Singapore: Man van de race

Gestart door 0634, 25 september 2011 - 16:18:11

« vorige - volgende »

Singapore: Man van de race

Vettel
9 (45%)
Button
2 (10%)
Webber
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Di Resta
7 (35%)
Rosberg
0 (0%)
Massa
1 (5%)
Sutil
0 (0%)
Perez
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

Wizard

Nogmaals, Hamilton heeft 2 stops meer, á 30 seconden per stop, plus niet zoveel vrije baan gehad als Button. Hun race kun je niet met elkaar vergelijken. Voor de rest heeft Di Resta het prima gedaan. Ik zal de laatste zijn die dat negeert, maar hij heeft zich niet al knokkend naar voren gereden maar door de juiste taktiek en onder andere de SC. Dat hij prima rondreed ben ik dus met je eens maar de race van Hamilton vond ik imposanter, hoe de cijfertjes er ook uit zien.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:33:37
Nogmaals, Hamilton heeft 2 stops meer, á 30 seconden per stop, plus niet zoveel vrije baan gehad als Button. Hun race kun je niet met elkaar vergelijker. Voor de rest heeft Di Resta het prima gedaan. Ik zal de laatste zijn die dat negeert, maar hij heeft zich niet al knokkend naar voren gereden maar door de juiste taktiek en onder andere de SC. Dat hij prima rondreed ben ik dus met je eens maar de race van Hamilton vond ik imposanter, hoe de cijfertjes er ook uit zien.
nogmaals, dat was voor de SC! en nogmaals Di Resta heeft net zoveel of misschien wel meer moeten knokken dan Hamilton. Maar goed, als je je puur blind staart op inhalen van middenmoters, dan heb je misschien een punt

Kootje

#17
Monaco2011 heeft wel 'n punt dat je de 60seconden van z'n extra stop en DT niet mee kunt rekenen.
Die werden grotendeels teniet gedaan door de SC.

Voor de rest vind ik die 70 seconden niet echt schokkend.
Daarin heeft Wizard gewoon gelijk.
Als je jezelf tot 2x toe van P9 (na de SC) naar voren moet knokken, of dat je vrij baan hebt.
Groot verschil natuurlijk.
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat P9 tijdens de safetycar fase al 'n achterstand van 15 tot 20 seconden op P1 heeft.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 17:35:32
nogmaals, dat was voor de SC! en nogmaals Di Resta heeft net zoveel of misschien wel meer moeten knokken dan Hamilton. Maar goed, als je je puur blind staart op inhalen van middenmoters, dan heb je misschien een punt

Mwa, blindstaren vind ik overdreven + Schumacher, Rosberg en Massa vind ik geen middenmoters. En ik heb Di Resta niemand zien inhalen op Perez, die een fout maakte, na. En ook het knokken, waar jij over rept, heb ik niet gezien. Geen idee of jij andere beelden hebt gezien dan ik maar ik zag geen Di Resta zijn positie verdedigen of een positie pakken. Dat heb ik Hamilton wél zien doen. Wat betreft de achterstand van Lewis, voor de SC, dat was ook ten tijden van zijn 2 extra 'stops'. Dus logisch dat daar het verlies zit.

Wizard

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:40:15
Monaco2011 heeft wel 'n punt dat je de 60seconden van z'n extra stop en DT niet mee kunt rekenen.
Die werden grotendeels teniet gedaan door de SC.

Dat zelfde geldt voor Di Resta. Dus daarin zie ik geen groot verschil. Punt is dat je de race van Button en Hamilton in de verre verste niet met elkaar kunt vergelijken.

Citaat
Daarbij is het natuurlijk ook zo dat P9 tijdens de safetycar fase al 'n achterstand van 15 tot 20 seconden op P1 heeft.

Als het niet meer is. Want Vettel was al 10 seconden weg. Doordat de achterblijvers, tussen de top reden, moest het hele veld zich er doorheen wringen. Vettel had geen last en trok meteen een gat van 10 seconden, binnen 2 ronden. Button was er na 2 ronden ook voorbij. Het hele veld rijdt daarachter poep rondetijden omdat ze geen vrij baan hebben en de achterblijver er midden in zitten. Dus de winst ben je ook zo weer kwijt.

