Singapore: Man van de race

Gestart door 0634, 25 september 2011 - 16:18:11

« vorige - volgende »

Singapore: Man van de race

Vettel
9 (45%)
Button
2 (10%)
Webber
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Di Resta
7 (35%)
Rosberg
0 (0%)
Massa
1 (5%)
Sutil
0 (0%)
Perez
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Wizard

Juist daardoor kon hij deze race neerzetten. Maar goed, negeren hoef je het niet natuurlijk en dat doen we ook niet.

0634

Di Resta reed m.i. net zo sterk als Button of Vettel, maar dan zonder ervaring op deze baan. Dat vind ik razendknap.

Verder stak niemand er bovenuit. Hamilton reed een goede inhaalrace, maar maakte ook een onnodige fout. Dus: Di Resta!

Wizard

Natuurlijk, maar een onnodige fout beoordeel ik in een ander topic. Door die fout kon hij de race rijden die hij reed.


monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:46:21
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:40:15
Monaco2011 heeft wel 'n punt dat je de 60seconden van z'n extra stop en DT niet mee kunt rekenen.
Die werden grotendeels teniet gedaan door de SC.

Dat zelfde geldt voor Di Resta. Dus daarin zie ik geen groot verschil. Punt is dat je de race van Button en Hamilton in de verre verste niet met elkaar kunt vergelijken.

Citaat
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat P9 tijdens de safetycar fase al 'n achterstand van 15 tot 20 seconden op P1 heeft.

Als het niet meer is. Want Vettel was al 10 seconden weg. Doordat de achterblijvers, tussen de top reden, moest het hele veld zich er doorheen wringen. Vettel had geen last en trok meteen een gat van 10 seconden, binnen 2 ronden. Button was er na 2 ronden ook voorbij. Het hele veld rijdt daarachter poep rondetijden omdat ze geen vrij baan hebben en de achterblijver er midden in zitten. Dus de winst ben je ook zo weer kwijt.
waarom zou je de race van Button en Hamilton niet met elkaar kunnen vergelijken dan?? Ik heb Hamilton niet veel klem zien zitten, zeker niet na de SC, dr was totaal geen sprake van strijd. De enige strijd met iemand van de topteams was met Massa en daar ging het dus direct al fout. De 2e x pakt ie m dan wel, maar dat was overduidelijk een fout van Massa. Ik heb volgens mij dit jaar al paar keer op Lewis gestemd, maar vandaag is er toch echt geen haar op mn hoofd die daar ook maar enigzins aan denkt. En ja, ik vind 70 seconden nogal veel, hij zat toch al vrij snel op P5 maar kwam totaal niet dichter bij Alonso. En na zn pitstop op nieuwe banden was het natuurlijk ook een fluitje van een cent om weer terug te gaan naar P5. Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch?? Button die vloog op een gegeven moment echt, dat heb ik Hamilton niet zien doen vandaag. Op een gegeven moment was het verschil in snelste ronde tussen die 2 ook gewoon 3 seconden!!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:24:17
Natuurlijk, maar een onnodige fout beoordeel ik in een ander topic. Door die fout kon hij de race rijden die hij reed.
dus dan hoef je die hier niet meer mee te nemen?? sorry dat ik zeg, maar ik begrijp bar weinig van je redenatie. Dat je m puur op gevoel de man van de race vind, kan ik nog wel inkomen, maar als je t een beetje analyseert allemaal, dan moet je toch gewoon erkennen dat er minimaal 3 rijders waren die vandaag een betere prestatie hebben geleverd.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch??

Aaah, maar daar zit de fout.
Wij benoemen hem ook niet tot man van de wedstrijd.
Wizard gaat voor Vettel, ik voor DiResta.

Wat we wel doen is beweren dat Lewis de reden was dat de race voor ons leuk bleef om naar te kijken.

