Le Mans 24 uren 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2011 - 02:10:43

« vorige - volgende »

Senergy

Citaat van: Kootje op 28 januari 2012 - 14:10:52
Citaat van: janke op 27 januari 2012 - 21:20:45
Heidfeld in de 24h Le Mans en WEC??

Ik las het op diverse site,s. Heidfeld gaat waarschijnlijk voor Rebellion rijden in WEC en op Le Mans. Heidfeld (waar ik een groot fan van ben) heeft het niet gered in de F1. Jammer. Maar al zijn podiumplaatsen heeft hij verdiend. Maar als je racer bent, dan wil je in een auto zitten. En dan is de 24h Le Mans een uitkomst. Wil niet zeggen dat je als ex F1 coureur de grote jonge bent. Le Mans is wel heel wat anders. Vraag het Villeneuve jr. Maar een ex-F1 coureur die het in de F1 liet liggen, is een winnaar van  Le Mans en Sebring geweest. Hij kreeg ook nog een drivers award. Zijn er niet zoveel hè. Allan McNish.

Was nooit geen fan van Quick Nick, maar had hem wel altijd hoog zitten.
Helaas voor hem kwam Peter Sauber ineens met Kimi aanzetten, wat Heidfeld z'n kans bij McLaren kostte.
Vraag me tot op de dag van vandaag af hoe ver hij met McLaren had kunnen komen.

Nu dus LeMans.
Totaal andere discipline, maar dat zegt niets.
Zoals je zelf al aangaf slaat 'n oud F1 WK de plank volledig mis, en blijken F1 middenmoters als McNish en onze eigen Jos "the Boss" succesvol.
Helaas is LeMans op één punt wel vergelijkbaar met de F1.
Alles hangt af van de auto waarmee je deelneemt, dus hopelijk is de LOLA-Toyota opgewassen tegen de Audi's.

Grote uitzondering op jouw regel "Jacky Ickx" heeft Le Mans meerdere keren gewonnen en staat toch gekend als één van de grote talenten uit de F1 die spijtig genoeg nooit een titel gehaald hebben.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

JimmySPA

Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 12:43:25
Totaal andere discipline, maar dat zegt niets.
Zoals je zelf al aangaf slaat 'n oud F1 WK de plank volledig mis, en blijken F1 middenmoters als McNish en onze eigen Jos "the Boss" succesvol.
Helaas is LeMans op één punt wel vergelijkbaar met de F1.
Alles hangt af van de auto waarmee je deelneemt, dus hopelijk is de LOLA-Toyota opgewassen tegen de Audi's.

Beetje makkelijk dat "middenmoters" succesvoller zijn als 1 oud F1 WK, Jos kon in een perfecte auto instappen. Ging Villeneuve of een Sutil ermee rijden won die ook. En Mcnish is een echte LeMans coureur, al voor dat hij in de F1 reed (1 seizoen overigens heeft nooit mogen/kunnen doorbreken) , reed hij al LeMans.
Het is idd wat je zegt net als F1. Met welke auto je deelneemt en op welk moment je bij een team gaat rijden.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 12:43:25
Grote uitzondering op jouw regel "Jacky Ickx" heeft Le Mans meerdere keren gewonnen en staat toch gekend als één van de grote talenten uit de F1 die spijtig genoeg nooit een titel gehaald hebben.

Hoho !!!!!
Het is geen regel, maar 'n observatie.
En wel dat succes in de F1 niet garant staat voor succes in LeMans, of welke klasse dan ook.
Beweer dus niet dat het onmogelijk is in beide klasses succes te behalen.

Citaat van: JimmySPA op 31 januari 2012 - 14:09:53
Beetje makkelijk dat "middenmoters" succesvoller zijn als 1 oud F1 WK, Jos kon in een perfecte auto instappen. Ging Villeneuve of een Sutil ermee rijden won die ook. En Mcnish is een echte LeMans coureur, al voor dat hij in de F1 reed (1 seizoen overigens heeft nooit mogen/kunnen doorbreken) , reed hij al LeMans.
Het is idd wat je zegt net als F1. Met welke auto je deelneemt en op welk moment je bij een team gaat rijden.

Dat was dus ook m'n punt.

Senergy

Citaat van: Kootje op 31 januari 2012 - 17:25:23
En wel dat succes in de F1 niet garant staat voor succes in LeMans, of welke klasse dan ook.

Daar heb je gelijk in, net zoals succes in andere klasse niet garant staat voor succes in de F1.

Voorbeelden genoeg uit de indy die F1 proberen en er niets van bakken (montoya als uitzondering die de regel dan weer bevestigd)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 17:29:57
Citaat van: Kootje op 31 januari 2012 - 17:25:23
En wel dat succes in de F1 niet garant staat voor succes in LeMans, of welke klasse dan ook.

Daar heb je gelijk in, net zoals succes in andere klasse niet garant staat voor succes in de F1.

Voorbeelden genoeg uit de indy die F1 proberen en er niets van bakken (montoya als uitzondering die de regel dan weer bevestigd)

Idd ja, tot zover ik weet zijn J. Villeneuve en JP. Montoya de enige 2 oud CART coureurs die nadien ook succesvol waren in de F1.
Daarentegen doen/deden ze in NASCAR weer mee voor spek en bonen.

