Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Sphinx

Het glas is halfvol gloudie  ;) Nick is gewoon bij de FR2.0 testdagen, gewoon bij zijn oude team Koiranen en was gewoon in de top3 te vinden; 's morgens 1e, 's middags 2e. Je zou het haast gewoon gaan vinden  ;D Ook Steijn Schothorst, Beitske Visser en Jeroen Slaghekke kwamen in actie trouwens.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Hopelijk nog een jaartje FR2.0 dan maar. Als hij dan kampioen wordt, zijn er weer voldoende mogelijkheden.

Wel gek als hij Renault 2.0 doet, terwijl zijn opvolger in de karts (Max) al in de F3 zit.

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 07 maart 2014 - 08:42:32
Het glas is halfvol gloudie  ;) Nick is gewoon bij de FR2.0 testdagen, gewoon bij zijn oude team Koiranen en was gewoon in de top3 te vinden; 's morgens 1e, 's middags 2e. Je zou het haast gewoon gaan vinden  ;D Ook Steijn Schothorst, Beitske Visser en Jeroen Slaghekke kwamen in actie trouwens.

Thnx voor de info! Helemaal gemist. Gelukkig maar!
Lijkt er dus op dat hij nog een jaartje F-Renault gaat doen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Nick blijft goed gaan in Paul Ricard, in de ochtendsessie van de tweede dag zette hij de snelste tijd en ging het baanrecord eraan: 2.03.021
Hierboven werd geroepen dat hij niet de indruk maakte vorig jaar, volgens mij kwam dat gewoon omdat Koiranen GP wat moeite had om het nieuwe chassis goed af te stellen. Je zag ook aan de keren dat Max voor ze testte eind vorig jaar dat de Finnen hun zaken nu goed voor elkaar hebben. We vinden het sinds Frijns en Vandoorne wel 'gewoon' dat rijders een jaar een klasse rijden en dan meteen doorstomen, maar kijk eens naar Kevin Magnussen. Twee jaar Renault NEC, twee jaar F3 (eerst Europees daarna Brits) met uitstapjes naar de Masters en Macau en tot slot twee jaar WSR3.5 voor ie in de F1 auto werd gezet. Niet iedereen gaat ineens 'vollegaas' door die categorieën heen, en niet iedereen denkt zoals Red Bull soms na een minder seizoen 'oh laat maar, wint te weinig.' Soms is een jaartje extra zo gek nog niet.

off-topic, valt op hoeveel Beitske Visser de laatste tijd voor Adrian Valles mag testen, twee keer vorig jaar, nu weer twee dagen en vorige week mocht ze zelfs de 3.5 liter WSR auto de sporen geven. Die zie ik zomaar op de FR2.0 grid terecht komen dit jaar.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 07 maart 2014 - 14:27:42We vinden het sinds Frijns en Vandoorne wel 'gewoon' dat rijders een jaar een klasse rijden en dan meteen doorstromen

Maar dan wordt gemakshalve vergeten dat deze twee coureurs doorstroomden naar de Formule Renault 2.0 (vanuit de Formule BMW of de Renault 1.6), terwijl Nyck de Vries debuteerde in de 2.0-klasse. Dat betekent dat Frijns en Vandoorne de titel wonnen in hun derde seizoen in de autosport, Nyck gaat nu zijn derde seizoen in.

gloudiesaurus

Klopt... maar een 3e jaar Formule-Renault is wel cruciaal, dan moet je.
En Red Bull en McLaren laten talenten wel redelijk snel vallen hoor, een minder jaar kan al genoeg zijn...
Maar hopelijk krijgt De Vries zijn 3e jaar in de Formule-Renault  :)

Ik heb ook het idee dat hij nu wat minder op de voorgrond aanwezig is, dat is goed. Had het idee dat hij toch wel heel tijd stak in PR...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Als Nyck nog een jaar FR2.0 doet dan moet hij gewoon kampioen worden, simpel.

gloudiesaurus

Jep wel mooi dat hij bij hetzelfde team test. Continuïteit is goed denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

En het is officieel. Nyck de Vries rijdt in 2014 zowel de FR2.0 Eurocup als de FR2.0 Alps Cup voor Koiranen (Alps Cup is trouwens de samenvoeging van o.a. het Italiaans kampioenschap en de Middle Europe Cup)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

http://www.renaultsportitalia.it/en/art/news_20140324_alps_eng.html

Alle kwalificaties en races in de ALPS zijn live te zien.

Als het net als vorig jaar is, lekkere jaren '80 kwaliteit en Italiaans commentaar, maar dat mag de pret niet drukken.

Perton

Eerste training geweest, op 0,157 van snelste man Bruno Bonifácio, wat voor Brazilië the next best thing is (of eigenlijk is Felipe Guimarães dat, maar die heeft geen geld), dus met een tweede plek hoeft De Vries zich absoluut niet te schamen. NEC-kampioen (en Caterham-protegé) Matt Parry eindigde als elfde, Anthoine Hubert (waar Jehoentelaar en ik het in andere topics al over hebben gehad), vijftiende, Martin Rump (vice-kampioen in de Formule NEC 1.6, wat ik eigenlijk een veredeld Nederlands kampioenschap vind) was achttiende.

Tweede training om 15.35

Kwalificatie morgen om 10.15

Race om 17.00

Race 2 zondag, ik denk 's ochtends weet niet hoe laat.


Maar allemaal dus via de stream te volgen.

Perton

Training 2: Tang (in mijn ogen belangrijke outsider voor de titel) snelste, voor Bonifacio*, Leclerc (die me net als in de eerste training erg verraste, ik gok dat ik hem flink heb onderschat), Parry*, Orudzhev*, Russel (teamgenoot van De Vries en iemand die het hem ook lastig kan maken), Hubert* en Olsen* De Vries dertiende.

Waarom al die sterretjes? Zijn allemaal topcoureurs die ik in normale omstandigheden voor de titel zou tippen, maar het zijn maar part time coureurs die zich dit jaar vooral op de Eurocup focussen en dit weekend er even bijdoen en niet zoals De Vries een heel seizoen ALPS erbij doen. Dus leuk dat ze snel zijn, maar voor het kampioenschap maakt het niet zoveel uit.

Al moet De Vries er natuurlijk voor waken dat hij in de races dat al die toppers meedoen, hij ook voorin meedoet, anders krijg je straks het beeld dat hij alleen maar kampioen is geworden omdat de andere toppers niet full time meededen. Zo'n vaart zal het natuurlijk niet lopen, maar toch.

Jehoentelaar

Die Orudzhev duikt nu ook wel vaak op in dit soort kampioenschappen. Vorig jaar zag ik 'm in Pau geloof ik (MotorsTV dan, niet in het echt). Al met al een leuke verzameling coureurs. Het zou mooi zijn als de Eurocup zelf ook ergens live te zien zou zijn, maar los van een verdwaalde uitzending op het nu verdwenen ESPN America heb ik niks kunnen vinden op de diverse sportkanalen.

gloudiesaurus

2e is zeker niet slecht voor De Vries  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

2x op Pole voor beide races, op een opdrogende baan.
Netjes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is