Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Figge: Een coureur die in de GP2 in staat is om af en toe een raceje te winnen geeft jou wel het goede gevoel, maar een WSR-kampioen die diverse races won en een degelijk aantal keer op het podium stond niet? Maak nou niet de fout door WSR lager in te schatten dan GP2, alleen omdat GP2 toevallig in het bijprogramma van de F1 zit. Want die veel te dure jeugdklasse krioelt van de paydrivers op het moment.

Verder ga ik mee met de mening van Sphinx.

Figge

Rustig maar jongens. Het is maar een buikgevoel he... Niets meer niets minder.
En wie zegt dat ik GP2 beter acht dan de WSR. Ik niet iig. Wat overigens ook niet zegt
dat GP2 minder is dan WSR. Mischien is GP2 simpelweg te duur geworden, waardoor er nu
te veel budget gevraagd wordt en elke rijder wel een paydriver moet zijn om er te kunnen
rijden. Misschien is WSR niet meer dan een betaalbare tegenhanger van GP2...
Volgens mij doet dat er niet zoveel toe.

Franky R.

Citaat van: Figge op 09 december 2012 - 20:23:29
Rustig maar jongens. Het is maar een buikgevoel he... Niets meer niets minder.
En wie zegt dat ik GP2 beter acht dan de WSR. Ik niet iig. Wat overigens ook niet zegt
dat GP2 minder is dan WSR. Mischien is GP2 simpelweg te duur geworden, waardoor er nu
te veel budget gevraagd wordt en elke rijder wel een paydriver moet zijn om er te kunnen
rijden. Misschien is WSR niet meer dan een betaalbare tegenhanger van GP2...
Volgens mij doet dat er niet zoveel toe.
Juist omdat de WSR een betaalbare tegenhanger van de GP2 is, is het een betere maatstaf voor een talent. In de GP2 maakt het teveel uit in welk team [en dus hoeveel geld je hebt] je rijdt...


Ok, dat is ook zo in de WSR, maar naar mijn gevoel is dat minder.


Ik ben het met diegene eens die zegt dat de WSR wordt onderschat, omdat ze niet direct onder de rook van de F1 zitten. Maar dat is pure politiek, bedreven door Bernie Ecclestone. Die ouwe heeft uiteraard financiële belangen in de GP2.

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2012 - 21:50:55

Maar ik heb gelezen dat Frijns vorige week voor Mercedes een DTM - bolide heeft getest. Net zoals Lucas Filippi overigens. Kan er alleen weinig vinden op internet.

Zou hij  Di Resta - styltje gaan doen, via Mercedes en DTM de Formule 1 in?  ;)

Telegraaf meldt het nu ook. Frijns heeft idd op Estoril een Mercedes getest. Met het wegvallen van o.a. Susie Wolff, David Coulthard en Jamie Green ziet het er zowaar goed uit qua stoeltjes. Zou leuk zijn, twee WSR-kampioenen in hetzelfde team.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Enzo

Citaat van: Sphinx op 12 december 2012 - 10:06:50
Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2012 - 21:50:55

Maar ik heb gelezen dat Frijns vorige week voor Mercedes een DTM - bolide heeft getest. Net zoals Lucas Filippi overigens. Kan er alleen weinig vinden op internet.

Zou hij  Di Resta - styltje gaan doen, via Mercedes en DTM de Formule 1 in?  ;)

Telegraaf meldt het nu ook. Frijns heeft idd op Estoril een Mercedes getest. Met het wegvallen van o.a. Susie Wolff, David Coulthard en Jamie Green ziet het er zowaar goed uit qua stoeltjes. Zou leuk zijn, twee WSR-kampioenen in hetzelfde team.

Goed denk je? Ik weet het niet hoor, hij stapt dan toch uit de single-seaters.
Ik zie dan toch een soort Paffet scenario voor me...
Denk dat ie dan nog beter een GP2 seizoen kan rijden.

Jehoentelaar

De DTM is als Formule 1 van de toerwagens ook niet bepaald een makkelijke klasse om in te stappen. De verschillen tussen teams zijn groter dan je denkt, voor een groot deel door de orders die de constructeurs doorgeven.

Gerard

Citaat van: Enzo op 12 december 2012 - 12:41:32
Citaat van: Sphinx op 12 december 2012 - 10:06:50
Citaat van: gloudiesaurus op 07 december 2012 - 21:50:55

Maar ik heb gelezen dat Frijns vorige week voor Mercedes een DTM - bolide heeft getest. Net zoals Lucas Filippi overigens. Kan er alleen weinig vinden op internet.

