Le Mans 24 uren 2012

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2011 - 02:10:43

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Het duurt nog even, maar hier alvast het Le Mans 2012 topic. Ik wil, als het even kan (maar ik ben er bang voor, omdat het ook EK voetbal dan plaats vind...



Dit wordt in ieder geval de auto waarmee Toyota volgend jaar weer meedoet  8) Dat wordt mooi, Audi, Peugeot, en Toyota er nu bij...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Dat is nieuw voor mij dat Toyota mee gaat doen. Gaaf, gaan zeker ook dieselen?

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

Volgens mij komen ze met een hybride auto.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Fabian


Vieze baas

Sinds wanneer zit de haaienvin op Le Mans wagens?

Senergy

sinds vorig jaar alleszins

dit is de audi van vorig jaar
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

janke

Hier het persbericht.

After 14 victories in the last 16 races, including a double at the Le Mans 24 Hours 2009 as part of the ILMC championship won by Peugeot two years running, in 2010 and 2011, the Brand has decided to close its 2012 endurance programme and will not be taking part in the next Le Mans 24 Hours.
[..] Peugeot prefers to concentrate its 2012 resources on its commercial performance and, in particular, ensuring the successful launches of the 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4 and 4008 which will take forward the Brand's strategy of moving upmarket and extending its global presence.
[..] all of the employees concerned will be offered redeployment solutions within the Group thanks to a special system set up to oversee and lead occupational training/retraining as well as internal mobility.

@
Dit is een fikse aderlating voor Le Mans en het nieuwe WEC (World Endurance Cup). Audi zal hier ook niet zo blij mee zijn. Winnen zonder weinig tegenstand. Toyota komt dit jaar terug van weggeweest, maar ze zullen nog niet volledig aan de races deelnemen. En Porsche laat nog een tijdje op zich wachten. Volgens mij pas 2014 wanneer ze terugkeren. Dit is een fikse aderlating voor het sportscar racen. Wat zullen de grote schare Peugeot fans teleurgesteld zijn.
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2011 - 02:10:43
Het duurt nog even, maar hier alvast het Le Mans 2012 topic. Ik wil, als het even kan (maar ik ben er bang voor, omdat het ook EK voetbal dan plaats vind...

Voetbal? Wat is dat voor iets, misschien?  ;)

janke

#10
Toyota met 2 auto's naar Le Mans

Toyota zal 2 auto's inzetten op Le Mans. De TS030 zal voorzien zijn van een 3,4ltr-V8. De Hybrid auto incl. KERS zal ook ingezet worden in het nieuwe WEC kampioenschap. Oa Wurz en Lapierre hebben al getest en zullen de 1ste auto bezetten samen met de Japanner Nakajima. Ishuari lijkt een kanshebber voor de 2de auto, aangezien hij ook al getest heeft. Er blijven nog 2 plaatsen over. Zullen ze kijken bij ex Peugeot wat daar vrijkomt aan coureurs?? Of is misschien Jeroen Bleekemolen een kanshebber. Deed het goed in de LMP2 klasse in de Van Merksteijn-Porsche Spyder. Ook bij Rebellion vorig jaar reed hij een puike race. Finishte met de Rebellion LMP1 benzine auto als 1ste na al het diesel gestookte geweld. Zou het mooi vinden voor hem. Snel/betrouwbaar en haalt geen stunts uit.

[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

janke

Heidfeld in de 24h Le Mans en WEC??

Ik las het op diverse site,s. Heidfeld gaat waarschijnlijk voor Rebellion rijden in WEC en op Le Mans. Heidfeld (waar ik een groot fan van ben) heeft het niet gered in de F1. Jammer. Maar al zijn podiumplaatsen heeft hij verdiend. Maar als je racer bent, dan wil je in een auto zitten. En dan is de 24h Le Mans een uitkomst. Wil niet zeggen dat je als ex F1 coureur de grote jonge bent. Le Mans is wel heel wat anders. Vraag het Villeneuve jr. Maar een ex-F1 coureur die het in de F1 liet liggen, is een winnaar van  Le Mans en Sebring geweest. Hij kreeg ook nog een drivers award. Zijn er niet zoveel hè. Allan McNish.
Some things are too important to be left in the past.

