Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

monaco2011

Citaat van: Gerard op 26 september 2011 - 18:01:59
Ik vind  het allemaal zwaar overdreven! Alles wordt zo verschrikkelijk onder een vergrootglas gelegd! En iemand als Maldonado, die diezelfde Lewis van de baan ramt in een uitloopronde aan het einde van de kwalificatie, hoor je niemand over! ???
en Schumacher, die heeft toch aardig watt geintjes uitgehaald in het verleden en is met zijn 41 geen haar beter dan 15 jaar geleden (rememder Hongarije vorig jaar, en gisteren)
laat Lewis gewoon racen, dat kan hij, daar is hij goed in en dat willen we zien!
Zonder hem en zijn acties waren vele races saaie optochten geweest
tja, dat laatste vind ik dan weer zwaar overdreven, maar goed. Dr is niemand die m tegenhoudt om te racen hoor, dus dat kan het probleem niet zijn

Sabai

Citaat van: Gerard op 26 september 2011 - 18:01:59
Ik vind  het allemaal zwaar overdreven! Alles wordt zo verschrikkelijk onder een vergrootglas gelegd! En iemand als Maldonado, die diezelfde Lewis van de baan ramt in een uitloopronde aan het einde van de kwalificatie, hoor je niemand over! ???
en Schumacher, die heeft toch aardig watt geintjes uitgehaald in het verleden en is met zijn 41 geen haar beter dan 15 jaar geleden (rememder Hongarije vorig jaar, en gisteren)
laat Lewis gewoon racen, dat kan hij, daar is hij goed in en dat willen we zien!
Zonder hem en zijn acties waren vele races saaie optochten geweest

Daar heeft Maldonado toch ook een straf voor gekregen?

monaco2011

Citaat van: Sabai op 26 september 2011 - 18:13:33
Citaat van: Gerard op 26 september 2011 - 18:01:59
Ik vind  het allemaal zwaar overdreven! Alles wordt zo verschrikkelijk onder een vergrootglas gelegd! En iemand als Maldonado, die diezelfde Lewis van de baan ramt in een uitloopronde aan het einde van de kwalificatie, hoor je niemand over! ???
en Schumacher, die heeft toch aardig watt geintjes uitgehaald in het verleden en is met zijn 41 geen haar beter dan 15 jaar geleden (rememder Hongarije vorig jaar, en gisteren)
laat Lewis gewoon racen, dat kan hij, daar is hij goed in en dat willen we zien!
Zonder hem en zijn acties waren vele races saaie optochten geweest

Daar heeft Maldonado toch ook een straf voor gekregen?
Klopt helemaal
en in Monaco, daar heeft ie zn eerste zuurverdiende punten in moeten leveren. Hamilton kreeg 20 sec straf wat m uiteindelijk niks heeft gekost. k vind dat Hamilton fans (en verdedigers)  ook dingen maar eens in t juiste perspectief moeten gaan zien

0634

Ik heb op zich geen enkele moeite met de rijstijl van Lewis. Zonder hem was Singapore helemaal niet om aan te gluren. Tevens vind ik dat het wel wat overdreven wordt. Met dat gelul van Lauda over iemand doodrijden etc. Er is nog nooit iemand in gevaar geweest door Lewis.

Wel is het natuurlijk duidelijk dat als je bij zoveel incidenten betrokken bent, het natuurlijk niet alleen aan de anderen ligt. Natuurlijk moet dan ook zelf beseffen dat je gewoon regelmatig te wild en te ongeduldig bent. Lewis zou er dus ook lering uit moeten trekken en hopelijk doet hij dat. Al moet hij wel zichzelf blijven. Hij is een agressieve, aanvallende rijder en dat moet hij blijven. Maar af en toe iets geduldiger zijn kan geen kwaad.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:45:13
Ik weet niet of de Stewards allemaal ex-coureurs zijn, volgens mij maar ééntje, de rest niet.
Maar goed, het zijn wel allemaal mensen, en mensen laten zich makkelijk lijden door (publieke) opinies.
Hamilton heeft wat dat betreft net even 'n slechtere naam dan Button.
Dus zal 'n twijfelgeval bij Hamilton sneller omslaan in 'n zekerheidje dan bij Button.

Deze mening deel ik niet. Laat ik er vanuit gaan dat de wedstrijdleiding ten allertijden objectief handelt. Hoewel ik straffen niet altijd terecht heb gevonden en ook wel eens inconsequentie bespeur, kan ik nu niet zeggen dat ik het idee heb dat Hamilton altijd de klos is en anders wordt beoordeeld. Niemand.

