Round 17:Indian Grand Prix, Buddh International Circuit

Gestart door Enzo, 25 oktober 2011 - 01:47:38

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2011 - 13:02:31
Officieus is de regel dat als de auto aan de binnenkant er voor meer dan de helft naast zit (dus voor minder dan de helft erachter) dat de bocht dan voor hem is. Nu kunnen we hier ook over twisten, want op het rechte stuk zal Hamilton er wel voor meer dan de helft naast, maar op het moment van insturen al niet meer. Ik vind dat Hamilton 'recht' had op de bocht, maar ik kan het me wel voorstellen als iemand een andere mening heeft. Ik vind het wel dom van Massa dat hij 'm liet staan, wetende dat Hamilton er nog zat. Dat is vragen om problemen.

Mee eens, andersom net zo goed. Vanuit beide invalshoeken kan ik het begrijpen. Vandaar dat ik géén van beide als hoofdschuldige aanwijs. Enige wat ik bestrijd is dat Massa de volledige schuld krijgt toegeschoven. Dat vind ik overdone. Ik zie het meer als een race-incident. Beide gaven geen millimeter toe met een touché als gevolg.

CitaatEdit: nog reactie op Vieze baas: ik vond het geen halve actie, maar een bewuste en overtuigend uitgevoerde actie van Hamilton, die wel spontaan ontstond toen Massa slecht de bocht uit kwam. Bovendien vind ik het in Hamilton te prijzen dat hij de kans pakt als die zich voordoet, zeker omdat je er in de DRS-zone helemaal nog niet zomaar voorbij bent.

Absoluut. Mijn credits gaan wat dat aangaat naar Lewis. En zoals eerder gezegd, ik neem Lewis niks kwalijk, maar we moeten niet doen alsof Massa de idioot is. Zou Massa de deur hebben laten open staan zodat Hamilton naar binnen kon schuiven zaten we nu de discussie te voeren dat Massa een mak schaapje is wat zich bij de eerste de beste gelegenheid laat piepelen. En zou Hamilton het niet hebben geprobeerd het zelfde. Dus eigenlijk mogen we beide rijders complimenteren met hun vechtlust. Dat het dan misgaat, het zij zo.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 13:21:14
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2011 - 13:02:31
Officieus is de regel dat als de auto aan de binnenkant er voor meer dan de helft naast zit (dus voor minder dan de helft erachter) dat de bocht dan voor hem is. Nu kunnen we hier ook over twisten, want op het rechte stuk zal Hamilton er wel voor meer dan de helft naast, maar op het moment van insturen al niet meer. Ik vind dat Hamilton 'recht' had op de bocht, maar ik kan het me wel voorstellen als iemand een andere mening heeft. Ik vind het wel dom van Massa dat hij 'm liet staan, wetende dat Hamilton er nog zat. Dat is vragen om problemen.

Mee eens, andersom net zo goed. Vanuit beide invalshoeken kan ik het begrijpen. Vandaar dat ik géén van beide als hoofdschuldige aanwijs. Enige wat ik bestrijd is dat Massa de volledige schuld krijgt toegeschoven. Dat vind ik overdone. Ik zie het meer als een race-incident. Beide gaven geen millimeter toe met een touché als gevolg.

CitaatEdit: nog reactie op Vieze baas: ik vond het geen halve actie, maar een bewuste en overtuigend uitgevoerde actie van Hamilton, die wel spontaan ontstond toen Massa slecht de bocht uit kwam. Bovendien vind ik het in Hamilton te prijzen dat hij de kans pakt als die zich voordoet, zeker omdat je er in de DRS-zone helemaal nog niet zomaar voorbij bent.

