Man van de race: Suzuka

Gestart door 0634, 09 oktober 2011 - 10:04:20

« vorige - volgende »

wie was jouw man?

Button
12 (54.5%)
Alonso
3 (13.6%)
Vettel
2 (9.1%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
4 (18.2%)
Massa
0 (0%)
Perez
1 (4.5%)
Petrov
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 16 oktober 2011 - 10:04:20

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:31:53
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 12:26:32
Ja, maar het is wel zo dat Lewis zijn rubber sneller op lijkt te branden dan Button. Komt door diens rijstijl, zeker, maar het is misschien niet altijd gek om iets rustiger van start te gaan.

Zoals je zelf ook aangaf, door zijn leeglopende achterband kwam hij terecht in een druk veld. Dan raak je wat achterop. ;) Ik beweer ook niet dat dit de beste race ever was van Hamilton, maar je kunt ook overdrijven. De inhaalmogelijkheden waren sowieso erg beperkt dus dan is het moeilijk, opgelopen achterstand, recht te zetten.
doelloos en bleekjes is het meest 'negatieve' wat er over gezegd is volgens mij. Lijkt me niet heel erg overdreven, volgens mij doe je dat juist zelf

janke

Ik vond Perez een puike race rijden, was wel niet op de tv vaak te zien, maar zijn teammaat eindigde ver achter hem. En als je bekijkt waar die 2 bij de start op de grid stonden, is verdere uitleg, denk ik, niet nodig. Alonso en Button laten vandaag weer zien dat het waardige kampioenen zijn. Massa en Hamilton worden al races lang door die 2 in de schaduw gezet.
Some things are too important to be left in the past.

monaco2011

Citaat van: janke op 09 oktober 2011 - 12:35:34
Ik vond Perez een puike race rijden, was wel niet op de tv vaak te zien, maar zijn teammaat eindigde ver achter hem. En als je bekijkt waar die 2 bij de start op de grid stonden, is verdere uitleg, denk ik, niet nodig. Alonso en Button laten vandaag weer zien dat het waardige kampioenen zijn. Massa en Hamilton worden al races lang door die 2 in de schaduw gezet.
en dan te bedenken dat ie ook nog ziek was van t weekend. Op BBC hadden ze het er zelfs over dat er wat twijfel was of ie uberhaupt wel moest starten.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:29:43
en jij weet wel dat hij tijd verloor in de pitentree etc??

Ja. Vandaar dat Alonso er uiteindelijk voor kwam.

Citaatjij begint over benzineverbruik en pirelli vretende McLaren zonder dat hard te maken en dat terwijl zn teamgenoot in dezelfde auto de race wint.

Dan heb je slecht opgelet. Waarom denk je dat Alonso dichtbij kon komen en Button zijn McLaren na start-finish parkeerde in de pit? En dat de meeste coureurs flinke problemen hadden was gewoon te horen/zien...tenminste als je oplet wat de engineers roepen/vragen aan hun coureurs.

CitaatHij verloor alleen een positie aan Alonso, die voor zijn eerste pitstop het gat naar button had dichtgereden tot 0,8 seconden en dus zou je ook kunnen zeggen dat hij die positie min of meer zelf heeft verdiend en niet te danken had aan Lewis zn lekke band. Maar goed, misschien heeft het m idd iets gekost en misschien was het wel gewoon pech ipv slijtage, maar ook dan lijkt het me geen verklaring voor zn 5e plaats
Ik bekritiseer Hamilton helemaal niet, ik denk alleen dat ie beter kan.

Natuurlijk kan het beter maar deze baan bood weinig ruimte om verloren tijd recht te zetten. Dat kun je Hamilton niet direct aanrekenen. Voordat zijn achterband leegliep reed hij voor Button en was hij de snellere van de twee. Als je dan achter Alonso terecht komt, in een drukker veld, dan kost dat tijd.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:33:38
Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:31:53
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 12:26:32
Ja, maar het is wel zo dat Lewis zijn rubber sneller op lijkt te branden dan Button. Komt door diens rijstijl, zeker, maar het is misschien niet altijd gek om iets rustiger van start te gaan.

