Cijfer voor de race: Suzuka

Gestart door 0634, 09 oktober 2011 - 10:11:32

« vorige - volgende »

Wat vond jij van de race?

10
0 (0%)
9
0 (0%)
8
2 (13.3%)
7
7 (46.7%)
6
5 (33.3%)
5
1 (6.7%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 16 oktober 2011 - 10:11:32

Wizard

Tsja, DRS is om inhalen te stimuleren annex vermakkelijker. Nergens staat 'beschreven' dat het louter om racen voor posities gaat. Het vermakkelijken van inhalen geldt dus in alle gevallen. En ergens vind ik dat ook wel weer stoer.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:14:37
Tsja, DRS is om inhalen te stimuleren annex vermakkelijker. Nergens staat 'beschreven' dat het louter om racen voor posities gaat. Het vermakkelijken van inhalen geldt dus in alle gevallen. En ergens vind ik dat ook wel weer stoer.
nee, maar het slaat toch nergens op en ze kunnen ervoor zorgen dat het volgend jaar wel ergens 'beschreven' staat?? Het is onnodig en heft het voordeel van degene die er wel echt recht op heeft op.

Wizard

Volgens mij heeft diegene, die tijdens het meetpunt binnen een seconde rijdt van zijn voorganger, recht op DRS. Naar mijn weten staat nergens expliciet beschreven dat DRS enkel en alleen geactiveerd wordt, indien begunstigde om een positie strijdt. Dus ja, wat heet 'echt'  recht...

0634

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:14:37
Mja, ik vind iemand lappen niet echt inhalen. Ik vind ook dat ze geen DRS voor zouden mogen hebben.

De andere kant is dat als een koploper achter een groepje achterblijvers terecht komt en zij wel DRS kunnen gebruiken omdat ze racen voor posities en hij niet, het lappen wellicht wel bemoeilijkt wordt. En lappen mag natuurlijk niet moeilijker gemaakt worden.

Enzo

Citaat van: KVDracer op 09 oktober 2011 - 11:59:22
Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 11:57:20
Citaat van: KVDracer op 09 oktober 2011 - 10:45:03
Een 7 gegeven. Ik vond het wel nogal een interessante race, als je met de live timing volgde, dan zag je toch nog wat gebeuren in het middenveld, alleen bracht de regisseur dit niet in beeld. Rosberg heeft de laatste 5 ronden 5rijders ingehaald, maar dit hebben we niet te zien gekregen.
Het was in ieder geval een pak beter dan Singapore.
3 in de laatste 8 ronden volgens mij ;)
Als we over details gaan beginnen  ;)

Ja Rosberg viel me juist wat tegen, zeker met verse options in z'n laatste stint.
Denk dat hij Petrov wel had kunnen pakken als hij niet in dienst van Schumacher had gereden. ( paar rondjes Hamilton en Massa ophouden)

Heb de race een 7 gegeven overigens.

0634

Mja ik had ook iets meer verwacht, maar de andere kant is dat Suzuka zich niet echt voor inhalen leent.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 13:51:45
Mja, ik vind iemand lappen niet echt inhalen. Ik vind ook dat ze geen DRS voor zouden mogen hebben.

De andere kant is dat als een koploper achter een groepje achterblijvers terecht komt en zij wel DRS kunnen gebruiken omdat ze racen voor posities en hij niet, het lappen wellicht wel bemoeilijkt wordt. En lappen mag natuurlijk niet moeilijker gemaakt worden.

Waarschijnlijk dat het ook de achterliggende gedachte is.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:46:57
Volgens mij heeft diegene, die tijdens het meetpunt binnen een seconde rijdt van zijn voorganger, recht op DRS. Naar mijn weten staat nergens expliciet beschreven dat DRS enkel en alleen geactiveerd wordt, indien begunstigde om een positie strijdt. Dus ja, wat heet 'echt'  recht...
je begrijpt toch wel wat ik bedoel?? het gaat er ook niet om of het beschreven staat, het gaat erom wat het doel van DRS is. Volgens mij is dat het bevorderen van inhaalactie's. Om een achterblijver in te halen heb je geen DRS nodig, maar het heft nu in sommige gevallen dus wel het beoogde doel van DRS op en dat begrijp ik niet zo goed.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 14:33:17
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 13:51:45

Waarschijnlijk dat het ook de achterliggende gedachte is.
voor dat kleine stukje baan?? lijkt me sterk. Wel of geen DRS maakt voor het lappen echt niks uit

0634

Natuurlijk wel. DRS is altijd op een lang recht stuk waar het veilig inhalen moet zijn. Maar heeft een achterblijver DRS en jij niet, kan je het wel shaken.

Ik denk dat dat de reden zal zijn, of de electronica. Iets anders kan ik niet bedenken.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 14:37:15
Natuurlijk wel. DRS is altijd op een lang recht stuk waar het veilig inhalen moet zijn. Maar heeft een achterblijver DRS en jij niet, kan je het wel shaken.

Ik denk dat dat de reden zal zijn, of de electronica. Iets anders kan ik niet bedenken.
ik dacht dat achterblijvers altijd ff van hun gas afgingen of zoiets. Wel of geen DRS maakt dan toch niet uit?? en bovendien als het verschil op het moment van detectie kleiner dan 1 seconde is (wat een vereiste is voor activatie) dan is op het moment dat je DRS mag gebruiken de achterblijver meestal al ingehaald. Dus het slaat gewoon nergens op.

0634

Ik zie maar zelden achterblijvers op een recht stuk van hun gas af gaan. Zeker niet als ze in duel zijn met anderen.

Maar goed, dat rechte stuk daargelaten, zie ik ook niet in waarom je DRS zou moeten hebben tov achterblijvers, dat ben ik met je eens hoor. Ik zoek alleen een oorzaak waarom het zo is.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 14:45:18
Ik zie maar zelden achterblijvers op een recht stuk van hun gas af gaan. Zeker niet als ze in duel zijn met anderen.

Maar goed, dat rechte stuk daargelaten, zie ik ook niet in waarom je DRS zou moeten hebben tov achterblijvers, dat ben ik met je eens hoor. Ik zoek alleen een oorzaak waarom het zo is.
ik zie het anders vaak genoeg. Niet dat ze ineens midden op het rechte stuk stil gaan staan, maar heel even iets liften is vaak al voldoende.
En nogmaals, vaak zit een coureur nog geen eens binnen een seconde van de achterblijver op het moment van detectie zodat ze het in de DRS zone nog 9 van de 10x zonder DRS moeten doen.

Kootje

5

Mede doordat ik gedoemd was de herhaling te kijken terwijl de uitslag al bekend was.
Mede doordat de titelstrijd al gestreden was.

Maar zelfs als dat niet zo was, was ik niet verder gekomen dan 'n mager 7tje.
Heb mooiere races gezien op deze baan.

Kootje

Wat DRS betreft: Ook 'n achterligger die zich nét vóór het detectiepunt laat lappen heeft de beschikking over DRS.
Dat dit belachelijk is, ben ik met jullie eens, maar blijkbaar is het technisch nog niet mogelijk om onderscheid te maken tussen 'n achterblijver en 'n concurent in de race.