Force India in de uitverkoop?

Gestart door 0634, 13 oktober 2011 - 19:02:03

« vorige - volgende »

0634

http://www.gppits.net/nieuws/mallya_verkoopt_minderheidsbelang/
http://www.gppits.net/nieuws/onrust_rond_force_india/

Een paar jaar terug had ik het idee dat Mallya toch wel serieus was en ook vast van plan om iets te gaan betekenen met zijn team. En eerlijk is eerlijk: het team heeft echt wel stappen gemaakt. Nu blijkt hij toch gewoon een gelukszoeker te zijn geweest die F1 waarschijnlijk vnml wel handig vond om wat in de spotlights te staan.

Het is zo te zien een kwestie van tijd voordat Mallya zich helemaal terug zal trekken uit de sport. Na Jordan, Spyker, en FI, weer overnieuw beginnen?

gloudiesaurus

Ik vind Mallya een beetje ongeloofwaardig. 1 week terug zegt hij zeer verrast te zijn over de geruchten omtrent de verkoop van een belang in zijn team en ontken hij alles. Nog geen week later maakt hij bekend dat een belang heeft verkocht...

Zoals het er nu uitziet is nog steeds voor 42,5% eigenaar, maar ik ben benieuwd voor hoelang? Mallya begon goed bij Force India maar had de laatste tijd al een beetje het idee dat hij het een beetje aan het los laten was, het gaat bij Force India ook allemaal wat minder.

Ik begreep ook dat hij gestopt is met luchtvaartmaatschappij Kingfisher?

Het is altijd bij die one man eigenaars, als ze een ander speeltje vinden dan verkopen ze boel weer net zo snel..

Die andere partij, Sahara, is voor mij volledig onbekend.

Overigens is familie Mol ook nog voor 12,5% eigenaar.. zij hebben dus wel een groot belang verkocht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Dat is allemaal duidelijk ja. En het lijkt, als we de media moeten geloven een kwestie van tijd of Mallya is helemaal weg uit de F1.

Beetje zonde want ik had het idee dat hij wel goed bezig was. Uiteindelijk blijft het dan toch gewoon de zoveelste gloryhunter.

Citaat van: gloudiesaurus op 13 oktober 2011 - 19:23:28
Het is altijd bij die one man eigenaars, als ze een ander speeltje vinden dan verkopen ze boel weer net zo snel..
Naja, Mateschitz is ook een one man eigenaar.

gloudiesaurus

Klopt Mateschitz is ook alleen eigenaar, maar het verschil dat er wel echt een idee/ plan achter zit, nl. de promotie van Red Bull  :) Zo levert het ook wat op...

Dat mis ik toch wel een beetje bij Force India... ja Kingfisher... maar er zit geen boodschap achter Force India..
En Mallya was natuurlijk ook wel graag in the picture...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Nou eigenlijk vind ik het team wel goed presteren, duidelijk stijgende lijn iig.
Ze zijn met Renault aan het strijden voor de vijfde plaats dus ook dat zegt genoeg.

Neemt niet weg dat dit erg fout is hoe dit gaat. Als een soort kauwgompje waar de smaak vanaf is word het uitgespuugd.
Wat weten we van Sahara eigenlijk, iemand bekend met deze partij?

Gerard

#5
Inderdaad vreemde gang van zaken... Ben ook zeer benieuwd naar de reactie van Eddie Jordan komend weekend.. ;)
Mocht het inderdaad zver komen dat Sahara de hele tent daar binnenkort overneemt, hoop ik dat het geen negatieve gevolgen heeft voor de rijders.. Kan zomaar dat ze dan een Karthikyan of Chandhok in dathok stoppen! Zou toch zonde zijn voor bv di Resta!

gloudiesaurus

Snap sowiezo niet waarom Force India in ieder geval Di Resta niet meteen langer vast legt... en ook Sutil met zijn sponsorgeld doet het niet verkeerd.
Als ze echt wachten tot december dan zijn aan de hele late kant... dan is Sutil, en misschien ook wel Di Resta, misschien wel gevlogen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

En het zou mij niet verbazen als Di Resta naar pakweg Renault zou trekken. En gelijk heeft ie.

