Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Jehoentelaar


Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 23:31:05
Het is afwachten, hij verdiend het wel op basis van wat hij heeft laten zien.

Je kunt je achteraf afvragen hoe wijs het is om bijv. Mercedes en Red Bull af te wijzen. Als hij de steun van Red Bull had gehad had hij wel gereden, al mag je dan niet zelf kiezen... Maar als je echt het talent hebt kom je er daar ook wel.


Dat vind ook. Daarom vond zijn uitspraken om Red Bull uit te sluiten een beetje dom van hem. Als je echt snel bent dan ben je in elke klasse snel kijk maar naar die Felix da Costa die wint ook overal waar hij rijd. Ik had lekker naar RBR gegaan als ik hem was.

Folkert

Citaat van: Sabai op 25 november 2012 - 11:13:15
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 23:31:05
Het is afwachten, hij verdiend het wel op basis van wat hij heeft laten zien.

Je kunt je achteraf afvragen hoe wijs het is om bijv. Mercedes en Red Bull af te wijzen. Als hij de steun van Red Bull had gehad had hij wel gereden, al mag je dan niet zelf kiezen... Maar als je echt het talent hebt kom je er daar ook wel.


Dat vind ook. Daarom vond zijn uitspraken om Red Bull uit te sluiten een beetje dom van hem. Als je echt snel bent dan ben je in elke klasse snel kijk maar naar die Felix da Costa die wint ook overal waar hij rijd. Ik had lekker naar RBR gegaan als ik hem was.
Idd is dat nooit echt handig geweest van Frijns, maar het zou later misschien nog eens een leuk voor hem staan. De F1 in komen en winnen etc en kunnen zeggen dat hij RBR heeft afgewezen.
In de basis geef ik hem wel gelijk en is RBR niet meest betrouwbare talenten programma wat er loopt. Maar hij had het nooit moeten zeggen, zeker niet na zijn eerdere uitspraak jegens het team(of vergis ik me nu?)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik weet niet wat hij precies gezegd heeft, en ook niet wat het Red Bull aanbod precies inhield dat hij afsloeg.
Maar het is natuurlijk nooit handig om 'n team op voorhand uit te sluiten, zeker geen topteam als Red Bull.

Jehoentelaar

De aanbieding van Red Bull was dezelfde als waar jongens als Felix da Costa van uitmaken: opname in het talentenprogramma van Red Bull, waarbij je bij de topteams wordt geplaatst in jeugdklassen en constante financiële support hebt van Red Bull. Nadeel is dat je, zoals Frijns opmerkte en zoals Lewis Williamson is overkomen, je niet meer dan een onderdeel bent van een talentenfabriek waarin alleen de besten overblijven. Williamson maakte het vaak mee dat hij na kwalificatieproblemen (noem maar wat) sterk naar voren reed, maar alsnog een boze RB-pief aan de lijn kreeg die vroeg waarom hij niet won. Uiteindelijk is Williamson uit het programma geknikkerd, en stond hij met lege handen (RB accepteert zover ik weet geen andere support dan de eigen). Ik kan me voorstellen dat Frijns, die al goed was ingeburgerd bij Fortec, wel beter wist en uit de handen van Red Bull bleef. Het talent heeft hij al, en zoals is gebleken kun je ook zonder de (enorme) financiële support een heel eind komen richting de Formule 1. Of het hem uiteindelijk zonder support van Red Bull gaat lukken is de vraag, maar wie weet waar de link met Sauber toe kan leiden.

gloudiesaurus

Red Bull is als je presteert wel een garantie naar Toro Rosso  ;)

Maar ik heb gelezen dat Frijns vorige week voor Mercedes een DTM - bolide heeft getest. Net zoals Lucas Filippi overigens. Kan er alleen weinig vinden op internet.

Zou hij  Di Resta - styltje gaan doen, via Mercedes en DTM de Formule 1 in?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 25 november 2012 - 14:33:56
De aanbieding van Red Bull was dezelfde als waar jongens als Felix da Costa van uitmaken: opname in het talentenprogramma van Red Bull, waarbij je bij de topteams wordt geplaatst in jeugdklassen en constante financiële support hebt van Red Bull. Nadeel is dat je, zoals Frijns opmerkte en zoals Lewis Williamson is overkomen, je niet meer dan een onderdeel bent van een talentenfabriek waarin alleen de besten overblijven. Williamson maakte het vaak mee dat hij na kwalificatieproblemen (noem maar wat) sterk naar voren reed, maar alsnog een boze RB-pief aan de lijn kreeg die vroeg waarom hij niet won. Uiteindelijk is Williamson uit het programma geknikkerd, en stond hij met lege handen (RB accepteert zover ik weet geen andere support dan de eigen). Ik kan me voorstellen dat Frijns, die al goed was ingeburgerd bij Fortec, wel beter wist en uit de handen van Red Bull bleef. Het talent heeft hij al, en zoals is gebleken kun je ook zonder de (enorme) financiële support een heel eind komen richting de Formule 1. Of het hem uiteindelijk zonder support van Red Bull gaat lukken is de vraag, maar wie weet waar de link met Sauber toe kan leiden.

