Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Met een nieuwe en weinig ervaren coureur in de ene auto, en een rookie in de andere auto, gaat testen van Frijns vooral te koste van de andere twee coureurs. En we kunnen hoog of laag springen, maar de prestaties op de baan is uiteindelijk wel waar het om gaat. Dat er verder nauwelijks getest mag worden kun je Sauber niet verwijten. Ik denk niet dat Sauber expliciet heeft gekeken naar de carrière van Verstappen, maar wellicht heb ik ergens overheen gelezen.

Dat Frijns het contract niet helemaal goed in de gaten had kan ik me in vinden, maar aan de andere kant: wat had hij anders kunnen doen? Zonder zijn contract bij Sauber is hij nog verder van huis; zonder enig toekomstperspectief en hulp voor een GP2-zitje kan hij beter in zijn vaders bedrijf aan de slag.

Breaktest

Citaat van: Jehoentelaar op 07 februari 2013 - 11:49:35
Dat Frijns het contract niet helemaal goed in de gaten had kan ik me in vinden, maar aan de andere kant: wat had hij anders kunnen doen? Zonder zijn contract bij Sauber is hij nog verder van huis; zonder enig toekomstperspectief en hulp voor een GP2-zitje kan hij beter in zijn vaders bedrijf aan de slag.
Wat ie (c.q. zijn manager) had kunnen doen is natuurlijk beter onderhandelen. De knaap is wel wereldkampioen; er zijn tal van coureurs met nog niet de helft van zijn statuur die wel vrijdags aan de bak komen. Ik vind het werkelijk een complete aanfluiting, deze actie van Sauber. Met een beetje meer gezond verstand en open kaart had ie bijvoorbeeld èn dat fluttestcontract èn nog een jaar in de WSR kunnen blijven om een tweede kampioenschap erbij te fietsen. En nu vind Sauber dat plotseling ook en moeten ze overal achteraan sluiten. Tjonge jonge wat een briljant denkwerk,

Iceman2012

Citaat van: Breaktest op 07 februari 2013 - 09:57:21
Ik weet het niet zo met de goede bedoelingen van Sauber. Er zijn genoeg talenten geweest die op hun 21 debuteerden in de F1, èn succesvol waren. Als je werkelijk in zijn talent gelooft maar een drama als te vroeg gelanceerde Verstappen wilt voorkomen, zul je hem op zijn minst testkilometers moeten laten maken. Zo niet, dan ben je meer kapot aan het maken dan aan het koesteren.
Ik vind het overigens onbestaanbaar dat Frijns daar pas na ondertekening van zijn contract er achter komt hoe de vork in de steel zit. zijn manager is natuurlijk de hoofdschuldige, maar die Frijns heeft ook een plak boter op zijn hoofd. Autosport en IQ gaat niet altijd samen.
dat hele testen is het probleem niet, dat wist ie wel zo'n beetje bij t tekenen van zn contract. t probleem is dat ie daarnaast niets te doen heeft. Hij moet racen, alleen met een paar testkilometers schiet ie niet veel op, die krijgt ie wel genoeg mocht ie ooit wel een zitje bemachtigen.

Kootje

Ik ben het wel met Breaktest eens dat ze er bij Sauber beter aan zouden doen hem 'n aantal vrijdagen en evt de Young Drivers test voor z'n rekening te laten nemen. Dat is veel beter voor z'n ontwikkeling dan alleen maar 'n beetje rondhangen bij het team. Het standpunt dat dit ten koste gaat van de testtijd voor de 2 racecoureurs snap ik maar ten dele. Dat je de totaal onervaren Guttiérez zoveel mogelijk tijd wil geven ..... soit, dat snap ik. Nico Hülkenberg is echter 'n heel ander verhaal. Die heeft ondertussen al mmer dan genoeg ervaring om 'n paar vrijdagochtenden af te staan. Ook al is dat niet bij Sauber maar bij Williams en Force India, snap ik deze dus niet. Maar goed .... het is in ieder geval 'n pluspunt dat ze hem nu wel min of meer ondersteunen in z'n zoektocht naar 'n GP2 zitje. Beetje jammer alleen dat ze nu pas beseffen dat racen in GP2 altijd nog beter is dan stilzitten, maar ja ..... beter laat dan nooit.

Wings

Niet eens met Breaktest. Zonder goede bedoelingen had Sauber Frijns niet aan zijn team verbonden en gekeken om hem elders te plaatsen om raceritme te behouden. De argumenten lijken mij plausibel en als ik heel eerlijk ben, de keuze voor de hand liggend. Sauber kun je de testrestricties niet verwijten.