T.Nuvolari

Mallya heeft zijn speeltje in FI, autosport is dan ook een hele leuke hobby. Ik mis ook een beetje passie, ondanks ze alles behalve slecht bezig zijn.
In het geval de rijders wegmoeten: Sutil moet in een goeie middenmoter terecht kunnen, Di Resta hoort eigenlijk in een McLaren vind ik, Hulkenberg hoort evenzeer in een topteam.

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 13 oktober 2011 - 21:16:26
Snap sowiezo niet waarom Force India in ieder geval Di Resta niet meteen langer vast legt... en ook Sutil met zijn sponsorgeld doet het niet verkeerd.
Als ze echt wachten tot december dan zijn aan de hele late kant... dan is Sutil, en misschien ook wel Di Resta, misschien wel gevlogen...
Inderdaad. Ze hebben nu gewoon 2 prima rijders. Lekker vastleggen die gasten, zou ik zeggen. MAar ja, blijkbaar wil Mallya wachten tot december. Waarom? Gaat er voor die tijd nog meer veranderen dan?

Jozef

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2011 - 19:02:03
http://www.gppits.net/nieuws/mallya_verkoopt_minderheidsbelang/
http://www.gppits.net/nieuws/onrust_rond_force_india/

Een paar jaar terug had ik het idee dat Mallya toch wel serieus was en ook vast van plan om iets te gaan betekenen met zijn team. En eerlijk is eerlijk: het team heeft echt wel stappen gemaakt. Nu blijkt hij toch gewoon een gelukszoeker te zijn geweest die F1 waarschijnlijk vnml wel handig vond om wat in de spotlights te staan.

Het is zo te zien een kwestie van tijd voordat Mallya zich helemaal terug zal trekken uit de sport. Na Jordan, Spyker, en FI, weer overnieuw beginnen?

Op basis van wat denk je dat deze verkoop een slechte zaak is voor Force India?

En wat die onrust in de media betreft: het ging hier om de verkoop van 42.5% van een formule 1-team, met andere woorden een deal van honderden miljoenen. Nou, boehoehoe dat Mallya daarover gelogen heeft hoor. Die journalisten moeten zich niet zo aanstellen.

0634

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2011 - 00:54:31

Op basis van wat denk je dat deze verkoop een slechte zaak is voor Force India?

Naja, dat is afwachten, misschien gaat het wel beter, maar ik vind dat het nu dus heel goed gaat. Het team is toch competitief in als je ziet waar het vandaan komt is dat gewoon knap. Er wordt op zich gewoon verstandig beleid gevoerd en ik hoop dat dat wordt doorgezet. Het wachten met het contracteren van rijders is hopelijk geen veeg teken want ik had ze gewoon behouden. Zowel voor de stabiliteit als omdat FI gewoon geen betere zal vinden.

CitaatEn wat die onrust in de media betreft: het ging hier om de verkoop van 42.5% van een formule 1-team, met andere woorden een deal van honderden miljoenen. Nou, boehoehoe dat Mallya daarover gelogen heeft hoor. Die journalisten moeten zich niet zo aanstellen.
Aan een kant heb je gelijk, aan de andere kant kan je je ook van commentaar onthouden. Dat doet 95% van de zakenlui in dat geval.

Jozef

Ja maar "no comment" wordt door velen toch geïnterpreteerd als "ja"... Het ging om een belangrijke deal en ik ben er zeker van dat Mallya een goede reden had om erover te liegen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2011 - 22:52:39
Citaat van: gloudiesaurus op 13 oktober 2011 - 21:16:26
Snap sowiezo niet waarom Force India in ieder geval Di Resta niet meteen langer vast legt... en ook Sutil met zijn sponsorgeld doet het niet verkeerd.
Als ze echt wachten tot december dan zijn aan de hele late kant... dan is Sutil, en misschien ook wel Di Resta, misschien wel gevlogen...
Inderdaad. Ze hebben nu gewoon 2 prima rijders. Lekker vastleggen die gasten, zou ik zeggen. MAar ja, blijkbaar wil Mallya wachten tot december. Waarom? Gaat er voor die tijd nog meer veranderen dan?


Simpel, dit betekent dat Sahara ook beslissingsbevoegdheid heeft...Iets anders kan ik niet verzinnen!


Ik zal er een artikel aan wijden, wie of wat Sahara nou is... ;)

0634

Toch gewoon een goed team, weer beiden in de top 10!