Zou hij  Di Resta - styltje gaan doen, via Mercedes en DTM de Formule 1 in?  ;)

Telegraaf meldt het nu ook. Frijns heeft idd op Estoril een Mercedes getest. Met het wegvallen van o.a. Susie Wolff, David Coulthard en Jamie Green ziet het er zowaar goed uit qua stoeltjes. Zou leuk zijn, twee WSR-kampioenen in hetzelfde team.

Goed denk je? Ik weet het niet hoor, hij stapt dan toch uit de single-seaters.
Ik zie dan toch een soort Paffet scenario voor me...
Denk dat ie dan nog beter een GP2 seizoen kan rijden.

Voor GP2 heeft Frijns geen geld, hij moet dan zo'n 1,3 tot 1,6 miljoen meebrengen.... (gelezen op f1.nl ;))

gloudiesaurus

Misschien via Mercedes a la Di Resta de Formule 1 inkomen?

Als Mercedes Frijns een topwagen kan geven... dan is het geen slechte optie.
Maar het is niet makkelijk denk ik, van Formule - wagens naar een toerwagen.

Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de tijden van Estoril die dus geheim zijn....
Naar het schijnt hebben Luca Filippi en Jaime Alguarsuari ook getest daar.

Jammer dat er geen support is voor GP2...

Gezien zijn CV nu verdiend Frijns meer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

De éne keer wordt zo'n kampioen overladen met aanbiedingen, de ander keer helemaal niet. Ik begrijp het soms niet goed.

Kootje

Citaat van: M@rc op 13 december 2012 - 09:09:49
De éne keer wordt zo'n kampioen overladen met aanbiedingen, de ander keer helemaal niet. Ik begrijp het soms niet goed.

Een hoop hangt af van of je commercieel gezien interressant bent.
En dan bedoel ik niet hoeveel geld je meeneemt, maar of je uit het goede land komt.
Voor Nederlanders en Belgen is het gewoon veel lastiger om de F1 te halen dan voor 'n Duitser of 'n Brit.
De afzetmarkt in die landen is nu eenmaal vele malen groter dan bij ons.
Een coureur uit zo'n land is daarmee commercieel gezien veel interressanter, en in 'n miljoenenverslindende sport is dat vaak belangrijker dan talent.

Sphinx

CitaatEen coureur uit zo'n land is daarmee commercieel gezien veel interressanter, en in 'n miljoenenverslindende sport is dat vaak belangrijker dan talent.

Beste voorbeeld was de verdeling van nieuwe DTM-stoeltjes vorig jaar. Renger vd Zande had volgens Mercedes Motorsport een plekje, maar het management koos voor drie commercieel aantrekkelijke coureurs: Wickens (afzetmarkt Noord Amerika), Wolff (vrouw) en Vietoris (Duits talent)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

T.Nuvolari

Je moet ook een beetje alles meehebben. Baguette had voor 99% zekerheid over een stoeltje bij BMW na zijn titel in de WSR. BMW beslist plots niet verder te gaan met F1 en verkoopt alles terug aan Peter Sauber. Dag contract, jaartje Indy en jaar erna bijna een overwinning in de Indianapolis 500. Nu rijdt hij voor Oak racing in het World Endurance Championship. Ook niet min, maar het is toch niet hetzelfde natuurlijk.

Jehoentelaar

Baguette had een buitengewoon goed rookie season in de IndyCar Series. Dat hij daar niet verder kon heeft eigenlijk dezelfde reden als bij de Formule 1: Conquest ging verder met sportscars, en stopte als onafhankelijk IndyCar-team.

gloudiesaurus

Zonde zonde zonde, ik bedoel als je puur naar de prestaties van Esteban Gutierrez kijkt dan heeft Frijns misschien wel meer recht op het Sauber stoeltje.
Esteban Gutierrez was dit jaar in GP2 erg wisselvallig met veel fouten.

Dan nog maar niet te spreken van Jules Bianchi die misschien wel een zitje bij Force India krijgt...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 december 2012 - 16:18:10

De afzetmarkt in die landen is nu eenmaal vele malen groter dan bij ons.
Een coureur uit zo'n land is daarmee commercieel gezien veel interressanter, en in 'n miljoenenverslindende sport is dat vaak belangrijker dan talent.
Dat geldt niet voor Finland, met maar vijf miljoen inwoners. Toch hebben ze drie wereldkampioenen en meer rijders in de F1 gehad dan Nederland met 16 miljoen inwoners... :-X