Het is hopen dat Sauber hem zo hoog heeft zitten dat als er volgend jaar mogelijkheden zijn voor een racezitje dat zij het hem geven.
Zijn kans zou moeten zijn dat Hulkenberg een absoluut topjaar heeft bij Sauber en dat Ferrari hem daar opppikt. Zo komt er plekje vrij en anders niet. Hulk en ook Guiterez zijn volgens mij net een tikkie beter dan Frijns.
Maar ik vrees dat buiten leuke optredens in een voorbeschouwing, dat we bar weinig van Robin zullen zien komend jaar en ook daarna.
Ik hoop dat ie DTM gaat doen. Mooie klasse!!

Kootje

Gutierez beter dan Frijns? Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik schat Frijns hoger in dan Giedo van der Garde, en aangezien die duidelijk de betere was tov Gutierez ::), lijkt het me duidelijk dat ik hem ook onder Frijns plaats.

Figge

Ik niet. Ik vind de resultaten van Robin echt heel goed. Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik denk serieus dat hij de laatste tijd misschien wel ietsje overschat wordt. Hij heeft idd 3 titels op rij binnengehaald. Maar in geen van deze kampioenschappen was hij ook daadwerkelijk de dominate factor.
Ik denk dat Guiterez best een verrassing kan zijn komend jaar.

Jehoentelaar

Je hoeft geen jeugdklassen te domineren om het goed te doen in de Formule 1, en andersom is een dominante 'pre-carrière' geen garantie tot succes wanneer je de Formule 1 instapt. Het kan alle kanten op gaan met coureurs die het wereldje binnen komen rollen.

Kootje

Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 12:59:26
Ik niet. Ik vind de resultaten van Robin echt heel goed. Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik denk serieus dat hij de laatste tijd misschien wel ietsje overschat wordt. Hij heeft idd 3 titels op rij binnengehaald. Maar in geen van deze kampioenschappen was hij ook daadwerkelijk de dominate factor.
Ik denk dat Guiterez best een verrassing kan zijn komend jaar.

En Gutierez dan? Heeft hij die titels gehaald? Was hij dominant?

Sorry .... maar ik vind het op basis van jouw beredenering erg vreemd dat je Esteban boven Robin plaatst. Onze Mexicaanse vriend had niet eens in de F1 gekomen zonder de centen van Carlos Slim, terwijl Robin op eigen kracht bijna dezelfde weg bewandeld. En daarin is hij dan ook nog eens succesvoller gebleken. Nu is dat uiteraard geen enkele garantie voor de toekomst, maar op basis van hetgeen beiden tot nu toe hebben gepresteerd, kun je niets anders dan concluderen dat Frijns op papier de betere coureur is. Hopelijk krijgt hij volgend jaar de kans om dat ook op het asfalt te bewijzen.

Figge

Citaat van: Kootje op 08 december 2012 - 14:09:43
Citaat van: Figge op 08 december 2012 - 12:59:26
Ik niet. Ik vind de resultaten van Robin echt heel goed. Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik denk serieus dat hij de laatste tijd misschien wel ietsje overschat wordt. Hij heeft idd 3 titels op rij binnengehaald. Maar in geen van deze kampioenschappen was hij ook daadwerkelijk de dominate factor.
Ik denk dat Guiterez best een verrassing kan zijn komend jaar.

En Gutierez dan? Heeft hij die titels gehaald? Was hij dominant?

Sorry .... maar ik vind het op basis van jouw beredenering erg vreemd dat je Esteban boven Robin plaatst. Onze Mexicaanse vriend had niet eens in de F1 gekomen zonder de centen van Carlos Slim, terwijl Robin op eigen kracht bijna dezelfde weg bewandeld. En daarin is hij dan ook nog eens succesvoller gebleken. Nu is dat uiteraard geen enkele garantie voor de toekomst, maar op basis van hetgeen beiden tot nu toe hebben gepresteerd, kun je niets anders dan concluderen dat Frijns op papier de betere coureur is. Hopelijk krijgt hij volgend jaar de kans om dat ook op het asfalt te bewijzen.

