Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

Breaktest

Wat voor De Vries spreekt: in zijn F2 tijd was De Vries een betere rijder dan Tsunoda.
Wat tegen De Vries spreekt: hij was weliswaar FE- kampioen, maar afgelopen twee jaar heeft hij het per saldo slechter gedaan dan Vandoorne. En die werd ook te licht bevonden voor F1. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 12 maart 2023 - 16:50:34Wat voor De Vries spreekt: in zijn F2 tijd was De Vries een betere rijder dan Tsunoda.
Wat tegen De Vries spreekt: hij was weliswaar FE- kampioen, maar afgelopen twee jaar heeft hij het per saldo slechter gedaan dan Vandoorne. En die werd ook te licht bevonden voor F1. 

Het is altijd moeilijke verschillende jaren met elkaar te vergelijken. De Vries reed ook in de Formule 2 met een hele sterk bezetting (met o.a. Russell, Albon, Noris).

Daarnaast werd De Vries wel FE kampioen, voor Vandoorne. Dus of hij echt slechter gedaan heeft?

Wat wel zonde is dat de AlphaTauri dit jaar gewoon tegenvalt. In Jeddah zou het beter moeten gaan, maar ook dat viel tegen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Ja, De Vries heeft het slechter gedaan dan Vandoorne in FE. Ik zie geen reden of aanknopingspunten om dat in twijfel te trekken.
Over 31 races scoorde De Vries 205 ptn en Vandoorne 295. Ik noem dat substantieel.
Ook als je corrigeert voor uitvalbeurten delft De Vries het onderspit (9 om 11 ptn per race)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Schoolvoorbeeld van scoreboardjournalistiek lijkt mij. Qua gevoel schat ik Nyck hoger in dan Stoffel. De laatstgenoemde vond ik nooit een groot talent. Dat gezegd hebbende denk ik dat bij Nyck wel snel iets moet gebeuren. Tot op heden vind ik zijn start van het debuutseizoen niet bijster sterk. Had er meer van verwacht.

Breaktest

Citaat van: Wings op 16 april 2023 - 14:57:21Schoolvoorbeeld van scoreboardjournalistiek lijkt mij. Qua gevoel schat ik Nyck hoger in dan Stoffel. De laatstgenoemde vond ik nooit een groot talent. Dat gezegd hebbende denk ik dat bij Nyck wel snel iets moet gebeuren. Tot op heden vind ik zijn start van het debuutseizoen niet bijster sterk. Had er meer van verwacht.
Een onderbuik gevoed door een scorebord lijkt me betrouwbaarder dan een onderbuik gevoed door hamburgers. De hamburgerbuik staat dus per definitie al 1-0 achter.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings


gloudiesaurus

 ;D

Ik had er ook meer van verwacht.
Nyck de Vries moet snel wat meer laten zien. Er is o.a. door zijn manager geroepen dat hij 3-4 races aanpassing nodig zou hebben. Nou Azerbeidzjan wordt de 4e race. Denk wel dat het meteen een moeilijke race is voor Alpha Tauri omdat ze veel topsnelheid tekort komen en de rechte stukken in Bakoe lijken me dan killing...

Zo zie je maar dat in Monza vorig jaar echt alles op zijn plek viel voor hem.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 16 april 2023 - 15:28:02
Citaat van: Wings op 16 april 2023 - 14:57:21Schoolvoorbeeld van scoreboardjournalistiek lijkt mij. Qua gevoel schat ik Nyck hoger in dan Stoffel. De laatstgenoemde vond ik nooit een groot talent. Dat gezegd hebbende denk ik dat bij Nyck wel snel iets moet gebeuren. Tot op heden vind ik zijn start van het debuutseizoen niet bijster sterk. Had er meer van verwacht.
Een onderbuik gevoed door een scorebord lijkt me betrouwbaarder dan een onderbuik gevoed door hamburgers. De hamburgerbuik staat dus per definitie al 1-0 achter.
Ik ga dus nooit meer winnen, nog geen potje Yahtzee? (Hamburger is mijn lievelings.....)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2023 - 10:03:41;D

Ik had er ook meer van verwacht.
Nyck de Vries moet snel wat meer laten zien. Er is o.a. door zijn manager geroepen dat hij 3-4 races aanpassing nodig zou hebben. Nou Azerbeidzjan wordt de 4e race. Denk wel dat het meteen een moeilijke race is voor Alpha Tauri omdat ze veel topsnelheid tekort komen en de rechte stukken in Bakoe lijken me dan killing...

