Hamilton en zijn ''incidenten''

Gestart door com, 28 augustus 2011 - 11:50:32

« vorige - volgende »

Zou Hamilton toch niet een beetje te vaak de grens opzoeken waardoor hij zichzelf en andere coureurs succes ontneemt?

Mee eens
10 (43.5%)
niet mee eens
13 (56.5%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 19 april 2013 - 11:50:32

0634

Citaat van: Wizard op 25 september 2011 - 16:41:15
Citaat van: Jeroen op 25 september 2011 - 16:28:09
Zeker weten. Maar het was wel dom van Hamilton hoor. Ook onnodig.

Mee eens, maar daar laat ik het ook bij. Hamilton heeft zijn straf gehad dus klaar. Kleine kanttekening is dat ik het erg jammer vind, dat Massa's race op deze manier verkloot werd, maar goed, ook Massa heeft zijn ongenoegen kunnen uiten. Dat moeten ''wij' dan ook accepteren. Nu allen de oogjes drogen en weer verder gaan.
Ja. Verder reed hij ook goed, maar daarom mag nog wel gezegd worden dat hij het zichzelf andermaal nodeloos moeilijk maakte.


rafael25

Australian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Impeding Vitaly Petrov during Q2. Warning

Malaysian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Made more than one change of direction to defend a position. Drive through penalty (20 secs added to elapsed time)

Spanish Grand Prix
- Lewis Hamiltom (McLaren) The driver set his personal best sector time in Sector 2 while yellow flags were displayed at turn 4. Reprimand

Monaco Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Caused a collision with car 6 (Massa), drive through penalty
- Lewis Hamilton (McLaren) Caused a collision with car 12, (Maldonado) drive through penalty post race, 20 seconds added to elapsed time

Hungarian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Spin on track causing Paul di Resta to take evasive action, drive through penalty

Belgian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Causing a collision with car 12, reprimand

Singapore Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Causing a collision with car 6 (Massa), drive through penalty

Wizard


Kootje

Zeker, maar niet per definitie allemaal terecht en/of nodig.

Sabai

Citaat van: rafael25 op 26 september 2011 - 16:38:25
Australian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Impeding Vitaly Petrov during Q2. Warning

Malaysian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Made more than one change of direction to defend a position. Drive through penalty (20 secs added to elapsed time)

Spanish Grand Prix
- Lewis Hamiltom (McLaren) The driver set his personal best sector time in Sector 2 while yellow flags were displayed at turn 4. Reprimand

Monaco Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Caused a collision with car 6 (Massa), drive through penalty
- Lewis Hamilton (McLaren) Caused a collision with car 12, (Maldonado) drive through penalty post race, 20 seconds added to elapsed time

Hungarian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Spin on track causing Paul di Resta to take evasive action, drive through penalty

Belgian Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Causing a collision with car 12, reprimand

Singapore Grand Prix
- Lewis Hamilton (McLaren) Causing a collision with car 6 (Massa), drive through penalty


Ik hoop voor Lewis dat dit lijstje niet langer word dit seizoen en wij weer kunnen gaan genieten van hem. Al heb ik zo'n gevoel dat er wat meer aan de hand is met hem als je kijkt naar zijn reacties en hoe hij ermee omgaat. Misschien een idee een goeie manager zoeken.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 16:52:54
Zeker, maar niet per definitie allemaal terecht en/of nodig.

Hoe dan ook is zijn rijtje langer dan mening één coureur dit seizoen. En dat heeft een reden.

Kootje

Ja .... hij wordt sneller bestraft dan 'n ander.
Dat gevoel deel ik iig wel met hem.

Er zijn voorbeelden genoeg waarbij hij wel 'n straf/reprimande krijgt terwijl 'n ander er mee wegkomt.
Zo heb je in dat lijstje het weaven in Maleisië.
Deed Schumacher ook vorige week, geen straf/reprimande.
Z'n botsing met Maldonado in Monaco.
Vond ik sowieso al niet zijn fout, maar Rosberg rosde op zo'n zelfde manier z'n auto in Perez, maar geen straf voor Rosberg.

Wizard

Hamilton kwam in België ook weg met een straf. Zo denk ik dat ze allen wel eens de wind mee hebben of juist tegen. Maar heb niet het idee dat Hamilton anders beoordeelt wordt dan een ander.

Kootje

Ik wel.

Al kan ook ik niet ontkennen dat hij ook weleens gematst is.

Sabai

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:10:06
Ja .... hij wordt sneller bestraft dan 'n ander.
Dat gevoel deel ik iig wel met hem.

