Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Gerard

#225
jjjaaaaaa http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=45843

dit topic mag weer terug naar "Formule 1 forum " ;D

Goed man!!

SDG

Mooi. Was hoe dan ook het maximaal haalbare dat er in zat voor 2013.

gloudiesaurus

Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 14:15:49
Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
Mss. is dat nog "nader te bepalen"...maar ik hoop dat Frijns tot harde afspraken kan komen...

Folkert

Citaat van: Franky R. op 23 november 2012 - 14:18:34
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 14:15:49
Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
Mss. is dat nog "nader te bepalen"...maar ik hoop dat Frijns tot harde afspraken kan komen...
Een contract of optie alla Botas is ideaal. Kan hij zich prima in de kijker rijden. Want laten we eerlijk wezen, wat heeft Botas nu eigenlijk echt laten zien dan vrijdag testen? En toch zijn vele behoorlijk positief over hem.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 23 november 2012 - 14:27:22
Citaat van: Franky R. op 23 november 2012 - 14:18:34
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 14:15:49
Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
Mss. is dat nog "nader te bepalen"...maar ik hoop dat Frijns tot harde afspraken kan komen...
Een contract of optie alla Botas is ideaal. Kan hij zich prima in de kijker rijden. Want laten we eerlijk wezen, wat heeft Botas nu eigenlijk echt laten zien dan vrijdag testen? En toch zijn vele behoorlijk positief over hem.
Dat heeft te maken met het feit dat Bottas niet veel onderdoet voor Pastor, die toch erkent wordt als een snelle man...

rafael25

YES.. Goed zo...

Gefeliciteerd Robin..

Matthijs

Citaat van: Folkert op 23 november 2012 - 14:27:22
Citaat van: Franky R. op 23 november 2012 - 14:18:34
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 14:15:49
Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
Mss. is dat nog "nader te bepalen"...maar ik hoop dat Frijns tot harde afspraken kan komen...
Een contract of optie alla Botas is ideaal. Kan hij zich prima in de kijker rijden. Want laten we eerlijk wezen, wat heeft Botas nu eigenlijk echt laten zien dan vrijdag testen? En toch zijn vele behoorlijk positief over hem.
Je hebt gelijk, Bottas heeft niks laten zien naast kampioen in de Formule Renault Eurocup, kampioen in de Formule Renault NEC, Kampioen in de GP3, 2x Masters of Formula 3-winnaar en twee keer derde in de Formule 3 Euroseries...

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 23 november 2012 - 14:58:41
Citaat van: Folkert op 23 november 2012 - 14:27:22
Citaat van: Franky R. op 23 november 2012 - 14:18:34
Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 14:15:49
Zo in het F1 - forum  ;) Goed nieuws voor Frijns!

Kan in het persbericht van Sauber alleen niet concreet vinden hoeveel Frijns nu gaat rijden. Hoeveel vrijdagsessies etc. hij nu precies gaat rijden.
Mss. is dat nog "nader te bepalen"...maar ik hoop dat Frijns tot harde afspraken kan komen...
Een contract of optie alla Botas is ideaal. Kan hij zich prima in de kijker rijden. Want laten we eerlijk wezen, wat heeft Botas nu eigenlijk echt laten zien dan vrijdag testen? En toch zijn vele behoorlijk positief over hem.
Je hebt gelijk, Bottas heeft niks laten zien naast kampioen in de Formule Renault Eurocup, kampioen in de Formule Renault NEC, Kampioen in de GP3, 2x Masters of Formula 3-winnaar en twee keer derde in de Formule 3 Euroseries...
;D ;D ;D


Niet zo cynisch  joh! Want aan de andere kant kan ik je ook over ene Magnussen vertellen, die zeges aaneen reeg...een F3 record van Ayrton Senna verbrak...maar jammerlijk faalde in de F1.


