Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Figge op 15 december 2012 - 10:24:35

In Nederland houd men toch vooral van voetbal, voetbal, dan nog meer voetbal.
Ik denk dat als NL zich meer op autosport zou focussen dat het ook vanzelf goed komt.
Maar nederlanders hebben er gewoon minder interesse voor.
Ik waag dat te bestrijden...Er is meer dan zat interesse, maar als de ene na de andere kartbaan wordt gesloten, zodat je naar het buitenland moet met je tweetakt... >:( >:( >:(


Men luistert in Nederland gewoon teveel naar zwakke figuren [die zich belangrijk willen voelen], die willen bepalen wat een ander in zijn vrij tijd wil/mag doen. Karten is ook een vorm van recreatie, dus een snelle vorm waar wat geluid bij komt kijken.


In de tijd dat ik nog actief kartte reed ik meestal op Strijen, maar soms deed ik ook een dagje Slotervaart, Amsterdam of Uitgeest...Van het rijden op een andere baan leer je het meeste. Die paar jongeren die nu nog willen karten, worden nu onnodig op de kosten gejaagd in de vorm van transportkosten...


Er is ruimte zat in Nederland voor diverse kartbanen en zelfs een tweede en derde racebaan voor auto's en motoren, maar men stopt de sport in het 'hokje' van 'vies' en 'milieu-onvriendelijk'...Nee, paarden"sport" is diervriendelijk... >:( >:( >:(

Sabai

Citaat van: Franky R. op 16 december 2012 - 17:45:53
Citaat van: Figge op 15 december 2012 - 10:24:35

In Nederland houd men toch vooral van voetbal, voetbal, dan nog meer voetbal.
Ik denk dat als NL zich meer op autosport zou focussen dat het ook vanzelf goed komt.
Maar nederlanders hebben er gewoon minder interesse voor.
Ik waag dat te bestrijden...Er is meer dan zat interesse, maar als de ene na de andere kartbaan wordt gesloten, zodat je naar het buitenland moet met je tweetakt... >:( >:( >:(


Men luistert in Nederland gewoon teveel naar zwakke figuren [die zich belangrijk willen voelen], die willen bepalen wat een ander in zijn vrij tijd wil/mag doen. Karten is ook een vorm van recreatie, dus een snelle vorm waar wat geluid bij komt kijken.


In de tijd dat ik nog actief kartte reed ik meestal op Strijen, maar soms deed ik ook een dagje Slotervaart, Amsterdam of Uitgeest...Van het rijden op een andere baan leer je het meeste. Die paar jongeren die nu nog willen karten, worden nu onnodig op de kosten gejaagd in de vorm van transportkosten...


Er is ruimte zat in Nederland voor diverse kartbanen en zelfs een tweede en derde racebaan voor auto's en motoren, maar men stopt de sport in het 'hokje' van 'vies' en 'milieu-onvriendelijk'...Nee, paarden"sport" is diervriendelijk... >:( >:( >:(

Je hebt helemaal gelijk . Als ik tegenwoordig wil karten moet ik eerst een uur en een kwartier in de auto zitten naar Berghem.

Figge

Nou, ik weet het niet hoor. Als de publieke belangstelling voor sporten als karten of motorcross oid echt zo groot is dan zullen die "zwakke figuren" zich echt wel openstellen voor een lobby om meer kartbanen of een oplossing zoeken voor het geluidsprobleem. Echter hebben, helaas met grote H, alleen de echte liefhebbers hier last van. Er zijn volgens mij gewoon simpelweg te weinig actieve beoefenaars van gemotorisseerde sport in dit land. Het is natuurlijk ook een stukje prijziger dan alleen het aanschaffen van een paar voetballenschoenen, hockeystick of een racket.

SDG

Citaat van: Figge op 15 december 2012 - 10:24:35
Tsja... Misschien is Finland te dun bewoont om een voetbalnatie te zijn. Hoe dan ook, zij hebben het goed voor elkaar daar.
In Nederland houd men toch vooral van voetbal, voetbal, dan nog meer voetbal.
Ik denk dat als NL zich meer op autosport zou focussen dat het ook vanzelf goed komt.
Maar nederlanders hebben er gewoon minder interesse voor. Helaas.
Het lijkt alsof de belgen er ook last van hebben... Maar zij hebben iig nog Spa!!