Zoals je zelf ook aangaf, door zijn leeglopende achterband kwam hij terecht in een druk veld. Dan raak je wat achterop. ;) Ik beweer ook niet dat dit de beste race ever was van Hamilton, maar je kunt ook overdrijven. De inhaalmogelijkheden waren sowieso erg beperkt dus dan is het moeilijk, opgelopen achterstand, recht te zetten.
doelloos en bleekjes is het meest 'negatieve' wat er over gezegd is volgens mij. Lijkt me niet heel erg overdreven, volgens mij doe je dat juist zelf

Nou, doelloos kan ik mij niet in vinden. Ik zal de laatste zijn die beweert dat Hamilton een superrace reed. Maar laten we niet vergeten dat zijn race getekend werd door die leeglopende band. Dus zo negatief als het geschetst wordt kan ik me niet in vinden. Hamilton reed meer dan prima en meer dan dit zat er niet in de McLaren onder deze omstandigheden. Hij kwam, buiten zijn schuld, in 'verkeer' op een baan waar inhalen niet de meest eenvoudige opgave is, op een baan die banden vreet, met een McLaren die dorstig is. Dat resultaten dan iets bleker zijn dan zijn kunnen, mee eens, maar doordat hij in die situatie terecht kwam, buiten zijn schuld, ga ik hem dat niet aanrekenen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:29:43
en jij weet wel dat hij tijd verloor in de pitentree etc??

Ja. Vandaar dat Alonso er uiteindelijk voor kwam.
heb je de sector 3 tijden gezien van de inlap van Hamilton?? 21.0, exact hetzelfde als Button en zelfs een tiende sneller als Alonso.

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
Citaatjij begint over benzineverbruik en pirelli vretende McLaren zonder dat hard te maken en dat terwijl zn teamgenoot in dezelfde auto de race wint.

Dan heb je slecht opgelet. Waarom denk je dat Alonso dichtbij kon komen en Button zijn McLaren na start-finish parkeerde in de pit? En dat de meeste coureurs flinke problemen hadden was gewoon te horen/zien...tenminste als je oplet wat de engineers roepen/vragen aan hun coureurs.
precies, Button had dezelfde 'problemen' en andere rijders ook, dus dan is dat toch geen excuus voor Hamilton??

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
CitaatHij verloor alleen een positie aan Alonso, die voor zijn eerste pitstop het gat naar button had dichtgereden tot 0,8 seconden en dus zou je ook kunnen zeggen dat hij die positie min of meer zelf heeft verdiend en niet te danken had aan Lewis zn lekke band. Maar goed, misschien heeft het m idd iets gekost en misschien was het wel gewoon pech ipv slijtage, maar ook dan lijkt het me geen verklaring voor zn 5e plaats
Ik bekritiseer Hamilton helemaal niet, ik denk alleen dat ie beter kan.

Natuurlijk kan het beter maar deze baan bood weinig ruimte om verloren tijd recht te zetten. Dat kun je Hamilton niet direct aanrekenen. Voordat zijn achterband leegliep reed hij voor Button en was hij de snellere van de twee. Als je dan achter Alonso terecht komt, in een drukker veld, dan kost dat tijd.
dat zal best, maar toch verloor ie uiteindelijk alleen een positie tov Alonso en zat ie daar na de 1e stop slechts een seconde achter

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 13:01:10
Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:29:43
en jij weet wel dat hij tijd verloor in de pitentree etc??

Ja. Vandaar dat Alonso er uiteindelijk voor kwam.
heb je de sector 3 tijden gezien van de inlap van Hamilton?? 21.0, exact hetzelfde als Button en zelfs een tiende sneller als Alonso.

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
Citaatjij begint over benzineverbruik en pirelli vretende McLaren zonder dat hard te maken en dat terwijl zn teamgenoot in dezelfde auto de race wint.

Dan heb je slecht opgelet. Waarom denk je dat Alonso dichtbij kon komen en Button zijn McLaren na start-finish parkeerde in de pit? En dat de meeste coureurs flinke problemen hadden was gewoon te horen/zien...tenminste als je oplet wat de engineers roepen/vragen aan hun coureurs.
precies, Button had dezelfde 'problemen' en andere rijders ook, dus dan is dat toch geen excuus voor Hamilton??

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:37:44
CitaatHij verloor alleen een positie aan Alonso, die voor zijn eerste pitstop het gat naar button had dichtgereden tot 0,8 seconden en dus zou je ook kunnen zeggen dat hij die positie min of meer zelf heeft verdiend en niet te danken had aan Lewis zn lekke band. Maar goed, misschien heeft het m idd iets gekost en misschien was het wel gewoon pech ipv slijtage, maar ook dan lijkt het me geen verklaring voor zn 5e plaats
Ik bekritiseer Hamilton helemaal niet, ik denk alleen dat ie beter kan.

