Singapore: Man van de race

Gestart door 0634, 25 september 2011 - 16:18:11

« vorige - volgende »

Singapore: Man van de race

Vettel
9 (45%)
Button
2 (10%)
Webber
0 (0%)
Alonso
0 (0%)
Hamilton
1 (5%)
Di Resta
7 (35%)
Rosberg
0 (0%)
Massa
1 (5%)
Sutil
0 (0%)
Perez
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634


Wizard

Reed inderdaad een leuke race. Toch ga ik ditmaal voor Vettel. Natuurlijk onbedreigd de race geleid van A tot Z maar dat je het wel even moet doen bewijst Webber. Wat valt die tegen zeg en wat doet Vettel het gewoon goed. Foutloos en ijzersterk! Hamilton volgt nipt. Dankzij het foutje wil ik hem niet boven Vettel plaatsen, maar wat een fantastische inhaalrace. Mijn complimenten. Mededankzij de inhaalrace van Lewis, ben ik niet rechtop in slaap gevallen. Ik heb genoten! Dus een terechte eervolle vermelding, als je het mij vraagt.

0634

Vettel, Lewis en Button prima. Alonso deed wat hij kon. Massa zwak. Webber aardig. Di Resta uitstekend. Rosberg leuk. Schumacher flop.

Kootje

Hamilton eigenlijk de beste, maar ja .... dat foutje hé.
Daar mag je dan eigenlijk niet overheen kijken, al ben ik wel geneigd dat te doen.

Maar toch .... dat zou niet eerlijk zijn tegenover DiResta.
Die levert gewoon 'n knappe prestatie in 'n niet echt competatiefe auto op 'n als zéér moeilijk bekend staande onbekende baan .... SUPER !!!

Button en Vettel natuurlijk gewoon sterk, maar niets bijzonders.
Webber 'n paar mooie acties op Alonso, maar verkloot wederom z'n start.
Alonso begon redelijk sterk, maar leek wel ingedut tijdens de Safety-Car periode.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 september 2011 - 16:27:19
Vettel, Lewis en Button prima. Alonso deed wat hij kon. Massa zwak. Webber aardig. Di Resta uitstekend. Rosberg leuk. Schumacher flop.

Massa laat zich door tegenslag uit het veld slaan. Voor de touché reed hij een aardige race en kon hij het tempo van Alonso prima bijbenen. Maar als het dan tegenzit blijft hij dat meedragen en blijven prestaties uit. Lewis ziet er juist een uitdaging in, herpakt zich om vervolgens een dijk van een race neer te zetten. Dat maakt Lewis nu groter dan een Massa. Button is van het zelfde laken een pak. Die wint ook gerust vanuit een haast kansloze positie door zich naar voren te knokken. Wat dat aangaat heeft McLaren het interessantste rijdersduo.

monaco2011

Di Resta, Vettel en Button ook prima natuurlijk. Hamilton finisht op 70 seconden (ondanks de SC) en zn inhaalactie's waren wel erg simpel, dus die zou ik niet als man van de race willen noemen. Wat betreft de mooiste inhaalactie's moest je vandaag bij Webber zijn

Wizard

Zo fraai was die actie ook niet. Alonso remt vroeger vanwege het verkeer, vangt Webber niet op, die profiteert en langszij komt. Los daarvan was die Bull overdominant. Daarmee mag je een Alonso met gemak inhalen. Hamilton mag dan wel 70 seconden achter Vettel finishen, hij heeft ook 2/3? meer gemaakt. Dus zijn pace was niet slecht. Zeker als je erbij optelt dat Hamilton voortdurend in verkeer heeft gezeten en Lewis en Jenson vrij baan hadden. Di Resta profiteerde van zijn strategie alsook de SC. Los daarvan heeft hij weinig bijzonders laten zien. Natuurlijk erg goed gedaan maar that's it. Hij is naar de positie gereden heeft zich er niet naartoe geknokt. In tegenstelling tot Lewis. Wat dat aangaat vind ik Hamiltons race imposanter.

Enzo

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 16:35:04
Hamilton eigenlijk de beste, maar ja .... dat foutje hé.
Daar mag je dan eigenlijk niet overheen kijken, al ben ik wel geneigd dat te doen.

