Vandaag in de F1-geschiedenis....

Gestart door 0634, 05 augustus 2011 - 09:06:36

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 10:58:15
Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 10:27:16

Daarnaast hebben zij de filosofie dat de auto het WK maakt, niet de coureur.
Maw: Iedere coureur kan WK worden in onze auto.
Dat is een veel verteld verhaaltje, maar helaas wel een fabeltje eerste klas. In 1986 werd Piquet gehaald omdat ze dachten dat Mansell geen kampioen zou kunnen worden. In 91 werd Mansell weer teruggehaald, die toen al een van de besten van het veld was. Daarna haalden ze meervoudige kampioenen als Senna en Prost.

Dan kan Frank die filosofie van de beste wagen wel blijven vertellen, maar zijn acties bewezen dat het pure onzin was. Als Frank de beste rijder kon krijgen, deed hij dat.

Tuurlijk, dat doet iedereen.
Maar hij zet die woorden wel kracht bij door diezelfde beste rijder ook zo weer eruit te gooien of iig geen moeite te doen deze te behouden.

Wizard

Volgens mij weigerde Frank kampioenen meer geld te betalen en was dat de reden dat rijders vertrokken als kampioen.

Vieze baas

Dat was zijn goed recht. Hij had jarenlang de beste auto's plus de opvolgers meestal al in huis

Kootje

18 september 1953

RIP Charles de Tornaco



Charlers de Tornaco overlijd op 26-jarige leeftijd na 'n crash tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix de Modena. Doordat er in die tijd nog geen medische faciliteiten aanwezig waren, werd hij met ernstig hoofd-en nekletstel in 'n personenauo naar het plaatselijke hospitaal vervoerd. Hier zou hij echter niet levend aankomen.

De Tornaco, mede oprichter van de Ecurie Belgique*, debuteerde in 1952 in de Formule 1 nadat de regels voor het wereldkampioenschap Formule 1 gewijzigd werden. Tijdens de Grand Prix van België dat jaar, behaalde de Belg met een Ferrari 500 zijn beste resultaat met 'n 7e plek.


De Ecurie Belgique zou later als Ecurie Francorchamps verder gaan na bezwaren van de Belgische autosportbond

0634

Citaat van: Kootje op 18 september 2011 - 11:00:24

Tuurlijk, dat doet iedereen.

Maar niet iedereen verteld het fabeltje dat de rijder er niet toe doet. ;)

CitaatMaar hij zet die woorden wel kracht bij door diezelfde beste rijder ook zo weer eruit te gooien of iig geen moeite te doen deze te behouden.
Ja, maar die beste rijder verving hij weer door een andere beste rijder. Mansell door Prost. Prost door Senna. Hij heeft ook nog achter Schumacher aangezeten. Frank Williams is een prachtige vent met een geweldig team, maar hij is net als iedere andere teambaas en zoekt de beste rijder.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 september 2011 - 20:32:13
Ja, maar die beste rijder verving hij weer door een andere beste rijder. Mansell door Prost. Prost door Senna. Hij heeft ook nog achter Schumacher aangezeten. Frank Williams is een prachtige vent met een geweldig team, maar hij is net als iedere andere teambaas en zoekt de beste rijder.

Hill werd anders vervangen door Frentzen.
En oke ..... hij had Villeneuve al in huis, maar die werd op zijn beurt weer vervangen door Ralf Schumacher of Alex Zanardi.*
Dus dat bewijst voor mij dat ze geen moeite doen hun kampioenen te houden.

Dat ze in de jaren '90 diverse kampioenen lieten gaan en daar 'n andere grootheid voor terug kregen is gewoon het gevolg van de topauto die ze toen hadden.
Iedereen wil voor het beste team rijden, en dat was Williams nu eenmaal.
Andersom gaf dat Williams natuurlijk ook de macht om inderdaad volgens die filosofie te werk te gaan.
   

*de ander verving Frentzen

0634

Inderdaad, toen hill ging hadden ze Villeneuve al, daarna zakten ze simpelweg weg in de rankings en kwamen de toppers niet meer. Ferrari reed ook jarenlang met Alesi en Berger, toch hebben ze ook daar liever wereldtoppers. Frank heeft voor mij vaak genoeg bewezen dat ook hij altijd op zoek was naar de beste rijder.

SDG

Citaat van: Jeroen op 19 september 2011 - 06:55:45
Inderdaad, toen hill ging hadden ze Villeneuve al, daarna zakten ze simpelweg weg in de rankings en kwamen de toppers niet meer. Ferrari reed ook jarenlang met Alesi en Berger, toch hebben ze ook daar liever wereldtoppers. Frank heeft voor mij vaak genoeg bewezen dat ook hij altijd op zoek was naar de beste rijder.

Ik vind persoonlijk toch dat Williams met Ralf Schumacher en J-P Montoya ook nog een behoorlijk sterk rijdersduo had. In 2002 viel er tegenover Ferrari uiteraard niets te beginnen, maar in de jaren 2001 (drie overwinningen voor Ralf) en 2003 (Montoya titelkandidaat tot de voorlaatste race) speelde Williams echt nog op het hoogste niveau mee. Dat ze in 2004 terugvielen, was toen echt aan de lamentabele auto te wijten (de zgn. 'walrus').

Vieze baas

DE walrus ja, en BMW die ermee ophield voor Williams

SDG

20 september 1987: Alain Prost wint in een McLaren-TAG/Porsche op de omloop van Estoril de Grote Prijs van Portugal, voor Gerhard Berger (Ferrari) en Nelson Piquet (Williams-Honda). Prost weet de overwinning pas in de laatste ronden naar zich toe te trekken, wanneer de van op de pole gestarte Berger de leiding kwijtspeelt na een stuurfout. Het is de allerlaatste overwinning voor de succesvolle TAG/Porsche-turbomotor, die goed was voor drie rijderstitels en twee constructeurstitels tussen 1983 en 1987 en aan het eind van het seizoen uit de Formule 1 zal verdwijnen. Maar ook voor Prost zelf is het een historische overwinning Met zijn achtentwintigste zege doet hij nu immers beter dan Jackie Stewart en is hij voortaan alleenrecordhouder. Gedurende de rest van zijn carrière, die hij beëindigt in 1993, zal Prost zijn zegeaantal nog weten aan te dikken tot 51. Dit record zal hij behouden tot in 2001, wanneer hij in de ranglijst aller tijden zelf voorbijgestoken wordt door Michael Schumacher, die tot op heden 91 overwinningen behaalde.


Matthijs

20 september 1969: GP van Canada:
Wikipedia: Al Pease became the only driver to be black flagged for being too slow

:D

0634


Matthijs

Dank je wel Jeroen! Ik zie dat dit forum geen subforum heeft om me voor te stellen?

Kootje

Citaat van: Matthijs op 20 september 2011 - 13:05:24
Dank je wel Jeroen! Ik zie dat dit forum geen subforum heeft om me voor te stellen?

Nee, klopt.
Maar je kunt rustig 'n topicje starten hoor.
Zakt vanzelf wel wef als we je zat zijn.  ;) :P :D ;D

0634

Ja hoor, leuk om je in 'andere onderwerpen' voor te stellen. Misschien moeten we dat ook vaker doen. :)