Iceman2012

Citaat van: Kootje op 07 februari 2013 - 16:04:18
Ik ben het wel met Breaktest eens dat ze er bij Sauber beter aan zouden doen hem 'n aantal vrijdagen en evt de Young Drivers test voor z'n rekening te laten nemen. Dat is veel beter voor z'n ontwikkeling dan alleen maar 'n beetje rondhangen bij het team. Het standpunt dat dit ten koste gaat van de testtijd voor de 2 racecoureurs snap ik maar ten dele. Dat je de totaal onervaren Guttiérez zoveel mogelijk tijd wil geven ..... soit, dat snap ik. Nico Hülkenberg is echter 'n heel ander verhaal. Die heeft ondertussen al mmer dan genoeg ervaring om 'n paar vrijdagochtenden af te staan. Ook al is dat niet bij Sauber maar bij Williams en Force India, snap ik deze dus niet. Maar goed .... het is in ieder geval 'n pluspunt dat ze hem nu wel min of meer ondersteunen in z'n zoektocht naar 'n GP2 zitje. Beetje jammer alleen dat ze nu pas beseffen dat racen in GP2 altijd nog beter is dan stilzitten, maar ja ..... beter laat dan nooit.
die vrije trainingen zijn natuurlijk niet zozeer bedoeld om ervaring op te doen, maar om de auto zo goed mogelijk af te stellen. Ik zou sowieso niet mn vaste rijders vervangen voor de vrije trainingen en zeker niet de eerste coureur van het team.

gloudiesaurus

Jammer dat Sauber geen GP2 - satelliet team heeft. Sauber is een klein team dus zal Frijns financieel steunen denk ik. Aangezien de GP2 al bijna vol zit zijn deze uitspraken leuk maar vrees ik dat we hem toch niet in het GP2 gaan zien...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Frijns roept zelf GP2, maar misschien hebben ze bij Sauber een ander plan.

Jehoentelaar

Er zijn niet veel mogelijkheden: GP2 of FR3.5. In de laatstgenoemde klasse kan hij zijn image alleen maar afbreken, tenzij hij weer kampioen wordt. Dat is een schier onmogelijke opgave nu de betere plekken al vergeven zijn.

Fabian

Misschien proberen ze hem toch de DTM in te werken. Is niet het meest voor de hand liggend maar wel een mogelijkheid...

janke

Indycars :D Nee maar wat valt Peter Sauber mee wat tegen zeg. Vond het altijd een integer persoon. Heeft de mond vol van Frijns, maar een vrijdag test zit er dus schijnbaar (voorlopig) niet in. Ze geven hem wel een contract maar thats all.

Wat DTM betreft is er nog een stoeltje bij Audi en Mercedes. maar daar geloof ik niet zo in.  Mercedes komt daar maar met zes auto's op de grid. Ze gaan het budget verhogen volgens Bild/Lauda. Er zou 44 miljoen extra beschikbaar zijn voor het F1 team.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

@Janke,


Kaltenborn, niet Peter Sauber...Monisha heeft Frijns dat contract aangeboden. Gelukkig zien ze bij Sauber nu ook in dat dat geen goede manier is, om een rijder voor te bereiden op de F1. Dat doe je namelijk door te rijden.


Ik snap best dat Guttierrez meters zal moeten maken in de tweede Sauber, maar af en toe een vrijdagtest voor Frijns is het beste voor beide partijen. Guttierrez kent de meeste circuits in Europa al via de GP2.


Dus dat lijkt mij geen probleem...

janke

Op GPUpdate las ik nl. dit, vandaar mijn reactie over Peter Sauber.

Robin Frijns krijgt bij zijn zoektocht naar een racestoeltje voor 2013 steun van het Sauber Formule 1-team, waar hij dit jaar test- en reservecoureur is. "Het is ook in ons belang dat Robin dit jaar racet", aldus teameigenaar Peter Sauber.

"Iedereen weet dat de GP2 nu de meest logische stap voor mij zou zijn", vertelde Frijns, die vorig jaar de titel veroverde in de World Series by Renault, vorige maand nog aan GPUpdate.net. "Maar het probleem is dat ik geen geld heb. Ik kon vorig jaar ook alleen maar in de World Series rijden dankzij het geld dat ik het jaar ervoor gewonnen had door kampioen te worden in de Formule Renault 2.0."

Als test- en reservecoureur bij Sauber lijkt Frijns echter ook niet al te veel meters te kunnen maken. "Het was voor ons van meet af aan duidelijk dat hij niet voor ons in actie zal komen op de vrijdagen", zegt Sauber tegen het Duitse SpeedWeek. "Maar tegelijkertijd is het absoluut in ons belang dat hij in 2013 ergens kan racen, zodat hij zichzelf scherp kan houden. Daar wordt nu aan gewerkt." Sauber blijkt een groot fan van de 21-jarige Nederlander. "Wat mij zo aan Robin bevalt, is dat hij er altijd vol voor gaat. In elke klasse waarin hij tot dusver gereden heeft, heeft hij gewonnen. Robin is een groot talent en ik ben erg blij dat wij hem in ons team hebben."

Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Klopt helemaal, Janke.
Maar Peter Sauber is al veel eerder teruggetreden ten faveure van Monisha Kaltenborn. En dus was het die dame die Frijns, op advies van Sauber, een contract aanbood.


En het is logisch dat Peter Sauber als zijnde oud-teambaas/naamgever over Frijns werd geïnterviewd.  ;)


janke

Verstappen heeft op GPUpdate er over dat Frijns beter begeleid moet worden. Schijnbaar heeft die manager meerdere coureurs onder zijn hoede. Die man heeft dus een contract op laten stellen zoals die er nu ligt. Volgens Verstappen had dat allemaal beter gemoeten.

Vraag, is één jaartje testen voor Pirelli iets voor Frijns??
Some things are too important to be left in the past.