Natuurlijk kan het beter maar deze baan bood weinig ruimte om verloren tijd recht te zetten. Dat kun je Hamilton niet direct aanrekenen. Voordat zijn achterband leegliep reed hij voor Button en was hij de snellere van de twee. Als je dan achter Alonso terecht komt, in een drukker veld, dan kost dat tijd.
dat zal best, maar toch verloor ie uiteindelijk alleen een positie tov Alonso en zat ie daar na de 1e stop slechts een seconde achter
Dan verloor hij het misschien in andere sector, want Alonso was ineens vlak achter Hamilton te vinden, dus niet zo gek dat de sector tijden gelijk zijn of na genoeg gelijk aan die van Alonso.
Daarna verloor hij vlak voor pitstop 2 positie aan Webber en Massa door wederom problemen met de band. En zo agressief vond ik hem nu niet rijden, denk dat hij te agressief stond afgesteld.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 13:01:10
heb je de sector 3 tijden gezien van de inlap van Hamilton?? 21.0, exact hetzelfde als Button en zelfs een tiende sneller als Alonso.

En wat was het zonder leeglopende achterband geweest? Laat ik het anders voorschotelen, voordat Hamilton een leeglopende achterband had, reed hij voor Button en was hij de snellere. Geen idee wat exact het verschil was, maar Button reed niet in de buurt van Lewis. Na de leeglopende band, de pitstop, reed hij achter Alonso. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik niet diep hoef te graven in telemtrie om snapbaar te maken dat Hamilton hier kostbare tijd verliest. Zeker omdat het veld redelijk dicht bij elkaar zat.

Citaat
precies, Button had dezelfde 'problemen' en andere rijders ook, dus dan is dat toch geen excuus voor Hamilton??

Button had geen leeglopende band waardoor hij in een druk veld kwam te rijden. Button hoefde daardoor niks goed te maken en kon zijn eigen race rijden, iets wat Hamilton werd ontnomen. Lijkt me hartstikke duidelijk wat het verschil is tussen de races van beide.

Citaat
dat zal best, maar toch verloor ie uiteindelijk alleen een positie tov Alonso en zat ie daar na de 1e stop slechts een seconde achter

Door de leeglopende achterband. Dus buiten zijn schuld om.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:11:53
Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 13:01:10
heb je de sector 3 tijden gezien van de inlap van Hamilton?? 21.0, exact hetzelfde als Button en zelfs een tiende sneller als Alonso.

En wat was het zonder leeglopende achterband geweest? Laat ik het anders voorschotelen, voordat Hamilton een leeglopende achterband had, reed hij voor Button en was hij de snellere. Geen idee wat exact het verschil was, maar Button reed niet in de buurt van Lewis. Na de leeglopende band, de pitstop, reed hij achter Alonso. Ik ga er gemakshalve vanuit dat ik niet diep hoef te graven in telemtrie om snapbaar te maken dat Hamilton hier kostbare tijd verliest. Zeker omdat het veld redelijk dicht bij elkaar zat.

Citaat
precies, Button had dezelfde 'problemen' en andere rijders ook, dus dan is dat toch geen excuus voor Hamilton??

Button had geen leeglopende band waardoor hij in een druk veld kwam te rijden. Button hoefde daardoor niks goed te maken en kon zijn eigen race rijden, iets wat Hamilton werd ontnomen. Lijkt me hartstikke duidelijk wat het verschil is tussen de races van beide.

Citaat
dat zal best, maar toch verloor ie uiteindelijk alleen een positie tov Alonso en zat ie daar na de 1e stop slechts een seconde achter

Door de leeglopende achterband. Dus buiten zijn schuld om.
Je hebt helemaal gelijk, die leeglopende achterband heeft zn hele race verknald, ook al zat ie daarna maar een seconde achter Alonso, die op één seconde 2e wordt en ook al zat ie voor Webber die met een kapotte vleugel 4e wordt op 8 seconden. Mooi dat je al het zwaar overdreven negativisme over Hamilton zn race zo overtuigend weerlegd ;)

Schumiiii

Man van de race vettel; nu zal men wel zeggen waarom button niet natuurlijk, welnu, vettel heeft vandaag bewezen een slimmere rijder te zijn geworden en geen domme dingen te hebben gedaan, tuurlijk wilde deze winnen maar heeft geen fouten of stommiteiten gemaakt, als je weet wat vettel vorig jaar nog allemaal uitstak :).
Daarom heb ik vettel gekozen aangezien ik er maar eentje mag kiezen.