Hopelijk kan zijn zoon de naam Magnussen vestigen in de F1. ;)

gloudiesaurus

CitaatHet is hard gegaan met Robin Frijns. Na titels in de Formule BMW, de Formule Renault 2.0 en de Formule Renault 3.5 heeft het team van Sauber hem nu ingelijfd als test- en reservecoureur voor 2013. De 21-jarige Nederlander is bijzonder trots op zijn rol bij het Zwitserse team, zo vertelde hij aan GPUpdate.net.

Frijns stapt dus in bij Sauber, een team dat historisch gezien een uitstekend oog heeft voor jong talent. Immers, elf jaar geleden plukte het Kimi Raikkonen uit de Formule Renault, om een jaar later Felipe Massa aan te trekken. Recenter heeft het team Sergio Perez laten debuteren, die vervolgens brutaal enkele podiumplaatsen pakte en nu op weg is naar McLaren. "Maar bij Sauber kan je je ook in alle rust ontwikkelen", zei Frijns. "Als je begint bij een team als McLaren, wordt er gelijk heel veel van je verwacht. Hier kan je ook fouten maken, zonder dat dat gelijk enorme gevolgen heeft."

De rol van Frijns bij Sauber zal lijken op die van landgenoot Giedo van der Garde bij het team van Caterham. "Ik zal mee gaan naar elke Grand Prix en zal in de wintertests ook aanwezig zijn. Hoe veel ik zal gaan rijden, durf ik nog niet te zeggen. Daarvoor is het nu nog gewoon te vroeg. Ik zou volgend seizoen ook graag nog in een raceklasse meedoen, maar ik heb geen geld voor een jaar GP2 of zelfs de World Series by Renault, dus we moeten dat even afwachten."

Het gebrek aan sponsorgeld is bij Frijns nog altijd een knelpunt. "Natuurlijk hoopte ik op een racestoeltje, maar iedereen weet dat de economische crisis niet echt helpt. Als je zag dat Sergio Perez vertrok en Telmex bleef, dan was het wel duidelijk wat er ging gebeuren", doelde Frijns op de promotie van Esteban Gutierrez tot racerijder bij Sauber. "Geld speelt bij teams in de middenmoot, zoals Sauber en ook bijvoorbeeld Williams, een hele grote rol."

"Maar ik ben heel blij dat ik bij Sauber aan de slag mag. Hier hebben we met z'n allen keihard voor gewerkt en hopelijk kunnen we komend jaar heel veel leren."

Mmm nog niet concreet hoeveel hij precies gaat rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Hoe vaak heeft Gutierrez eigenlijk gereden? Dat zal wel een goede indicatie zijn, denk ik?

gloudiesaurus

Dat is een goede Franky!

Volgens mij maar 1x, in India, en alleen omdat Sergio Perez zich niet goed voelde...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 23 november 2012 - 15:31:21
Dat is een goede Franky!

Volgens mij maar 1x, in India, en alleen omdat Sergio Perez zich niet goed voelde...
Auw, dat klinkt niet goed Peter...Hopelijk komen ze tot een soortgelijk afspraak, zoals Giedo die had met Caterham... :-\

Fabian

Mooi zo. Goed nieuws voor Frijns en de Nederlandse fans. Hoop dat ie wat kan regelen en regelmatig in actie zal komen op vrijdag.

Franky R.

Citaat van: Fabian op 23 november 2012 - 17:11:05
Mooi zo. Goed nieuws voor Frijns en de Nederlandse fans. Hoop dat ie wat kan regelen en regelmatig in actie zal komen op vrijdag.
Moet Frijns wel het eea op papier hebben staan. Ik hoop niet dat Gutierrez Frijns in de weg loopt. Immers is Esteban onervaren en zal hij daarom vaker in de VT1 gaan rijden.


Weet ook niet hoe Hulk ertegen over staat om zijn auto af te staan voor de VT1.


Dat zou anders zijn geweest met Kobayahsi en Perez, beiden ervaren genoeg om de VT1 over te slaan. Maar zoals Gloudi het zei...Gutierrez reed slechts 1 maal en dan alleen omdat Perez last had van een "Delhi-belly"... :-[ ...Zelfs Bottas en GvdG hebben vaker gereden dan Esteban in 2012.