Klopt ook maar voor een deel. Het lijkt erop dat er in Franstalig België altijd al meer interesse geweest is voor autosport dan in Vlaanderen. Het gros van de bekende Belgische coureurs is dan ook afkomstig uit Brussel of Wallonië: Ickx, Boutsen, Nève, Van de Poele, D'Ambrosio, Baguette, of Duval en Neuville in de rallysport... Een Vlaamse F1-coureur is er tot op heden nog nooit geweest. Bas Leinders en David Saelens kwamen er ooit het dichtste bij. Dat uit zich ook in de interesse van de tv: op de Franstalige omroep wordt er traditioneel veel meer aandacht besteed aan autosport dan op de Nederlandstalige zenders. De RTBF zendt al decennialang onafgebroken de Formule 1 uit en heeft altijd iemand ter plaatse, terwijl het bij de Nederlandstalige zenders er soms op lijkt dat het niet meer dan een stiefkindje is waarvan ze niet echt goed weten wat er mee aan te vangen. De populairste sport in Vlaanderen is uiteraard wielrennen, daar gaat - naast het onvermijdelijke voetbal uiteraard - haast alle aandacht naartoe, zowel 's zomers (het wegseizoen) als 's winters (baanwielrennen en cyclocross).

Sabai

#304
Ik las net op gpupdate een artikel over Frijns en zijn plannen voor dit jaar. En het komt er op neer dat hij geen geld en sponsors heeft en geen idee. Ik begin nu toch te denken domme jongen dat hij niet bij het RBR talenten programma is ingestapt. Dat had hem imo meer perspectief geboden.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 10 januari 2013 - 15:49:12
Ik las net op gpupdate een artikel over Frijns en zijn plannen voor dit jaar. En het komt er op neer dat hij geen geld en sponsors heeft en geen idee. Ik begin nu toch te denken domme jongen dat hij niet bij het RBR talenten progama is ingestapt. Dat had hem imo meer perspectief geboden.

Dat is wat ik al eerder zei... je kan Red Bull wel heel stoer afschieten en dat groots verkondigen in de media... vraag is alleen of dat verstandig is.
Het kan wel zo zijn dat Red Bull je toekomst bepaald maar met het talent van Frijns zat hij nu niet op de bank, dan had Red Bull wel ergens een stoeltje met perspectief geregeld...

Nu met Sauber is het nog maar afwachten... hij moet wel rijden. Over 1 jaar zijn er weer nieuwe talenten die opstaan en is de naam Frijns en zijn prestaties snel weer vergeten.

Mooiste zou zijn, zoals hij zelf zegt, Sauber combineren met GP2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Frijns heeft bijna geen plannen voor 2013. Ben benieuwd wat er van gaat komen volgend jaar. Hoop niet dat hij in de vergetelheid raakt. Dat zal ook niet gebeuren, maar een jaar stilzitten is ook niet goed voor hem.

Jehoentelaar

Het is ook te gek voor woorden dat zo'n talent nauwelijks budget kan vinden. Zegt een hoop over de zogenaamde "autosportcultuur" in dit land.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 10 januari 2013 - 16:30:05
Het is ook te gek voor woorden dat zo'n talent nauwelijks budget kan vinden. Zegt een hoop over de zogenaamde "autosportcultuur" in dit land.

Klopt, dat is er ook nauwelijks in Nederland...
En daarnaast is het crisis. Een paar jaar geleden waren er met Albert/ Doornbos nog voldoende sponsoren te vinden.

Een bedrijf als Trust dat Verstappen toen hielp zou Frijns bijv. wel kunnen helpen ;)
Voor GP2 is nou ook geen miljoenenbudget nodig...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat kan wel eens tegenvallen. GP2 is best een dure serie. Een jaar rijden met een topteam kost de nodige centen, zeker nu ze ook naar Sepang, Bahrein, Abu Dhabi, Singapore enz. gaan.

gloudiesaurus

Maar voor 1 a 2 miljoen Euro moet je een jaar kunnen rijden......
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dus heb je wél een miljoenenbudget nodig. :D ;)

gloudiesaurus

True maar een goede sponsor is voldoende...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Citaat van: gloudiesaurus op 10 januari 2013 - 20:12:50
True maar een goede sponsor is voldoende...

Denk je?
Ik dat je meedere sponsoren nodig hebt om dat bedrag op te hoesten.
De historie heeft al vaker uitgewezen dat Nederlandse sponsoren die enkel een Nederlandse afzetmarkt voor hun product of dienst hebben nagenoeg niet sponsoren of slechts voor een jaartje. Immers, wat is het rendement van slechts 400.000 kijkers voor de Nederlandse markt die vervolgens geen sticker met het logo te zien krijgen... Dat geld kun je beter besteden aan een bord dat op TV verschijnt tijdens de voetbalsamenvattingen. Dan komt het én in beeld én meer mensen zien het... Voor waarschijnlijk minder geld...
En de multinationals sponsoren alleen teams tbv hun globale afzetmarkt, waarbij de rijder totaal geen invloed heeft. Of misschien zelfs wel geen Nederlander moet zijn... Als er een buitenlandse afzetmarkt interessanter is voor het bedrijf.
Zie: Randstad, ING, Philips...

0634

Maar goed, Frijns heeft bijna helemaal niks. Dus tja...