Wizard

@monaco2011: Ligt eraan welke criteria iemand hanteert. Zoals eerder gezegd, ik zie graag rijders knokken voor hun positie. Overigens, ik heb Vettel betiteld als man van de race, niet Lewis. Dat wil ik wel rechtgezet hebben. Lewis heb ik een eervolle vermelding gegeven voor zijn inhaalrace. Niet meer dan dat.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
waarom zou je de race van Button en Hamilton niet met elkaar kunnen vergelijken dan?? Ik heb Hamilton niet veel klem zien zitten, zeker niet na de SC, dr was totaal geen sprake van strijd. De enige strijd met iemand van de topteams was met Massa en daar ging het dus direct al fout. De 2e x pakt ie m dan wel, maar dat was overduidelijk een fout van Massa. Ik heb volgens mij dit jaar al paar keer op Lewis gestemd, maar vandaag is er toch echt geen haar op mn hoofd die daar ook maar enigzins aan denkt. En ja, ik vind 70 seconden nogal veel, hij zat toch al vrij snel op P5 maar kwam totaal niet dichter bij Alonso. En na zn pitstop op nieuwe banden was het natuurlijk ook een fluitje van een cent om weer terug te gaan naar P5. Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch?? Button die vloog op een gegeven moment echt, dat heb ik Hamilton niet zien doen vandaag. Op een gegeven moment was het verschil in snelste ronde tussen die 2 ook gewoon 3 seconden!!

De races zijn niet met elkaar te vergelijk omdat Button vooraan reed, zonder dreiging van andere. Tevens had hij vrijbaan en werkte hij een vooruit bedachte strategie af. Lewis kwam sowieso al slechter weg. Stond aan de vuile kant en Webber kneep hem af zodat hij moest aanhaken en de Ferrari's en Mercedessen voor zich moest dulden. Daarna toucheerde hij Massa, verloor hij diverse posities, maakte hij een extra pitstop waar zijn neus werd vervangen, dus extra tijd. En als klap op de vuurpijl krijgt hij een (terechte) DT waardoor hij zowat achteraan weer opnieuw mag proberen en zich naar voren moet knokken. Omdat het kort na zijn bandenwissel gebeurde, kon hij niet profiteren dat zijn concurenten nog naar binnen moesten. Dus op eigen kracht. Wat betreft die seconden: Nogal wiedes. Hamilton is continue in gevecht, Button heeft vrij baan.

Kijk bijvoorbeeld hoeveel terrein Alonso verloor op Vettel doordat Vettel vrij baan had. Na de SC hadden Vettel en Button veel ronden vrij baan terwijl de rest zich door de achterblijvers moest wurmen. Daar zet de meeste tijd in. De tijd die hij voor de SC verloor is te wijten aan de ronden met defecte voorvleugel, de voorvleugel vervanging en de straf welke hij krijgt. Dat hij zich herpakt om vervolgens een fraaie inhaalrace te rijden spreekt mij aan. En daarvoor krijgt hij complimenten.
Dat weerhoud mij niet om in het banaantopic zijn knulligheid aan te stippen. Wat ik dan ook gedaan heb. Overigens was Hamilton even snel als Button. Tijdens de momenten dat hij vrij baan had draaide hij de tijden die Button en Webber draaide. Dus de gang zat er wel in. Dat hij niet voor Button finisht hoef ik, neem ik aan, niet uit te leggen.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 18:36:24
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch??

Aaah, maar daar zit de fout.
Wij benoemen hem ook niet tot man van de wedstrijd.
Wizard gaat voor Vettel, ik voor DiResta.

Wat we wel doen is beweren dat Lewis de reden was dat de race voor ons leuk bleef om naar te kijken.
nou, je wilde m eigenlijk tot man vd wedstrijd uitroepen zeg je zelf, maar kunt dat niet maken tov Di Resta vind je zelf. Nou, dat laatste ben ik het uiteraard mee eens. Maar je vind dus wel dat ie t beter heeft gedaan dan Button, die foutloos reed en een veel betere pace had??
En voor Wizard geld hetzelfde, die noemt m ook als nr 2.
Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:38:32
@monaco2011: Ligt eraan welke criteria iemand hanteert. Zoals eerder gezegd, ik zie graag rijders knokken voor hun positie. Overigens, ik heb Vettel betiteld als man van de race, niet Lewis. Dat wil ik wel rechtgezet hebben. Lewis heb ik een eervolle vermelding gegeven voor zijn inhaalrace. Niet meer dan dat.
ja, en dan ligt het er ook nog weer aan wat je onder knokken verstaat. Als jij Hamilton graag ziet 'knokken' met de middenmoot met superieur materiaal, tja... Jij noemde Lewis nipt als 2e, dat soort dingen hoef je niet recht te zetten, want dat staat gewoon in dit topic.

Wizard

Zo makkelijk ging het anders niet. Massa kreeg het niet klaar. En je moet het wel even doen. Inhalen doe je nu eenmaal enkel en alleen als je sneller bent of iemand een fout maakt. Di Resta haalt daarentegen niemand in en draait zijn rondjes. Ook knap maar hij stak niet boven het maaiveld uit. Hamilton deed dat wel door constant te strijden. Hij heeft zich prima teruggeknokt, ik heb daarvan genoten en complimenteer Lewis daarvoor. Dat jij het anders ziet, prima. We kunnen het niet altijd eens zijn.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:48:53
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 18:36:24
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch??

