Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 04 november 2012 - 17:37:50
Het is een van de langzame coureurs van het Oregon Team, dat met meerdere teams in de Eurocup Mégane Trophy deelneemt. Veel meer dan dat en onderstaande foto kreeg ik niet bij elkaar gevonden.

Ha! Die ouwe kan dan zijn helm definitief aan de wilgen hangen. Renault heeft hem levenslang geschorst van al haar klasses. Hopelijk neemt de FIA deze straf over en mag die grijsaard een andere hobby uitzoeken. Bloemschikken of zo...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 05 november 2012 - 12:20:33
Hopelijk neemt de FIA deze straf over en mag die grijsaard een andere hobby uitzoeken.

Dat verzoek heeft Renault wel bij de FIA neergelegd, dus ..... ::)
Ennuh ..... van mij mag 't.

Franky R.


Fabian

Robin Frijns is niet echt blij met nu.nl:
CitaatRobin Frijns ‏@RFrijns
Fijn dat nu.nl zo een dinge over jouw schrijven wat je niet hebt gezegt. Top jongens! #bedankt

Het gaat om dit bericht dat nu.nl plaatste:
http://www.nu.nl/sport/2950610/bij-red-bull-word-als-hond-behandeld.html

gloudiesaurus

Niet slim van Frijns om deze uitspraken te doen. Oke je kan tegen Red Bull zijn maar denk dit dan en spreek dit niet zo uit, dit is niet professioneel. Wie weet wat Red Bull in de toekomst nog wat voor hem kan doen...

Misschien moet Frijns eens aan een media - training denken...

En aan de andere kant, wat als Frijns wel in de Red Bull programma was opgenomen en hij won alles? Wat als...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Maar wie zegt dat hij die uitspraak deed? Nu.nl staat niet bekend als de meest betrouwbare site wat F1-nieuws betreft.

Fabian

Citaat van: Jehoentelaar op 05 november 2012 - 22:06:05
Maar wie zegt dat hij die uitspraak deed? Nu.nl staat niet bekend als de meest betrouwbare site wat F1-nieuws betreft.
Inmiddels heeft Frijns zijn excuses weer aangeboden aan nu.nl. Hij legt de schuld nu bij het ANP.

gloudiesaurus

Ik zie het op zijn Twitter staan, maar een spelvout erin. Niet erg professioneel, als ik Frijns was had ik dit bericht van Nu.nl laten halen. Nu moet je zien dat het morgen in de internationale media terecht komt, en vervolgens ook op het bordje van Red Bull...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 05 november 2012 - 22:52:18
Ik zie het op zijn Twitter staan, maar een spelvout erin. Niet erg professioneel, als ik Frijns was had ik dit bericht van Nu.nl laten halen. Nu moet je zien dat het morgen in de internationale media terecht komt, en vervolgens ook op het bordje van Red Bull...
Dat zou zo maar kunnen. Niet een slimme actie...

Franky R.

Mijn artikel is gebaseerd op het berichtgeving van AD.nl.


Maar ik snap alle heisa niet...Frijns heeft zich eerder negatief uitgelaten over Red Bull, zie ook mijn artikel over de talentenjacht van Red Bull Racing!




gloudiesaurus

En het is zoals ik voorspelde gisteren overgenomen door internationale media....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.


Breaktest

Na zijn briljante carrière so far en de prima rookie tests is het de vraag: wat nu?
Het is belangrijk om in the picture te blijven en het momentum te houden, maar de kaarten liggen eigenlijk helemaal niet zo gunstig.

Een racezitje bij Sauber lijkt net niet haalbaar: deze gaat waarschijnlijk naar Esteban Gutiérrez die steun geniet van miljardair en F1-liefhebber Carlos Slim.
De beste optie hierna lijkt die van testrijder bij Sauber, en dan maar hopen dat je vanuit die positie de zittende rijders uit het zadel kunt stoten. Maar de praktijk leert dat dit uitermate lastig is, vooral als je toch al een talentvol jong team boven je hebt. Ten aanzien van Hulkenberg gaat dat zeker niet lukken, en het is zeer de vraag of Gutiérrez na een jaar racen de route Perez volgt. En dat terwijl ieder jaar zich een nieuwe lichting van drie a vier talenten aandient die nauwelijks voor elkaar onder doen.
Het ideale scenario, ongehoord maar niet uniek, zou mijns inziens zijn als Sauber de eerste seizoenshelft het coureurschap laat wisselen tussen de twee jonge honden. Het tweede scenario, Plan B - dat een coureur nooit schijnt te hebben, is toch maar een jaartje GP2.

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 09 november 2012 - 10:24:38
Na zijn briljante carrière so far en de prima rookie tests is het de vraag: wat nu?
Het is belangrijk om in the picture te blijven en het momentum te houden, maar de kaarten liggen eigenlijk helemaal niet zo gunstig.

Een racezitje bij Sauber lijkt net niet haalbaar: deze gaat waarschijnlijk naar Esteban Gutiérrez die steun geniet van miljardair en F1-liefhebber Carlos Slim.
De beste optie hierna lijkt die van testrijder bij Sauber, en dan maar hopen dat je vanuit die positie de zittende rijders uit het zadel kunt stoten. Maar de praktijk leert dat dit uitermate lastig is, vooral als je toch al een talentvol jong team boven je hebt. Ten aanzien van Hulkenberg gaat dat zeker niet lukken, en het is zeer de vraag of Gutiérrez na een jaar racen de route Perez volgt. En dat terwijl ieder jaar zich een nieuwe lichting van drie a vier talenten aandient die nauwelijks voor elkaar onder doen.
Het ideale scenario, ongehoord maar niet uniek, zou mijns inziens zijn als Sauber de eerste seizoenshelft het coureurschap laat wisselen tussen de twee jonge honden. Het tweede scenario, Plan B - dat een coureur nooit schijnt te hebben, is toch maar een jaartje GP2.
Tja lastig, want elke stap is een groot risico.

1. Een racezitje bij Sauber. Daar hoopt het merendeel van ons op, maar hij zal tijd nodig hebben om 100% te presteren. Hij leert snel, maar gaf ook toe nog erg aan de Pirelli's te moeten wennen. Wat als hij aan het begin van het seizoen om de oren wordt gereden door Hülkenberg? Wordt hij dan Verstappen 2?

2. Een testzitje bij Sauber. Lijkt prima optie, maar ik denk dat de kans groot is dat Hülkenberg en Gutierrez in 2014 nog steeds bij Sauber rijden. Waar gaat Frijns dan heen?

3. Een jaartje GP2 om de Pirelli's te leren kennen. Een stap opzij in plaats van een stap naar voren. In de GP2 lijkt tegenwoordig ervaring heel belangrijk. De kans dat hij in de top 5 eindigt is niet zo groot, wat zijn imago een knauw zal geven.

4. Een jaartje DTM in combinatie met testrol bij Sauber. Het schijnt dat Mercedes hem heeft benaderd. Een stap naar DTM heeft gewerkt voor Di Resta (en Albers in het verleden), maar het is een zeer riskante. Zo doet Eduardo Mortara het momenteel erg goed in de DTM, toch is hij van de F1-radar verdwenen.

Fabian

Wat nu? Testcoureur worden bij Sauber en daar je kans afwachten...