Maar toch .... dat zou niet eerlijk zijn tegenover DiResta.
Die levert gewoon 'n knappe prestatie in 'n niet echt competatiefe auto op 'n als zéér moeilijk bekend staande onbekende baan .... SUPER !!!

Button en Vettel natuurlijk gewoon sterk, maar niets bijzonders.
Webber 'n paar mooie acties op Alonso, maar verkloot wederom z'n start.
Alonso begon redelijk sterk, maar leek wel ingedut tijdens de Safety-Car periode.

Hamilton de beste? Slechte start en verliest 4 plaatsen, daarna een gevecht met Massa raakt hem een krijgt een penalty, daarna weet hij zich wel mooi te herstellen. Maar vind dat niet heel bijzonder in de McLaren t.o.v. Saubers en FI's. Goede race, maar zeker niet de beste.

Button en Vettel hebben in mijn ogen juist de sterkste race van het veld gereden en hebben verdiend de hoogste tredes beklommen.
Met Vettel als Man van de race, erg sterk en zakelijk gereden.

Wizard

Tsja, je kunt enigszins terecht roepen dat zijn concurenten geen partij waren, Button en Vettel haalde niemand in en hadden vrij baan..

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:04:27
Zo fraai was die actie ook niet. Alonso remt vroeger vanwege het verkeer, vangt Webber niet op, die profiteert en langszij komt. Los daarvan was die Bull overdominant. Daarmee mag je een Alonso met gemak inhalen. Hamilton mag dan wel 70 seconden achter Vettel finishen, hij heeft ook 2/3? meer gemaakt. Dus zijn pace was niet slecht. Zeker als je erbij optelt dat Hamilton voortdurend in verkeer heeft gezeten en Lewis en Jenson vrij baan hadden. Di Resta profiteerde van zijn strategie alsook de SC. Los daarvan heeft hij weinig bijzonders laten zien. Natuurlijk erg goed gedaan maar that's it. Hij is naar de positie gereden heeft zich er niet naartoe geknokt. In tegenstelling tot Lewis. Wat dat aangaat vind ik Hamiltons race imposanter.
hij deed het 2x. En zij waren iig gelijkwaardig qua snelheid, dus dat zegt mij veel meer. Tja, ik vind een 6e plaats met een FI als rookie (vanaf P10) toch een stuk beter dan een 5e plaats met een McLaren als WK (vanaf P4) op bijna 70 seconden van je teammgenoot. Hamilton had niet veel meer last van zijn tegenstanders dan Vettel en Button met die achterblijvers. En een strategie moet je zelf werkend maken, dat gaat echt niet vanzelf. Hoe profiteerde Di Resta precies van die SC dan?? volgens mij deden de meesten dat.

Kootje

Kan niet zeggen dat hij zelf z'n start verprutste.
Eigenlijk had hij gewoon 'n normale start maar werd door Webber gedwongen af te haken.
Enige dat je Lewis daarin kan aanrekenen is dat hij rechts ipv links Webber had moeten passeren.

Daarna dat foutje.
Dat was gewoon niet echt handig, maar moest daardoor wel van achteraan opnieuw beginnen met zo'n 30 seconden achterstand op de nummer laatst Massa.
Toch heeft hij ook die uiteindelijk ver achter zich gelaten en nog 'n mooi resultaat behaald, terwijl Massa niet verder kwam dan P9.
En die zou in z'n Ferrari ook geen moeite mogen hebben met FI's en Saubers.



Wizard

Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 17:13:16
hij deed het 2x. En zij waren iig gelijkwaardig qua snelheid, dus dat zegt mij veel meer. Tja, ik vind een 6e plaats met een FI als rookie (vanaf P10) toch een stuk beter dan een 5e plaats met een McLaren als WK (vanaf P4) op bijna 70 seconden van je teammgenoot. Hamilton had niet veel meer last van zijn tegenstanders dan Vettel en Button met die achterblijvers. En een strategie moet je zelf werkend maken, dat gaat echt niet vanzelf. Hoe profiteerde Di Resta precies van die SC dan?? volgens mij deden de meesten dat.