Aaah, maar daar zit de fout.
Wij benoemen hem ook niet tot man van de wedstrijd.
Wizard gaat voor Vettel, ik voor DiResta.

Wat we wel doen is beweren dat Lewis de reden was dat de race voor ons leuk bleef om naar te kijken.
nou, je wilde m eigenlijk tot man vd wedstrijd uitroepen zeg je zelf, maar kunt dat niet maken tov Di Resta vind je zelf. Nou, dat laatste ben ik het uiteraard mee eens. Maar je vind dus wel dat ie t beter heeft gedaan dan Button, die foutloos reed en een veel betere pace had??
En voor Wizard geld hetzelfde, die noemt m ook als nr 2.

Maar dat komt door de entertainment waarde.
Hamilton was de man die ervoor zorgde die de race de moeite van 't kijken waard maakte.
Button en Vettel reden gewoon hun rondjes.
Weliswaar foutloos ..... maar niet echt bijzonder.
Van P24 naar P5 rijden vind ik, ondanks z'n superieure materiaal, wel bijzonder.

Daarnaast vind ik dat je het verschil in racepace in deze niet kunt vergelijken.
Als je vrij baan hebt kun je nu eenmaal 'n hogere pace rijden dan wanneer je in verkeer zit.
En hoe simpel hij zich daar dan ook doorheen werkte, het kost gewoon tijd.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:48:38
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
waarom zou je de race van Button en Hamilton niet met elkaar kunnen vergelijken dan?? Ik heb Hamilton niet veel klem zien zitten, zeker niet na de SC, dr was totaal geen sprake van strijd. De enige strijd met iemand van de topteams was met Massa en daar ging het dus direct al fout. De 2e x pakt ie m dan wel, maar dat was overduidelijk een fout van Massa. Ik heb volgens mij dit jaar al paar keer op Lewis gestemd, maar vandaag is er toch echt geen haar op mn hoofd die daar ook maar enigzins aan denkt. En ja, ik vind 70 seconden nogal veel, hij zat toch al vrij snel op P5 maar kwam totaal niet dichter bij Alonso. En na zn pitstop op nieuwe banden was het natuurlijk ook een fluitje van een cent om weer terug te gaan naar P5. Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch?? Button die vloog op een gegeven moment echt, dat heb ik Hamilton niet zien doen vandaag. Op een gegeven moment was het verschil in snelste ronde tussen die 2 ook gewoon 3 seconden!!

De races zijn niet met elkaar te vergelijk omdat Button vooraan reed, zonder dreiging van andere. Tevens had hij vrijbaan en werkte hij een vooruit bedachte strategie af. Lewis kwam sowieso al slechter weg. Stond aan de vuile kant en Webber kneep hem af zodat hij moest aanhaken en de Ferrari's en Mercedessen voor zich moest dulden. Daarna toucheerde hij Massa, verloor hij diverse posities, maakte hij een extra pitstop waar zijn neus werd vervangen, dus extra tijd. En als klap op de vuurpijl krijgt hij een (terechte) DT waardoor hij zowat achteraan weer opnieuw mag proberen en zich naar voren moet knokken. Omdat het kort na zijn bandenwissel gebeurde, kon hij niet profiteren dat zijn concurenten nog naar binnen moesten. Dus op eigen kracht. Wat betreft die seconden: Nogal wiedes. Hamilton is continue in gevecht, Button heeft vrij baan.

