.
Bottas is nog maar 22, dus of geld de enige reden was waarom ie niet eerder instapte weet ik niet.
Zijn leeftijd zal het niet zijn geweest. Alguersauri was 19 of zo, toen hij in de Toro Rosso instapte.
En waar heb je gelezen dat het mss. om 10 miljoen ging?

Iceman2012

Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 16:45:23
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 16:35:04
Citaat van: Franky R. op 13 maart 2013 - 02:39:03
Citaat van: Iceman2012 op 13 maart 2013 - 00:19:38

nou, volgens mij brengt Bottas ook nog wel een behoorlijke zak met geld mee hoor. Waar komen eigenlijk die verhalen vandaan dat ie dat niet doet??


Van Toto Wolff en Bottas himself. En het klinkt IMHO vrij logisch, want als Bottas daadwerkelijk het geld had, dan was hij al veel eerder ingestapt bij Williams.


En ik heb het over minder geld [dan Bruno Senna], waardoor talent de doorslag geeft. Mss. had ik dat beter moeten verduidelijken.
idd, minder geld als Senna, dat is ook wat ik gelezen heb. Maar t schijnt toch nog wel om heel wat miljoenen te gaan, sommigen schatten het zelfs op 10 miljoen.
Bottas is nog maar 22, dus of geld de enige reden was waarom ie niet eerder instapte weet ik niet.
Zijn leeftijd zal het niet zijn geweest. Alguersauri was 19 of zo, toen hij in de Toro Rosso instapte.
En waar heb je gelezen dat het mss. om 10 miljoen ging?
ja, maar daar noem je ook meteen de jongste debutant ooit. Leeftijd en onervarenheid kan prima een rol hebben gespeeld, samen met de naam en het geld van Senna. Als je n beetje vooruit denkt, dan denk je dit jaar pakken we eerst die 14 miljoen van Senna en dan volgend jaar de miljoenen van Bottas. Williams heeft een paar jaar geleden nog een groot talent als Hulkenberg de deur gewezen wegens gebrek aan geld.
Waar ik gelezen heb dat het om 10 miljoen ging?
http://thejudge13.com/2012/12/05/bottas-sponsor-speaks-out-rolex-replace-hublot-ferrari-cartoon-alonso-the-samurai-how-much-f1-drivers-earn-mclaren-2012-profits-set-to-decline/

Kootje

Duidelijk.
Al is de 10 tot 15 miljoen waar over gesproken wordt puur speculatief, brengt Bottas dus wel degelijk geld mee.