Dan hamilton alweer manman, wat die alweer deed bij massa moest alweer een bestraffing zijn geweest maar ze durfden gewoonweg niet terwijl het duidelijk was toch?

Dan dat gezaag over de start van de race ivm button en vettel, vettel doet een schumacherke maar doet niks fouts voor mij, zit er nog voor en mag 1keer van z'n lijn afwijken en neemt de juiste lijn in om nadien in de bocht te gaann jaja button, dit is racen man. Maar nu zie je waarom schumacher altijd zo'n dingen ook deed, zeker als het belangrijk was en men denkt altijd dat schumi de enige is die zoiets doet maar niks is anders waar, ik heb altijd al gezegd, wacht maar eens tot wanneer deze zelf eens in dezelfde postitie zitten als schumacher remember 94 en 97, dit is wat meerdere andere rijders eens zouden moeten meemaken en je zal zien dat ze hetzelfde zouden doen.

En bij ferrari trap ik er niet in hoor, massa moest alonso gewoon voorlaten, massa zegde nadien er niks aan de hand was en bij ferrari zegde men er mss mss iets aan de hand was mee de vleugel als ik me nie vergis,is me effe ontgaan haha, overduidelijk en beetje triest want alonso kan geen kampioen meer worden, waarom moet massa alonso zomaar voorbij laten dan?

Wizard

Waarom moet Massa de winkansen van Alonso omzeep helpen terwijl hij een klap sneller is? Wat zou Massa moeten bewijzen? Ik kan Alonso onnodig ophouden? Nogal wiedes dat hij hem laat gaan en zijn eigen race rijdt.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 13:18:23
Je hebt helemaal gelijk, die leeglopende achterband heeft zn hele race verknald, ook al zat ie daarna maar een seconde achter Alonso, die op één seconde 2e wordt en ook al zat ie voor Webber die met een kapotte vleugel 4e wordt op 8 seconden. Mooi dat je al het zwaar overdreven negativisme over Hamilton zn race zo overtuigend weerlegd ;)

Tsja, als je vanuit een comfortabele positie -buiten je schuld om- in een situatie komt waar het door bandenslijtage, beperkte inhaalmogelijkheden en een dorstige McLaren, moeilijk is, de verloren tijd goed te maken, ga ik dat een coureur niet aanrekenen. Als jij dat wel doet, even goede vrienden. Overigens zeg ik nergens dat Lewis een beste race reed wel dat hij in een situatie terecht kwam buiten zijn schuld om. Dan ga ik net wat milder met mijn kritiek om.

Schumiiii

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:38:03
Waarom moet Massa de winkansen van Alonso omzeep helpen terwijl hij een klap sneller is? Wat zou Massa moeten bewijzen? Ik kan Alonso onnodig ophouden? Nogal wiedes dat hij hem laat gaan en zijn eigen race rijdt.

Ik zat op dat antwoord al te wachten waarvoor dank maar dit toont nogmaals eens aan hoe triest mensen zijn, toen dit met schumacher gebeurde en dat de andere schumacher moesten voorlaten iedere keer opnieuw was het kot te klein, op alle fora waren ze er op schumacher met de vinger te wijzen, dat massa dan alonso moet voorlaten is allemaal normaal en tis nie allen alonso, er zijn er nog anderen.
Mee briatore was het zelfs zo erg piquet express moest crashen zodat alonso de race kon winnen.

Wizard

Wat heeft dat met mij te maken?

0634

Citaat van: Schumiiii op 09 oktober 2011 - 13:54:12
Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 13:38:03
Waarom moet Massa de winkansen van Alonso omzeep helpen terwijl hij een klap sneller is? Wat zou Massa moeten bewijzen? Ik kan Alonso onnodig ophouden? Nogal wiedes dat hij hem laat gaan en zijn eigen race rijdt.

Ik zat op dat antwoord al te wachten waarvoor dank maar dit toont nogmaals eens aan hoe triest mensen zijn, toen dit met schumacher gebeurde en dat de andere schumacher moesten voorlaten iedere keer opnieuw was het kot te klein, op alle fora waren ze er op schumacher met de vinger te wijzen, dat massa dan alonso moet voorlaten is allemaal normaal en tis nie allen alonso, er zijn er nog anderen.
Mee briatore was het zelfs zo erg piquet express moest crashen zodat alonso de race kon winnen.
Waarom gaat alles bij jou toch over Schumacher? Vanwaar die frustratie?

MS heeft niets te maken met dat Massa/Alonso gedoe en al evenmin met Vettel/Button. Hou toch eens op met die Schumacher.