Absoluut. Mijn credits gaan wat dat aangaat naar Lewis. En zoals eerder gezegd, ik neem Lewis niks kwalijk, maar we moeten niet doen alsof Massa de idioot is. Zou Massa de deur hebben laten open staan zodat Hamilton naar binnen kon schuiven zaten we nu de discussie te voeren dat Massa een mak schaapje is wat zich bij de eerste de beste gelegenheid laat piepelen. En zou Hamilton het niet hebben geprobeerd het zelfde. Dus eigenlijk mogen we beide rijders complimenteren met hun vechtlust. Dat het dan misgaat, het zij zo.
probleem is dat Massa de deur daarvoor al open had gezet. Als hij gewoon aan de binnenkant was gebleven en niet in Hamilton zn schijnbeweging was getrapt was er niks aan het handje geweest. Maar wat hij nu doet is eerst de deur wagenwijd open zetten om m dan ineens weer keihard dicht te gooien.
Officieus is er helemaal geen regel over binnen en buitenkant, het zijn gewoon wetten van de natuurkunde (oid) als er een auto naast je zit kun je niet insturen. Dat over half aan de binnenkant zitten is gewoon gelul. Je moet natuurlijk wel zorgen dat degene aan de buitenkant weet dat je daar zit en ik kan me niet voorstellen dat Massa dat niet wist.

Wizard

Massa had de deur niet open gezet, die stuurt naar de racelijn om de bocht aan te snijden. Of had Button in Canada ook de deur open gezet?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 15:43:30
Massa had de deur niet open gezet, die stuurt naar de racelijn om de bocht aan te snijden. Of had Button in Canada ook de deur open gezet?
Massa reageert duidelijk op Hamilton,  door helemaal naar rechts te gaan zet ie de deur wagenwijd open voor Hamilton. Op het moment dat Massa Hamilton in zn rechtespiegel ziet stuurt Massa ineens ook naar rechts waardoor Hamilton ineens alle kans aan de binnenkant krijgt. Als je in een duel bent gaat het niet alleen om de ideale lijn, maar vooral ook de ander blokken (op een legale manier uiteraard). Dus ook al gaat het Massa hier volgens jou alleen om de ideale lijn (wat ik niet geloof), dan is het nog steeds dom omdat ie daarmee de deur voor Hamilton open zet.


monaco2011

#215
Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 17:21:01
Net als Hamilton. Even dom.
hoezo?? hamilton rijdt juist wel een andere lijn en (daarvoor) 'sells Massa a dummy' zoals ze dat in t engels noemen. Massa verdedigd als n amateur hier, Hamilton zn aanval is er één uit het boekje. En als Massa uit zichzelf de racelijn kiest, wat jij beweerd, dan is ie helemaal dom, want een coureur weet toch dat ie altijd de binnenkant moet verdedigen!! En dat je niet kunt insturen als er iemand naast je zit.

Wizard

Ik kan wel herhalen waarom ik het er niet mee eens ben, maar inmiddels ben ik herhalingen aan het herhalen. En eens worden we het toch niet. Ik laat het erbij. Ik verwijt beide niks en kan daar prima mee leven. ;)

janke

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 17:59:48
Ik kan wel herhalen waarom ik het er niet mee eens ben, maar inmiddels ben ik herhalingen aan het herhalen. En eens worden we het toch niet. Ik laat het erbij. Ik verwijt beide niks en kan daar prima mee leven. ;)

Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 17:59:48
Ik kan wel herhalen waarom ik het er niet mee eens ben, maar inmiddels ben ik herhalingen aan het herhalen. En eens worden we het toch niet. Ik laat het erbij. Ik verwijt beide niks en kan daar prima mee leven. ;)

Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

ja hamilton heeft toch ook al races van meerdere piloten om zeep geholpen.

Wizard

Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

Op een ander forum waar je eveneens post krijg je dat gelijk niet. Zelfs Hamilton-aanhangers schaven hun mening daar bij, na het 'bestuderen' van de beelden. Dus nu niet doen alsof het Wizard, against the world is. Vind ik flauw. Ik zal de reactie op jouw post hierheen halen zodat je je kunt overtuigen dat er meerdere zijn die beide meningen delen. En dat moet kunnen.

Citaat van: forummer, ander forum op 31 oktober 2011 - 21:25:53Tuurlijk heeft hij hem gezien! Niemand beweert van niet. In Canada zal Button Hamilton ook gezien hebben. Maar dat Hamilton zijn wiel toevallig naast de sidepod van Massa weet te krijgen wil niet zeggen dat Massa hem dan maar doortocht moet verschaffen. Hamilton gaat bovendien eerder van het gas (logisch, krappere lijn) en bovenstaand beeld is dan ook een fractie na het moment van insturen. Hier kunnen we alleen tot de conclusie komen dat Hamilton een gat pakt wat er niet is.