Zo zie je maar dat in Monza vorig jaar echt alles op zijn plek viel voor hem.
Hij moet echt Tsunoda minstens gelijk zijn, maar eigenlijk moet het grote verslaan nu een beetje gaan beginnen hoor... Van die auto kunnen we waarschijnlijk niks verwachten dit jaar, maar hij moet wel laten zien dat hij echt beter is dan zijn stuiterende teammaat.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Klopt, als hij Tsunoda verslaat doet hij het goed. Dan krijgt hij ook volgend jaar eens kans.

Doet hij dat niet, en hij is dit jaar nog geen sessie sneller geweest, dan kan zijn Formule 1 - loopbaan ook weer heel snel voorbij zijn. De leider bij AlphaTauri is hij tot nu toe zeker niet.
 
Maar laten we hem het vertrouwen geven en hopen dat het vanaf nu een beetje gaat beginnen. Bakoe is in ieder geval een circuit waar hij eerder heeft gereden in de Formule 2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Mja, dat wel, maar die topsnelhid gaat ze nekken volgende week. Die twee lange rechte stukken zonder een beetje pit in top gear kost klauwen met seconden.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2023 - 10:03:41;D

Ik had er ook meer van verwacht.
Nyck de Vries moet snel wat meer laten zien. Er is o.a. door zijn manager geroepen dat hij 3-4 races aanpassing nodig zou hebben. Nou Azerbeidzjan wordt de 4e race. Denk wel dat het meteen een moeilijke race is voor Alpha Tauri omdat ze veel topsnelheid tekort komen en de rechte stukken in Bakoe lijken me dan killing...

Zo zie je maar dat in Monza vorig jaar echt alles op zijn plek viel voor hem.

Topsnelheid komt toch voor een groot deel uit de motor? Snap niet dat die Honda achterin de AT niet vooruit te fikken is.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 18 april 2023 - 12:21:40
Citaat van: gloudiesaurus op 18 april 2023 - 10:03:41;D

Ik had er ook meer van verwacht.
Nyck de Vries moet snel wat meer laten zien. Er is o.a. door zijn manager geroepen dat hij 3-4 races aanpassing nodig zou hebben. Nou Azerbeidzjan wordt de 4e race. Denk wel dat het meteen een moeilijke race is voor Alpha Tauri omdat ze veel topsnelheid tekort komen en de rechte stukken in Bakoe lijken me dan killing...

Zo zie je maar dat in Monza vorig jaar echt alles op zijn plek viel voor hem.
Hij moet echt Tsunoda minstens gelijk zijn, maar eigenlijk moet het grote verslaan nu een beetje gaan beginnen hoor... Van die auto kunnen we waarschijnlijk niks verwachten dit jaar, maar hij moet wel laten zien dat hij echt beter is dan zijn stuiterende teammaat.

In rap tempo gelijk komen aan Yuki en zorgen dat hij voor het einde van het seizoen ervoor staat.

C.G. de Beaufort

Ricciardo zou de fabriek van AlphaTauri in Faenza hebben bezocht om de stoel te laten passen, wat heeft geleid tot geruchten dat de Australiër op het punt staat Nyck de Vries te vervangen. Maar goed, daarvan is het bezoek van Ricciardo niets bijzonders. Als onderdeel van zijn overeenkomst met Red Bull voor dit jaar, waar hij bij sommige races een reservecoureur zal zijn, zal de Australiër die rol ook vervullen voor AlphaTauri, dus een stoelaanpassing is een noodzaak.

https://www.motorsport.com/f1/news/ricciardos-alphatauri-f1-seat-fitting-fuels-de-vries-rumours/10467938/

Ik denk dat dit een waarschuwing is voor Nyck.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: Wings op 24 april 2023 - 10:46:48Topsnelheid komt toch voor een groot deel uit de motor? Snap niet dat die Honda achterin de AT niet vooruit te fikken is.
Daar zat ik ook aan te denken. De concurrentie prakkiseert zich suf wat voor geniaals Newey nu weer heeft bedacht, maar het kan best zijn dat die Honda motor gewoon het hardst loopt. De testdagen gaven ook al een indicatie in die richting. Met Ferrari op 2 en Mercedes op de laatste plaats.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond