Robin Frijns topic

Gestart door gloudiesaurus, 30 oktober 2011 - 13:58:55

« vorige - volgende »

Fabian

Frijns heeft het moeilijk. Staat onder druk van Pic!

Sabai

Oooh Frijns kampioen  :D :D alleen jammer dat het op deze manier gaat.

Fabian

Citaat van: Sabai op 21 oktober 2012 - 15:38:24
Oooh Frijns kampioen  :D :D alleen jammer dat het op deze manier gaat.
Jaaa. Niet erg netjes.

Sabai

 Doet me trouwens aan coronel denken in Japan ooit ;)

Of vinden jullie het een race incident ?



Fabian

Een beetje een Schumacher actie!  ;)

Nee was geen race incident volgens mij. De herhalingen geven weinig duidelijkheid, maar mijn eerste ingeving was: Kan nooit.
Dat was echt een onmogelijke plek voor een inhaalactie en Frijns kwam van ver.

Fabian

CitaatAlexander Rossi ‏@AlexanderRossi
@RFrijns you are without a doubt the best driver I have ever had the privilege of competing against. I take a bow & massive congratulations.
Mooie woorden van Alexander Rossi voor Frijns!

Gerard

#126
Citaat van: Fabian op 21 oktober 2012 - 16:25:09
CitaatAlexander Rossi ‏@AlexanderRossi
@RFrijns you are without a doubt the best driver I have ever had the privilege of competing against. I take a bow & massive congratulations.
Mooie woorden van Alexander Rossi voor Frijns!

Mooi inderdaad! Respect onder de rijders...
De manier waarop Robin kampioen werd vandaag is niet de mooiste,maar volgens mij verdedigde hij tov Magnussen en schoot door, waardoor hij Bianchi raakte...
Ik zie het als een race incident..

Franky R.

Citaat van: Sabai op 21 oktober 2012 - 15:44:08
Doet me trouwens aan coronel denken in Japan ooit ;)

Of vinden jullie het een race incident ?
Dat was het eerste wat mij binnen schoot...en het is Coronel nooit nagedragen dat hij op die manier kampioen werd in de Nippon-klasse.


Overigens vind ik Frijns een verdiende kampioen, want iemand als Bianchi of een Sam Bird heeft daar IMHO niets te zoeken. Die twee had ik allang in de F1 verwacht, vooral Bianchi.


Maar ik vind het een race-incident...Immers liet Bianchi ook de deur open. En vond ik raar dat die Fransman kaarsrecht de grindbak in schoot ipv dat hij corrigeerde.


Ik heb geen dusdanige schade aan zijn auto gezien, want dan had ook Frijns moeten opgeven.


Maar het zat eraan te komen, hoor! Dat er brokken van zouden komen. De vraag was alleen; wie gaat dat overleven. En gelukkig voor 'ons' was Frijns de overlever... :)

Edwin90

Nou...de actie was op zijn minst enthousiast te noemen. Denk wel dat het een klein 'panic' momentje was van Frijns.

Desalniettemin gewoon kampioen en in mijn ogen over het hele seizoen gezien verdiend.

Kootje

Citaat van: Gerard op 21 oktober 2012 - 16:30:11
volgens mij verdedigde hij tov Magnussen en schoot door, waardoor hij Bianchi raakte...

Dat is ook mijn gevoel.

Enzo

#130
Tja, maak ervan wat je wilt maar Frijns is kampioen!!  8)
Het was een 'do or die' actie van Frijns maar hij had geen alternatief meer, hij moest wel.
Ben erg trots op onze landgenoot en hoop dat hij hiermee een zitje in de F1 heeft vrijgespeeld.

http://www.gppits.net/nieuws/video_frijns_vs_bianchi/

Kootje

Citaat van: Enzo op 21 oktober 2012 - 18:25:45
Tja, maak ervan wat je wilt maar Frijns is kampioen!!  8)
Het was een 'do or die' actie van Frijns maar hij had geen alternatief meer, hij moest wel.

Hoezo moest hij wel?
Bianchi moest minimaal 2 plaatsen bij hem wegrijden of winnen om kampioen te worden.
Als Robin gewoon aangehaakt had was er nog steeds niets aan de hand geweest.


CitaatBen erg trots op onze landgenoot en hoop dat hij hiermee een zitje in de F1 heeft vrijgespeeld.

Dito  8)

Enzo

Nou ja moest...
Als je kampioen wil worden moet je aanvallen, zeker als je direkte belager je net heeft ingehaald.
Frijns miste de echte snelheid vandaag en Magnussen had hem vast ook ingehaald. Daarom was deze actie niet eens zo verkeerd...

janke

Wat ik ervan gezien heb op een stream wilde Frijns teveel. Een gaatje zoeken die er niet was. En dat ook nog eens met teveel snelheid. Maar goed, hij is de kampioen. Alweer, derde jaar op rij. Ben werkelijk benieuwd wat zijn toekomst zal worden. Reserverijder F1 of GP2??
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Zoals hieronder beschreven op de site Formule1.nl, zo zie ik het ook.


CitaatRondenlang zat Bianchi de Limburger op de hielen. Ze zochten zelfs tegelijkertijd de pits op, waarbij Frijns ook weer als eerste de pits verliet. Daarna was het voor Frijns zaak om Bianchi achter zich te houden. Dat lukte tot het moment dat Bianchi in de eerste bocht vanuit het niets zijn kans schoon zag en Frijns passeerde.

Kevin Magnussen dacht van het moment te profiteren en maakte zich na de lange doordraaier op voor een inhaalactie op Frijns. De Nederlandse Fortec-coureur dook ter verdediging naar binnen, maar kwam daar de auto van Bianchi tegen. Een lichte touché was genoeg om de Fransman het grind en uiteindelijk de bandenstapels in te sturen.

volledig artikel: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/robin-frijns-pakt-titel-na-aanrijding-met-bianchi/