Nyck de Vries topic

Gestart door gloudiesaurus, 11 oktober 2011 - 00:50:04

« vorige - volgende »

gloudiesaurus



Zonder Red Bull-reclame in de DAMS-bolide van Sainz jr.
Vandaag de 7e tijd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Niet echt. Hij was zevende in de middagsessie, tiende over de hele dag.

gloudiesaurus

Het was een eerste kennismaking. Dus moeten we ook niet meteen de snelste tijden verwachten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Klopt. Ik zeg ook alleen dat hij vandaag geen zevende (zoals jij zei) is geworden, maar tiende.

Perton

UPDATE: de Vries had lap times deleted at the end of the day for his car being overweight. This dropped him to tenth in the final classification.


Weet iemand of dit een foutje is van PaddockScout? Te zwaar lijkt me namelijk vrij frappant.

gloudiesaurus

Op zijn Twitter stond underweight  ;)
Hij reed aanvankelijk de 4e tijd in de middagsessie, nu dus 10e.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 22 oktober 2014 - 22:41:06
Op zijn Twitter stond underweight  ;)
Hij reed aanvankelijk de 4e tijd in de middagsessie, nu dus 10e.
Ehh nee, hij reed de tweede tijd, maar zijn snelste 4 tijden werden geschrapt.

Maakt ook niet uit, ten eerste omdat het een kennismaking en test was, maar ten tweede ook omdat de echt snelle tijden in de ochtend werden gereden dus het dagresultaat van De Vries bleef 5e.

Niet heel indrukwekkend (als je het afzet tegen het debuut van Frijns en Vandoorne in deze klasse), maar we weten niet of ze voor de snelle tijden gingen.

Perton

Aangezien De Vries (samen met Tunjo) de enige coureur is die al een contract heeft voor volgend jaar, lijkt het me zinvoller om aan de afstelling te werken dan per se snelle tijden te rijden. Alle andere coureurs hebben nog wel iets te bewijzen. Ik hecht dus nul waarde aan de resultaten van De Vries (zowel in negatieve als positieve zin)

Matthijs

Amen. Ik keek dan ook vooral naar het aantal rondjes dat hij reed, dat is namelijk wél belangrijk. En dat vond ik in het begin nogal tegenvallen.

0634

Fraai startnummer overigens.

Perton

Tsja hij rijdt in de auto van Sainz, en die reed met 1 dit jaar. Niet zo gek dus. Ik vermoed dan ook dat hij volgend jaar met 1 rijd.

Sphinx

DAMS is kampioen bij de teams, dus de Vries en wie ook zijn teamgenoot wordt rijden met 1 en 2.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Yes, met 'vermoed' bedoelde ik dan ook dat ik er van uit ga dat De Vries 1 krijgt en zijn teamgenoot 2 ;)

Kootje

Tenzij Saintz blijft, of z'n nieuwe teamgenoot afgelopen jaar ook in 2 verschillende series kampioen is geworden, verdiend Nick dat nummer ook het meest.

0634

CitaatMcLaren racing director Eric Boullier believes his team has no need to rush drivers through the Formula 1 ladder, describing Red Bull's handling of Max Verstappen as "a different path".

Verstappen, who will make his F1 race debut with Toro Rosso next year after just one season of car racing in the Formula 3 European Championship, is taking a different route to McLaren protege Nyck de Vries, who will graduate to Formula Renault 3.5 in 2015 after spending three seasons in Formula Renault 2.0.

Boullier acknowledged that Red Bull's approach is different to McLaren's, but he feels that the experience the team has with nurturing Lewis Hamilton and Kevin Magnussen to F1 race seats means there is no need to rush de Vries' progression.

"The Formula Renault 3.5 championship is the right step for Nyck," said Boullier.

"We know that Red Bull has chosen a different path for Max Verstappen.

"We think that Nyck will mature better by competing one season in World Series by Renault with the DAMS team [which took Magnussen to the FR3.5 title in 2013], then we'll see.

"We are talking about teenagers, so it is not easy to make predictions. Anything can happen.

"But McLaren has already had the experience with Hamilton and more recently with Magnussen."

Boullier added that he feels young drivers are becoming more professional at an earlier age now.

AUTOSPORT magazine

"More and more these guys get used very early to their work on the track, to testing, to discussing with the engineers and the mechanics," he said.

"But also they quickly get used to interacting with the press, with the sponsors, with social media.

"That's the way it is. We cannot go against the clock.

"We just need to set up programmes more able to form these new talents in a complete way."