Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Kootje

Jammer maar helaas.
Peter heeft zojuist de bevestiging ontvangen dat Frijns géén vrijdagen krijgt.

http://www.gppits.net/nieuws/sauber_frijns_niet_op_vrijdag/

gloudiesaurus

Ja jammer, had hem graag op vrijdag gezien....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Idd ja.
Nu heb ik eigenlijk gemengde gevoelens bij z'n deal.

Aan de ene kant is het natuurlijk top dat hij z'n kont in de F1 heeft weten te draaien.
Anderzijds denk ik nu ook, wat heb je hier nu weer aan?

Figge

Ik weet het niet hoor. Een F1 contract om niet te rijden. Blijkbaar geen geld om zn titel te verdedigen. Ofwel hij heeft gewoon geen km's te maken volgend jaar... Vergetelheid lonkt... Maar beter iets dan niets...

0634

Hé Guiterrez reed ook de vrijdagen niet he. Ja, een keer door ziekte, maar die kans krijgt Frijns wellicht ook.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 november 2012 - 21:43:30
Hé Guiterrez reed ook de vrijdagen niet he. Ja, een keer door ziekte, maar die kans krijgt Frijns wellicht ook.
Klopt 100%, Jeroen...Maar Guitierrez reed tenminste ook nog GP2... :-X

gloudiesaurus

Het is afwachten, hij verdiend het wel op basis van wat hij heeft laten zien.

Je kunt je achteraf afvragen hoe wijs het is om bijv. Mercedes en Red Bull af te wijzen. Als hij de steun van Red Bull had gehad had hij wel gereden, al mag je dan niet zelf kiezen... Maar als je echt het talent hebt kom je er daar ook wel.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Tja. Vraag me af wat deze deal dan eigenlijk wel inhoudt. Niet testen en geen geld om te racen.

Victor Monza 2008

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 23:31:05
Het is afwachten, hij verdiend het wel op basis van wat hij heeft laten zien.

Je kunt je achteraf afvragen hoe wijs het is om bijv. Mercedes en Red Bull af te wijzen. Als hij de steun van Red Bull had gehad had hij wel gereden, al mag je dan niet zelf kiezen... Maar als je echt het talent hebt kom je er daar ook wel.
Het weze Robin ten zeerste gegund, maar wat nu. Hij belandt in eenzelfde hangaround statuut als  Dambrosio, de enige mogelijkheid om je te bewijzen is een uitvalbeurt van een van de eerste rijders en dan hopen dat de wagen top is. Hoopgevend is wel dat Peter Sauber Raikkonen uit het niets opsnorde, zonder dat deze behoorde tot een of andere filiere.Vraag is of hij dit in deze barre economische tijden nog steeds aandurft en niet bezwijkt voor zakken vol dollars.

Kootje

Citaat van: Franky R. op 23 november 2012 - 22:35:27
Citaat van: Jeroen op 23 november 2012 - 21:43:30
Hé Guiterrez reed ook de vrijdagen niet he. Ja, een keer door ziekte, maar die kans krijgt Frijns wellicht ook.
Klopt 100%, Jeroen...Maar Guitierrez reed tenminste ook nog GP2... :-X

En Gutierez heeft 'n grote zak met geld in de vorm van Carlos Slim. ::)

Kootje

Citaat van: Victor Monza 2008 op 24 november 2012 - 04:41:48
Het weze Robin ten zeerste gegund, maar wat nu. Hij belandt in eenzelfde hangaround statuut als  Dambrosio, de enige mogelijkheid om je te bewijzen is een uitvalbeurt van een van de eerste rijders en dan hopen dat de wagen top is.

Precies, veel meer zit er nu niet in.
En dan denk ik toch eigenlijk: Wat moet je met zo'n deal? :(


CitaatHoopgevend is wel dat Peter Sauber Raikkonen uit het niets opsnorde, zonder dat deze behoorde tot een of andere filiere.
Die kwam voor de meesten wel uit het niets ja, maar domineerde op dat moment in de Formule Renault. ::)


CitaatVraag is of hij dit in deze barre economische tijden nog steeds aandurft en niet bezwijkt voor zakken vol dollars.

Die vraag is al min of meer beantwoord hé?
Hülkenberg rijdt, dat is het talent ..... Gutierrez rijdt, dat is de grote zak met geld. :-\

Jehoentelaar

Kaltenborn zei het nog zo leuk: we proberen Frijns langzaam de Formule 1 in te loodsen. Het moet echter niet langer duren dan een jaar voordat Frijns zijn debuut kan maken, want anders is hij z'n momentum kwijt en heeft de Formule 1-wereld weer een ander toptalent waar het zijn pijlen op richt. Ik noem een Stoffel Vandoorne, die in de Formule Renault 3.5-test in Aragón afgelopen week zeer indrukwekkend bezig was. Hij reed een tijd die een tiende sneller was dan Frijns, in exact dezelfde rood/witte Fortec. Ook Daniel Kvyat en Norman Nato rijden vanuit de tweelitertjes in één keer naar de top van de 3.5-literklasse.

Desondanks vind ik het meer dan leuk dat Frijns een contractuele overeenkomst binnen heeft gehengeld. Na hem drie keer in het echt te hebben gezien (2x Formula BMW, 1x FR3.5) ben ik wel een fan van hem geworden. Maar wie eigenlijk niet? 8)

Kootje

CitaatIk noem een Stoffel Vandoorne, die in de Formule Renault 3.5-test in Aragón afgelopen week zeer indrukwekkend bezig was. Hij reed een tijd die een tiende sneller was dan Frijns, in exact dezelfde rood/witte Fortec.

Reed Frijns diezelfde dag ook dan?

Anders is het leuk dat Stoffeltje 'n 10e sneller kan zijn, maar zegt het niets.
Omstandigheden waarin Frijns zijn tijd neerzette zouden minder gunstig geweest kunnen zijn, of juist gunstiger.
In het eerste geval is Vandoorne's prestatie niets bijzonders, in het laatste geval netjes.
Kan hier dus niet zoveel mee.

Jehoentelaar

Frijns reed die week in de ontwikkelingsauto van Renault Sport en in dezelfde auto in het voorjaar. Natuurlijk zegt het niet veel, maar we moeten ons ook niet blindstaren op de tijden (die ik wellicht teveel heb benadrukt). Het is wel indrukwekkend hoe met name Vandoorne zonder problemen de overstap maakt van de 2.0 naar de 3.5, wat volgens veel coureurs een grote stap is. Mijn excuses voor het verkeerd formuleren.

Kootje

CitaatMijn excuses voor het verkeerd formuleren.

Och ..... er zijn ergere dingen in het leven hoor.
Excuses, hoewel totaal overbodig imo, dan ook zonder enige aarzeling geaccepteerd. ;)