Mooiste voorbeeld van zo'n topper blijf ik Bourdais vinden.
Domineerde de opstapklassen, reeg zege na zege en kampioenschap na kampioenschap aaneen in de Champcar, maar werd in de F1 aan alle kanten voorbij gereden.

JimmySPA

Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 17:29:57
Voorbeelden genoeg uit de indy die F1 proberen en er niets van bakken (montoya als uitzondering die de regel dan weer bevestigd)

Hmm, nee... Bourdais of Doornbos hadden het ook voor elkaar gekregen in die Mclaren. 
Montoya heb ik nooit als F1 topper gezien. Meer een coureur (net als Massa) die op bepaalde dagen sneller dan zichzelf kan rijden.
Dat Bourdais zo slecht reed bij STR verbaast mij nog. Maar wie weet was er meer aan de hand...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Als Montoya fan kan ik t daar niet mee eens zijn.  >:(

Montoya was echt wel 'n topper, maar helaas zat er nog wel is 'n contactje los.
Ik bedoel, soms was hij ronduit briljant, maar 'n race later deed hij dan weer iets oerstoms.
Dat jij beweerd dat Doornbos en Bourdais ook gekund hadden wat hij deed, geloof ik dan ook niet.
Sowieso heeft Bourdais bewezen het geweld van de F1 niet eens aan te kunnen, en laten we Doornbos nu ook niet groter maken dan dat hij is. (één goed seizoen in de Champcars maakt je nog geen topper)

Maar goed, we raken zo wel erg ver off-topic.
Zowel Montoya http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11376.0.html als Doornbos http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11780.0.html hebben hun topics al.
Laten we deze discussie dan ook maar daar houden. ;)

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 31 januari 2012 - 18:06:53
Ik bedoel, soms was hij ronduit briljant, maar 'n race later deed hij dan weer iets oerstoms.

Laten we deze discussie dan ook maar daar houden. ;)

Daarom vind ik hem geen topper. Is goed we stoppen ermee, Montoya was leuk om te zien rijden  ;)


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje


janke

Bleekemolen en Heidfeld voor Rebellion Racing in LMP1

Als fan van Heidfeld en Bleekemolen en uiteraard de langeafstand races is dit voor mij een geweldig bericht. Le Mans 2012 kan voor mij niet meer stuk.

Allereerst Bleekemolen, die gaat samen met Andrea Belicchi en Harold Primat naar de 12h van Sebring, daarna natuurlijk de 24h Van Le Mans (editie 80).

Heidfeld komt in de 2de auto samen met Neel Jani en Nicolas Prost. De laatste 2 zaten vorig jaar samen met Bleekemolen in de 2de Rebellion. Heidfeld gaat ook naar Sebring en Le Mans, maar rijdt ook de 6 uren van Spa.

Volgens teammanager Hayden heeft hij met deze 6 rijders een sterk pakket. Over Bleekemolen zegt hij: Snel, constant en een teamplayer.

Rebellion komt met een Lola/Toyota. Vorig jaar nog de beste benzineauto (met Bleekemolen/Prost/Jani) na de diesels/hybride. Op plek 6.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: JimmySPA op 31 januari 2012 - 14:09:53
Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 12:43:25
Totaal andere discipline, maar dat zegt niets.
Zoals je zelf al aangaf slaat 'n oud F1 WK de plank volledig mis, en blijken F1 middenmoters als McNish en onze eigen Jos "the Boss" succesvol.
Helaas is LeMans op één punt wel vergelijkbaar met de F1.
Alles hangt af van de auto waarmee je deelneemt, dus hopelijk is de LOLA-Toyota opgewassen tegen de Audi's.

Beetje makkelijk dat "middenmoters" succesvoller zijn als 1 oud F1 WK, Jos kon in een perfecte auto instappen. Ging Villeneuve of een Sutil ermee rijden won die ook. En Mcnish is een echte LeMans coureur, al voor dat hij in de F1 reed (1 seizoen overigens heeft nooit mogen/kunnen doorbreken) , reed hij al LeMans.
Het is idd wat je zegt net als F1. Met welke auto je deelneemt en op welk moment je bij een team gaat rijden.

Zo werkt dat niet in de lange afstand races. Verstappen maakte ook een stuurfout en moest naar de pits en verloor kostbare tijd met de Porsche Spyder. Bleekemolen maakte dat weer goed. Het is een teamspel. Een mix van de juiste coureurs.
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Citaat van: janke op 01 februari 2012 - 20:32:02
Citaat van: JimmySPA op 31 januari 2012 - 14:09:53
Citaat van: Senergy op 31 januari 2012 - 12:43:25
Totaal andere discipline, maar dat zegt niets.
Zoals je zelf al aangaf slaat 'n oud F1 WK de plank volledig mis, en blijken F1 middenmoters als McNish en onze eigen Jos "the Boss" succesvol.
Helaas is LeMans op één punt wel vergelijkbaar met de F1.
Alles hangt af van de auto waarmee je deelneemt, dus hopelijk is de LOLA-Toyota opgewassen tegen de Audi's.

