Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Lewis Hamilton kwalificeerde zich als tweede voor de Belgische Grand Prix, maar waar we hem liever over horen spreken, was het incident met Pastor Maldonado na Q2. De coureur van Williams reed in op de McLaren, nadat Hamilton twee bochten eerder nogal ruw langszij kwam.

Hoewel Hamilton over de boordradio direct liet weten dat de actie van Maldonado naar zijn mening opzettelijk was, hield hij zich iets meer aan de oppervlakte toen hem een microfoon onder de neus werd gestoken. "Dit was behoorlijk serieus en we hebben geluk dat één van ons -vooral hij- geen gigantisch ongeluk had", aldus de Brit. "Ik moet de beelden nog bekijken. Aan het einde van Q2 voltooide ik mijn ronde, toen de Williams voor me erg langzaam ging en ik er langs wilde."

"Hier verloor ik tijd mee en na Bocht 1 zag ik Maldonado aan komen stormen. Hij reed op me in, ik ging nergens naartoe en hij zwiepte gewoon tegen me aan. Ik durf niet te zeggen of het opzettelijk was."

Ondanks het incident met Maldonado wist Hamilton zich dus wel op de eerste rij te kwalificeren. De McLaren-sidepot werd bijeen gehouden door wat tape, dus daar moet nog wel even aan gesleuteld worden."


Bron: http://www.gpupdate.net/nl
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

monaco2011

Citaat van: McLaren_über_alles op 27 augustus 2011 - 16:13:21
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

De beweging veroorzaakt geen botsing hé, Maldonado die er langs komt rijden en dan los op LH instuurt wél. Case closed dus...
sorry hoor, maar ik vind dit echt ongelofelijk. Als je de beelden van de voorkant bekijkt is er eigenlijk maar één schuldige aan te wijzen en dat is hamilton! hij stuurt in op maldonado, niet andersom

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 27 augustus 2011 - 16:13:21
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:01:58
Citaat van: Makke op 27 augustus 2011 - 15:56:20
Natuurlijk Wizard, Hamilton gaat vlak voor Q3 zijn wagen even stuk rijden. Natuurlijk jongen.

Trouwens, de beelden lijken me echt wel duidelijk genoeg. Maldonado gaat er gewoon effe leuk tegen inbeuken.

Ik zeg ook niet dat botsen zijn intentie was maar wel het gevolg. Maar goed, jij ziet net als ik dat Lewis deze beweging maakt, dus het is geen eens een discussie. Kwestie van inzien.

De beweging veroorzaakt geen botsing hé, Maldonado die er langs komt rijden en dan los op LH instuurt wél. Case closed dus...

Natuurlijk wel. Actie - reactie! Nogal wiedes dat Maldonado reageert op Hamilton. Als ik jou een stomp geef in de kroeg of probeer te geven reageer jij daar ook op. Het is Lewis die aanzet tot... Wat daarna gebeurd kun je alleen Hamilton aanrekenen.

WeezyAveli


Wizard

Vanaf 45 seconde. Nogmaals onnodig. Waarom daar een stuurbeweging maken? Ben wel eens benieuwd naar de onboard beelden.

WeezyAveli

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:22:13
Vanaf 45 seconde. Nogmaals onnodig. Waarom daar een stuurbeweging maken? Ben wel eens benieuwd naar de onboard beelden.

Ja en vlak daarvoor zie je dat Maldonado recht richting de muur reed met Hamilton naast hem...
Beide schuldig maar Maldonado was wel erg dom bezig.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 16:16:43
sorry hoor, maar ik vind dit echt ongelofelijk. Als je de beelden van de voorkant bekijkt is er eigenlijk maar één schuldige aan te wijzen en dat is hamilton! hij stuurt in op maldonado, niet andersom

Mee eens. Al denk ik wel dat het enigszins escaleerde doordat Hamilton middels de stuurbeweging wilde verduidelijken het niet eens te zijn met de actie van Maldonado. Maar goed, gezien een straf het kampioenschap niet ten goede komt, twijfel ik of er werkelijk een straf zal volgen. De FIA heeft wel eens vaker bestraft of juist niet uit commerciëel belang. Zou Hamilton ten gevolge van de straf niet voor Vettel finishen, is het een gestreden strijd. Dat is niet goed voor de Formule 1. De kans bestaat dat de FIA het bij een waarschuwing laat.

Wizard

Citaat van: WeezyAveli op 27 augustus 2011 - 16:23:43
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:22:13
Vanaf 45 seconde. Nogmaals onnodig. Waarom daar een stuurbeweging maken? Ben wel eens benieuwd naar de onboard beelden.

Ja en vlak daarvoor zie je dat Maldonado recht richting de muur reed met Hamilton naast hem...
Beide schuldig maar Maldonado was wel erg dom bezig.

Dan nog geeft Hamilton aanleiding. Hamilton maakt een stuurbeweging wat gewoon onnodig is. Dat Maldonado daar op reageert kan ik inkomen. Niet dat ik Maldonado vrijpleit maar het is Hamilton die begint met rechtertje spelen. Dat hij dan een koekje van eigen deeg krijgt, prima! Hamilton had gewoon normaal moeten doen.

