Force India in de uitverkoop?

Gestart door 0634, 13 oktober 2011 - 19:02:03

« vorige - volgende »

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 22:14:14
Toch gewoon een goed team, weer beiden in de top 10!
de laatste tijd doen ze t weer vrij aardig, over t hele seizoen niet veel beter als Sauber of Toro Rosso als je ook nog eens bedenkt dat ze gewoon betere coureurs hebben

Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 01:00:56
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 22:14:14
Toch gewoon een goed team, weer beiden in de top 10!
de laatste tijd doen ze t weer vrij aardig, over t hele seizoen niet veel beter als Sauber of Toro Rosso als je ook nog eens bedenkt dat ze gewoon betere coureurs hebben


Het team zwalkt idd. nogal op en neer...mss. vanwege een gedesinteresseerde Mallya? In de voorgaande jaren zat hij er dichter op, meen ik.

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2011 - 01:02:57
Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 01:00:56
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 22:14:14
Toch gewoon een goed team, weer beiden in de top 10!
de laatste tijd doen ze t weer vrij aardig, over t hele seizoen niet veel beter als Sauber of Toro Rosso als je ook nog eens bedenkt dat ze gewoon betere coureurs hebben


Het team zwalkt idd. nogal op en neer...mss. vanwege een gedesinteresseerde Mallya? In de voorgaande jaren zat hij er dichter op, meen ik.
volgens mij gaan ze vaker op het eind van het jaar beter. Ze hadden het er op de BBC vandaag nog over geloof ik, maar heb dat niet helemaal goed meegekregen. Volgens mij legden ze wel een verband met de ervaring van Sutil.
k vind het trouwens wel vreemd dat Di Resta voor Sutil staat terwijl Sutil in Q2 sneller was en beiden geen tijd hebben neergezet in Q3. Di Resta is wel naar buiten geweest voor een out en in-lap, maar heeft geen snellere tijd neergezet als Sutil. Theoretisch gezien heeft hij Sutil out-qualified, maar in praktisch gezien dus niet.

gloudiesaurus

Ik vond het jammer dat Force India een tijdje terug zijn hele technische top liet vertrekken, James Key, Mark Smith, etc. Met deze gasten waren ze echt op goede weg (ik denk aan Fisichella die achter Raikkonen 2e werd op Spa). Toen Key  naar Sauber vertrok zag je Sauber met Kobayashi gelijk een sprong voorwaarts maken. Ik had van Mallya verwacht, met zijn geld, dat hij Key wel binnenboord kon houden.

Sindsdien is het een beetje met up en downs, vooral dit jaar vind ik Di Resta erg goed. En Sutil is een degelijke coureur, dus ze hebben wel een goede line-up. Daar scoren ze ook zeker punten mee...

Ik kan iig. ook enige reden bedenken dat Sahara beslissingbevoegdheid krijgt bij Force India. En ik ken die gasten niet... ook uit India? Voor je het weet hebben we ineens Chandok en Karthikeyan in die auto's zitten  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 16 oktober 2011 - 02:18:31
Ik vond het jammer dat Force India een tijdje terug zijn hele technische top liet vertrekken, James Key, Mark Smith, etc. Met deze gasten waren ze echt op goede weg (ik denk aan Fisichella die achter Raikkonen 2e werd op Spa). Toen Key  naar Sauber vertrok zag je Sauber met Kobayashi gelijk een sprong voorwaarts maken. Ik had van Mallya verwacht, met zijn geld, dat hij Key wel binnenboord kon houden.

Sindsdien is het een beetje met up en downs, vooral dit jaar vind ik Di Resta erg goed. En Sutil is een degelijke coureur, dus ze hebben wel een goede line-up. Daar scoren ze ook zeker punten mee...