Er zijn voorbeelden genoeg waarbij hij wel 'n straf/reprimande krijgt terwijl 'n ander er mee wegkomt.
Zo heb je in dat lijstje het weaven in Maleisië.
Deed Schumacher ook vorige week, geen straf/reprimande.
Z'n botsing met Maldonado in Monaco.
Vond ik sowieso al niet zijn fout, maar Rosberg rosde op zo'n zelfde manier z'n auto in Perez, maar geen straf voor Rosberg.


Ik denk zeker niet dat hij sneller bestraft word, hij is er gewoon erg vaak bij betrokken. Daardoor word je automatisch ook meer bestraft.En wat schumacher dat vond ik niet echt waven hij ging terug naar de race lijn terwijl Hamilton er nog achter zat kan mij inziens niet anders in die bocht al was het op het randje hij kreeg niet voor niks een waarschuwing.

Wizard

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:24:38
Ik wel.

Al kan ook ik niet ontkennen dat hij ook weleens gematst is.


Daarom. En de wedstrijdleiding bestaat uit verschillende ex-coureurs en het lijkt mij sterk dat die stuk voor stuk tegen Hamilton oordelen.

Kootje

Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 17:29:40
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:24:38
Ik wel.

Al kan ook ik niet ontkennen dat hij ook weleens gematst is.


Daarom. En de wedstrijdleiding bestaat uit verschillende ex-coureurs en het lijkt mij sterk dat die stuk voor stuk tegen Hamilton oordelen.

Ik weet niet of de Stewards allemaal ex-coureurs zijn, volgens mij maar ééntje, de rest niet.
Maar goed, het zijn wel allemaal mensen, en mensen laten zich makkelijk lijden door (publieke) opinies.
Hamilton heeft wat dat betreft net even 'n slechtere naam dan Button.
Dus zal 'n twijfelgeval bij Hamilton sneller omslaan in 'n zekerheidje dan bij Button.

Zo weet ik voor mezelf namelijk 100% zeker dat 'n ander niet bestraft was in Fuji '08 ?? (startincident) of z'n overwinning in had moeten leveren na België '09 ?? (Raikkonen - Bussstop)

En zo weet ik ook 100% zeker dat als 'n ander de aanvaring met Maldonado in Monaco had gehad, Maldonado als schuldige naar voren zou komen. Maar ja .... Lewis had daar natuurlijk al 'n strafje op z'n naam staan, en dan raak je nogmaals betrokken bij 'n incident .... no brainer.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:45:13
Citaat van: Wizard op 26 september 2011 - 17:29:40
Citaat van: Kootje op 26 september 2011 - 17:24:38
Ik wel.

Al kan ook ik niet ontkennen dat hij ook weleens gematst is.


Daarom. En de wedstrijdleiding bestaat uit verschillende ex-coureurs en het lijkt mij sterk dat die stuk voor stuk tegen Hamilton oordelen.

Ik weet niet of de Stewards allemaal ex-coureurs zijn, volgens mij maar ééntje, de rest niet.
Maar goed, het zijn wel allemaal mensen, en mensen laten zich makkelijk lijden door (publieke) opinies.
Hamilton heeft wat dat betreft net even 'n slechtere naam dan Button.
Dus zal 'n twijfelgeval bij Hamilton sneller omslaan in 'n zekerheidje dan bij Button.

Zo weet ik voor mezelf namelijk 100% zeker dat 'n ander niet bestraft was in Fuji '08 ?? (startincident) of z'n overwinning in had moeten leveren na België '09 ?? (Raikkonen - Bussstop)

En zo weet ik ook 100% zeker dat als 'n ander de aanvaring met Maldonado in Monaco had gehad, Maldonado als schuldige naar voren zou komen. Maar ja .... Lewis had daar natuurlijk al 'n strafje op z'n naam staan, en dan raak je nogmaals betrokken bij 'n incident .... no brainer.
ik vond al die straffen terecht (en niet omdat het Lewis was), dus t kan ook zijn dat er toevallig 2 of 3 personen zaten die Hamilton ook gewoon echt schuldig vonden. Dus ik zou daar niet direct meer achter gaan zoeken. België was trouwens ook in 2008

Gerard

Ik vind  het allemaal zwaar overdreven! Alles wordt zo verschrikkelijk onder een vergrootglas gelegd! En iemand als Maldonado, die diezelfde Lewis van de baan ramt in een uitloopronde aan het einde van de kwalificatie, hoor je niemand over! ???
en Schumacher, die heeft toch aardig watt geintjes uitgehaald in het verleden en is met zijn 41 geen haar beter dan 15 jaar geleden (rememder Hongarije vorig jaar, en gisteren)
laat Lewis gewoon racen, dat kan hij, daar is hij goed in en dat willen we zien!
Zonder hem en zijn acties waren vele races saaie optochten geweest