Round 16: Grand Prix Zuid-Korea, Yeongam

Gestart door Enzo, 11 oktober 2011 - 00:37:43

« vorige - volgende »

Wizard

Belgen blijven mij verrassen. Positief dan wel. ;)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 13:58:51
Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 12:43:29
Nu ik het onboardlapje van Alonso vorig jaar heb gezien denk ik dat Ferarri en ook Mercedes sterk voor de dag kunnen komen.

Met hun hoge topsnelheid zijn die lange rechte stukken natuurlijk perfect.

Behalve dat Red Bull won in Monza, met een lage topsnelheid... ;D


Hm,


Yeongam heeft natuurlijk geen hogesnelheidsbochten... ;)


CitaatSchijnbaar levert het dit seizoen meer op om snel door en uit de bochten te gaan dan een hoge topsnelheid. Tenzij je Lewis Hamilton heet...


Er reed een oude(re) bestuurder hem in de weg... :P

Franky R.

Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 17:29:23
Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 16:06:37
McAdam?  ???

*zucht* jullie moeten jullie echt meer in het antwerps gaan verdiepen hoor.

McAdam (een schot) is de uitvinder van een soort bestrating (komt heel veel voor in vlaanderen) je weet wel die stukken van 5 à 10 meter asfalt telkens gescheiden door een vette strook teer. en wanneer je erover rijd krijg je ook nog een geluid alsof je banden zeggen "Macadam"

Dus om een lang verhaal kort te maken: asfalt  :D


Serieus? Asfalt?
De laatste keer dat ik met de vrachtwagen richting Antwerpen reed, zag ik meer gaten dan asfalt...(ik weet het, ik weet het...wij Hollanders rijden jullie wegen kapot met onze 'camions') ;D




;)

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:09:49
Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 13:58:51
Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 12:43:29
Nu ik het onboardlapje van Alonso vorig jaar heb gezien denk ik dat Ferarri en ook Mercedes sterk voor de dag kunnen komen.

Met hun hoge topsnelheid zijn die lange rechte stukken natuurlijk perfect.

Behalve dat Red Bull won in Monza, met een lage topsnelheid... ;D


Hm,


Yeongam heeft natuurlijk geen hogesnelheidsbochten... ;)
monza wel dan?? niet meer als Korea denk ik

0634

Naja, de Parabolica, Curva Grande, de twee Lesmo bochten zijn snel. Variante Ascari is ook behoorlijk doortrappen. Behalve de twee chicanes is alles vrij snel daar ja. Sneller dan in India, zo ik mij herinner.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 21:11:04
Naja, de Parabolica, Curva Grande, de twee Lesmo bochten zijn snel. Variante Ascari is ook behoorlijk doortrappen. Behalve de twee chicanes is alles vrij snel daar ja. Sneller dan in India, zo ik mij herinner.
tja, hangt er vanaf wat je onder hogesnelheidsbochten verstaat. Toch minimaal boven de 200?? Curva Grande sowieso en Parabolica misschien nog.  Maar goed, daarom zei ik ook heel voorzichtig dat Korea er minimaal net zoveel heeft. Gemiddelde snelheid ligt daar ook iets boven de 210, dus snelle bochten zullen er ongetwijfeld inzitten

Gerard

Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 17:29:23
Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 16:06:37
McAdam?  ???

*zucht* jullie moeten jullie echt meer in het antwerps gaan verdiepen hoor.

McAdam (een schot) is de uitvinder van een soort bestrating (komt heel veel voor in vlaanderen) je weet wel die stukken van 5 à 10 meter asfalt telkens gescheiden door een vette strook teer. en wanneer je erover rijd krijg je ook nog een geluid alsof je banden zeggen "Macadam"

Dus om een lang verhaal kort te maken: asfalt  :D
Leuk als je dat in warme landen gaat toepassen... dan gaat die strook teer smelten.... dat komt op de banden terecht en trilt lekker de vullingen van de heren coureurs uit de kiezen! ;D

T.Nuvolari

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:12:31
Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 17:29:23
Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 16:06:37
McAdam?  ???

*zucht* jullie moeten jullie echt meer in het antwerps gaan verdiepen hoor.

McAdam (een schot) is de uitvinder van een soort bestrating (komt heel veel voor in vlaanderen) je weet wel die stukken van 5 à 10 meter asfalt telkens gescheiden door een vette strook teer. en wanneer je erover rijd krijg je ook nog een geluid alsof je banden zeggen "Macadam"

Dus om een lang verhaal kort te maken: asfalt  :D


Serieus? Asfalt?
De laatste keer dat ik met de vrachtwagen richting Antwerpen reed, zag ik meer gaten dan asfalt...(ik weet het, ik weet het...wij Hollanders rijden jullie wegen kapot met onze 'camions') ;D




;)

Nee Hollanders zijn veel eerder die mensen die vanaf ze de grens oversteken ineens 40km/h sneller gaan rijden. Die camions komen uit het oostblok.  ;)

Enzo


Enzo

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 20:09:49
Citaat van: Enzo op 12 oktober 2011 - 13:58:51
Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 12:43:29
Nu ik het onboardlapje van Alonso vorig jaar heb gezien denk ik dat Ferarri en ook Mercedes sterk voor de dag kunnen komen.

Met hun hoge topsnelheid zijn die lange rechte stukken natuurlijk perfect.

Behalve dat Red Bull won in Monza, met een lage topsnelheid... ;D


Hm,


Yeongam heeft natuurlijk geen hogesnelheidsbochten... ;)


CitaatSchijnbaar levert het dit seizoen meer op om snel door en uit de bochten te gaan dan een hoge topsnelheid. Tenzij je Lewis Hamilton heet...


Er reed een oude(re) bestuurder hem in de weg... :P

Ik doelde ook niet persé op snelle bochten, maar meer op topsnelheid op het rechte stuk.
Die lag in Monza laag bij de Bulls en de Macs, dus wellicht is dit recept ook goed voor Korea.
Sneller uit de bochten door meer grip, later remmen door meer vleugel en stabiliteit etc.
Aan de andere kant heeft Korea het langste rechte stuk van het seizoen, dus misschien gaat die vlieger niet op en komt Senergy's voorspelling uit.  :)

0634

http://www.gppits.net/nieuws/vergne_op_vrijdag/

Groot talent, naar het schijnt. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. :)

Enzo



15 minuten onboard Korea 2010 zonder commentaar met geluid.  8)

gloudiesaurus

Hij heeft iig. het juiste bedrijf, Red Bull, achter zich staan  ;)
Hij reed vorig jaar ook al wat tijdens de Abu Dhabi test, maar je ziet nu dat Red Bull hem begint te brengen... ben benieuwd  :)
Al versloeg Wickens hem, eveneens een groot talent (reservecoureur bij Virgin)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Enzo