Man van de race: Suzuka

Gestart door 0634, 09 oktober 2011 - 10:04:20

« vorige - volgende »

wie was jouw man?

Button
12 (54.5%)
Alonso
3 (13.6%)
Vettel
2 (9.1%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
4 (18.2%)
Massa
0 (0%)
Perez
1 (4.5%)
Petrov
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 16 oktober 2011 - 10:04:20

0634

Ik ga dit keer voor de racewinnaar. Deed wat hij moest doen.

Folkert

Ik ga voor Hamilton, wat een race.

Nee serieuss: Button is de man. Reed ijzersterk en heeft Vettel puur op snelheid en prestatie verslagen.
Hamilton reed wat doelloos rond. Mooie acties zo nu en dan, maar leek veel problemen te kennen met de auto. Kwam nooit echt in het ritme.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jozef

De mogelijke winnaars zijn denk ik Button, Alonso en Rosberg. Ik ga voor Button omdat hij won op pure snelheid en strategie terwijl iedereen verwachtte dat Vettel er weer vanaf ronde 1 van weg zou rijden.

Maar zo spetterend was het ook weer niet, als ik het me goed herinner hebben de 3 heren op het podium geen enkel geslaagd inhaalmanoeuvre gedaan tijdens de hele race (tenzij je Alonso op Massa als een inhaalmanoeuvre ziet :D). Track position was het sleutelwoord van deze GP.

KVDracer

Op button gestemd omdat hij nogmaals liet zien hoe tactisch hij kan zijn als het gaat om de banden. Hij kan er het maximale uithalen en goede rondetijden blijven neerzetten.
Hamilton was wat bleekjes, na zijn lekke band hebben we niet veel meer van hem gezien.

Wizard

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2011 - 10:22:12
De mogelijke winnaars zijn denk ik Button, Alonso en Rosberg. Ik ga voor Button omdat hij won op pure snelheid en strategie terwijl iedereen verwachtte dat Vettel er weer vanaf ronde 1 van weg zou rijden.

Maar zo spetterend was het ook weer niet, als ik het me goed herinner hebben de 3 heren op het podium geen enkel geslaagd inhaalmanoeuvre gedaan tijdens de hele race (tenzij je Alonso op Massa als een inhaalmanoeuvre ziet :D). Track position was het sleutelwoord van deze GP.

Vettel heeft toch wat mensen ingehaald. ;)

Wizard

Citaat van: Burorri op 09 oktober 2011 - 10:08:10
Ik ga voor Hamilton, wat een race.

Nee serieuss: Button is de man. Reed ijzersterk en heeft Vettel puur op snelheid en prestatie verslagen.
Hamilton reed wat doelloos rond. Mooie acties zo nu en dan, maar leek veel problemen te kennen met de auto. Kwam nooit echt in het ritme.

Hamilton reed voor zijn leeglopende achterband meer dan prima. Was sneller dan Button maar verloor veel tijd wat hem achter de Ferrari's wierp. Inhalen bleek niet de makkelijkste opgave en de McLaren dronk een aardige slok benzine en vrat Pirelli's. Dan kun je niet veel meer dan Lewis vandaag deed.

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 11:22:30
Citaat van: Burorri op 09 oktober 2011 - 10:08:10
Ik ga voor Hamilton, wat een race.

Nee serieuss: Button is de man. Reed ijzersterk en heeft Vettel puur op snelheid en prestatie verslagen.
Hamilton reed wat doelloos rond. Mooie acties zo nu en dan, maar leek veel problemen te kennen met de auto. Kwam nooit echt in het ritme.

Hamilton reed voor zijn leeglopende achterband meer dan prima. Was sneller dan Button maar verloor veel tijd wat hem achter de Ferrari's wierp. Inhalen bleek niet de makkelijkste opgave en de McLaren dronk een aardige slok benzine en vrat Pirelli's. Dan kun je niet veel meer dan Lewis vandaag deed.
hij verloor alleen een positie aan button, reed zelf zn banden kapot en volgens mij reed Button in dezelfde auto en verloor hij ook me vrij baan op de kop. Beetje onzin verhaal dus.

Wizard

Fysiek verloor hij de plaats aan Button. Klopt. Maar met een leeglopende band knal je niet vol door de pitstraat. De tijd die hij verloor zorgde ervoor dat hij werd ingehaald door Alonso (Webber en Massa??). Hoe het probleem ontstond waardoor de band leegliep is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar je bron gezien je het afdoet als feit en mijn post hiermee afdoet als onzin. Zonder die bron is het een hoop warme lucht zonder waarde.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 11:57:05
Fysiek verloor hij de plaats aan Button. Klopt. Maar met een leeglopende band knal je niet vol door de pitstraat. De tijd die hij verloor zorgde ervoor dat hij werd ingehaald door Alonso (Webber en Massa??). Hoe het probleem ontstond waardoor de band leegliep is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar je bron gezien je het afdoet als feit en mijn post hiermee afdoet als onzin. Zonder die bron is het een hoop warme lucht zonder waarde.
met een leeglopende band ga je niet vol door de pitsstraat?? daar mag je maar 80 toch?? na zn 1e pitstop lag ie 4e, dus alleen alonso is m met de pitstops voorbij gegaan. Wat betreft de oorzaak van de leeglopende band, geen idee wat dat was, maar aangezien er om hem heen meerdere coureurs op dat moment ook problemen met hun banden kregen en er vantevoren al aan was gegeven dat Hamilton een minder setje banden had lijkt het mij vrij waarschijnlijk dat de banden gewoon op waren.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:06:27
met een leeglopende band ga je niet vol door de pitsstraat?? daar mag je maar 80 toch??