Soms is mijn buikgevoel sterker dan de feitelijk resultaten die behaald zijn. Als je heel eerlijk bent over vorig jaar in de WSR was Bianchi in het laaste deel van het seizoen sneller dan Frijns. En Felix da Costa was ook sterker, maar reed niet het hele jaar. Ja Frijns is de terechte kampioen, maar dat had Bianchi ook geweest.
Ik denk dat Guiterez best eens Kobayashi-achtige prestaties kan neerzetten komend jaar. Mijn gevoel zegt dat Frijns daar nog niet toe in staat is.

Kootje

Citaat van: Figge op 09 december 2012 - 10:30:35
Als je heel eerlijk bent over vorig jaar in de WSR was Bianchi in het laaste deel van het seizoen sneller dan Frijns. En Felix da Costa was ook sterker, maar reed niet het hele jaar. Ja Frijns is de terechte kampioen, maar dat had Bianchi ook geweest.

Zal ik ook zeker niet ontkennen.


CitaatIk denk dat Guiterez best eens Kobayashi-achtige prestaties kan neerzetten komend jaar. Mijn gevoel zegt dat Frijns daar nog niet toe in staat is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, je zou zomaar gelijk kunnen krijgen volgend jaar. Want idd ... wie had er verwacht dat Koba het zo leuk zou doen toen hij bij Toyota instapte, was maar 'n middelmatig GP2 coureurtje destijds, maar waar komt dat gevoel dan vandaan? Dat moet toch ergens op gebasseerd zijn? En als dat dus niet op z'n eerdere prestaties is (dat kan imo nl niet) waarop dan wel?


Figge

Dat gevoel is er bij mij omdat Guiterez een winnaar is in GP2 en ook in de klasses voor GP2.
Om die reden, bewijst hij voor mij dat hij over de juiste snelheid beschikt en in staat is om te winnen. Door het feit dat ie financiele steun heeft, denk ik dat hij goed begeleid en gepromoot zal worden. Zie Perez.

Sphinx

CitaatDat gevoel is er bij mij omdat Guiterez een winnaar is in GP2 en ook in de klasses voor GP2.

Gutierrez won idd de Formule BMW in 2008 (een jaar voor Frijns bij dat team ging rijden) en hij won de GP3 in 2010, maar in 2009 had hij het behoorlijk lastig in de Euroseries tegen o.a. Bottas, Bianchi en Tambay. En hij zou nooit in de GP2 zijn gekomen als Slim hem niet op had gepikt en hem de 1.2 miljoen running costs per jaar had betaald. Daarbij had hij in 2011 gewoon een slecht seizoen, ondanks zijn overwinning in Valencia werd hij maar 13e. In 2012 had hij ook een wisselvallig seizoen (goed begin, slecht midden, en vanaf Valencia liep het weer) en werd ie toch nog derde. Mijn impressie is dat ie een goede coureur is die goed leert met een auto om te gaan als ie de tijd krijgt en het geluk heeft ook veel geld achter zich te hebben. Frijns wint drie kampioenschappen achter elkaar en is misschien niet constant de snelste, maar wel de slimste geweest. Bianchi, Rossi en Bird zijn niet voor niks naar de WSR gekomen: de WSR auto genereerde bijna net zo veel downforce als een F1-wagen. En dat Frijns zich daar zo snel op aanpast, is gewoon knap.

Frijns wordt mijns inziens niet overschat, hij krijgt nu ineens heel veel aandacht terwijl er anders niemand naar hem omkeek. Opnieuw dat "gevoel" van hierboven: "Is een leuke karter maar heeft geen geld, dus wat moeten we daarmee?" En dan blijkt die leuke karter ineens heel aardig uit de voeten te kunnen in de opstapklassen als je hem de kans geeft. Vindt je het gek dat dan alles en iedereen erop duikt in de hoop hem in de F1 te praten? We hebben sinds Jos alleen maar paydrivers in kansloze situaties gehad en ik zie dat met Giedo niet veranderen. Frijns, De Vries, Verstappen Jr en misschien ook Melker, dat is de lichting waarvan we moeten hopen dat die het wel redt. Hopelijk Frijns en Gutierrez samen in 2015 bij Sauber.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!