Wizard

Citaat van: robbert op 31 oktober 2011 - 22:44:45
Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 17:59:48
Ik kan wel herhalen waarom ik het er niet mee eens ben, maar inmiddels ben ik herhalingen aan het herhalen. En eens worden we het toch niet. Ik laat het erbij. Ik verwijt beide niks en kan daar prima mee leven. ;)

Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

ja hamilton heeft toch ook al races van meerdere piloten om zeep geholpen.

Leuk gevonden maar dat geeft andere geen vrijbrief om Hamilton eventueel te beroven van zijn race.

robbert

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 22:50:07
Citaat van: robbert op 31 oktober 2011 - 22:44:45
Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 17:59:48
Ik kan wel herhalen waarom ik het er niet mee eens ben, maar inmiddels ben ik herhalingen aan het herhalen. En eens worden we het toch niet. Ik laat het erbij. Ik verwijt beide niks en kan daar prima mee leven. ;)

Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

ja hamilton heeft toch ook al races van meerdere piloten om zeep geholpen.

Leuk gevonden maar dat geeft andere geen vrijbrief om Hamilton eventueel te beroven van zijn race.

nee inderdaad, maar hamilton heeft toch ook geen reden om anderen te beroven van hun race

monaco2011

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 22:46:49
Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

Op een ander forum waar je eveneens post krijg je dat gelijk niet. Zelfs Hamilton-aanhangers schaven hun mening daar bij, na het 'bestuderen' van de beelden. Dus nu niet doen alsof het Wizard, against the world is. Vind ik flauw. Ik zal de reactie op jouw post hierheen halen zodat je je kunt overtuigen dat er meerdere zijn die beide meningen delen. En dat moet kunnen.

Citaat van: forummer, ander forum op 31 oktober 2011 - 21:25:53Tuurlijk heeft hij hem gezien! Niemand beweert van niet. In Canada zal Button Hamilton ook gezien hebben. Maar dat Hamilton zijn wiel toevallig naast de sidepod van Massa weet te krijgen wil niet zeggen dat Massa hem dan maar doortocht moet verschaffen. Hamilton gaat bovendien eerder van het gas (logisch, krappere lijn) en bovenstaand beeld is dan ook een fractie na het moment van insturen. Hier kunnen we alleen tot de conclusie komen dat Hamilton een gat pakt wat er niet is.
lekker niveau op dat andere forum ;) maar hier ben je het toch niet mee eens, want je verwijt Hamilton niks zeg je zelf??

janke

Citaat van: Wizard op 31 oktober 2011 - 22:46:49
Citaat van: janke op 31 oktober 2011 - 21:25:53
Ik verwijt Massa hier heel veel. Namelijk de race van Hamilton om zeep helpen. En naar de stemming te zien zijn er wel meerdere die hier zo over denken. En die hebben allemaal ongelijk.

Op een ander forum waar je eveneens post krijg je dat gelijk niet. Zelfs Hamilton-aanhangers schaven hun mening daar bij, na het 'bestuderen' van de beelden. Dus nu niet doen alsof het Wizard, against the world is. Vind ik flauw. Ik zal de reactie op jouw post hierheen halen zodat je je kunt overtuigen dat er meerdere zijn die beide meningen delen. En dat moet kunnen.



Ik doe hier helemaal niks als alleen mijn visie over de zaak neer te zetten. Dat een ander zijn mening bij schaaft moet die persoon weten MDP.  Na wat ik gezien heb concludeer ik dat dit ongelukje te wijten is aan Massa. Hjj heeft Hamilton gezien, dat kan niet anders. Voor de tik zat Hamilton met zijn voorwiel bij de sidepod. Toen Massa naar binnen stuurde (waarom eigenlijk, hij weet dat Hamilton er zit) probeerde Hamilton nog te remmen/liften. Een fractie te laat, waardoor ze elkaar raken. Had Hamilton niet afgeremd/gelift dan waren ze vol tegen elkaar aan gereden. En dan had Hamilton natuurlijk weer alle verwensingen naar zijn hoofd geslingerd gekregen.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: robbert op 31 oktober 2011 - 23:01:35

nee inderdaad, maar hamilton heeft toch ook geen reden om anderen te beroven van hun race
Dat doet hij ook niet. Je kan hem hooguit verwijten wel eens een fout te hebben gemaakt waar een ander de dupe van was, maar hey, dat hebben ze allemaal wel eens.