Ik twijfelde nog om uit te leggen dat ik doel op de pitentree maar had voldoende vertrouwen in het gezond boerenverstand. Helaas moet ik het weer expliciet erbij vermelden. Bij deze.

Citaatna zn 1e pitstop lag ie 4e, dus alleen alonso is m met de pitstops voorbij gegaan. Wat betreft de oorzaak van de leeglopende band, geen idee wat dat was, maar aangezien er om hem heen meerdere coureurs op dat moment ook problemen met hun banden kregen en er vantevoren al aan was gegeven dat Hamilton een minder setje banden had lijkt het mij vrij waarschijnlijk dat de banden gewoon op waren.

Kijk, je weet niet wat het was. Roep dan niet dat Hamilton deze zelf heeft stuk gereden en roep dan niet dat iemand anders onzin blaat...als je het zelf geen eens weet. Zo nu en dan krijg ik de indruk dat je Hamilton wel erg vlug (en graag) bekritiseerd.

0634

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 11:57:05
Fysiek verloor hij de plaats aan Button. Klopt. Maar met een leeglopende band knal je niet vol door de pitstraat. De tijd die hij verloor zorgde ervoor dat hij werd ingehaald door Alonso (Webber en Massa??). Hoe het probleem ontstond waardoor de band leegliep is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar je bron gezien je het afdoet als feit en mijn post hiermee afdoet als onzin. Zonder die bron is het een hoop warme lucht zonder waarde.
Ja, maar het is wel zo dat Lewis zijn rubber sneller op lijkt te branden dan Button. Komt door diens rijstijl, zeker, maar het is misschien niet altijd gek om iets rustiger van start te gaan.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 12:13:08
Citaat van: monaco2011 op 09 oktober 2011 - 12:06:27
met een leeglopende band ga je niet vol door de pitsstraat?? daar mag je maar 80 toch??

Ik twijfelde nog om uit te leggen dat ik doel op de pitentree maar had voldoende vertrouwen in het gezond boerenverstand. Helaas moet ik het weer expliciet erbij vermelden. Bij deze.

Citaatna zn 1e pitstop lag ie 4e, dus alleen alonso is m met de pitstops voorbij gegaan. Wat betreft de oorzaak van de leeglopende band, geen idee wat dat was, maar aangezien er om hem heen meerdere coureurs op dat moment ook problemen met hun banden kregen en er vantevoren al aan was gegeven dat Hamilton een minder setje banden had lijkt het mij vrij waarschijnlijk dat de banden gewoon op waren.

Kijk, je weet niet wat het was. Roep dan niet dat Hamilton deze zelf heeft stuk gereden en roep dan niet dat iemand anders onzin blaat...als je het zelf geen eens weet. Zo nu en dan krijg ik de indruk dat je Hamilton wel erg vlug (en graag) bekritiseerd.
en jij weet wel dat hij tijd verloor in de pitentree etc?? jij begint over benzineverbruik en pirelli vretende McLaren zonder dat hard te maken en dat terwijl zn teamgenoot in dezelfde auto de race wint. Hij verloor alleen een positie aan Alonso, die voor zijn eerste pitstop het gat naar button had dichtgereden tot 0,8 seconden en dus zou je ook kunnen zeggen dat hij die positie min of meer zelf heeft verdiend en niet te danken had aan Lewis zn lekke band. Maar goed, misschien heeft het m idd iets gekost en misschien was het wel gewoon pech ipv slijtage, maar ook dan lijkt het me geen verklaring voor zn 5e plaats
Ik bekritiseer Hamilton helemaal niet, ik denk alleen dat ie beter kan.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 12:26:32
Citaat van: Wizard op 09 oktober 2011 - 11:57:05
Fysiek verloor hij de plaats aan Button. Klopt. Maar met een leeglopende band knal je niet vol door de pitstraat. De tijd die hij verloor zorgde ervoor dat hij werd ingehaald door Alonso (Webber en Massa??). Hoe het probleem ontstond waardoor de band leegliep is mij niet duidelijk. Ik ben wel benieuwd naar je bron gezien je het afdoet als feit en mijn post hiermee afdoet als onzin. Zonder die bron is het een hoop warme lucht zonder waarde.
Ja, maar het is wel zo dat Lewis zijn rubber sneller op lijkt te branden dan Button. Komt door diens rijstijl, zeker, maar het is misschien niet altijd gek om iets rustiger van start te gaan.
misschien zijn de Pirelli's idd wel het probleem en bron van frustratie voor Lewis dit jaar. t lijkt me iig wel duidelijk dat ze in het voordeel van Button werken

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 12:26:32
Ja, maar het is wel zo dat Lewis zijn rubber sneller op lijkt te branden dan Button. Komt door diens rijstijl, zeker, maar het is misschien niet altijd gek om iets rustiger van start te gaan.

Zoals je zelf ook aangaf, door zijn leeglopende achterband kwam hij terecht in een druk veld. Dan raak je wat achterop. ;) Ik beweer ook niet dat dit de beste race ever was van Hamilton, maar je kunt ook overdrijven. De inhaalmogelijkheden waren sowieso erg beperkt dus dan is het moeilijk, opgelopen achterstand, recht te zetten.