Kijk bijvoorbeeld hoeveel terrein Alonso verloor op Vettel doordat Vettel vrij baan had. Na de SC hadden Vettel en Button veel ronden vrij baan terwijl de rest zich door de achterblijvers moest wurmen. Daar zet de meeste tijd in. De tijd die hij voor de SC verloor is te wijten aan de ronden met defecte voorvleugel, de voorvleugel vervanging en de straf welke hij krijgt. Dat hij zich herpakt om vervolgens een fraaie inhaalrace te rijden spreekt mij aan. En daarvoor krijgt hij complimenten.
Dat weerhoud mij niet om in het banaantopic zijn knulligheid aan te stippen. Wat ik dan ook gedaan heb. Overigens was Hamilton even snel als Button. Tijdens de momenten dat hij vrij baan had draaide hij de tijden die Button en Webber draaide. Dus de gang zat er wel in. Dat hij niet voor Button finisht hoef ik, neem ik aan, niet uit te leggen.
ja, dat hoef je niet uit te leggen. Hij heeft zich idd zelf 'out of position' gebracht en heeft zich redelijk hersteld. Maar als je bv naar de snelste rondes van de race kijkt, zie je dat Hamilton gewoon 2.3 sec tekort komt op Button. En wat mij betreft kun je niet aan de ene kant zeggen dat ie geweldig heeft ingehaald en daarnaast zeggen dat ie veel tijd verloren heeft achter langzame deelnemers,  t is het één of het ander.Enn wat deed Hamilton toen ie vrij baan had dan?? kwam ie dichter bij Alonso?? was ie sneller als Button??
Prima, als je je keuze wilt verdedigen en bepaalde dingen ff doorschuift naar het banaan topic, maar je kunt van mij niet verwachten dat dit soort geneuzel mij ook maar enigzins overtuigd. Nogmaals puur op basis van gevoel mag je m best kiezen, of op basis van de meeste inhaalactie's maar verder is er toch weinig dat voor m spreekt.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 18:55:38
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:48:53
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 18:36:24
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 18:31:42
Om iemand als man de race te beschouwen, mag ie toch wel minimaal sneller zijn als zn teamgenoot, toch??

Aaah, maar daar zit de fout.
Wij benoemen hem ook niet tot man van de wedstrijd.
Wizard gaat voor Vettel, ik voor DiResta.

Wat we wel doen is beweren dat Lewis de reden was dat de race voor ons leuk bleef om naar te kijken.
nou, je wilde m eigenlijk tot man vd wedstrijd uitroepen zeg je zelf, maar kunt dat niet maken tov Di Resta vind je zelf. Nou, dat laatste ben ik het uiteraard mee eens. Maar je vind dus wel dat ie t beter heeft gedaan dan Button, die foutloos reed en een veel betere pace had??
En voor Wizard geld hetzelfde, die noemt m ook als nr 2.

Maar dat komt door de entertainment waarde.
Hamilton was de man die ervoor zorgde die de race de moeite van 't kijken waard maakte.
Button en Vettel reden gewoon hun rondjes.
Weliswaar foutloos ..... maar niet echt bijzonder.
Van P24 naar P5 rijden vind ik, ondanks z'n superieure materiaal, wel bijzonder.

Daarnaast vind ik dat je het verschil in racepace in deze niet kunt vergelijken.
Als je vrij baan hebt kun je nu eenmaal 'n hogere pace rijden dan wanneer je in verkeer zit.
En hoe simpel hij zich daar dan ook doorheen werkte, het kost gewoon tijd.
qua entertainment heeft ie t misschien wel goed gedaan, bij gebrek aan echte gevechten op de baan. Maar ik vond zijn duels nou niet echt heel spannend, t waren vooral sitting ducks die ie inhaalde. Hamilton heeft nooit op P24 gereden. Nee, k wil Hamilton verder niet afkraken, hij heeft op zich wel ok gereden, maar dit is toch echt wel het minimale wat je van hem in die McLaren mocht verwachten. Ik vond het verre van bijzonder.
Tijd voor voetbal nu.

Wizard

@Kootje: De regie miste ook vaker de aanloop en liet alleen de herhaling zien van het inhaalmoment. Dan krijg je al gauw een vertekend beeld. Maar hoe dan ook, als je een positie bevecht kost het, hoe je het ook wendt of keert, meer tijd dan dat de coureurs schuiven door de blauwe vlag. Zo waren er niet veel plekken om het te proberen dus had je alleen het DRS-moment.

@monaco2011: Natuurlijk bracht Hamilton zichzelf in die positie. Daarom ook de eervolle vermelding en geen man van de race. Dat Button de snellere was is logisch. Hij reed vooraan en had vrij baan. Hamilton was constant aan het strijden en reed veel meer in vuile lucht. Ik kan me best voorstellen dat je na een inhaalslag eenmaal achter Alonso aangekomen, moegestreden bent en uitrijdt. Alonso had hij niet meer kunnen pakken en de supersofts leken me ook niet meer al te vers daar hij in het begin achter Sutil, Di Resta en nog iemand zat. Dus eenmaal achter Alonso was het een kwestie van uitrijden.

Dat je mijn afwijkende mening afdoet als geneuzel vind ik jammer. Een mening welke jou niet is toegedaan is niet per definitie geneuzel. En het is niet lief. Ik breng respect op voor jouw mening en vertel waarom ik er anders over denkt, als jij daar niet voor open staat dan houd het hier op.