Fabian

Citaat van: janke op 27 januari 2012 - 21:20:45
Heidfeld in de 24h Le Mans en WEC??

Ik las het op diverse site,s. Heidfeld gaat waarschijnlijk voor Rebellion rijden in WEC en op Le Mans. Heidfeld (waar ik een groot fan van ben) heeft het niet gered in de F1. Jammer. Maar al zijn podiumplaatsen heeft hij verdiend. Maar als je racer bent, dan wil je in een auto zitten. En dan is de 24h Le Mans een uitkomst. Wil niet zeggen dat je als ex F1 coureur de grote jonge bent. Le Mans is wel heel wat anders. Vraag het Villeneuve jr. Maar een ex-F1 coureur die het in de F1 liet liggen, is een winnaar van  Le Mans en Sebring geweest. Hij kreeg ook nog een drivers award. Zijn er niet zoveel hè. Allan McNish.

Zou niet gek zijn als Heidfeld in WEC en Le Mans gaat rijden. Ook Heidfeld zal iets moeten en dan is dit een goed 'alternatief' voor Heidfeld.

Kootje

Citaat van: janke op 27 januari 2012 - 21:20:45
Heidfeld in de 24h Le Mans en WEC??

Ik las het op diverse site,s. Heidfeld gaat waarschijnlijk voor Rebellion rijden in WEC en op Le Mans. Heidfeld (waar ik een groot fan van ben) heeft het niet gered in de F1. Jammer. Maar al zijn podiumplaatsen heeft hij verdiend. Maar als je racer bent, dan wil je in een auto zitten. En dan is de 24h Le Mans een uitkomst. Wil niet zeggen dat je als ex F1 coureur de grote jonge bent. Le Mans is wel heel wat anders. Vraag het Villeneuve jr. Maar een ex-F1 coureur die het in de F1 liet liggen, is een winnaar van  Le Mans en Sebring geweest. Hij kreeg ook nog een drivers award. Zijn er niet zoveel hè. Allan McNish.

Was nooit geen fan van Quick Nick, maar had hem wel altijd hoog zitten.
Helaas voor hem kwam Peter Sauber ineens met Kimi aanzetten, wat Heidfeld z'n kans bij McLaren kostte.
Vraag me tot op de dag van vandaag af hoe ver hij met McLaren had kunnen komen.

Nu dus LeMans.
Totaal andere discipline, maar dat zegt niets.
Zoals je zelf al aangaf slaat 'n oud F1 WK de plank volledig mis, en blijken F1 middenmoters als McNish en onze eigen Jos "the Boss" succesvol.
Helaas is LeMans op één punt wel vergelijkbaar met de F1.
Alles hangt af van de auto waarmee je deelneemt, dus hopelijk is de LOLA-Toyota opgewassen tegen de Audi's.

janke

#14
Pescarolo Sport gaat zéér waarschijnlijk niet deelnemen aan Le Mans 2012. Eerder lieten ze al verstek gaan in de LMS. Volgens teamleider Py van Pescarolo komen Genii Capital en Gravity Management (ook Lotus F1) hun financiële afspraken niet na. Iig is Ho Pin Tung en Jan Charouz de pieneut als het werkelijk zo is dat Pescarolo verdwijnt. Ho Pin zou zijn debuut maken op Le Mans met een Pescarolo-Judd. Komt bij dat hij als 1ste rijder niet kan switchen naar een ander team. De ACO (organisator van de Le Mans race) heeft al een vervanger aan gewezen. Henri Pescarolo, meervoudig Le Mans winnaar blijft dus niets bespaard. Enkele jaren geleden was hij met het team al failliet, het lijkt erop dat het nu een definitief einde is.
Some things are too important to be left in the past.