Historische weetjes

Gestart door Jozef, 12 september 2011 - 03:47:46

« vorige - volgende »

SDG

Nummer 33 blijkt bovendien in het verleden nog al gebruikt geweest door andere Nederlanders in de Formule 1: Roelof Wunderink, Boy Hayje en Jan Lammers. Of dit meegespeeld heeft weet ik niet, maar het is in ieder geval een leuke bijkomstigheid.

Matthijs

Simpel, V3rstapp3n, net als Bo77as en Carlo5 5ainz.

Jozef

Tja, waarom dan niet V3r574pp3n? :P

Jehoentelaar

Daar vul je wel meteen de hele voorvleugel mee dan. :)

0634

Maar ik lees er geen Verstappen meer in. Al moet ik daarbij zeggen dat ik een oude zak ben. ;)

Jozef

Wel, volgens de echte diehards zou je Verstappen zo moeten schrijven:

\/3r$74PP3|\|

:P


sjakie

in de autosport wordt wel eens geschreven over het behalen van de triple: Wereldkampioenschap, Indy, Le Mans. Er bestaat discussie of dat wereldkampioenschap niet Monaco moest zijn.

Dat haalt voor de enige triple winnaar niet uit: Graham Hil won 5 maal in Monaco naast z'n twee WK's. Hij won Indy in 66 en Le Mans in 72.

Daarnaast zijn er een aantal coureurs die het WK wonnen en Indy: Clark, Andretti, Fittipaldi, Villeneuve.

Gek genoeg wordt er nooit gesproken over coureurs die alleen Indy en Le Mans wonnen, misschien omdat er voor zover ik weet maar eentje is: AJ Foyt. En mooi detail, hij won beide klassiekers in hetzelfde jaar: 1967!

Sabai

Heb pas een docu over Graham Hill gezien. Wat een legende  is dat eigenlijk waar ik nooit zoveel over hoor. Zou hem bijna beste coureur ooit kunnen noemen.

Perton

Als je voor de Triple uitgaat van Monaco, wordt het voor Montoya natuurlijk eens tijd om Le Mans te gaan rijden. Hij heeft Daytona al vaak genoeg gewonnen, dus hij kan het wel, zo'n 24 uurs-race.

Jozef

Wordt met Indy de Indy 500 bedoeld of het kampioenschap?

Sphinx

In de categorie net niet, Ken Miles. Brit die voor Ford de belangrijkste testrijder was in de Le Mans outings van het merk. Hij won Daytona in 1966, maar werd in Le Mans, waar hij dus de Endurance dubbel had kunnen pakken, gedwongen gelijk te eindigen met Bruce Mclaren. Organisatie riep Mclaren daarna als winnaar uit omdat hij meer kilometers had gemaakt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

sjakie

Citaat van: Jozef op 20 januari 2015 - 21:19:01
Wordt met Indy de Indy 500 bedoeld of het kampioenschap?

Indy 500.

0634

Citaat van: sjakie op 19 januari 2015 - 12:10:45
in de autosport wordt wel eens geschreven over het behalen van de triple: Wereldkampioenschap, Indy, Le Mans. Er bestaat discussie of dat wereldkampioenschap niet Monaco moest zijn.

Dat haalt voor de enige triple winnaar niet uit: Graham Hil won 5 maal in Monaco naast z'n twee WK's. Hij won Indy in 66 en Le Mans in 72.

Daarnaast zijn er een aantal coureurs die het WK wonnen en Indy: Clark, Andretti, Fittipaldi, Villeneuve.

Gek genoeg wordt er nooit gesproken over coureurs die alleen Indy en Le Mans wonnen, misschien omdat er voor zover ik weet maar eentje is: AJ Foyt. En mooi detail, hij won beide klassiekers in hetzelfde jaar: 1967!

http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_Crown_of_Motorsport

Maar goed, het is geen officiele term dus er is ook geen officiele definitie. Wel lijkt de GP Monaco mij logischer dan het WK, aangezien LeMans en Indy500 ook races zijn en geen kampioenschappen.

0634

Citaat van: Sabai op 19 januari 2015 - 16:54:06
Heb pas een docu over Graham Hill gezien. Wat een legende  is dat eigenlijk waar ik nooit zoveel over hoor. Zou hem bijna beste coureur ooit kunnen noemen.

Absolute legende en een geweldig karakter. Maar niet de beste ooit hoor.