CitaatZo weet ik voor mezelf namelijk 100% zeker dat 'n ander niet bestraft was in Fuji '08 ?? (startincident) of z'n overwinning in had moeten leveren na België '09 ?? (Raikkonen - Bussstop)

Fuji staat me niet 1,2,3 bij, België was terecht. Hij haalde meer snelheid uit zijn shortcut en je mag nu eenmaal niet een bocht afsnijden en er profijt van hebben.

CitaatEn zo weet ik ook 100% zeker dat als 'n ander de aanvaring met Maldonado in Monaco had gehad, Maldonado als schuldige naar voren zou komen. Maar ja .... Lewis had daar natuurlijk al 'n strafje op z'n naam staan, en dan raak je nogmaals betrokken bij 'n incident .... no brainer.

Niet mee eens. Hamilton reed in Monaco wel erg agressief. Dat her en der dan wordt gebotst lijkt me niet de normaalste gang van zaken en Hamilton was al eerder bestraft. Ondanks dat het van mij niet had gehoeven kan ik niet zeggen dat hij hier slachtoffer is van een subjectieve wedstrijdleiding. Sterker nog, ik vind dit soort uitspraken best ver gaan. Als je zulk soort dingen roept moet je, in mijn ogen, keihard bewijs kunnen overleggen. En dat doe je niet.

0634

Monaco is idd een goed voorbeeld. Die baan leent zich niet voor ongeduld en wilde acties. Daar moet je gewoon wat slimmer rijden. Nu maakte hij er een potje van.

Wizard

Precies. Hamilton is ook debet aan zijn straf hoezeer wij het ook inscharen onder "voor mij hoeft het niet". Op basis van het reglement konden ze hem nu eenmaal bestraffen en hij was al gewaarschuwd met zijn touché met Massa. Dan zou je juist een stapje terug moeten doen. Hoe onlogisch het ook klinkt. Als je een paar ronden later wederom betrokken bent bij een touché, dan maak je het er een beetje zelf naar.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 17:51:09
ik vond al die straffen terecht (en niet omdat het Lewis was), dus t kan ook zijn dat er toevallig 2 of 3 personen zaten die Hamilton ook gewoon echt schuldig vonden. Dus ik zou daar niet direct meer achter gaan zoeken. België was trouwens ook in 2008

:o Terecht ?? ... Serieus ??  ???

In Fuji remt hij iets te laat en schiet rechtdoor, meer niet.  ::)
Gebeurt zo vaak tijdens 'n start, en daar is voorheen en nadien ook nooit iemand voor gestraft.

België steekt hij door toedoen van Raikkonen de chicane af, geeft keurig de plek terug en valt direct weer aan.
De regel dat je dan 'n bocht moet wachten bestond nog niet, dus deed hij niets fout.
Sterker nog, had hij de chicane niet afgestoken, had één van de twee 'n DT moeten krijgen voor Causing an Avoidable Collisean.
Rara wie die gekregen had ??  :-\

Alleen Monaco met Maldonado kan ik je begrijpen, al vind ik daar overduidelijk Maldonado de schuldige.
Maar die andere twee gevallen ?? .... nee, echt niet.  ;D

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:48:27
Precies. Hamilton is ook debet aan zijn straf hoezeer wij het ook inscharen onder "voor mij hoeft het niet". Op basis van het reglement konden ze hem nu eenmaal bestraffen en hij was al gewaarschuwd met zijn touché met Massa. Dan zou je juist een stapje terug moeten doen. Hoe onlogisch het ook klinkt. Als je een paar ronden later wederom betrokken bent bij een touché, dan maak je het er een beetje zelf naar.

Wil hem ook zeker niet van alles vrijpleiten.
Maar hij heeft, mede door de media, wel al snel de schijn tegen zich.

Wizard

@Kootje: Niet door toedoen van Raikkonen. Die heeft gewoon de racelijn, alleen wilde Lewis die positie niet toegeven, snijdt vervolgens de Chicane af en pakt de positie. Zou hij, in plaats van de chicane af te snijden, achter Kimi zijn aangesloten, had hij never langszij kunnen komen. Dus heb je profijt. En dat mag niet.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 18:50:53
Wil hem ook zeker niet van alles vrijpleiten.
Maar hij heeft, mede door de media, wel al snel de schijn tegen zich.

Gek hé, dat alleen hij de schijn tegen heeft. De andere 21 niet.....

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 18:56:21
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 18:50:53
Wil hem ook zeker niet van alles vrijpleiten.
Maar hij heeft, mede door de media, wel al snel de schijn tegen zich.

Gek hé, dat alleen hij de schijn tegen heeft. De andere 21 niet.....

Kom op .....
Je hoeft 't echt niet met me eens te zijn als ik zeg dat Lewis sneller bestraft wordt dan 'n ander, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat alles wat Lewis doet onder 'n vergrootglas gelegd wordt.