De Red Bull en Ferrari waren absoluut niet gelijkwaardig aan snelheid en als je 2 ronden rijdt met een kapotte vleugen en ook nog eens 2 stops meer maakt (á 30 sec per stop) is 70 seconden niet veel. En het is een verschil of je achterblijvers inhaald of je moet vechten voor je positie. Het snelheidsverschil is een stuk minder en je moet je moment kiezen. Logisch dat het meer tijd kost. Wat betreft Di Resta, natuurlijk erg netjes gereden. Begrijp me niet verkeerd. Maar al strijdend is hij niet naar die positie gereden maar taktisch. Erg goed, absoluut maar niet bijzonder. Ik heb Di Resta niet boven de rest zien uitsteken.

Kootje

Alonso finisht ook op 55 seconden.  ::)


Wizard

Citaat van: Kootje op 25 september 2011 - 17:15:43
Kan niet zeggen dat hij zelf z'n start verprutste.
Eigenlijk had hij gewoon 'n normale start maar werd door Webber gedwongen af te haken.
Enige dat je Lewis daarin kan aanrekenen is dat hij rechts ipv links Webber had moeten passeren.

Daarna dat foutje.
Dat was gewoon niet echt handig, maar moest daardoor wel van achteraan opnieuw beginnen met zo'n 30 seconden achterstand op de nummer laatst Massa.
Toch heeft hij ook die uiteindelijk ver achter zich gelaten en nog 'n mooi resultaat behaald, terwijl Massa niet verder kwam dan P9.
En die zou in z'n Ferrari ook geen moeite mogen hebben met FI's en Saubers.




Precies. Op de één of andere manier geeft tegenslag Hamilton een boost daar waar andere, Massa bijvoorbeeld, hun hoofd laten hangen en de tegenslag gedurende de race bij zich dragen. Nu had Hamilton zeker het materiaal maar je moet er wel langs zien te komen. Zeker als het al fout is gegaan moet je mentaal sterk zijn.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 17:17:41
Citaat van: monaco2011 op 25 september 2011 - 17:13:16
hij deed het 2x. En zij waren iig gelijkwaardig qua snelheid, dus dat zegt mij veel meer. Tja, ik vind een 6e plaats met een FI als rookie (vanaf P10) toch een stuk beter dan een 5e plaats met een McLaren als WK (vanaf P4) op bijna 70 seconden van je teammgenoot. Hamilton had niet veel meer last van zijn tegenstanders dan Vettel en Button met die achterblijvers. En een strategie moet je zelf werkend maken, dat gaat echt niet vanzelf. Hoe profiteerde Di Resta precies van die SC dan?? volgens mij deden de meesten dat.

De Red Bull en Ferrari waren absoluut niet gelijkwaardig aan snelheid en als je 2 ronden rijdt met een kapotte vleugen en ook nog eens 2 stops meer maakt (á 30 sec per stop) is 70 seconden niet veel. En het is een verschil of je achterblijvers inhaald of je moet vechten voor je positie. Het snelheidsverschil is een stuk minder en je moet je moment kiezen. Logisch dat het meer tijd kost. Wat betreft Di Resta, natuurlijk erg netjes gereden. Begrijp me niet verkeerd. Maar al strijdend is hij niet naar die positie gereden maar taktisch. Erg goed, absoluut maar niet bijzonder. Ik heb Di Resta niet boven de rest zien uitsteken.
dat verschil is door de SC grotendeels ongedaan gemaakt natuurlijk. Jij vind Webber een banaan omdat ie op 30 seconden van Vettel finisht, maar tegelijk vind je dat Lewis het geweldig doet terwijl hij op bijna 70 seconden van zijn teamgenoot finisht.
Wat betreft Di Resta, volgens mij heeft die net zoveel gestreden als Lewis, ik snap niet dat je dat zo makkelijk wegwuift. Inhalen met DRS kan iedereen, zeker als je ook nog op betere banden staat en een auto hebt die 2 sec per ronde sneller is. Ik vind wat Di Resta doet echt vele malen knapper. Maar goed, voor mensen die inhalen leuk vinden was het misschien leuk om vandaag Lewis te zien rijden. Inhalen op zich zegt mij niet zoveel, het gaat me meer om strijd en die was er zelden.