Beetje makkelijk dat "middenmoters" succesvoller zijn als 1 oud F1 WK, Jos kon in een perfecte auto instappen. Ging Villeneuve of een Sutil ermee rijden won die ook. En Mcnish is een echte LeMans coureur, al voor dat hij in de F1 reed (1 seizoen overigens heeft nooit mogen/kunnen doorbreken) , reed hij al LeMans.
Het is idd wat je zegt net als F1. Met welke auto je deelneemt en op welk moment je bij een team gaat rijden.

Zo werkt dat niet in de lange afstand races. Verstappen maakte ook een stuurfout en moest naar de pits en verloor kostbare tijd met de Porsche Spyder. Bleekemolen maakte dat weer goed. Het is een teamspel. Een mix van de juiste coureurs.

Die snap ik even niet.
Ik zeg Verstappen stapt in een top auto en heeft daardoor al een megavoordeel. Jij zegt Verstappen maakt een stuurfout en moet naar de pits? Dus, waar wil je heen?
Natuurlijk snap ik dat je met een snelle kwali auto Le Mans niet uit rijdt. Pech, weer, andere deelnemers, 2 andere coureurs, brandstof, banden, safetycar, pitstops uhhh ja daar ben van afhankelijk.

Maar wat ik bedoelde Verstappen stapt in een top auto en als bovenstaande dingen mee zitten was de race al gewonnen zonder max te geven. Dus om te zeggen dat "middenmoters" in LeMans het beter dan als oud F1 wk is onzin. Mcnish was al LeMans coureur voor zijn F1 debuut. Verstappen stapte in een top auto. En Villeneuve tsja, hij reed geeneens slecht toen. Eerste jaar motorpech in de laatste paar uren. En tweede jaar werd hij 2e na een halve race aan de leiding hebben gereden. Zo slecht noem ik dat nieteens? Maja

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

Jij zegt ging een Sutil of Gilles Villeneuve ermee rijden, won die ook. Zo werkt dat niet in uren races. Al heb je de beste auto. Fouten maken de besten op de grid. En Verstappen was maar een voorbeeld. Bleekemolen en van Merksteijn waren net zo goed. De een is beter in snelle rondes, de andere houdt het op heelhouden en weer de andere is goed in een achterstand wegwerken. Daar wil ik heen. Ze hebben gewonnen niet alleen omdat Verstappen zo goed was met die Porsche.
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Citaat van: janke op 01 februari 2012 - 22:05:02
Jij zegt ging een Sutil of Gilles Villeneuve ermee rijden, won die ook. Zo werkt dat niet in uren races. Al heb je de beste auto. Fouten maken de besten op de grid. En Verstappen was maar een voorbeeld. Bleekemolen en van Merksteijn waren net zo goed. De een is beter in snelle rondes, de andere houdt het op heelhouden en weer de andere is goed in een achterstand wegwerken. Daar wil ik heen. Ze hebben gewonnen niet alleen omdat Verstappen zo goed was met die Porsche.

CitaatNatuurlijk snap ik dat je met een snelle kwali auto Le Mans niet uit rijdt. Pech, weer, andere deelnemers, 2 andere coureurs, brandstof, banden, safetycar, pitstops uhhh ja daar ben van afhankelijk.

Maar wat ik bedoelde Verstappen stapt in een top auto en als bovenstaande dingen mee zitten was de race al gewonnen zonder max te geven.

Dat zei ik toch al?

Enne Porsche verhaal: Bleekemolen is een topper van een coureur. Misschien nog wel beter als Verstappen, wat zeg ik all-round is Bleekemolen beter. Of het een Porsche Cup auto of een totaal andere Corvette GT4 of LeMans Prototype is hij rijdt hem naar de finish en snel ook.

Toch blijf ik erbij dat welke F1 coureur dan ook die auto over de finish had gestuurd (onder dezelfde omstandigheden).

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

Le Mans nieuwtjes.

LMP1,
Dome keert weer terug op Le Mans dit jaar. De oude Dome Coupe 102 wordt van stal gehaald en gemodificeerd naar de 102.5. Dome laat deze auto op Le Mans rijden onder Pescarolo Sport. (Dit team dat grote geldproblemen heeft, heeft zelf 1 auto ingeschreven. De Pescarolo 03-Judd, startnr16. 1ste rijder is Emmanuel Collard). Dome eigenaar Minoru Hayashi zal het hele project bekostigen. Vuurdoop van de Dome 102.5 zal op Spa zijn tijdens de 6uren. 1ste rijder is Minassian. Bourdais is in onderhandeling met Dome. Het 3de zitje zal waarschijnlijk een Japanner worden. Dome heeft startnr17.

LM-GTEam,
Het Belgische Prospeed zet 1 Porsche 997-RSR in dit jaar op Le Mans. De Nederlandse Porsche dealer, van Splunteren is 1ste rijder. Hij reed 2 jaar geleden ook voor Prospeed. Startnr.75.
Some things are too important to be left in the past.