Gerard

Moeilijk te zeggen.. Als ik het zo zie stuurden beide herennaar elkaar toe.. Lijkt of ze elkaar niet gezien hebben ofzo.. Al lijkt me dat onwaarschijnlijk in het geval van Maldonado! En waarom er zo dicht langsrijden als je zo'n brede baan hebt??

ander punt... Mogen de 4 heren die BUITEN DE 107% regeling kwalificeerden wel rijden?? Zou zonde zijn voor Jerome..

Wizard

Trouwens! Ik zie dat Hamilton zelfs 2 keer een stuurbeweging maakt! Één keer voordat Maldonado langszij komt en de tweede keer als Maldonado knijpt. Damn!!



Vanaf 40 seconde! Maldonado knijpt weliswaar, maar Hamilton stuurt gewoon in!!

McLaren_über_alles

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:17:01
Natuurlijk wel. Actie - reactie! Nogal wiedes dat Maldonado reageert op Hamilton. Als ik jou een stomp geef in de kroeg of probeer te geven reageer jij daar ook op. Het is Lewis die aanzet tot... Wat daarna gebeurd kun je alleen Hamilton aanrekenen.

Absolute Bullshit!

Als bv. in een voetbalmatch speler 1 speler 2 wat provoceert, en spelers 2 vervolgens de tegenstander een klap verkoopt, zal speler 2 een rode kaart krijgen en geschorst worden. REACTIES horen nu eenmaal niet thuis op een voetbalveld/circuit...

De Bilde werd jaren geleden iets toegeroepen door Porte, waarop De Bilde hem in het ziekenhuis sloeg. Volgens u dus teruecht, want actie-reactie, nogal wiedes dat De Bilde zo reageerde, het is Porte die aanzet tot, wat daarna gebeurde kan je alleen Porte aanrekenen.  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Jaja, en zo kunnen we door blijven leuren. Het verandert niks aan het feit dat Lewis A) een stuurbeweging maakt en B) instuurt op het moment dat Maldonado kort voorbij schiet. Dat was Maldonado's reactie, even knijpen om te laten zien dat hij er niet van gediend is. Het is Lewis die instuurt en beukt. Wat in hemelsnaam is hiet niet duidelijk aan?

WeezyAveli

5 plaatsen straf voor Maldonado, Hamilton een waarschuwing.

McLaren_über_alles

#133
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:37:14
Jaja, en zo kunnen we door blijven leuren. Het verandert niks aan het feit dat Lewis A) een stuurbeweging maakt en B) instuurt op het moment dat Maldonado kort voorbij schiet. Dat was Maldonado's reactie, even knijpen om te laten zien dat hij er niet van gediend is. Het is Lewis die instuurt en beukt. Wat in hemelsnaam is hiet niet duidelijk aan?

Dat vraag ik mij toch ook af:

Seconde 48 ongeveer: LH rijdt over de linker rij startblokken, en volgt gewoon de rijlijn (zeer duidelijk te zien, want hij zit op alle startblokken dat hij passeert ongeveer met z'n neus op de rechterlijn van de blokken). Maldonado haalt LH in (rijdt ongeveer 1 meter van de witte lijn langs de recherkant) en rijdt dan gewoon op LH (waardoor hij ook op de linkerstartblokken terecht komt). Veel duidelijk kan het niet zijn denk ik dat het hier om Maldonado gaat die op LH instuurt, en dat LW gewoon de rijlijn blijft volgen).

Hieronder een aantal reacties van op nieuwssites:

GP Update:

Die hectiek zorgde voor een opmerkelijk moment toen Lewis Hamilton uit alle macht een goede tijd probeerde neer te zetten en Pastor Maldonado in de Busstop met ferme hand opzij zette. Dat was zijn goed recht, maar Maldonado dacht er anders over en reed letterlijk op de McLaren in na La Source. Het leverde flinke schade op aan beide auto's en Maldonado kon de pits niet eens meer halen. Het was een ronduit schandalige actie van Maldonado, die ongetwijfeld nog een staartje zal krijgen. Naast alle controverse was er ook teleurstelling bij Jenson Button, die slechts als dertiende eindigde.

Autosport.com:

As track conditions rapidly improved and the times turned inside out, Hamilton banged wheels with Maldonado going through the Bus Stop chicane as the McLaren completed a flying lap. It was still quick enough to make Hamilton fastest at the time, but Maldonado appeared to retaliate for the contact on the run out of La Source on their slowing-down laps, sideswiping the McLaren, which then needed minor impromptu repairs for Q3.

BBC:

Then, at the end of the session, Maldonado appeared to deliberately drive into Hamilton's car as they headed down the hill from La Source, the first corner.

Officiele F1 site (formula1.com):

When things resumed, there was further drama. Hamilton went fastest right near the end, after passing Williams' Pastor Maldonado on the exit to the Bus Stop. But then the Venezuelan drove into the McLaren on the exit to La Source, having appeared to veer deliberately to the left. Doubtless the stewards will be investigating the incident.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Deed Maldonado ook. Heb ik nergens ontkent. Zoals ik al zei, actie - reactie. En waarvoor ik vreesde gebeurd, Lewis komt weg met een waarschuwing. Commerciële alsook voorspelbare straf.