Neem de GP van Canada.
Niemand hoorde je na afloop over Heidfeld ,één van de Saubers of de Force India's die hun vleugel kapot reden.
Er werd zelfs amper gesproken over het Massa vs Karthikeyan incident.

Maar over Hamilton barstte de hel al los toen hij Webber raakte in bocht 1.
Nadat hij ook nog eens met Button in aanraking kwam, werd er om z'n hoofd geschreeuwd in de media.
En jij denkt niet dat zoiests 'n race later van invloed kan zijn bij 'n eventuele beslissing van de stewards.
Nou sorry hoor, je noemde mij al eens naiëf, maar dan bij jij dat nu.

Jozef

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:10:06
Ja .... hij wordt sneller bestraft dan 'n ander.
Dat gevoel deel ik iig wel met hem.

Er zijn voorbeelden genoeg waarbij hij wel 'n straf/reprimande krijgt terwijl 'n ander er mee wegkomt.
Zo heb je in dat lijstje het weaven in Maleisië.
Deed Schumacher ook vorige week, geen straf/reprimande.
Z'n botsing met Maldonado in Monaco.
Vond ik sowieso al niet zijn fout, maar Rosberg rosde op zo'n zelfde manier z'n auto in Perez, maar geen straf voor Rosberg.

Hamilton was in Maleisië 2010 al een keer gewaarschuwd voor het weaven dat hij toen deed. Niet onlogisch dat je dan bestraft wordt als je het later weer doet. Z'n botsing met Maldonado vond ik ook totaal niet zijn fout, dat klopt.

Maar over het algemeen is het niet helemaal onlogisch dat een recidivist harder bestraft wordt dan een ander die slechts af en toe een foutje maakt.

Ik ben ook van mening dat Hamilton te hard wordt aangepakt hoor (in Singapore weer) maar er is wel een verklaring voor.

Wizard

Kootje, laten we het houden voorwat het is. Hier komen we niet uit. Ik geloof nog steeds in de objectiviteit van de wedstrijdleiding, jij niet. Even goede vrienden. Maar breng het dan wel als mening, niet als feit. En...hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Dat staat los van Hamilton in persona.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 18:49:40
Citaat van: monaco2011 op 26 september 2011 - 17:51:09
ik vond al die straffen terecht (en niet omdat het Lewis was), dus t kan ook zijn dat er toevallig 2 of 3 personen zaten die Hamilton ook gewoon echt schuldig vonden. Dus ik zou daar niet direct meer achter gaan zoeken. België was trouwens ook in 2008

:o Terecht ?? ... Serieus ??  ???

In Fuji remt hij iets te laat en schiet rechtdoor, meer niet.  ::)
Gebeurt zo vaak tijdens 'n start, en daar is voorheen en nadien ook nooit iemand voor gestraft.

België steekt hij door toedoen van Raikkonen de chicane af, geeft keurig de plek terug en valt direct weer aan.
De regel dat je dan 'n bocht moet wachten bestond nog niet, dus deed hij niets fout.
Sterker nog, had hij de chicane niet afgestoken, had één van de twee 'n DT moeten krijgen voor Causing an Avoidable Collisean.
Rara wie die gekregen had ??  :-\

Alleen Monaco met Maldonado kan ik je begrijpen, al vind ik daar overduidelijk Maldonado de schuldige.
Maar die andere twee gevallen ?? .... nee, echt niet.  ;D
Die eerste valt nog over te discussieren idd. Maar wat jij zegt dat je dat vaker ziet etc, ik kan het mij niet herinneren. Dat van Liuzzi op Monza had er nog wel iets van weg, al was dat ook weer heel anders. Hamilton rijdt hier wel de 2 Ferrari's van de baan en dat waren wel zn 2 directe concurrenten, ik vond een straf daar op zich wel op zn plaats alleen geen idee op basis van welke regel. Ik als Raikkonen fan was iig wel erg verbolgen over zijn actie, Raikkonen start op pole en lag dankzij Hamilton ineens 8e of 9e. Voor mij zeker een terechte straf, ik weet alleen niet of ie reglementair ook terecht was ;)
Wat betreft België, eigenlijk moeten we er niet meer over beginnen, maar er bestond toen wel de regel dat je geen voordeel mocht halen uit het afsteken van een bocht. Aangezien Hamilton daarna inhaalt op een punt waar het normaal absoluut onmogelijk is kun je niet anders dan concluderen dat ie daar dus een voordeel heeft genoten. Voor mij zo duidelijk als wat. Dat ze die regel daarna verduidelijkt hebben wil niet zeggen dat de regel op zich niet daarvoor al bestond natuurlijk.
Tja, Monaco hebben we t pas nog over gehad en voor mij is daar Hamilton overduidelijk de schuldige. Maar goed, daar kwamen we toen al niet uit, en nu ook niet ben ik bang.