Ik kan iig. ook enige reden bedenken dat Sahara beslissingbevoegdheid krijgt bij Force India. En ik ken die gasten niet... ook uit India? Voor je het weet hebben we ineens Chandok en Karthikeyan in die auto's zitten  ;)


Gloudi,


Ik kom binnenkort met een artikel over Sahara :)

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 16 oktober 2011 - 01:02:57
Citaat van: monaco2011 op 16 oktober 2011 - 01:00:56
Citaat van: Jeroen op 15 oktober 2011 - 22:14:14
Toch gewoon een goed team, weer beiden in de top 10!
de laatste tijd doen ze t weer vrij aardig, over t hele seizoen niet veel beter als Sauber of Toro Rosso als je ook nog eens bedenkt dat ze gewoon betere coureurs hebben


Het team zwalkt idd. nogal op en neer...mss. vanwege een gedesinteresseerde Mallya? In de voorgaande jaren zat hij er dichter op, meen ik.

Jullie vergeten dat ze enkel Ferrari, McLaren, Red Bull en Mercedes moeten voorlaten. Ze zijn momenteel wel de evenknie, misschien beter, van Renault. Tegenwoordig ben je dan blijkbaar slecht bezig als privateer. Ik weet ook niet of de Sauber coureurs zoveel slechter zijn dan die van Force India. Torro Rosso heeft deze race gescoord omwillen van een gokje met de banden, voor de rest staan die toch een eindje achter in het kampioenschap.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 17 oktober 2011 - 11:39:25


Jullie vergeten dat ze enkel Ferrari, McLaren, Red Bull en Mercedes moeten voorlaten. Ze zijn momenteel wel de evenknie, misschien beter, van Renault. Tegenwoordig ben je dan blijkbaar slecht bezig als privateer. Ik weet ook niet of de Sauber coureurs zoveel slechter zijn dan die van Force India. Torro Rosso heeft deze race gescoord omwillen van een gokje met de banden, voor de rest staan die toch een eindje achter in het kampioenschap.


Niet direct, maar de opwaartse ontwikkeling van 2009 mis ik bij FI...Voor een privateer doen ze het juist uitstekend, maar oa. Mallya schroefde begin dit jaar ook de verwachtingen omhoog.


Dan zou je ook een constante zien (zeker met onderdelen van McLaren en een Mercedes-motor) en dat mis ik.


T.Nuvolari

Ik mis die opwaartse ontwikkeling net niet. Het seizoensbegin was ietsje minder dan nu. Sauber, Renault, Torro Rosso waren allemaal gelijkwaardig of beter. Die teams hebben ze duidelijk ingehaald of achtergelaten, wat voor mij een bewijs is dat het niveau handhaven en het doorontwikkelen bij FI beter lukt dan bij gelijkaardige teams.


Jozef

Citaat van: Franky R. op 17 oktober 2011 - 20:52:34
Citaat van: M@rc op 17 oktober 2011 - 11:39:25
Jullie vergeten dat ze enkel Ferrari, McLaren, Red Bull en Mercedes moeten voorlaten. Ze zijn momenteel wel de evenknie, misschien beter, van Renault. Tegenwoordig ben je dan blijkbaar slecht bezig als privateer. Ik weet ook niet of de Sauber coureurs zoveel slechter zijn dan die van Force India. Torro Rosso heeft deze race gescoord omwillen van een gokje met de banden, voor de rest staan die toch een eindje achter in het kampioenschap.

Niet direct, maar de opwaartse ontwikkeling van 2009 mis ik bij FI...Voor een privateer doen ze het juist uitstekend, maar oa. Mallya schroefde begin dit jaar ook de verwachtingen omhoog.

Dan zou je ook een constante zien (zeker met onderdelen van McLaren en een Mercedes-motor) en dat mis ik.

Het kan ook niet elk jaar prijs zijn he. In 2009 deden ze het uitermate goed in Spa en in Monza omdat ze toen op de een of andere manier een auto hadden gebouwd met een lage luchtweerstand. Maar dat voordeel is wellicht verdwenen door de komst van de F-duct (2010) en DRS (2011).

Het is ook normaal dat de private teams het ene jaar iets minder goed zijn dan het andere, een ander recent voorbeeld hiervan is BAR (runner-up in 2004 om vervolgens in 2005 een half seizoen lang geen punt te scoren).

Franky R.