Kootje

#20
Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:46:21
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:40:15
Monaco2011 heeft wel 'n punt dat je de 60seconden van z'n extra stop en DT niet mee kunt rekenen.
Die werden grotendeels teniet gedaan door de SC.

Dat zelfde geldt voor Di Resta. Dus daarin zie ik geen groot verschil. Punt is dat je de race van Button en Hamilton in de verre verste niet met elkaar kunt vergelijken.

Daar ben ik het ook volledig mee eens.
Je kunt alleen het tijdsverlies van die extra stop en DT niet meeerekenen.

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:46:21
Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:40:15

Daarbij is het natuurlijk ook zo dat P9 tijdens de safetycar fase al 'n achterstand van 15 tot 20 seconden op P1 heeft.

Als het niet meer is. Want Vettel was al 10 seconden weg. Doordat de achterblijvers, tussen de top reden, moest het hele veld zich er doorheen wringen. Vettel had geen last en trok meteen een gat van 10 seconden, binnen 2 ronden, Button was er na 2 ronden ook voorbij. Het hele veld rijdt daarachter poeptijden omdat ze geen vrij baan hebben en de achterblijver er midden in zitten. Dus de winst ben je ook zo weer kwijt.

Dat is nog eens extra verlies ná de SC.
Daarom is die 70 seconden ook niet zo schokkend.

Overigens waren het er maar 66 op Button, en 67 op Vettel.  ;)

Wizard

Precies. Los daarvan hanteren we allen verschillende criteria om de man van de race te kiezen. En maar goed ook. Ik ben ontzettend fan van een robbertje vechten op de baan. Alleen dan geniet ik met volle teugen. Statistisch mag Di Resta het misschien beter hebben gedaan, ik heb daar weinig van teruggezien.

Kootje

Maar of dat komt omdat hij er gewoon naar toe is gereden zoals jij claimt, of omdat de regie alleen aandacht voor Hamilton had is mij niet duidelijk.  ;D

Wizard

Ik heb livetiming meelopen en zag Di Resta geen plaatsen goedmaken op de baan. Alleen als coureurs de pits in reden. Di Resta vertrok als 10de, finished 6de. Rosberg had flinke problemen met zijn banden en ging vaak de pit in waardoor Di Resta deze positie won. Massa viel voor hem weg. Perez is volgens mij de enige die hij inhaalde, doordat zijn banden compleet aan gort waren en hij nauwelijks tractie had en Sutil is ook in de pit ingehaald. Met wie had Di Resta dan een gevecht?

Wizard

Ik vergeet Schumacher. Die viel ook weg.

Kootje

Euuh .... blijkbaar met niemand.  ;D

0634

Citaat van: Enzo op 25 september 2011 - 17:05:03


Hamilton de beste? Slechte start en verliest 4 plaatsen,
Hij had een goede start, maar kwam klem te zitten. ;)

0634

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:40:15
Monaco2011 heeft wel 'n punt dat je de 60seconden van z'n extra stop en DT niet mee kunt rekenen.
Die werden grotendeels teniet gedaan door de SC.

Massa heeft ook mazzel gehad met de SC, maar daar niet van geprofiteerd. Dus tja...

Wizard

@Kootje: Daarom. Hij reed z'n rondjes, was foutloos en dat kun je complimenteren. Maar de zesde plaats was meer te danken aan falen van coureurs, materieel en pech (Massa) dan aan afgedwongen posities van Di Resta. Enige gevecht wat ik heb gezien was met Lewis en deze duurde 3 bochten.

Kootje

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 18:01:31
@Kootje: Daarom. Hij reed z'n rondjes, was foutloos en dat kun je complimenteren.

En dat doe ik dan ook.
Was toch 'n onbekende baan en geen makkelijke ook.
Dus zelfs ondanks het geluk met de uitvallers vind ik het 'n prestatie van formaat.
Ben het met je eens dat Hamilton's prestatie eigenlijk beter is.
Maar ja ..... dat foutje nekt 'm in deze toch.